Yrittäjät huom! Minne voi lisätä yhteystiedot nettiin? Siis niin että esim.googlettamalla tulisi yrityksen tiedot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";22950270]Entä sitten maksullisia? Mä en löydä niitäkään.[/QUOTE]

kyllä ne löytää sut hyvinkin pian, kaiken karvaset hakupalveluiden myyjät soittelee ja kertoo kuinka just heidän palvelu kattaa ja löytää kaikki.

Elä ainakaan Directaan.. Meillä mies laittoi sinne joskus. Maksu piti tulla sopimuksen mukaan vasta yhteydenotoista. Mies tekee niitä hommia ihan sivutoimisesti ja netin kautta mitään yhteydenottoja ei tullut, silti yhtäkkiä pärähti neljänsadan euron lasku postissa. Soittaessa mitään kunnollista vastausta ei tullut ja eroamaankaan hommasta ei yhtäkkiä muka pystynyt. Asiasta on tehty rikosilmoitus, eikä todellakaan olla ainoita.

Eli vastaus varsinaiseen kysymykseen: en tiedä mut ei ainakaan tuonne.:D itse oon aikonut perustaa nettikauppaa ja vähän opiskelin aihetta (enkä vieläkään tiedä juuri mitään), mutta löytyisikö googlettamalla "hakukoneoptimointi" jotain?:)

Google Adworsissa voi itse pienellä budjetilla mainostaa ja Google Analyticsillä voi seurata liikennettä ilmaiseksi. Minun kahdella kaverilla on nettikauppa ja he ovat saaneet näin asiakkaita pienellä budjetilla. www.pinkkikauppa.fi ja www.monimari.net

kyllä niitä soittoja alkaa tulemaan, parhaana viikkona kymmeniä ja vaan 100-1000€+alv... eli jos maksullisiin laitat, niin aika paljon saa aloittelevana yrittäjänä tienata.
Puskaradio taitaa olla paras keino saada asiakkaita ilmaiseksi ja Facebookiin pystyy luomaan sivut yritykselle ilmaiseksi ;)
Omille yrityksen sivuille voit "piilottaa" hakusanoja, niin google löytää paremmin.

Kaupat.com:iin sai ainakin joskus ilmaiseksi yhteystiedot...

Alkuperäinen kirjoittaja eräs fani;22950412:
Google Adworsissa voi itse pienellä budjetilla mainostaa ja Google Analyticsillä voi seurata liikennettä ilmaiseksi. Minun kahdella kaverilla on nettikauppa ja he ovat saaneet näin asiakkaita pienellä budjetilla. Pinkkikauppa ja Monimari
Facebook-mainonta on kans ihan jees. Voi kohdistaa mainonnan ryhmien mukaan, esim. jos pyörittää kalastusvälinekauppaa niin suunnata mainonnan niihin jotka facebookissa on tykänneet vaikka pilkkikilpailuista ja onkimisesta :) Ei tartte ampua mainontaa haulikolla. Käsittääkseni Googlella jossain määrin samanlainen meininki, tehtyjen hakujen perusteella valitsee näytettäviä mainoksia.

[QUOTE="mie";22950322]Näin! Heti kun on y-tunnus, niin se soittelu aikaa (eikä kovin helposti lopu)[/QUOTE]
Itsellä taisi puhelin piristä alle tunnissa sen jälkeen kun puljun rekisteröinti näkyi yritysrekisterissä.
Näiden kanssa ei kannata edes neuvotella vaan heti pitää tehdä selväksi että ei kiitos. Jos erehtyy muutamaan kysymykseen vahingossa vastaamaan niin kohta alkaa tippua laskua potiluukusta.
Oli vähän aikaa sitten olisko ollut 45minuuttia-ohjelmassa juttua näistä.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs fani;22950412:
Google Adworsissa voi itse pienellä budjetilla mainostaa ja Google Analyticsillä voi seurata liikennettä ilmaiseksi. Minun kahdella kaverilla on nettikauppa ja he ovat saaneet näin asiakkaita pienellä budjetilla. Pinkkikauppa ja Monimari
Mulla myös pienellä budjetilla Googlen AdWordsissa. Budjetin voi itse määritellä ja tietysti isommalla budjetilla useampi googlailija päätyy lopulta verkkosivuille.
Homma toimii niin että tehdään mainos AdWordsiin joka ei maksa mitään. Myöskään itse mainoksen näkyminen Googlessa ei maksa mitään vaan vasta kun joku klikkaa mainosta niin kulut kertyy. Klikkien hinnat vaihtelevat ja itsellä keskihinta taitaa olla 15 sentin kieppeillä. Kun päiväkohtainen budjetti ylittyy, ei mainos enää sen jälkeen näy sinä päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;22950629:
Juuri näin, mainokseen valitaan hakusanoja ja näin kuuklaajalle näytetään hakuun liittyviä minoksia.
On kuulemma joillain yrityksillä menny vähän törkeäksi sen käyttö, valittu hakusanoiksi mm. kilpailijoiden nimiä :D

Kiitos paljon vastauksista! Itse en ole yrittäjä, vaan palkollinen. Vastaan kuitenkin puljustani ihan kokonaisuudessaan, niin myös budjetin puitteissa kaikesta mainonnasta. Siksi näitä soittoja ei tule ja itse olen vähän ulalla että miten saisin yritykseni näkymään. Nyt näkyy googlella ainoastaan facebook-sivustoni.

[QUOTE="aloittaja";22950938]Kiitos paljon vastauksista! Itse en ole yrittäjä, vaan palkollinen. Vastaan kuitenkin puljustani ihan kokonaisuudessaan, niin myös budjetin puitteissa kaikesta mainonnasta. Siksi näitä soittoja ei tule ja itse olen vähän ulalla että miten saisin yritykseni näkymään. Nyt näkyy googlella ainoastaan facebook-sivustoni.[/QUOTE]
Oletko ilmoittanut sivusi Googleen sillä automaattisesti Google ei niitä löydä?
Ilmoituksen voi tehdä osoitteessa Lis sivu
Syötä vain pääsivun osoite niin Google itse löytää muut sivut linkkien kautta.
Sivut eivät näy Googlessa heti ilmoituksen jälkeen vaan sitten vasta kun Googlebot (Googlen indeksointirobotti) on käynyt nuuskimassa sivusi.

Yhteistyössä