Ei hemmetti onko mulla mitään mahiksia päästä ensihoitajakoulutukseen? Tai sh jos en ensihoitajaksi pääse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oh fuck!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";23260405]Saan pisteitä c=3 M=4 C=3
Keskiarvo:8=15
Ensimmäinen hakutoive=5
Eli ensimmäiseen hakemaani paikkaan 30 pistettä, 31 ensihoitajaksi ARGH! :D[/QUOTE]

sanoinkin aikaisemmin että tuskin tulee edes kutsua pääsykokoeisiin. Koita nyt eka se saikku tutkintohankkia ja siitä sit täydennät ensihoitonopinnot.

[QUOTE="vieras";23260422]Ei se ole mikään pysyvä luku se 31. Se muuttuu sen mukaan mikä on hakijoiden taso, siksi kannattaa hakea. Se voi myös nousta mutta hakisin silti.[/QUOTE]

Mutta jos laitan sen ensimmäiseksi hakutoiveeksi niin en välttämättä pääse mihinkään, edes sairaanhoitajien kokeeseen, se olisi huono huono asia.

Hei hetkinen, siis keskiarvot vaikuttavat ainoastaan valintakokeesen pääsyyn, ja sen jälkeen pääsyyn vaikuttaa ainoastaan koe?? Niinkö?
Sitten voisin kokeilla ekaksi hakutoiveeksi ensihoitoa, koska pisteet riittäisi hyvinkin sairanhoitajien valintakokeeseen pääsyyn, vaikka muuttuisikin hiukan! Meneekö se näin?

Ensihoitoon on vaikia päästä edes lähihoitajapuolella, ainakin täällä. On pieni määrä joka sinne otetaan ja Sedun koulutuskeskus käsittää kuitenkin usiemman paikkakunnan.

[QUOTE="a.p";23260452]Hei hetkinen, siis keskiarvot vaikuttavat ainoastaan valintakokeesen pääsyyn, ja sen jälkeen pääsyyn vaikuttaa ainoastaan koe?? Niinkö?
Sitten voisin kokeilla ekaksi hakutoiveeksi ensihoitoa, koska pisteet riittäisi hyvinkin sairanhoitajien valintakokeeseen pääsyyn, vaikka muuttuisikin hiukan! Meneekö se näin?[/QUOTE]

No siis ei. Kyllä ne keskiarvot vaikuttaa ihan siihen valintaankin, koska jos meet viimesillä sijoilla pääsykokeeseen, sun pitää keskimääräistä paremmin pärjätä niissä että kompensoit huonoa todistustasi.

ei kyllä ne lähtöpisteet vaikuttaa myös sitten myös. Jos tulee esim paljon ihmisiä ketkä on saanut pääsykokeista vaikka 51 pistettä ja on enää esim 2 paikkaa, se kenellä on eniten lähtöpisteitä saa. maksimi pääsykokeista, eka hakutoive ja lähtöpisteet., maksimi on se 100

ei kyllä ne lähtöpisteet vaikuttaa myös sitten myös. Jos tulee esim paljon ihmisiä ketkä on saanut pääsykokeista vaikka 51 pistettä ja on enää esim 2 paikkaa, se kenellä on eniten lähtöpisteitä saa. maksimi pääsykokeista, eka hakutoive ja lähtöpisteet., maksimi on se 100

Mutta ei kai nyt 56 voi olla alin pisteraja jonka joku on saanut päättötodistuksesta ja valintakokeesta? :O Eikö se kuitenkin tarkoita että "alin" sai 56/65?

[QUOTE="a.p";23260492]Mutta onko tuo "alimmalla päässyt" silti vain valintakokeesta pisteensä saanut?[/QUOTE]

ei. kokonaispisteet otetaan aina huomioon. se on vaan alinpistemäärä mikä on hyväksytty niitten lähtöpisteiden päälle.

[QUOTE="a.p";23260507]Mutta ei kai nyt 56 voi olla alin pisteraja jonka joku on saanut päättötodistuksesta ja valintakokeesta? :O Eikö se kuitenkin tarkoita että "alin" sai 56/65?[/QUOTE]

no pölkkypää laskes nyt. 65 maksimi pääsykokeista, maksmi lähtöpisteet tokarista 30 ja eka hakutoive 5 pistettä. tämä on yhteensä se 100

ei. kokonaispisteet otetaan aina huomioon. se on vaan alinpistemäärä mikä on hyväksytty niitten lähtöpisteiden päälle.

No hölöhölö. Pitääkö neuvoa jos ei tiedä? Jos pienimmät pisteet edes koko kokeeseen pääsyyn on vaatineet sen 31 ja pääsykokeesta pitää saada vähintään 30 pistettä niin se jo tekee yhteensä 61 jos molemmat huomioidaan.

Eli kyllä ne valitun pisteet on ne pääsykoepisteet (ynnä ne muut kriteerit joita tuossa listassa oli, mutta ei todistus)

[QUOTE="vieras";23260576]No hölöhölö. Pitääkö neuvoa jos ei tiedä? Jos pienimmät pisteet edes koko kokeeseen pääsyyn on vaatineet sen 31 ja pääsykokeesta pitää saada vähintään 30 pistettä niin se jo tekee yhteensä 61 jos molemmat huomioidaan.

Eli kyllä ne valitun pisteet on ne pääsykoepisteet (ynnä ne muut kriteerit joita tuossa listassa oli, mutta ei todistus)[/QUOTE]

Hölömö. ei noita lähtöpisteitä lasketa pääsykokeiden pisteisiin. 65 on se mitä pääsykokeista saa, ei niihin mukaan lasketa lähtöpisteitä.

[QUOTE="vieras";23260622]Ensihoitoon todellakin vaikea päästä amis ja amk puolella. Hae sairaanhoitajaks ja sitä kautta sitten yrittämään ensihoitopuolelle.[/QUOTE]

Niin teen.

Minä kirjoitin tosi surkeasti, mutta pääsin Helsingin ammattikorkeakouluun lukemaan sairaanhoitajaksi. Tosin minulla oli kyllä tosi hyvä todistus, ainoastaan kirjoitukset meni penkin alle. Pääsykokeet meni sitten ilmeisesti tosi hyvin :) Kannattaa lukea ensin sairaanhoitajaksi ja sitten voi mennä ambulanssiin vaikka harjoittelemaan (onnistui ainakin monelta meidän ryhmäläiseltä ) samoin voi olla ensiavussa ja teholla töissä. Siitä on tosi paljon hyötyä. Sitten voi jatkaa vielä lukemista ensihoitajaksi :) näin minä tekisin.

Hölömö. ei noita lähtöpisteitä lasketa pääsykokeiden pisteisiin. 65 on se mitä pääsykokeista saa, ei niihin mukaan lasketa lähtöpisteitä.

Niinhän mä juuri sanoin. Jos ne laskettaisiin yhteen niin niistä pelkästään (minimipääsyn lähtöpisteistä ja pääsykokeen minimipistemäärästä) tulee jo 61. Jos viimeisenä valitun pistemäärä on 56 niin tuo ei voi olla muuta kuin pelkän pääsykokeen pisteet.

Minä kirjoitin tosi surkeasti, mutta pääsin Helsingin ammattikorkeakouluun lukemaan sairaanhoitajaksi. Tosin minulla oli kyllä tosi hyvä todistus, ainoastaan kirjoitukset meni penkin alle. Pääsykokeet meni sitten ilmeisesti tosi hyvin :) Kannattaa lukea ensin sairaanhoitajaksi ja sitten voi mennä ambulanssiin vaikka harjoittelemaan (onnistui ainakin monelta meidän ryhmäläiseltä ) samoin voi olla ensiavussa ja teholla töissä. Siitä on tosi paljon hyötyä. Sitten voi jatkaa vielä lukemista ensihoitajaksi :) näin minä tekisin.

Kiitoksia, annoit toivoa minulle! :D
Eikä tosiaan ole väliä luenko ensin sairaanhoitajaksi vaiko suoraan ensihoitajaksi, ehkä parempikin näin päin, kun kumminkin haluan tehdä paljon töitä myös sh:n puolella.
Ja vanhempana tahdon terkkarin paperit vielä lisäksi, jos siis olen vielä samaa mieltä. Sairaanhoitajana on ihanaa kun voi valita monesta suuntauksesta, vaika kätilöksi jos ei kiinnostakkaan yhtäkkiä oma :D

Missä olet töissä ja mitä olet tykännyt?

[QUOTE="a.p";23260688]Kiitoksia, annoit toivoa minulle! :D
Eikä tosiaan ole väliä luenko ensin sairaanhoitajaksi vaiko suoraan ensihoitajaksi, ehkä parempikin näin päin, kun kumminkin haluan tehdä paljon töitä myös sh:n puolella.
Ja vanhempana tahdon terkkarin paperit vielä lisäksi, jos siis olen vielä samaa mieltä. Sairaanhoitajana on ihanaa kun voi valita monesta suuntauksesta, vaika kätilöksi jos ei kiinnostakkaan yhtäkkiä oma :D

Missä olet töissä ja mitä olet tykännyt?[/QUOTE]

Itse suuntauduin lapsiin ja nuoriin ja tein harjoittelut poliklinikalla ja teholla, joissa näki kylläihan kaikenlaista. Jonkun aikaa olin sitten lasten puolella töissä. Nyt olen ihan sisätautiosastolla (aikuisten ) vaihtelu virkistää :) Olen ajatellut jatkaa nyt lukemista joko kätilöksi tai terveydenhoitajaksi (vaativat työkokemuksen, taisi olla 3v ) kun tosiaan olen ollut nyt 7v työelämässä.

[QUOTE="sama";23260772]Itse suuntauduin lapsiin ja nuoriin ja tein harjoittelut poliklinikalla ja teholla, joissa näki kylläihan kaikenlaista. Jonkun aikaa olin sitten lasten puolella töissä. Nyt olen ihan sisätautiosastolla (aikuisten ) vaihtelu virkistää :) Olen ajatellut jatkaa nyt lukemista joko kätilöksi tai terveydenhoitajaksi (vaativat työkokemuksen, taisi olla 3v ) kun tosiaan olen ollut nyt 7v työelämässä.[/QUOTE]

Kuulostaa hyvältä, ihanaa kun joku on onnistunut elämässään niin kivasti! :) Itsestäni tuntuu tällä hetkellä hyvin epäonnistuneelta :D
Mutta kyllä tästä noustaan!! :D Olen tosiaan lukion ohella opiskellut avoimessa ensihoitoa, saankohan hyväkyttyä niitä, anatomiankursseja jne taitaa olla sh:n puolella myös.

[QUOTE="sama";23260772]Itse suuntauduin lapsiin ja nuoriin ja tein harjoittelut poliklinikalla ja teholla, joissa näki kylläihan kaikenlaista. Jonkun aikaa olin sitten lasten puolella töissä. Nyt olen ihan sisätautiosastolla (aikuisten ) vaihtelu virkistää :) Olen ajatellut jatkaa nyt lukemista joko kätilöksi tai terveydenhoitajaksi (vaativat työkokemuksen, taisi olla 3v ) kun tosiaan olen ollut nyt 7v työelämässä.[/QUOTE]

Niin ja tykkään kyllä työstäni sairaanhoitajana. Aina on uutta opittavaa jne. Raskastahan tämä työ on.

[QUOTE="sama";23260798]Niin ja tykkään kyllä työstäni sairaanhoitajana. Aina on uutta opittavaa jne. Raskastahan tämä työ on.[/QUOTE]

Haluan raskaan työn, sellaisen jossa pitää aina olla varpaillaan vähän. Pitää minut vireessä, minusta tulee tylsässä paperityössä helposti laiska ja pahantuulinen :D Kiireellistä jos on, se on parasta. Toimin siten parhaiten. Ruokin itseäni stressillä :D Äitiyslomaakaan en kestänyt pelkkänä lomana, vaan kävin aikuislukion ja avoimen amk:n kurssit samaan aikaan, joten enpä ole laiskottelijatyyppiä hehe :D

[QUOTE="a.p";23260795]Kuulostaa hyvältä, ihanaa kun joku on onnistunut elämässään niin kivasti! :) Itsestäni tuntuu tällä hetkellä hyvin epäonnistuneelta :D
Mutta kyllä tästä noustaan!! :D Olen tosiaan lukion ohella opiskellut avoimessa ensihoitoa, saankohan hyväkyttyä niitä, anatomiankursseja jne taitaa olla sh:n puolella myös.[/QUOTE]

En osaa sanoa tuosta hyväksi lukemisesta. Helsingin ammattikorkeakoulu ei kyllä kovin herkästi hyväksilue yhtään mitään, eivät ainakaan minun aikanani kun siellä opiskelin (oli silloin vielä stadia ) mutta voihan ne olla muuttuneet. Tosin olen kuullut, että joissakin muissa sh-kouluissa hyväksiluetaan. Helsinki nyt vaan sattuu olemaan aika tiukka näissä jutuissa, mikä toisaalta todella hyvä. Työelämässä olen huomannut, että työnantajat arvostavat helsingissä opiskelleita ja minulle on ihan suoraa sanottu, että valitsevat mieluummin helsingin amk.sta valmistuneen kuin esim. Laureasta. opetuksen tasossa on kuulemma ihan huima ero (tämä siis ihan työnantajien suusta kuultuna )

Yhteistyössä