Mies haki passin klo 21 ja kertoi lähtevänsä kaverinsa kanssa Tallinaan/risteilylle heti.. Voi Vit*u!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainoo onkelma on se, että kyllähän sen tietää mitä miehet noilla Viron risteilyillä yleensä puuhaa. Oliko se kaveri sinkku ? Ja etenkin oliko se sellainen vanhapoika-tyyppi. No se varmaan on menossa huoriin ja kustantaa varmaan miehelleski... Että semmosta.

Tästähän tässä oikeasti on kysymys. Jos pojat olisivat olleet lähdössä yöksi lähijärvelle kalaan niin hommaolis ollut OK.

Arjen raskaus, yhyy. Jos ei yhtä tai kahta iltaa pärjää ilman miestä, niin on oikeasti tosi onneton tilanne. Ja sama päinvastoin; jos mies ei yhtä tai kahta iltaa pärjää ilman vaimoaan, niin voi voi sitten. Mä en ollenkaan jaksa tuollaista marttyyrijuttua.

On naisia, jotka ovat omistushaluisia. Huonoitsetuntoisia. Pelkäävät, että mies menee ja pettää. Eivät halua päästää miestä pitämään hauskaa, koska he itsekään eivät (mukamas) koskaan pääse mihinkään. Jne. On näitä roikkujia vaikka kuinka, ikävä kyllä. "Jos me jonnekin mennään, niin me mennään YHDESSÄ!"- naisia. Ja sitten niitä, jotka haluavat että miehelläkin on yksinäistä ja kurjaa, koska heilläkin on. Sellainen on surullista, ei oma aika ja ystävien tapaaminen ole parisuhteelta pois kunhan se ei ole jokailtaista.

No älä jaksa sitten. En sitten tuhlaa sinulle enempää keskusteluaikaa.

No ei kyllä lähtis (mun ukkoni meinaa). Vaikka kuinka täällä saisin kuraa niskaan :D Ja ukko tietää sen itekki, joten tajuais kyl pitää extempore menohalus iha omas tiedos. Tasan niin kauan ku tommoset vastaavanlaiset jutut ei oo mulle "sallittuja" (just tyyliin tunnin varoajalla lähen laivalle vetää perseet ja jätän isännän mukuloitte kans keskenään kotiin) ni ne ei todellakaan ole sallittuja toisellekka osapuolelle. Kylä fakta o näin.

[QUOTE="vieras";24326839]Mä varmaan vastaisin noin, koska tulkitsisin moisen kysymyksen niin, että mies tahtoo tehdä jotain kanssani ja siksi kysyy, onko mulla mitään suunnitelmia. Ja sit olisin siitä ilahtunut ja ajattelisin, että annan hänen ehdottaa tekemistä vaikka itse olinkin sitä elokuvailtaa miettinyt yhteiseksi tekemiseksi. Tietysti tuossa tulee paha mieli, kun selviää, että mies onkin päättänyt lähteä laivalle ja jättää mut kotiin, niin että kumpikaan näistä kivoista suunnitelmista ei pääse toteutumaan.

[/QUOTE]

Turvallisempaa olisi vastata vastakysymyksellä; miten niin?

Kun ei oikeasti koskaan voi tietää miksi toinen kysyy. Oli se sitten Tallinnan-reissua suunnitteleva aviomies, tai kaveri joka tarvitsee lapsenvahtia viikonlopuksi ja kysyy siksi sulta että onko sulla suunnitelmia viikonlopuksi...t: jälkimmäisen kantapään kautta oppinut

Arjen raskaus, yhyy. Jos ei yhtä tai kahta iltaa pärjää ilman miestä, niin on oikeasti tosi onneton tilanne. Ja sama päinvastoin; jos mies ei yhtä tai kahta iltaa pärjää ilman vaimoaan, niin voi voi sitten. Mä en ollenkaan jaksa tuollaista marttyyrijuttua.

On naisia, jotka ovat omistushaluisia. Huonoitsetuntoisia. Pelkäävät, että mies menee ja pettää. Eivät halua päästää miestä pitämään hauskaa, koska he itsekään eivät (mukamas) koskaan pääse mihinkään. Jne. On näitä roikkujia vaikka kuinka, ikävä kyllä. "Jos me jonnekin mennään, niin me mennään YHDESSÄ!"- naisia. Ja sitten niitä, jotka haluavat että miehelläkin on yksinäistä ja kurjaa, koska heilläkin on. Sellainen on surullista, ei oma aika ja ystävien tapaaminen ole parisuhteelta pois kunhan se ei ole jokailtaista.

Olet säälittävä, mutta enemmän käy lapsiasi sääliksi ja harmittaa se rakkauden malli, jonka heille tarjoat. Sellaista minä en lapselleni anna.

No ei kyllä lähtis (mun ukkoni meinaa). Vaikka kuinka täällä saisin kuraa niskaan :D Ja ukko tietää sen itekki, joten tajuais kyl pitää extempore menohalus iha omas tiedos. Tasan niin kauan ku tommoset vastaavanlaiset jutut ei oo mulle "sallittuja" (just tyyliin tunnin varoajalla lähen laivalle vetää perseet ja jätän isännän mukuloitte kans keskenään kotiin) ni ne ei todellakaan ole sallittuja toisellekka osapuolelle. Kylä fakta o näin.

Just näin!

[QUOTE="mä";24326842]Miksi aviomies täytyisi päästää jonnekin. Hän on itse tahtonut naimisiin. Avioliitto on liitto, joka eletään yhdessä. Sinkkuelämä on ihan muuta. Silloin, kun on perhe ja pieniä lapsia, ei missään nimessä käydä humpalla. Leikki leikkinä ja aikuiset tosissaan - koska ovat niin valinneet. Olkaa sinkkuja, jos tahdotte bilettää. Niin se vaan on.[/QUOTE]

:laugh: :laugh: :laugh:

Turvallisempaa olisi vastata vastakysymyksellä; miten niin?

Kun ei oikeasti koskaan voi tietää miksi toinen kysyy. Oli se sitten Tallinnan-reissua suunnitteleva aviomies, tai kaveri joka tarvitsee lapsenvahtia viikonlopuksi ja kysyy siksi sulta että onko sulla suunnitelmia viikonlopuksi...t: jälkimmäisen kantapään kautta oppinut

Sillä lailla, rouva oikein vihaa lapsia. Kiva.

[QUOTE="never";24326859]Olet säälittävä, mutta enemmän käy lapsiasi sääliksi ja harmittaa se rakkauden malli, jonka heille tarjoat. Sellaista minä en lapselleni anna.[/QUOTE]

Mikä rakkauden malli? Se, että äiti ei ole läheisriippuvainen, eikä avuton nainen...? Minusta se on hyvä malli. Samoin se, että meillä ei vanhemmat keskenään riitele. Ja se, että meillä halaillaan ja pussataan paljon.

Eli Viroon saa lähteä huoriin jos muistaa ilmoittaa siitä kuukautta etukäteen?

Pitkässä parisuhteessa molemmat yleensä tietävät varsin hyvin kaikki etukäteen sovitut ja suunnitellut menot. Ajatustenluku on asia erikseen, miehet eivät sitä osaa eli jos toisella osapuolella on ollut mielessään liuta asioita joita haluaisi yhdessä tehdä, sitä ei valitettavasti mies voi tietää ellei niistä ilmoita suullisesti tai kirjallisesti jos puheyhteys ei toimi. Tallinnan reissu, josta tämä keskustelu lähti, kestää maksimissaan yleensä sen yhden yön. Isot hankinnat, lomareissut sun muut totta kai aina sovitaan yhdessä. Ei tässä tapauksessa ole kyse mistään "mies katosi thaimaahan talveksi"-tapauksesta vaan yhdestä helvetin vuorokaudesta.

En muista (enkä jaksa kahlata ketjua läpi uudelleen) mitä olet kommentoinut siihen, jos oma puolisosi tekisi saman kuin aapeen mies. Arvaan kuitenkin vastauksesi, se olisi sulle ok.

Jatkokysymys: kuinka monta kertaa asia olisi sulle ok? Milloin sulla tulis raja vastaan, jolloin sua alkais ärsyttää? Koska joka kertahan sitä voi perustella sanomalla, että no täähän on vaan yks yö! Mä nyt tämän kerran lähden Marketan kanssa laivalle/baariin/intokiinaan...

Parisuhdehan ei saa olla vankila, vaan sitä pitää päästä lentelemään vapaasti...vai kuinka?

[QUOTE="mä";24326870]Sillä lailla, rouva oikein vihaa lapsia. Kiva.[/QUOTE]

Palstaneroutta....joo, mä vihaan lapsia. Just siksi olen tehnyt niitä itse, ja hoidan muidenkin lapsia aika ajoin mielelläni.

Tasan niin kauan ku tommoset vastaavanlaiset jutut ei oo mulle "sallittuja" (just tyyliin tunnin varoajalla lähen laivalle vetää perseet ja jätän isännän mukuloitte kans keskenään kotiin) ni ne ei todellakaan ole sallittuja toisellekka osapuolelle. Kylä fakta o näin.

Tuskin tässä on epäselvyyttä, jos kumpikaan ei saa mennä ja se on niin sovittu niin mikäs siinä sitten.

[QUOTE="mä";24326888]Kyllä meillä riidellään. Riiteleminen kuuluu normaaliin liittoon.[/QUOTE]

Meillä keskustellaan asioista, ei me huudeta ja tiuskita toisillemme, ja se on sitä minkä mä miellän riitelyksi. Samaa mieltä me ei asioista todellakaan aina olla, ja jos joku asia toisessa vituttaa niin siitä kyllä sanotaan....se taas on mun käsitys normaaliudesta.

Hieno kirjoitus!

[QUOTE="mä";24326890]Jopas äkkiä muuttui ääni kellossa.[/QUOTE]

Missä kohtaa mä siis kerroin tai annoin ymmärtää vihaavani lapsia?

En mä ihan joka viikonloppuani uhraa siihen, että hoidan toisten muksuja. Jos se on vihaa niin olkoon :)

Tuskin tässä on epäselvyyttä, jos kumpikaan ei saa mennä ja se on niin sovittu niin mikäs siinä sitten.

No harvoin sitä on niin sovittu, mies aina vaan väittää että kyllä säkin saat mennä, senkus meet vaan, mut sit kun tulee semmoinen tilanne, että oikeasti haluis mennä, se ei ikinä käykään ja mies kyllä junailee tilanteen aina niin et naisen on itse pakko jäädä kotiin silläkin kertaa. Ja miehen puheissa se on aina vaan se yksi kerta muka, vaikka sama toistuu aina vaan. Näin monessa tutussa perheessä. Yhtään semmoista miestä en tunne, joka sanois naiselle suoraan että sulla ei ole oikeutta käydä missään ikinä, vaikka käytöksellään tekisivätkin naisen omat menot mahdottomaksi.

[QUOTE="vieras";24326904]No harvoin sitä on niin sovittu, mies aina vaan väittää että kyllä säkin saat mennä, senkus meet vaan, mut sit kun tulee semmoinen tilanne, että oikeasti haluis mennä, se ei ikinä käykään ja mies kyllä junailee tilanteen aina niin et naisen on itse pakko jäädä kotiin silläkin kertaa. Ja miehen puheissa se on aina vaan se yksi kerta muka, vaikka sama toistuu aina vaan. Näin monessa tutussa perheessä. Yhtään semmoista miestä en tunne, joka sanois naiselle suoraan että sulla ei ole oikeutta käydä missään ikinä, vaikka käytöksellään tekisivätkin naisen omat menot mahdottomaksi.[/QUOTE]

Tuollainen on niin ärsyttävää ja niin väärin!

Mutta nainen voi kyllä äänestää jaloillaan, todeta että menen silti, järjestää ehkä lapset jonnekin hoitoon tms, tai jos tilanne on oikein ahdistava niin ero on aina mahdollista.

Miksi moni nainen suostuu tuollaiseen? Ei ole pakko suostua.

On minunkin mies tullut välillä kotiin ja sanonut, että menee nyt sinne ja tänne...niin teen kyllä minäkin. Meillä joustoa on puolin jos toisin. Ei tietenkään tehdä noin silloin kun on jotain sovittu mutta kyllä meistä molemmat tekee noita extempore juttuja....

Onko sinulla mahdollisuus sanoa miehelle, että hei, nyt ei käy että menet koska....? Vaikka kuinka olisi extempore-lähtöjä yms., niin sen verran pitää itse kultakin löytyä aikaa, että toinen ehtii reagoida kunnolla. Myös tällaista joustoa minun mielestäni pitäisi kuulua parisuhteeseen.

Ei tilanteiden pitäisi mennä niin, että yritetään toimia niin ettei toinen ehdi sanoa vain mitään. Vai kuinka monella teillä näin menee? Ettekö oikeasti anna toiselle mahdollisuutta sanoa mielipidettään menoihinne? En tiedä menikö ap:lla juuri näin, mutta sellaisen kuvan minä sain.

Yhteistyössä