S
Surullinen äiti
Vieras
Ex oli ihan kauhea. Väkivaltainen kaikissa mahdollisissa muodoissaan. Olen edelleen kiitollinen itselleni siitä, että sain jostain sen viimeisen sykäyksen ja pelastin sekä itseni että lasteni hengen.
Eronkin jälkeen ex on harrastanut väkivaltaa, lähinnä henkistä mua kohtaan. Se on tehnyt kaiken mahdollisen kuviteltavissa olevan ja vähän lisääkin. Se on eron jälkeen piinannut mua sekä lapsia niin, että vanhempi lapsi käy nyt pitkässä terapiassa isänsä takia.
Ja silti.
Vaikka mun rakkaani ei siitä puhukaan, mä tiedän että he kaipaavat aikuista, jota kutsua isäksi. He kaipaavat omaa isäänsä, vaikka hän on suoraan sanottuna erittäin huono sellainen. Se mies on pettänyt lasten luottamuksen kertaa miljoona, ei ole ollut ikinä aikuinen lapsille eikä koskaan isä. Mutta lapsille hän silti isä on.
Ja muhun niin sattuu kun mä tiedän että lapset kaipaa isää. Ja toivoisivat tämän olevan elämässä läsnä. Ja se ei ole. Sillä on parempaakin tekemistä..
Ja mä kuuntelen Jani Wickholmin "jouluksi kotiin" biisiä ja itken täällä. On niin paha mieli mun pienten rakkaiden puolesta. Viattomat lapset, tää on niin väärin heitä kohtaan. Mua surettaa enemmän kuin mitään se, että pienillä ei ole isää. Ei minkäänlaista. Ja mä tiedän, että he kaipaavat sellaista.
Mun rakkaat. Pienet rakkaat.
Itkettää.
Alla sanat kyseiseen lauluun, jos ette ole kuulleet. Suosittelen kyllä ehdottomasti kuuntelemaan laulun. Löytyy Spotifysta.
Katsopas äiti, kun tähti on kirkas
se kallis on varmaan ja kultaa.
Kuulepas vielä kun vielä, kun soinnut sen kutsuvat,
seuraamaan ihmeiden luo.
refrain:
Taivaiden tarhoissa viettää sain aaton,
sain istua polvella aikojen taaton.
Pieni lapsen toive täyttyä vois,
jos hän sais isän jouluksi kotiin.
Muistitkos lapseni,
tähdeltä kirkkaalta toivoa jouluksi ihmeen?
Uskoitkos tähden sen kutsuvan laululla,
laululla enkelien?
Äiti jos kuulisit enkelten laulun,
sä jättäisit hetkeksi turhuuden pauhun.
Pieni äidin toive täyttyä vois,
Hehkuuko poskesi kaukana siellä,
tunnetko kuinka me kaipaamme sua?
Löydätkö miljoonan kynttilän joukosta,
sen, jonka sytytin sulle?
Eronkin jälkeen ex on harrastanut väkivaltaa, lähinnä henkistä mua kohtaan. Se on tehnyt kaiken mahdollisen kuviteltavissa olevan ja vähän lisääkin. Se on eron jälkeen piinannut mua sekä lapsia niin, että vanhempi lapsi käy nyt pitkässä terapiassa isänsä takia.
Ja silti.
Vaikka mun rakkaani ei siitä puhukaan, mä tiedän että he kaipaavat aikuista, jota kutsua isäksi. He kaipaavat omaa isäänsä, vaikka hän on suoraan sanottuna erittäin huono sellainen. Se mies on pettänyt lasten luottamuksen kertaa miljoona, ei ole ollut ikinä aikuinen lapsille eikä koskaan isä. Mutta lapsille hän silti isä on.
Ja muhun niin sattuu kun mä tiedän että lapset kaipaa isää. Ja toivoisivat tämän olevan elämässä läsnä. Ja se ei ole. Sillä on parempaakin tekemistä..
Mun rakkaat. Pienet rakkaat.
Itkettää.
Alla sanat kyseiseen lauluun, jos ette ole kuulleet. Suosittelen kyllä ehdottomasti kuuntelemaan laulun. Löytyy Spotifysta.
Katsopas äiti, kun tähti on kirkas
se kallis on varmaan ja kultaa.
Kuulepas vielä kun vielä, kun soinnut sen kutsuvat,
seuraamaan ihmeiden luo.
refrain:
Taivaiden tarhoissa viettää sain aaton,
sain istua polvella aikojen taaton.
Pieni lapsen toive täyttyä vois,
Muistitkos lapseni,
tähdeltä kirkkaalta toivoa jouluksi ihmeen?
Uskoitkos tähden sen kutsuvan laululla,
laululla enkelien?
Äiti jos kuulisit enkelten laulun,
sä jättäisit hetkeksi turhuuden pauhun.
Pieni äidin toive täyttyä vois,
Hehkuuko poskesi kaukana siellä,
tunnetko kuinka me kaipaamme sua?
Löydätkö miljoonan kynttilän joukosta,
sen, jonka sytytin sulle?