ei hävetä tippaakaan..tehdä tätä avausta omalla nikllä! SAIRAUS kai se on tämäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä myös fyysistä;23000123:
hmm..lääkärit helposti dg väsymyksen masennukseksi tai uupumuksesi vaikka voisivat ensin tutkia hieman muitakin vaihtoehtoja. Mulla tuli töissä jossain vaiheessa sellainen hetki, että jaksoin juuri raahautua sinne töihin ja tehdä ne, mutta vapaa-ajalla ja kotona en sitten jaksanutkaan enää yhtään mitään...mua olis toisaalta kyllä kiinnostanut mm harrastaa mutta voimia ei vaan yksinkertaisesti ollu. No, mitäs lääkäri tähän..masennuslääkettä määräsi ja sairaslomaa. Ja pah, ei mulla ollu mikään masennus joten en niitä ottanut, vaan hain luontaistuotekaupasta joitan kalanmaksaöljy e-epa kapseleita ja karnosiinia (kun luin että joidenkin näiden puute voi aiheuttaa fyysistä väsymystä. Ja kun söin niitä jonkin aikaa suht isoilla annoksilla niin kappas olo alkoi muuttua ja jaksoinkin muutakin kuin pelkän työssäkäynnin.

eli mun pointtini on että sullahan voi olla jaksamattomuuden ja sen ns uupumisen taustalla jonkun tai useammankin vitamiinin, hivenaineen jne puute. sellaisiakin hoitotahoja löytyy jotka osaa tutkituttaa sellaiset asiat verestä ja määrätä oikeat lääkkeet. Sinuna myös alkaisin popsia esim d-vitamiinia ja jotain monivitamiinivalmistetta.

omega-3, B-d-c-vitamiinit yms. on jokapäiväsessä käytössä

Mielenkiintoinen moraalikysymys, kun et vapauta sitä paikkaa muiden haettavaksi ja anna työnantajalle mahista ettiä ketään vähemmän uupunutta, vaan notkut vaan työsuhteessa odottamassa potkuja "moraalisista syistä".

Meilläpäin tuollaisia moraalisia syitä kutsutaan karenssiksi.

[QUOTE="vieras";23000116]Jaahas, vaikea tuohon on mitään selkeää kommentoida. Minä olen kokenut ihan OIKEAN uupumuksen 2 kertaa eikä se todellakaan ollut mitään sellaista, että kyllä kotona jaksaa mutta töissä ei huvita käydä. Yhtä lailla se uupumus oli siellä kotonakin mutta kai sitä sitten sellaistakin uupumusta on että jaksaa tehdä kivoja asioita muttei jaksa käydä töissä :D
Miksi et tee osa-aikatöitä? Minä teen juuri siksi osa-aikatöitä etten jaksaisi kokopäivätöissä eikä tarvitsisi jatkuvasti olla laittamassa pomoa kuseen jos ei sattuisikaan työ huvittamaan...[/QUOTE]

No samaa minäkin ihmettelin, että uupuminen tulee niinä päivinä kun pitäis töihin mennä. Jos oikeasti on uupunut, niin eipä jaksa kotonakaan mitään tai harrastuksissa käydä...

Nykyään on joillakin vallalla ajattelu, että kaiken pitäisi olla aina kivaa ja mukavaa. Kyllä varmaan muutkin viihtyisivät vain kotona, mutta pakko se on työtä tehdä suurimmalla osalla. Tuskin muutakaan joka aamu nousevat kukonlaulun aikaan ilosta jodlaten lähtemään töihin. Jotakin nyt vaan on pakko elämässä tehdä.

[QUOTE="Just";23000205]Mielenkiintoinen moraalikysymys, kun et vapauta sitä paikkaa muiden haettavaksi ja anna työnantajalle mahista ettiä ketään vähemmän uupunutta, vaan notkut vaan työsuhteessa odottamassa potkuja "moraalisista syistä".

Meilläpäin tuollaisia moraalisia syitä kutsutaan karenssiksi.[/QUOTE]

Työnantajalla on vapaat kädet irtisanoa minut.

Anna se työpaikkasi nyt jollekin joka sitä TODELLA haluaa!!!! Näitäkin nimittäin on. Miksi kitkutat vaan sairauslomilla ja pidät työpaikkaa mihin et aio mennä kun voisit olla vaan kotona, vaikka loppuelämäsi jos se on sinulle helpompaa. Eihän kenenkään ole pakko töitä tehdä jos ei jaksa. jää kotiin, mutta sitä on turha odottaa, että kukaan siitä maksaa. omalla kustannuksella voi toki tehdä mitä haluaa!

[QUOTE="vieras";23000218]No samaa minäkin ihmettelin, että uupuminen tulee niinä päivinä kun pitäis töihin mennä. Jos oikeasti on uupunut, niin eipä jaksa kotonakaan mitään tai harrastuksissa käydä...[/QUOTE]

Kotona on se välttämättömyys pakko tehdä, jonka jaksaa. Töissä niin ei voi toimia. Harrastuksissa on pakko käydä vaikka uuvuttaa, koska lääkäri käskee.

Anna se työpaikkasi nyt jollekin joka sitä TODELLA haluaa!!!! Näitäkin nimittäin on. Miksi kitkutat vaan sairauslomilla ja pidät työpaikkaa mihin et aio mennä kun voisit olla vaan kotona, vaikka loppuelämäsi jos se on sinulle helpompaa. Eihän kenenkään ole pakko töitä tehdä jos ei jaksa. jää kotiin, mutta sitä on turha odottaa, että kukaan siitä maksaa. omalla kustannuksella voi toki tehdä mitä haluaa!

Niin ..odotan irtisanomista työnanatajan taholta..itse en aio irtisanoutua.

Onko sulta ap otettu kilpirauhasarvot ja tutkittu muut vastaavat vaihtoehdot pois? Mulla uupumus johtui kilpirauhasesta ja mua lääkittiin valitettavasti pitkään kaikilla muilla lääkkeillä. Olin niin huonossa kunnossa, kun asian todellinen laita selvisi, että toipuminen veikin sitten useamman vuoden.
Ja sitten tuli kans mieleen toi ravitsemuspuoli, mistä joku jo mainitsikin.

Puhut pahasti ristiin. Hän ei saisi tehdä töitä, mutta sinun mielestäsi hän ei saisi rahaa jos jäisi pois töistä. Nythän hän elättää itsensä ja käy töissä sen verran mitä pystyy.

3kk SAIN olla töissä ennekuin uupumusväsy iski. Yritin olla siltikin töissä, mutta se olisi ollut vaarallista muille. Sitä on kuule aika epätoivoinen kun yrittää tässä yhteiskunnassa kantaa kortensa kekoon työelämässä ja sitten ei voikkaan... laiska en ole ..en vain jaksa. Et varmaan käsitä tunnetta kun ei jalka nouse tai kätesi ei kanna, kuoleman väsy iskee ja ajatus ei kulje. Näin se mulla iskee tuo uupumusväsy..Se ei ole helppoa ..ei todellakaan.

Joo, kyllä mä uupumuksen ymmärrän, itsekin olen ollut sairaslomalla työuupumuksen takia. Syynä oli työpaikkakiusaaminen. Mutta itse aloin miettiä ratkaisua asiaan. Ja kun itse olin uupunut, en todellakaan jaksanut koko tätä elämää...miten se uupuminen olisi siihen stopannut kun työpaikan oven kiinni sain. No mikset sitten vaan reilusti loisi työttömänä? Teethän koko ajan mielestäni väärin työntajaasi kohtaan...tai no tottakai sä saat suuremmat rahat uupuneena kotona.

Onko sulta ap otettu kilpirauhasarvot ja tutkittu muut vastaavat vaihtoehdot pois? Mulla uupumus johtui kilpirauhasesta ja mua lääkittiin valitettavasti pitkään kaikilla muilla lääkkeillä. Olin niin huonossa kunnossa, kun asian todellinen laita selvisi, että toipuminen veikin sitten useamman vuoden.
Ja sitten tuli kans mieleen toi ravitsemuspuoli, mistä joku jo mainitsikin.

Kilpirauhasarvoja on otettu..nytkin oli kiikunkaakun raja-arvoilla. En saanut edelleenkään lääkitystä. Hb 132.

Kotini ja lapseni jaksan hoitaa..voimavarani ovat siinä

Jos olet todella uupunut ja masentunut niin et oikeasti jaksaisi edes lapsiasi ja kotiasi hoitaa. niin se vaan menee. Tämä on nyt tätä, että et jaksa töissä vaan jaksat muuten. Miksi et jää kotiin? olisit sitten kotirouvana jos se sopii sinulle paremmin. Kotirouvina oli ennen paljonkin naisia esim. mummoni. Oli kotona, hoiti kodin (toki siivoojakin kävi ) ja yhden lapsen (jolla oli hoitaja ) teki ruokaa (yleensä kyllä söivät ravintolassa ) ja mies kävi töissä ja antoi shoppailurahaa. Siltikin mummo koki elämänsä välillä raskaaksi :)

Niin ..odotan irtisanomista työnanatajan taholta..itse en aio irtisanoutua.

Olet naurettava lusmu. Tiedät varmasti miten vaikeaa joissakin työpaikoissa on työntekijät noin vain irtisanoa? Esimerkiksi omassa työpaikassani sulle pitäisi saada kolme varoitusta että saisin sut meiltä pois ja mistä mä ne sulle saisin? Sairastumisen vuoksi en voi niitä sulle antaa vaikka miten tekisi mieli päästä tuollaisesta vätyksestä eroon. Meillä saisit varmaan vuosi ketkutella noin. No pitää olla onnelinen että ollaan saatu tällaiset tapaukset heti pois kotia makaamaan ja toipumaan uupumuksesta.

[QUOTE="mmm";23000270]Joo, kyllä mä uupumuksen ymmärrän, itsekin olen ollut sairaslomalla työuupumuksen takia. Syynä oli työpaikkakiusaaminen. Mutta itse aloin miettiä ratkaisua asiaan. Ja kun itse olin uupunut, en todellakaan jaksanut koko tätä elämää...miten se uupuminen olisi siihen stopannut kun työpaikan oven kiinni sain. No mikset sitten vaan reilusti loisi työttömänä? Teethän koko ajan mielestäni väärin työntajaasi kohtaan...tai no tottakai sä saat suuremmat rahat uupuneena kotona.[/QUOTE]

Työnantajani tietää sairastamiskoodini F ja hänellä on vapaat kädet irtisanoa minut jos haluaa.

Olet naurettava lusmu. Tiedät varmasti miten vaikeaa joissakin työpaikoissa on työntekijät noin vain irtisanoa? Esimerkiksi omassa työpaikassani sulle pitäisi saada kolme varoitusta että saisin sut meiltä pois ja mistä mä ne sulle saisin? Sairastumisen vuoksi en voi niitä sulle antaa vaikka miten tekisi mieli päästä tuollaisesta vätyksestä eroon. Meillä saisit varmaan vuosi ketkutella noin. No pitää olla onnelinen että ollaan saatu tällaiset tapaukset heti pois kotia makaamaan ja toipumaan uupumuksesta.

kuule mulla on työssäni 3kk koeaika. sairastuin sinä aikana. joten helppo ois ollu antaa potku perseelle.

Mulla on yks tällanen sukulaisnainen kuin ap. Kaikkee kivaa ja kotonaoloa jaksaa kyllä mut kun pitää töihin lähteä niin johan tulee kohta uupumus. Ja sit syyään masennus- uni- sun muita pillereitä ja ravataan lääkärissä saamassa paperi mitä voi näyttää että oon mä oikeesti kipee ja lisää saikkua. Ja kas, kun työt sit lopulta loppuu niin jokunen aika ja taas ollaan kunnossa.
Sitten mulla on ystävä joka uupui oikeasti. Mutta se ei jaksanut sitten yhtään mitään, ei edes kotonaoloa saati mitään kivaa mitä koitimme kavereitten kesken sille keksiä että ees vähän piristyisi. Aikaa toipumiseen meni parisen vuotta, eläkepaperitkin sai jo. Mutta toivuttuaan ystävä palasi (tietenkin) töihin. Tosin eri työhön kuin aiemmin.
Mua sylettää ihan yleisesti se et tänä päivänä uupumus, masennus, burn out miten näitä haluaakin kutsua on "muotia." Kun ei vaan huvita niin sillä syyllä saa aina jäädä kotiin vaikka kuin kauaksi aikaa.

Yhteistyössä