Mitä tehdä kun masentunut tuttava ei käy pesulla ja haisee, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noloa kyselyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noloa kyselyä

Vieras
ei itse ymmärrä että se on ongelma muillekkin jo.
Voimakas virtsanhaju valtaa aina nenän, kun menen käymään. Ainakaan viikkoon ei taas ole käynyt pesulla, mutta pelkään hänen masentuvan kovasti lisää, jos sanon asiasta suoraan (ja onko se minun tehtäväni)? APUA!!

No totta helkutissa kerrot hälle, että hänen hygieniansa on vähän huonolla tolalla. Eiköhän semmoinen kusenhaju vaikuta siihen omaankin oloon, eli freshinä olokin olisi asteen parempi.

mistä päättelet ettei peseydy?Voisko ongelmana olla lantionpohjan lihasten löysyys.Ainakaan minä en ole koskaan törmännyt ihmiseen joka likaisena haisis kuselle...

Voi itku, kun tietäisitte kuinka läheisestä on kyse.. Mitä tehdä, siis kun tilanne on se että vaimolla on tämä ongelma.. olen asiasta kerran jo hänelle maininnut, ja hän sanoo ongelman olevan minun, ei hänen..
Viimeksi kun mainitsin asiasta, hän selkeästi masentui lisää :(

Anteeksi viestien ristikkyys, mutta ajattelin alkuun väittää hänen olevan joku muu kuin vaimoni.

[QUOTE="piipi";24378242]mistä päättelet ettei peseydy?Voisko ongelmana olla lantionpohjan lihasten löysyys.Ainakaan minä en ole koskaan törmännyt ihmiseen joka likaisena haisis kuselle...[/QUOTE]

Juopot haisee. Siis ne, jotka juo etanolia, koska se haju puskee ihosta läpi ja se on siis ihan kusen haju.

[QUOTE="aloittaja";24378250]Voi itku, kun tietäisitte kuinka läheisestä on kyse.. Mitä tehdä, siis kun tilanne on se että vaimolla on tämä ongelma.. olen asiasta kerran jo hänelle maininnut, ja hän sanoo ongelman olevan minun, ei hänen..
Viimeksi kun mainitsin asiasta, hän selkeästi masentui lisää :(

Anteeksi viestien ristikkyys, mutta ajattelin alkuun väittää hänen olevan joku muu kuin vaimoni.[/QUOTE]

No sitä paremmalla syyllä. Melko reilua antaa oman vaimon haista ja kävellä kylillä.

[QUOTE="piipi";24378242]mistä päättelet ettei peseydy?Voisko ongelmana olla lantionpohjan lihasten löysyys.Ainakaan minä en ole koskaan törmännyt ihmiseen joka likaisena haisis kuselle...[/QUOTE]

Kuten jo selvisikin kyse on vaimostani, joten tiedän asian. Ja siis hänellä on lääkitys, joka saa virtsanhajun helposti aikaiseksi :(

Pesulle on mentävä vaikka olisi masentunut. Itse pakotin mieheni menemään pesulle ko tilanteessa ja katsoin, että näin tapahtui. Pyyntöjä kehoituksia toistettava usein. Se on vaikeaa tiedän sen. Voimia. Ammattiapu olisi vrmaan tarpeen.

No sitä paremmalla syyllä. Melko reilua antaa oman vaimon haista ja kävellä kylillä.

Vaimo on ollut masentunut jo vuosia, ja tämä asia aina silloin tällöin puskee esille. Hän ei siis ole aikoihin enää käynyt juuri missään, ja lääkitys on vahva. Melko reilua on se että olen hänet jo monesti auttanut ylös siitä suosta, missä tekee jo mieli tappaa itsensä.

[QUOTE="kkk";24378315]Pesulle on mentävä vaikka olisi masentunut. Itse pakotin mieheni menemään pesulle ko tilanteessa ja katsoin, että näin tapahtui. Pyyntöjä kehoituksia toistettava usein. Se on vaikeaa tiedän sen. Voimia. Ammattiapu olisi vrmaan tarpeen.[/QUOTE]

Hän on ollut jo pitkään hoitosuhteessa, mutta ammattiavustakaan ei ole ollut apua :(

[QUOTE="piipi";24378353]no mun mies mainitsee kyllä jos vähänkin haiskahdan hielle"et kannattais käydä ehkä pesulla"[/QUOTE]

Hieman taitaa olla eri asia kyseessä. Minulla on vaikeasti masentunut vaimo, joka on useasti käynyt jo itsemurhankin partaalla.

Ainakin ensin pitäisi lähteä hoitamaan sitä masennusta...nuo ovat niitä kylkiäisiä, joita masennus tuo tullessaan. Itsestään huolehtiminen ei tuo mielihyvää eikä ole voimia. Tee vaimolle ylläri ja käykää vaikka yhdessä suihkussa, siinähän se asia hoituu sivussa ja samalla hellitään masentunutta mieltäkin :)

[QUOTE="aloittaja";24378379]Hieman taitaa olla eri asia kyseessä. Minulla on vaikeasti masentunut vaimo, joka on useasti käynyt jo itsemurhankin partaalla.[/QUOTE]

kysyit aloituksessa että kannattaako sanoa asiasta suoraan niin mun vinkki on että kannattaa.

[QUOTE="piipi";24378404]kysyit aloituksessa että kannattaako sanoa asiasta suoraan niin mun vinkki on että kannattaa.[/QUOTE]

Anteeksi kovasti että en osannut oikein esittää asiaa.. kuitenkin ongelmia on riittämiin..

Halailetko ja suukotteletko häntä? Kehutko ja puhutko muutenkin kannustavasti? Nuo seikat auttoivat ainakin minua, kun sairastin masennusta. Mieheni teki kovan työn kanssani ja parantuneena voin maksaa kaikki hänen hyvät tekonsa korkoineen takaisin.

selvityjälle vastausta:
Näin tein ennen, nyt en pysty, haju työntää luotaan, samoin epäpuhtaus. Hielle ja virtsalle haisevaa ei viitsi halailla kovin, samoin pussailu on jäänyt kun ei viitis pestä hampaitaankaan enää :( olemme siis melkoisessa umpikujassa :(

osta vaimolle uusi pyjama/yöpaita ja jokin rentouttava suihkugeeli (esim. kamomilla, laventeli) ja vaikka jokin kaunis kukka. laita nämä kylpyhuoneeseen esille ja laita sauna päälle sekä vie pari pyyhettä myös kylpyhuoneeseen valmiiksi. mene itse toiseen huoneeseen, katso telkkaria tm, että vaimo saa mennä rauhassa jos menee. jos vaimo menee saunaan, laita jotain hyvää iltapalaa äläkä tee asiasta enempää mitään numeroa.

tää voi kuulostaa vähän tökeröltä,mutta sanon nyt kumminkin,jos ei mikään hoito eikä lääkitys auta ja koet hänet luotaantyöntävänä niin sinuna lähtisin ennenkuin sairastut itsekkin.Masentuneen kanssa eläminen on tavattoman raskasta läheiselle.

muista että vaimon peseytymättömyys voi masennuksen lamaavan vaikutuksen lisäksi johtua itseinhosta (olen niin huono/likainen, etten ansaitse suihkua ja sen tuomaa mielihyvää, minua ei saa enää puhtaaksi ym.) yritä siksi olla välttelemättä vaimoa, vaikka hän haisisikin pahalle. se voi olla osallaan myös sinun karkoitukseesi tarkoitettu, älä anna sen toimia. jos muuten teillä on varaa, miten olisi kylpyammeen osto? joskus olisi helpompi vain olla kylvyssä jossei jaksa seistä suihkussa/muuten peseytyä.

Yhteistyössä