Nyt loppu, en jaksa tätä (lapsettomuus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja empty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

empty

Vieras
Kerta toisensa jälkeen kun elättelee toivoa niin sitä katkerammaks tulee joka ainut kerta kun noi perkeleen menkat alkaa. Mieli tekee joka kuussa tepposet OLETETUN ovulaation jälkeen että siellä ja täällä tuntuu nipistyksiä. Sitten kun on menkkojen alkamispäivä niin sitä toivoo jo aamusta josko ne nyt jäis pois. Ja sit kun tavaraa alkaa tulla niin se suunnattoman paska olo!!

Mieskin on jo menny neuroottiseks vaikka oon yrittäny olla lietsomatta yhtään raskausepäilyjä, mies kokeilee masua sillon tällön ja kyselee menkkapäivänä 20 kertaa joko menkat alko. Sitten saa niellä sekä oman karvaan pettymyksen, että nähdä miehen pettymyksen joka särkee sydäntä.

En jaksa sukulaisten, ystävien enkä appivanhempien lapsikyselyjä enkä lapsenlapsijuttuja yhtään enää. En jaksa enää odottaa enkä toivoa mitään. Me ei saada lasta. Se oli se meidän perheen täyte joka jää uupumaan, se pieni ihme jota ei tapahdu. Kiitos ironiselle elämälle siitä että kerrankin olen miehen kanssa joka sydämestään toivoo lasta, mutta juuri silloin en hänelle raskaudu. Ja kiitos siitä että itselläni on biologinen kello tikittänyt jo vuosia ja kun on mahdollisuus hankkia lapsi terveeseen parisuhteeseen niin saan kokea lapsettomuuden tuskan.

Olen aina ollut varovainen asioissa joita toivon ja olen jo teini-iässä ajatellut lapsettomuuden mahdollisuutta omalla kohdallani. "Varaudu pahimpaan, niin et myöskään pety." Mutta vasta sitten kun se iskeytyy päin naamaa niin se alkaa tuntua. Ja pettymykseltä en ole voinut välttyä.

Menetänkö lapsen kera tämän parisuhteen, jossa mies toivoo lasta hartaasti.

Tuntuu kuin sydäntä revittäisiin rinnasta irti kun kuulee miehen sanovan miten upea äiti olisin, kun sukulaislapsia tulee kylään, kun televisiosta tulee onnellisia vauvaohjelmia, kun kuulen huonoista oloista lapsilla, kun kuulen aborteista... Miten joku voi tehdä abortin??? Ja sittenon meitä jotka tekisimme mitä vain jotta saisimme lapsen. Sitten syntyy ei-toivottuja lapsia, on olemassa lapsia joita pahoinpidellään jne. Sitten on meitä jotka antaisivat lapselle turvallisen ja rakastavan kodin.

En kertakaikkiaan jaksa enää. Tää yrittäminenkin on syöny jo niin paljon sisältä että musta on jo 24 vuotiaana tullu katkera paska. Toivon ettei käy niin että alan hylkimään koko lapsiasiaa ja lopulta alan inhota lapsia. Ja ihan vaan siks että projisoin omaa ongelmaani niihin.

Siis jotenkin sain tuosta tekstistä sen käsityksen että olet vanha, yli 40 ? Mutta 24 vuotias. Ymmärrän toki että lapsettomuus on kova pala ja ehdotankin että menette puhumaan ammattiauttajalle tästä teidän parisuhdetta runtelevasta kriisistä.

Todella toivon että se lapsi teille joskus suodaan, mutta sitä en voi luvata enkä näin ollen oloasi parantaa. Elämä on joskus epäreilua :(

Halaus ja voimia.

...tulin raskaaksi kun luovuin yrittämästä ja ajattelin, että olkoot ei sitten... Eli kun rauhotuin ja keskityin muihin asioihin ja en miettinyt raskaaksi tulemista...parin kuukauden päästä menkkoja ei tullutkaan ajallaan, nyt on tyttö 2v.

Kiitos lämpimistä vastauksista. Kyynelehdin täällä kans, kun hullu...varmaan pms oireet painaa päälle. Ja tietysti myös se että tänäaamuna on taas petytty menkkojen tulon myötä.

Siksi oikeestaan laitoinkin ikäni tuohon että näkee kuinka epätoivoinen olen jo tässä vaiheessa elämää. En haluaisi olla 40 vuotiaana vielä "hullumpi" ...eli katkerampi.

Toisaalta haluan toivoa vielä sitä ihmettä. Ja olen muka yrittänyt olla yrittämättä, mutta ehkä pitää YRITTÄÄ kovemmin, relata siis.

Tahdon sanoa kaikille niille jotka ovat joutuneet yrittämään lasta myös vuosia ja ovat sitten saaneet lapsen, miten onnellinen olenkaan heidän puolestaan. Tottakai olen onnellinen kaikkien niiden puolesta jotka ovat saaneet elämältä parhaimmat lahjan: lapsen.

Vaikka olisit 24-v? niin toki voi olla monta vuotat yritystä jo takana. Oletteko menneet hoitoihin? Jos ette, niin sinne kipin kapin, vika voi olla helposti hoidettavissa.
Jos hoidot käyty läpi, alkakaa harkita adoptiota? Sijaisperheeksi alkamista?

Mä oon nähny miten lapsettomuudesta kärsineet on saaneet vihdoin lapsen yli 40 vuotiaina, vuosien yrittämisen jälkeen, eli ei toivoa kannata kokonaan menettää vaikka välillä tuntuu ettei lasta ikinä saa. Voimia!

Ja koska ap ei voi kertoa kauanko ovat yrittäneet niin se tarkoittaa sitä, että yritystä on ollut joku reilu puoli vuotta eikä mitään hoitojakaan ole takana. Ja jos olisi niin ap mainitsisi jo pettymykset hoitojen jälkeen avauksessaan, mutta ei puhu sellaisesta mitään.

Itse olen saanut esikoiseni kun juuri täytin 24v. Olin myös melkein hullu, kun yritimme seitsemän kuukautta ennen kuin tulin raskaaksi ja olin jo ennen yritystä kuumeillut vauvaa pari vuotta. Meinasi järki paeta päästä, kun se yritys kesti ja kesti mielestäni niin mahdottoman pitkään.

Nyt olen 31v ja lapsia on kolme, nuorinkin melkein 3v.

Biologinen kello? Olet VASTA 24-vuotias. Lääkäriin voi mennä, kun lasta on yritetty vuosi. Oletteko miten kauan yrittäneet?

Niin tai siltä on tuntunut että se tikittää. Olen halunnut lasta oikeastaan aina, mutta 19 vuotiaana ja siitä alkaen kunnolla. Olen aina haaveillut isosta perheestä, mutta tajuten tilanteeni minulle riittäisi nyt yksikin lapsi. Nykyisen mieheni kanssa ollaan yritetty 2 vuotta vasta, mutta kuitenkin. Mies on 30v ja siis halusi jo itse siinä 26 vuotiaana vakiintua ja perustaa perheen, on aina ollut lapsirakas ja muutenkin rauhallinen yksilö ja on jo poikavuosien rilluttelunsa tosiaan rillutellut.

Niin tai siltä on tuntunut että se tikittää. Olen halunnut lasta oikeastaan aina, mutta 19 vuotiaana ja siitä alkaen kunnolla. Olen aina haaveillut isosta perheestä, mutta tajuten tilanteeni minulle riittäisi nyt yksikin lapsi. Nykyisen mieheni kanssa ollaan yritetty 2 vuotta vasta, mutta kuitenkin. Mies on 30v ja siis halusi jo itse siinä 26 vuotiaana vakiintua ja perustaa perheen, on aina ollut lapsirakas ja muutenkin rauhallinen yksilö ja on jo poikavuosien rilluttelunsa tosiaan rillutellut.

Nykyisen miehen kanssa yrittänyt 2vuotta? Oletko yrittänyt lasta jo ennen nykyistä miestäsi? Nopea olet käänteissäsi. Ehkä luonto on tarkoittanutkin, että homma kestää hetken. Olette ilmeisesti käyneet lapsettomuushoidoissa ja tiedätte mistä homma kiikastaa?

Tiesin että hoitoihin voi mennä vuoden yrityksestä, mutta jostain syystä en mennyt niihin reilu vuosi sitten. Nyt siis tosiaan parisen vuotta yritystä ja hoidoista ollaan juteltu miehenkin kanssa... Mutta silloin siitä asiasta tulee todellista yrittämisen yrittämistä ja halusin kirjoittaa tuntojani mitä ne ovat jo nyt, ilman hoitoja. Eläteltiin ehkä liiankin pitkään toiveita että "jos se nyt sieltä tulee" ja esitettiin toisillemme juuri sitä että emme yrittämällä yritä lasta vaan se on tullakseen kun tulee. Mutta nyt on 2 vuotta esitetty ja hoidoista alettu puhua koska kumpikaan ei jaksa enää, eikä jaksa uskoa että ilman apua me mitään lasta saadaan.

Jos olette jo kaksi vuotta yrittäneet, niin oletteko käyneet jo siellä lääkärissä? Tiedättekö, mikä on syynä lapsettomuuteen? Oletteko aloittaneet hoidot?

Minulla on kaveri, joka ei tule koskaan saamaan lasta. Pari vuotta itse, sitten julkisella puolella ottivat kaikki hoidot, mitkä saivat. Ei lasta. Surutyö kesti useamman vuoden. Mutta kaverini sanoi, että pahinta vaihetta oli se yrittäminen, ei se, kun totuus selvisi. Jännittäminen ja pettyminen olivat hänestä pahempaa kuin lopullisesti tietää, että ei biologisesti lapsia saa.

Nykyisen miehen kanssa yrittänyt 2vuotta? Oletko yrittänyt lasta jo ennen nykyistä miestäsi? Nopea olet käänteissäsi. Ehkä luonto on tarkoittanutkin, että homma kestää hetken. Olette ilmeisesti käyneet lapsettomuushoidoissa ja tiedätte mistä homma kiikastaa?

vuoden yrittämisen jälkeen vasta niihin tutkimuksiin mennään.
kyllä 2v yrittäminen on jo pitkä aika

Mä olin kans ihan samassa tilanteessa samanikäisenä kuin sinä. Ja olen kanssa luonteeltani sellainen että ajattelen pahinta etten sitten pety niin pahasti. Yritystä oli takana jo monta vuotta. Hoidoissakin käytiin ja niiden ansiosta viimein vuotta myöhemmin 25 vuotiaana synnytin pienen Ihmeen. Mutta siis kauan noita hoitojakin tarvittiin. Nyt olen kokenut elämäni ensimmäisen keskenmenon, raskaus sai myös hoidoilla alkunsa myös tämä lapsi olisi ollut toivottu ja haluttu. Nyt elän toivossa että ensi vuonna (2012) me saisimme kotiimme toisen Ihmeen.

[QUOTE="vieras";22817715]Siis oletko vasta 24-v?? Ja onko tämä ensimmäinen suurempi asia elämässäsi joka ei mene niin kuin suunnittelit??[/QUOTE]

Ei ole... Kuten kirjoitin niin olen aina ollut varovainen toivoessani jotain asiaa, koska on paljon kokemuksia asioista jotka ei toteudu minun kohdallani ja siitä että elämäänsä ei voi suunnitella yhtään. Voin vaikka kuinka haaveilla perheestä ja talosta, mutta vaikka ostan talon niin perhettä en noin vaan luokaan. Sen olen tiennyt.

Ps. Meillä ei sitten ole edes mitään taloa, kunhan heitin esimerkin. Eli kermapyllyksikään on turha syyttää

Ei toivo ole ehkä mennyttä. Minä olin hiukan vanhempi ja kävin erikoislääkärillä. Olin pettynyt jo monta kertaa ja aina mieli maassa.
Sitten lääkäri kertoi et seuraavalla kerralla tehdään jotain ja jään osastolle muutamaksi päiväksi. Odotin kutsua ja viimein se tuli no vielä pari viikkoa olin onnesta pökerryksissä ja odotin jotain tehtäväksi.Hupsis lähtöaamu koitti ja nousin ylös samalla vessa kutsui kovin erikoisella tavalla. Oksensin ja oksensin no pääsin lähtee ja ajattelin miksi oksennan.. Sairaalaan päästyäni kerroin omalle hoitajalle et oiskohan kuitenkin varmistettava etten odottaisi kun ei syytä oksentamiseen ole,ellei Niinpä tunnin kuluttua hoitaja ilmestyi naurussa suin. Ei ollut epäilystä mitä viestiä tuodaan.Siis suuri haaveeni oli alkanut toteutua. Useita vuosia asiaa kehittelimme onnistumatta.Toivotaan et sinullakin alkaisi onni potkia.

Elän jo toista parisuhdetta ilman ehkäisyä. Mutta yrittämisestä en voi puhua edellisessä suhteessa. Nykyisen mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä 4 vuotta.

Ei olla hoidoissa käyty _vielä_

Yhteistyössä