Tapahtui tänään pihalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Menin lasteni kanssa ulos aamusta, lapset ovat 8v ja 2v. Asumme rivitalossa ja lähdimme siis tuohon meidän pihalla olevaan leikkipuistoon,jossa huomasin myös olevan muita lapsia. Lapset ovat noin kuukausi sitten naapurustoon muuttaneen perheen lapsia,jotka ovat usein keskenään siinä pihalla (iät noin 2v ja 5v). Otin pienemmän lapseni kanssa hiekkalelut mukaan ja menimme hiekkalaatikolle,vanhempi meni keinumaan. Lapset tulivat,ottivat pienemmän lapseni kädestä lapion ja alkoivat heittää hiekkaa tämän päälle. Sanoin ihan ystävällisesti lapsille,että lapio on meidän ja se oli lapsellani kädessä ja toisekseen en pidä siitä että heittävät hiekkaa lapseni päälle. Otin lapion heiltä pois ja annoin takaisin lapselleni..seuraavaksi ottivat muut hiekkalelut ja alkoivat leikkiä niillä,jolloin oma lapseni alkoi itkemään (otin vain lapion,yhden ämpärin ja yhden muotin koska vain nuorempi leikkii niillä) kun ei saanut hiekkakakkuja tehdä. Pyysin ystävällisesti muotteja takaisin,mutta eivät antaneet. Siinä vaiheessa vanhempi lapseni tuli laatikolle ja alkoi tekemään käsineen linnaa,naapurin lapset menivät ja istuivat linnan päälle! Sen jälkeen nuorempi naapurin lapsi tuli ja laittoi kädet 2vuotiaani kaulaan ja alkoi kuristaa tätä! Ihan uskomatonta. Siinä vaiheessa sanoin lapsilleni että NYT lähdetään muualle. Käskin esikoista keräämään hiekkalelut,mutta naapurin lapset eivät antaneet niitä. Käskyjeni jälkeen esikoinen sai ne pois ja joutui juoksemaan lelujen kanssa että sai ne vietyä meidän pihalle, vanhempi naapurin lapsi tuli tämän jälkeen ja kävi lapseeni kiinni, repi vaatteista ihan kunnolla jne. Siinä vaiheessa näiden lasten äitikin oli tullut ulos tupakalle,mutta ei komentanut lastaan yhtään. Huusin lapselle että päästää heti irti lapsestani ja että toisiin ei KOSKAAN saa käydä käsiksi tuolla tavalla!! vanhempi naapurin lapsi käski nuorempaakin tulla kiusaamaan lastani heti! Lapsen äiti katsoi MINUA paheksuen kun komensin hänen lastaan! Ihan uskomatonta! Miten ihmeessä tohon pihalle enää uskaltaa edes mennä??

ilmeisesti jotain kurittomia kakaroita, harmi että olette tuolaliset naapurit riesaksenne saaneet. mikäli tilanne vaan jatkuu ja tuo 2v. ulkoilee yksinään ja terrosioi muita lapsia, niin tekisin ilmoituksen sossuun. sen ikäinen ei saa viel'ä olla ilman aikuisen valvontaa

No ei tosiaan ole provo! Olisikin niin olisin tyytyväinen :(
Tämä on ollut tosi kivaa seutua muuten (asutaan kaupungin vuokrataloissa,joten olen ollut tyytyväinen kun on sattunut kiva pihapiiri),mutta nyt nämä sitten muuttivat ja en oikeasti tiedä miten uskallan enää ulkoilla samaan aikaan :(

Mitenkään väheksymättä "pelkotilaasi" väkisin kuitenkin tulee mieleen että on olemassa tietynlaisia hyvin herkkiä äitejä jotka näkevät melkein kaikessa toisten lasten toiminnassa jotain pahaa ja kamalaa... yhteentörmäys saattaa muotoutua tahalliseksi tönäisemiseksi, hieman kovakourainen halaaminen kuristamiseksi jne.

Jotenkin vaan en jaksa uskoa että pienet lapset olisivat jotain pahuuden ruumiillistumia ja heidän äitinsä vaan katselisi vierestä. JOS näin on niin otan osaa...

• Tykkää
Reactions: emppu75
jos tämä on totta, niin miten sä olet niin aikaansaamaton äiti että et edes omia lapsia osaa puolustaa? jos joku lapsi kävisi mun lapsen kurkkuun kiinni niin kyllä lähtis liitäen se kakara! enkä mä lähtis karkuun tollasia lapsia, johan ne varmaan huomas että säkin niitä pelkäät.

• Tykkää
Reactions: emppu75
[QUOTE="aloittaja";23907349]No ei tosiaan ole provo! Olisikin niin olisin tyytyväinen :(
Tämä on ollut tosi kivaa seutua muuten (asutaan kaupungin vuokrataloissa,joten olen ollut tyytyväinen kun on sattunut kiva pihapiiri),mutta nyt nämä sitten muuttivat ja en oikeasti tiedä miten uskallan enää ulkoilla samaan aikaan :([/QUOTE]

Oletko nainen vai hiiri?

Lapsesi tulevat kokemaan elämässään vielä kaikenlaista kiusaamista ja haukkumista jne. ja SINUN ON PUOLUSTETTAVA HEITÄ!!!!! Sinä olet heidän äitinsä joka tarttuu ongelmaan eikä piiloudu sisätiloihin niitä karkuun. Tuolla asenteella opetat lapsillesi väärän toimintamallin. Ja niille naapurin lapsille opetat sen, että saa tehdä mitä vaan ilman seuraamuksia.

En vähättele naapurin lasten äidin vastuuta mutta joskus on vaan sen kylänkin kasvatettava, edes vähän.

Tottakai mä otin samantien mun muksun siitä pois ja repäsin sen toisen lapsen kädet kaulasta irti! Eikä halannut vaan otti ihan käsillä kurkusta kiinni! En ole mikään herkkis,mutta tuo oli ihan kamalaa käytöstä. En uskalla mennä valittamaan äidille, niin noloa kuin se onkin niin kuuluu erääseen vähemmistöön ja pelkään heitä.. :/

Kuulostaa niin tutulta :(
Kyllä vaan tuollaisia äitejä on , he uskovat viidakon lakiin , vahvemman oikeuteen ja kiusaamiseen . Reilusti vaan sanot ko. äidille että puuttuu lastensa touhuihin tai sitten sun pitää ilmoittaa asiasta eteenpäin.

[QUOTE="aloittaja";23907367]Tottakai mä otin samantien mun muksun siitä pois ja repäsin sen toisen lapsen kädet kaulasta irti! Eikä halannut vaan otti ihan käsillä kurkusta kiinni! En ole mikään herkkis,mutta tuo oli ihan kamalaa käytöstä. En uskalla mennä valittamaan äidille, niin noloa kuin se onkin niin kuuluu erääseen vähemmistöön ja pelkään heitä.. :/[/QUOTE]

Nyt selkis :(

Voi paska :( hankala tilanne jos ovat romaneja tai tiettyä pakolaisryhmää, osaavat kyllä olla agressiivisia jos heidän asioihin puututaan oli sitten aiheellista tai ei :(

en nyt kyllä osaa neuvoa sinua ...

siis ap aikuisena pakenee 2v ja 5v lapsia :o mitä? minä en käsitä yhtään! miksi? otat kiusaajaa käsivarresta ja talutat hänet kotia, sanot hänen äidilleen että tämä lapsesi kiusasi ja satutti minun lapsiani, toivot että se loppuu. ja jätät kakaran siihen.

nyt sä pakenit vitsi minkä vallan tunteen lapset saivat.

[QUOTE="aloittaja";23907367]Tottakai mä otin samantien mun muksun siitä pois ja repäsin sen toisen lapsen kädet kaulasta irti! Eikä halannut vaan otti ihan käsillä kurkusta kiinni! En ole mikään herkkis,mutta tuo oli ihan kamalaa käytöstä. En uskalla mennä valittamaan äidille, niin noloa kuin se onkin niin kuuluu erääseen vähemmistöön ja pelkään heitä.. :/[/QUOTE]

eli nämä vieraat lapset ovat oppineet sen että heitä pelätään ja voivat käyttäytyä näin. perseestä että olette saaneet heidät riesaksi sinne! en yhtään tiedä mitä tollasessa tilanteessa vois tehdä, eikai heistä isännöitsijällekkään voi valittaa.

[QUOTE="madame";23907420]siis ap aikuisena pakenee 2v ja 5v lapsia :o mitä? minä en käsitä yhtään! miksi? otat kiusaajaa käsivarresta ja talutat hänet kotia, sanot hänen äidilleen että tämä lapsesi kiusasi ja satutti minun lapsiani, toivot että se loppuu. ja jätät kakaran siihen.

nyt sä pakenit vitsi minkä vallan tunteen lapset saivat.[/QUOTE]

peesi!!

siksi toisekseen jos mä törmään jossain ilman aikuisia olevia lapsia,jotka käyttäytyy törkeesti toisia kohtaan puutun HETI, oli sitten kyse omieni tai toisten lasten kiusaamisesta/satuttamisesta. ja tuon ikäisen nostaisin vaikka pois sieltä hiekkalaatikolta,jos meno on tollasta eikä sanaa uskota/kukaan ei ole valvomassa.

omani saattaisi tehdä kaikennäköistä(jos suuttuu) ikää 7vuotta,mutta minä puutun heti siihen ja hän lähtee siltä seisomalta kotia jos kiusaa ketään.

[QUOTE="aloittaja";23907367] En uskalla mennä valittamaan äidille, niin noloa kuin se onkin niin kuuluu erääseen vähemmistöön ja pelkään heitä.. :/[/QUOTE]

Et uskalla puolustaa lapsiasi? Nyt ryhtiä peliin, ihmisiä ne vähemmistöjenkin edustajat ovat.

En nyt ihan ymmärrä,vai ettekö te nyt ymmärrä? Mä kyllä tottakai sanoin sille lapselle joka 2vuotiastani kuristi että sä et voi tehdä noin tai satuttaa muita muutenkaan! Ja ihan ääntäni korotin roimasti,vanhemmalle ihan huusin kun kävi lapseeni kiinni.
Ihan sama jos ette usko, näin vain tapahtui ja mua ottaa tosi paljon päähän että niiden vanhemmat a) antaa niiden olla keskenään ja b) eivät kasvata lapsia tai komenna kun käyttäytyvät noin.
En haluaisi asuntoakaan vaihtaa kun vasta 2 v sitten tähän muutettiin ja vanhempi lapsi koulussa lähellä jne. Toivon niin että tuo toinen perhe muuttaisi pian :(

Mitä se hyödyttää jos menen äidille valittamaan? Äitihän näki tuon toisen tilanteen ja ei puuttunut? Mitä luulette kiinnostaako häntä?

ei muuta kuin uuden asunnon etsintään! mustalaiset saavat tehdä suomessa aivan mitä tahtovat; heihin ei pääse käsiksi :headwall:

Kyllä he samalla tavalla käyttäytyvät kun vaaditaan. Olen sanonut heille kaupan jonossakin että eivät etuile ja kiltisti nuo ovat totelleet. Eivät ehä ensimmäisellä sanomisella, muta viimeistään silloin kun ottaa kädestä ja taluttaa kohteliaasti mutta päättäväisesti.

[QUOTE="aloittaja";23907495]
Mitä se hyödyttää jos menen äidille valittamaan? Äitihän näki tuon toisen tilanteen ja ei puuttunut? Mitä luulette kiinnostaako häntä?[/QUOTE]

Kyllä se auttaa. Jos ei auta niin sanot että ilmoitat lastensuojeluun heidän lapsistaan.

Yhteistyössä