"Mä elätän meidät, joten mun ei tarvi tehdä MITÄÄN kotitöitä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toki ymmärrän aloittajaakin siinä, että jos mies ei tosiaan tee mitään kotitöitä, kun kerta rahan tuo pöytään. Aika käsittämätöntä, eikö ukko siis tee edes mitään ns. miesten hommia? Meillä ainakin kotityöt jakaantuu esim. niin, että silloin kun mies ajaa nurmikkoa, niin minä siivoan huushollia.

Kyllä taas huvittaa :D

Ensin äidit vaativat kotiin jäämistä ja lapsiakin pitää usein tehdä enemmän kuin se yksi. Halutaan hoitaa lapset kotona ja pelkästään jo lapsen mummolaan vieminen viikonlopuksi tuottaa monille niin paljon omantunnontuskia!

Sitten kuitenkin nuristaan, kun joutuu kotona ollessaan tekemään kaiken tai edes lähes kaiken. Isän apua vaatimalla vaaditaan ja jos sitä ei heru, riidellään. Nalkutetaan kun äitiys on ympärivuorokautista työtä ja on niin raskasta mutta hoitoonhan sitä lasta ei voi sitten viedä, ei tietenkään!

En ylipäätään ymmärrä miten ihmiset nykypäivänä elää, kun arjesta on tullut niin vaikeaa monelle. Nainen ei pärjää enää kotitöissä, väittäen kuinka kiire päivällä on ollut. Siivoamisesta ja ruoanlaitosta tehdään omassa elämässä jotain kunniakasta ja suurtakin saavutusta vaikka toisille se on itsestäänselvyys, etenkin kun kotona ollaan. Sitten kuitenkin luetaan täällä palstalla kun miehen tulisi hoitaa ne kauppaostokset vaikka se tuo väärää ruokaa ja unohtaa salaatitkin kauppaan. Tai kun auto on huoltamatta, eikä se mies koskaan edes remppahommia tee.

Mä kyllä suorastaan ihmettelen, että miten te pärjäisitte yksin lasten kanssa, kun miehen olemassaolo on teille niin tärkeää? Ja kuinka moni teistä on valmis jakamaan oikeasti kaikki kotityöt, kuten lumen kolaamiset tai tukkeutuneen lavuaari avaamiset? Ai niin mutta kun miehille on työt erikseen ja naisten työtä ei nykypäivänä tasa-arvon nimissä ole yhtään mikään, ne hommat jaetaan parisuhteessa.

Nainen on se kuka usein kieltäytyy myös seksistä, kun ei jaksa ja nainen on usein myös se kuka kokee tarpeelliseksi tehdä "tasavertaisesta" kumppanista alistetun tossun. Nainen on se kuka päättää mitä mies laittaa juhliin päälle ja nainen on myös se kuka päättää miehen menoista... tai jos tähän ei ole mahdollisuutta, niin ei muuta kuin riita pystyyn! Toki on myös poikkeuksia, sitä en väitä mutta hyvin suuri osa tälläkin palstalla esiintyvistä aloituksista koskee juuri sitä mitä mies tekee tai jättää tekemättä.

Ja ihan vaan vinkiksi, että jo ihan pienetkin lapset kannattaa ottaa siihen arkeen mukaan, niin ei tule sitten omista pojista aikuisena niitä miehiä ketkä "olettavat asuvansa hotellissa". Antakaa lapsienkin osallitua kykyjensä mukaan ja opettakaa heille kuinka tärkeää on olla osa yhteistä perhettä. Tehkää ruokaa yhdessä, jakakaa siivoustöitä niin ne lapset osaavat aikuisena automaattisesti tarttua imurinvarteen tai heittää perunat kiehumaan. Jos perheessä ei ole yhtään sen ikäistä lasta, joka ei voi näihn asioihin osallistua tai lapset eivät muutoin vain osaa/halua osallistua, niin silloin on turha väittää, että se kodinhoito kaikkineen "naisten hommineen" olisi niin pirun vaikeaa ;)

Kyllä meillä mies tekee puoliksi kotityöt kun töistä kotia tulee, monesti vaan ei oo mitään kotitöitä siinä vaiheessa mutta silloin tällöin ruoan ja on lasten kanssa että ite pääsen urheilemaan yms.. Eipä tuo oo koskaan nalkuttanu että töihin pitäisi palata

Kyllä taas huvittaa :D

Ensin äidit vaativat kotiin jäämistä ja lapsiakin pitää usein tehdä enemmän kuin se yksi. Halutaan hoitaa lapset kotona ja pelkästään jo lapsen mummolaan vieminen viikonlopuksi tuottaa monille niin paljon omantunnontuskia!

Sitten kuitenkin nuristaan, kun joutuu kotona ollessaan tekemään kaiken tai edes lähes kaiken. Isän apua vaatimalla vaaditaan ja jos sitä ei heru, riidellään. Nalkutetaan kun äitiys on ympärivuorokautista työtä ja on niin raskasta mutta hoitoonhan sitä lasta ei voi sitten viedä, ei tietenkään!

En ylipäätään ymmärrä miten ihmiset nykypäivänä elää, kun arjesta on tullut niin vaikeaa monelle. Nainen ei pärjää enää kotitöissä, väittäen kuinka kiire päivällä on ollut. Siivoamisesta ja ruoanlaitosta tehdään omassa elämässä jotain kunniakasta ja suurtakin saavutusta vaikka toisille se on itsestäänselvyys, etenkin kun kotona ollaan. Sitten kuitenkin luetaan täällä palstalla kun miehen tulisi hoitaa ne kauppaostokset vaikka se tuo väärää ruokaa ja unohtaa salaatitkin kauppaan. Tai kun auto on huoltamatta, eikä se mies koskaan edes remppahommia tee.

Mä kyllä suorastaan ihmettelen, että miten te pärjäisitte yksin lasten kanssa, kun miehen olemassaolo on teille niin tärkeää? Ja kuinka moni teistä on valmis jakamaan oikeasti kaikki kotityöt, kuten lumen kolaamiset tai tukkeutuneen lavuaari avaamiset? Ai niin mutta kun miehille on työt erikseen ja naisten työtä ei nykypäivänä tasa-arvon nimissä ole yhtään mikään, ne hommat jaetaan parisuhteessa.

Nainen on se kuka usein kieltäytyy myös seksistä, kun ei jaksa ja nainen on usein myös se kuka kokee tarpeelliseksi tehdä "tasavertaisesta" kumppanista alistetun tossun. Nainen on se kuka päättää mitä mies laittaa juhliin päälle ja nainen on myös se kuka päättää miehen menoista... tai jos tähän ei ole mahdollisuutta, niin ei muuta kuin riita pystyyn! Toki on myös poikkeuksia, sitä en väitä mutta hyvin suuri osa tälläkin palstalla esiintyvistä aloituksista koskee juuri sitä mitä mies tekee tai jättää tekemättä.

Ja ihan vaan vinkiksi, että jo ihan pienetkin lapset kannattaa ottaa siihen arkeen mukaan, niin ei tule sitten omista pojista aikuisena niitä miehiä ketkä "olettavat asuvansa hotellissa". Antakaa lapsienkin osallitua kykyjensä mukaan ja opettakaa heille kuinka tärkeää on olla osa yhteistä perhettä. Tehkää ruokaa yhdessä, jakakaa siivoustöitä niin ne lapset osaavat aikuisena automaattisesti tarttua imurinvarteen tai heittää perunat kiehumaan. Jos perheessä ei ole yhtään sen ikäistä lasta, joka ei voi näihn asioihin osallistua tai lapset eivät muutoin vain osaa/halua osallistua, niin silloin on turha väittää, että se kodinhoito kaikkineen "naisten hommineen" olisi niin pirun vaikeaa ;)

Sulla taitaa olla pirun vaikeaa ton ymmärtämisen kanssa. Ja yleistäminen toki on kivaa!

Meillä on 4 kakaraa ja 3 koiraa, ja kakarat osallistuu siivoukseen sen mitä osaavat. Koiria en pitkästä yrityksestä huolimatta ole saanut opetettua siivoamaan jälkiään... vinkkejä otetaan vastaan! Varmaan jokainen vähän suuremman perheen jäsen tietää että mitään täyspassausta ei sellaisella kokoonpanolla kukaan voi saada.(ei edes mies!) Ja mä hoidan tätä mielelläni, mutta jos mies tulis sanomaan nokka pystyssä että en tee MITÄÄN kotitöitä niin tod.näk. lentäisi pihalle. Yhdessä nää on hankittu ja yhdessä hoidetaan.

Ja itse en luuttua ja siivoa kämppää 8h päivässä että se kiiltäis, kyllä siihen riittää pienempikin. Mutta en tosiaan ehdi ja jaksa joka päivä hoitaa kaikkea ennen kuin mies tulee töistä, eikä mies sitä odotakkaan. Ja minähän teen päivän aikana sen mitä tarttee tehdä, oli se sitten "miesten tai naisten työ". Kyllä mä osaan vaihtaa lamput, kaataa putkimiestä viemäriin, maalata seinän ja viedä auton katsastukseen. Yleensä minä hoidankin nuo asiat koska hoitamattomana ne risoo minua enemmän kuin miestä.

Mun mielestä on paljon käsittämättömämpää jos mies ei voi heittää niitä paskavaippoja koneeseen (kun se niin pieni homma kerta on!) jos mulla on kädet täynnä jotain muuta hommaa.

Ja mitä tulee seksiin (miten se nyt tähän liittyykkään). Niin joo, kyllä se useammin olen minä joka sanoo etten nyt jaksa. Eikö kotona olevalla naisella ole siihen oikeutta? Kun onhan tää siis ihan pelkkää lepoa koko ajan niin pitäis toki olla pirun halukas ympäri vuorokauden! ei sekään mitään jos vauva itkee vieressä kolmatta tuntia.... saathan sä kato olla kotona! - Niin, no onneksi mun mieheni ei ajattele noin. Varmaan itsekin sit pakenisin sinne töihin ;)

Vai ei tarvitse tehdä MITÄÄN kotitöitä? Onko täällä ap:n miestä puolustavien naisten mielestä ihan ok, että miehen ei tarvitse osallistua kotitöihin edes viikonloppuisin tai lomilla?

Meillä ei kumpikaan perheen aikuisista asu hotellissa. Ei tosin lapsetkaan mutta ne ovat vielä niin pieniä, että niiltä ei kamalasti vielä voi vaatia. Minä olen kotona tällä hetkellä ja suurimman osan kotitöistä ehdin tehdä miehen työpäivän aikana. En tosin aina ehdi enkä jaksakaan jos vauva on valvottanut, mutta pääsääntöisesti ajattelen niin, että minun työtäni tällä hetkellä on lastenhoito ja siinä sivussa sitten kodinhoito. Mutta ei minunkaan työpäiväni ole 24/7 mittaisia vaikka nämä em. työt "helppoja" olisivatkin. Kyllä meillä mies osallistuu ihan tasaisesti vapaalla ollessaan kaikkiin kotitöihin jos ja kun niitä on. Vähemmän arkena mutta viikonloppuna jaetaan hommat ihan tasaisesti. Vapaapäiviä sitä täytyy minullakin olla. Ja vapaapäivä minulle tarkoittaa sitä, että päivän aikana ei itse tarvitse kaikkea tehdä vaan hommia tekee myös toinen talossa asuva aikuinen.

Ja tuosta työssä käymisen raskaudesta vs. kotiäitinä oleminen. Itse ehdin ennen toista lasta olla takaisin työelämässä vajaan vuoden. Ja voin sanoa, että pääsin paaaaljon helpommalla töissä vaikka teen itsekin vaativaa ja stressaavaa työtä, jossa työpäivät ovat rajastaan 10-12 tunnin mittaisia. Syynä tähän on se, että itse en ole mikään kodinhengetär eli koen paljon enemmän omakseni jopa sen stressaavan ja vaativan työn kuin kotona nurkkien puunaamisen ja niiden samojen ikuisten arkisten kotihommien puurtamisen. Olen kotona vain sen takia, että lapset ovat pieniä, nuorin vasta vauva, en sen takia, että jotenkin nauttisin tästä kotiäitinä olemisesta.

Mieheni tekee myös aika vaativaa työtä mutta hän ei ikinä piiloudu sen taakse, että nyt ei jaksa kun on niin raskasta töissä. Itse asiassa on sanonut, että kun lapset ja yhteinen koti ollaan yhdessä pistetty pystyyn, yhdessä niistä myös huolehditaan.

Minä kotiäitinä olen tänään imuroinut pikaisesti roskat pois, laittanut puhtaat astiat kaappiin ja likaiset koneeseen odottamaan lisää astioita, vienyt pyykit kaappiin ja laittanut koneen pyörimään, pitäisi pari vaatetta vielä silittää ja jossain vaiheessa tyhjätä pyykit kuivumaan ja illalla laittaa astiat joko puhtaina kaappiin tai kone päälle, aikaa on mennyt kokonaiset 45 minuuttia, tänä aikana mies on ollut töissä ja takuulla kaikki sisätyöt on tehtynä kun tulee takasin. Lapsille lämmitän eilistä keittoa ja sitten mennään uimaan, sitä ennen olen silittänyt nuo pari paitaa ja kun tullaan uimasta, syödään välipalaa ja ulkoillaan jos sää sallii, mies tulee töistä ja lapset kattovat pikkukakkosta ja sillä aikaa teen ruoan ja tyhjään varmaankin sen pesukoneen, ruokana on eineskaalikääryleitä ja pottuja, kääryleet uuniin ja perunat kiehumaan, soosi jonkin näkönen ja jotain vihreää, lapset auttaa lautasten laitolla yms. syödään ja kone luultavasti päälle, tehdään mitä nyt tehdään sitten illalla ja kyläillään tai ulkoillaan tai... kyllä on rankkaa!!!! Jos nykyajan koneilla ei ehdi 8 tunnissa tehdä kotihommia, niin vika on kyllä sitten jo tekijässä.

[QUOTE="vieras";24123657]Minä kotiäitinä olen tänään imuroinut pikaisesti roskat pois, laittanut puhtaat astiat kaappiin ja likaiset koneeseen odottamaan lisää astioita, vienyt pyykit kaappiin ja laittanut koneen pyörimään, pitäisi pari vaatetta vielä silittää ja jossain vaiheessa tyhjätä pyykit kuivumaan ja illalla laittaa astiat joko puhtaina kaappiin tai kone päälle, aikaa on mennyt kokonaiset 45 minuuttia, tänä aikana mies on ollut töissä ja takuulla kaikki sisätyöt on tehtynä kun tulee takasin. Lapsille lämmitän eilistä keittoa ja sitten mennään uimaan, sitä ennen olen silittänyt nuo pari paitaa ja kun tullaan uimasta, syödään välipalaa ja ulkoillaan jos sää sallii, mies tulee töistä ja lapset kattovat pikkukakkosta ja sillä aikaa teen ruoan ja tyhjään varmaankin sen pesukoneen, ruokana on eineskaalikääryleitä ja pottuja, kääryleet uuniin ja perunat kiehumaan, soosi jonkin näkönen ja jotain vihreää, lapset auttaa lautasten laitolla yms. syödään ja kone luultavasti päälle, tehdään mitä nyt tehdään sitten illalla ja kyläillään tai ulkoillaan tai... kyllä on rankkaa!!!! Jos nykyajan koneilla ei ehdi 8 tunnissa tehdä kotihommia, niin vika on kyllä sitten jo tekijässä.[/QUOTE]

Sun lapsetkin varmaan sitten toimii kuin koneet. On mullakin tuollaisia unelmapäiviä jolloin lapset ei kiukkua tai sairasta, eikä ole mitään ylimääräistä menoa mihinkään eikä tartte tehdä muuta siivousta kuin suunnilleen tiskit ja pyykit, mutta ei TOSIAAN joka päivä.

[QUOTE="vieras";24123674]Meillä ei viikonloppuisin tehdä kuin korkeintaan välttämättömät eli asitanpesukoneen käyttö, muut ehdin kyllä tehdä viikolla.[/QUOTE]

No entäs lomilla? Sinä vissiin teet silloinkin kaiken ja mies vaan makoilee sohvalla?

No entäs lomilla? Sinä vissiin teet silloinkin kaiken ja mies vaan makoilee sohvalla?

No siitä ei ole pelkoa, yrittäjänä hänellä ei ole lomaa, ja ne muutamatkin päivät mitkä ottaa menee sitten noissa ulkotöissä, puumetsällä ja katonrakennuspuuhissa yms. mikä on tänä kesänä edessä viellä tuonne meidän yhdelle tilalle ettei mene rakenteet pilalle vuotavan katon takia. Eli en ole hänelle laittamassa sisätöitä lomallakaan.

En jaksa lukee koko ketjua...

Mut viikolla mä en vaadi mieheltä mitään kotitöitä tehtävän, se syöttää lapselleen iltapuuron, jos on kotona, muuten on vain..Mä teen kotityöt päivällä alta pois jotta se aika minkä se on kotona, voidaan vain olla. Viikonloppuna voidaan sit jotain pientä askarrella yhdessä, tosin melko harvoin sillonkaan siivotaan vaan mielummin tehdään jotain muuta.

Tosin, meidän tilanteeseen vaikuttaa miehen työ paljon ja työajat, musta on kohtuutonta alkaa työntää imuria toisen käteen kun tulee kotiin 14h työpäivän (sis.matkat) jälkeen.

[QUOTE="vieras";24123693]Sun lapsetkin varmaan sitten toimii kuin koneet. On mullakin tuollaisia unelmapäiviä jolloin lapset ei kiukkua tai sairasta, eikä ole mitään ylimääräistä menoa mihinkään eikä tartte tehdä muuta siivousta kuin suunnilleen tiskit ja pyykit, mutta ei TOSIAAN joka päivä.[/QUOTE]

Kuinka te oikein niitä lapsia kasvatatte, jos he eivät yhtä tuntia päivässä pysty olemaan ilman kädessäpitämistä, sitäkään ei tarvi tehdä koko tuntia yhteen pötköön. Pienet lapset nukkuu päikkärit ja isommat leikkii sen aikaa omiaan. Isommissa töissä, kuten ikkunoiden pesu yms. hommaa hidastaa huomattavasti nuo ihanat pikkuapurit, jotka haluavat myös mukaan. Meillä on kyllä noita ikkunoita moneksi päivää pestäväksi, että ne nyt jäänee syksyyn, oma huvitus ei ole riittänyt kuin sisäpuolien pesuun. On ollut mansikkamaan laittoa yms pihatöitä nyt. Meillä lapset ovat sairastaneet sillon tällön, ei tosiaankaan usein, mutta meillä meneekin koko ajan relatapletit, parantavat vastustuskykyä. Ollaan me uimaan menossa, siihen menee kolmisen tuntia.

[QUOTE="vieras";24123733]Kuinka te oikein niitä lapsia kasvatatte, jos he eivät yhtä tuntia päivässä pysty olemaan ilman kädessäpitämistä, sitäkään ei tarvi tehdä koko tuntia yhteen pötköön. Pienet lapset nukkuu päikkärit ja isommat leikkii sen aikaa omiaan. Isommissa töissä, kuten ikkunoiden pesu yms. hommaa hidastaa huomattavasti nuo ihanat pikkuapurit, jotka haluavat myös mukaan. Meillä on kyllä noita ikkunoita moneksi päivää pestäväksi, että ne nyt jäänee syksyyn, oma huvitus ei ole riittänyt kuin sisäpuolien pesuun. On ollut mansikkamaan laittoa yms pihatöitä nyt. Meillä lapset ovat sairastaneet sillon tällön, ei tosiaankaan usein, mutta meillä meneekin koko ajan relatapletit, parantavat vastustuskykyä. Ollaan me uimaan menossa, siihen menee kolmisen tuntia.[/QUOTE]

Voivoi. Voisin aloittaa vaikka meidän vauvelista joka on itkuista sorttia. Odotankin innolla sitä päivää kun voin pistää sen noin vaan nukkuu päikkärit. Käytännössähän kanniskelen sitä nyt ympäriinsä päivät pitkät. Ei siinä mitään, mutta kyllä se vähän hidastaa hommia.

[QUOTE="vieras";24123763]Voivoi. Voisin aloittaa vaikka meidän vauvelista joka on itkuista sorttia. Odotankin innolla sitä päivää kun voin pistää sen noin vaan nukkuu päikkärit. Käytännössähän kanniskelen sitä nyt ympäriinsä päivät pitkät. Ei siinä mitään, mutta kyllä se vähän hidastaa hommia.[/QUOTE]

Hanki kuule rinkka, johan hommat alkaa luitamaan, sellanen mullakin oli kun esikoinen ei suostunut olemaan muualla kuin sylissä, sieltä on kiva kattella. Siihen saakka että osaa istua, toimii manduka.

[QUOTE="vieras";24123779]Hanki kuule rinkka, johan hommat alkaa luitamaan, sellanen mullakin oli kun esikoinen ei suostunut olemaan muualla kuin sylissä, sieltä on kiva kattella. Siihen saakka että osaa istua, toimii manduka.[/QUOTE]

Mulla on liina, sillä saa molemmat kädet kivasti vapaaksi. Mutta jos toinen kovin itkeskelee niin yleensä ne kädet tarvitaan toisen silittelyyn ja lohdutteluun silti. Ja jos mulla ne kädet jossain kohtaa vapaana onkin, niin saatan olla niin poikki siinä kohtaa että armahdin itseni istumaan sohvalle ja saatan jopa sanoa miehelle että viittitkö laittaa tiskit koneeseen. Voi kaamee :)

[QUOTE="vieras";24123796]Mutta nyt tarvii alkaa silittelemään, tai uimareissu jää väliin, hyvät päivän jatkot. Kummasti teillä tuntuu aikaa löytyvän tuohon neitssä oloon? :)[/QUOTE]

Tottakai. Onpas tyhmä kysymys. Toiset kattoo telkkua, toiset käy netissä. Kolmannet lukee kirjaa. Neljännet pitää tunnin ruokatauon töissä. Mutta ainiin, kotiäitihän ei missään nimessä saa hengähtää millään tavoin, etenkään jos kotihommat on kesken.

sillon kun olin kotihoidontuella tein ruuat,siivoukset ja pyykkihommat sillävälin kun mies oli töissä, kun mies tuli töistä kotiin vietimme aikaa yhdessä perheenä, molempien työpäivä oli siinä vaiheessa tehtynä, molemmilla myös pari iltaa viikossa niinsanottua omaa aikaa jos halusi mennä vaikka lenkille,jumppaan,pelaamaan yms. silti kerkisimme viettämään aikaa yhdessä perheenä.

aina mieheni on toki vaihtanut autojen renkaat,leikannut nurmen, hoitanut muita remppahommia, huoltanut autot yms. sellaista nmissä minä en ole kovin hyvä.

nyt kun olemme molemmat työelämässä jakaantuu hommat niin, että minä pyykkään ja kokkaan, mies täyttää/tyhjentää tiskikonetta ja kerää rojuja lattioilta, että pääsen imuroimaan, mielestäni meillä on ollut aina tasa-arvoinen suhde, eikä kotitöistä ole koskaan tapeltu, monesti naist unohtavat, että se mies tekee kodin remppahommat,autohommat,nurmikonleikkuut yms. raskaat työt, eikä niitä sitten lasketa kotitöiksi ollenkaan.

[QUOTE="vieras";24123831]Tottakai. Onpas tyhmä kysymys. Toiset kattoo telkkua, toiset käy netissä. Kolmannet lukee kirjaa. Neljännet pitää tunnin ruokatauon töissä. Mutta ainiin, kotiäitihän ei missään nimessä saa hengähtää millään tavoin, etenkään jos kotihommat on kesken.[/QUOTE]

Juuri näin. Niska limassa pitää vääntää ettei vain mies-rukka joudu raskaan työpäivän mitenkään osallistumaan. Sehän se just luo hyvän mallin lapsillekin. Sieltä niitä tulevia miehiä kasvaa, joiden mielestä kotityöt kuuluu vain naisille.

Myös minä olisin kiinnostunut siitä, että mitenkä ne viikonloput ja lomat? Onko teidän kotityönaisten miehillä vapautus kotihommista myös tällöin. Ja millä perusteella?

[QUOTE="vieras";24123693]Sun lapsetkin varmaan sitten toimii kuin koneet. On mullakin tuollaisia unelmapäiviä jolloin lapset ei kiukkua tai sairasta, eikä ole mitään ylimääräistä menoa mihinkään eikä tartte tehdä muuta siivousta kuin suunnilleen tiskit ja pyykit, mutta ei TOSIAAN joka päivä.[/QUOTE]

No ei kai pyykkejäkään nyt kannata joka päivä pestä? Ihan älytöntä.

[QUOTE="vieras";24123657]Minä kotiäitinä olen tänään imuroinut pikaisesti roskat pois, laittanut puhtaat astiat kaappiin ja likaiset koneeseen odottamaan lisää astioita, vienyt pyykit kaappiin ja laittanut koneen pyörimään, pitäisi pari vaatetta vielä silittää ja jossain vaiheessa tyhjätä pyykit kuivumaan ja illalla laittaa astiat joko puhtaina kaappiin tai kone päälle, aikaa on mennyt kokonaiset 45 minuuttia, tänä aikana mies on ollut töissä ja takuulla kaikki sisätyöt on tehtynä kun tulee takasin. Lapsille lämmitän eilistä keittoa ja sitten mennään uimaan, sitä ennen olen silittänyt nuo pari paitaa ja kun tullaan uimasta, syödään välipalaa ja ulkoillaan jos sää sallii, mies tulee töistä ja lapset kattovat pikkukakkosta ja sillä aikaa teen ruoan ja tyhjään varmaankin sen pesukoneen, ruokana on eineskaalikääryleitä ja pottuja, kääryleet uuniin ja perunat kiehumaan, soosi jonkin näkönen ja jotain vihreää, lapset auttaa lautasten laitolla yms. syödään ja kone luultavasti päälle, tehdään mitä nyt tehdään sitten illalla ja kyläillään tai ulkoillaan tai... kyllä on rankkaa!!!! Jos nykyajan koneilla ei ehdi 8 tunnissa tehdä kotihommia, niin vika on kyllä sitten jo tekijässä.[/QUOTE]

Niimpä.Ja meillä ei edes ole tiskikonetta mutta ei siihen tiskaukseen silti mene kuin 15min päivässä. Eri asia perheet missä on enemmän lapsia ja eläintä mutta yhden tai kahden lapsen perheissä en ymmärrä miten niitä kotihommia ei saa tehtyä siinä sivussa.Tietty on päiviä kun ollaan kipeitä,koko päivä jossain tms. mutta noin yleensä.
Mä teen joka päivä ruoan,tiskit ja pyykit ja siihen päälle joku lattianpesu,vessanpesu tms. ja hyvin ehditään ulkoilla,kyläillä ja ite yleensä lapsen päiväuniaikaan teen ainoastaan ruoan muuten vaan rentoudun.

Ap:tä ymmärrän siinä mielessä että ottais muakin päähän että oikeen ilmoitettais etten tee MITÄÄN.
Mies on nyt kesälomalla ja tekee osansa hommista mutta muulloin korjaa omat jälkensä ja usein iltaisin ulkoilee lapsen kanssa.

Ei oo tullut mieleenkään alkaa vaatia miestä töiden jälkeen osallistumaan kotitöihin.
Itse olen suurimman osan päivästä lasten kanssa vain kotona ( jos ulkoiluja ei lasketa ) ja omasta mielestäni siivoilut ja kodinhoito on mun vastuulla,vaikkei mies meitä elätäkkään.
En tajua mitä vaikeaa ja niin vaativaa siinä kodinhoidossa ja lasten hoidossa on?

Mulle riittää,että mies vie roskapussin ulos jos se on täynnä samalla,kun ovesta poistuu ja huolehtii omat tavaransa paikoilleen,pyykkinsä pyykkikoriin jne...
Mitähän kotiäidit tekevät kotona jos eivät niitä kotitöitä?
Voihan sitä myös lähteä töihin tienaamaan ja jakaa sitten kahden työssäkäyvän kesken kaikki kotityöt.

• Tykkää
Reactions: Maira ja Tara74
Arki tai pyhä niin suurimman osan hommista teen minä. Jopa ne lavuaarien putsaukset ym. Mies tosin taitaa kaks kertaa vuoteen vaihtaa nuo autojen renkaat :D Mutta itepähän teen, onneks sen verta jo tingin että herran vaatteita en jaksa laitella, väärin mä ne laitan kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24124090:
Ei oo tullut mieleenkään alkaa vaatia miestä töiden jälkeen osallistumaan kotitöihin.
Itse olen suurimman osan päivästä lasten kanssa vain kotona ( jos ulkoiluja ei lasketa ) ja omasta mielestäni siivoilut ja kodinhoito on mun vastuulla,vaikkei mies meitä elätäkkään.
En tajua mitä vaikeaa ja niin vaativaa siinä kodinhoidossa ja lasten hoidossa on?

Mulle riittää,että mies vie roskapussin ulos jos se on täynnä samalla,kun ovesta poistuu ja huolehtii omat tavaransa paikoilleen,pyykkinsä pyykkikoriin jne...
Mitähän kotiäidit tekevät kotona jos eivät niitä kotitöitä?
Voihan sitä myös lähteä töihin tienaamaan ja jakaa sitten kahden työssäkäyvän kesken kaikki kotityöt.

" Mulle riittää,että mies vie roskapussin ulos jos se on täynnä samalla,kun ovesta poistuu ja huolehtii omat tavaransa paikoilleen,pyykkinsä pyykkikoriin jne..."

Niin jnejnejne. Ihan samoja asioita odotat mieheltäsi, mitä ap odottaa omalta mieheltään. Jos olisit edes viitsinyt lukea tämän ketjun.

Tosi ärsyttävää sivukaupalla jauhaa ihan muusta aiheesta.

[QUOTE="Vieras";24124310]" Mulle riittää,että mies vie roskapussin ulos jos se on täynnä samalla,kun ovesta poistuu ja huolehtii omat tavaransa paikoilleen,pyykkinsä pyykkikoriin jne..."

Niin jnejnejne. Ihan samoja asioita odotat mieheltäsi, mitä ap odottaa omalta mieheltään. Jos olisit edes viitsinyt lukea tämän ketjun.

Tosi ärsyttävää sivukaupalla jauhaa ihan muusta aiheesta.[/QUOTE]

Ap:n mieshän on luvannut jopa pestä omat urheiluvaatteensa....

Yhteistyössä