V
"vieras"
Vieras
ihan turha kenenkään väittää imetyksen olevan turhaa! Kun omat lapseni olivat vauvoja tein kaikkeni, että imetys onnistuisi. Monet itkut tuli itkettyä ja teki mieli heittää hanskat tiskiin, mutta ONNEKSI en luovuttanut! Nyt huomaan, että niin moni luovuttaa HETI. Olen ihan varma, että imettämättä jättäminen jää vaivaamaan äitejä pitkäksi aikaa. Joku oli arvostellut korvikkeen yhtä hyväksi kuin äidinmaidon, mutta jokainen meistä äideistä tietää, että on olemassa vain yksi oikea ruoka pienelle vastasyntyneelle ja se on oman äidin maito! Se on joka vaiheessa juuri sille sinun omalle pienokaisellesi tarkoitettua. Se muuttuu lapsen tarpeiden mukaan. Näinhän ei käy vastikkeen kanssa. Luontoäiti on järjestänyt asiat tosi hyvin. Uskon, että imetyksellä on todella kauaskantoisia vaikutuksia ja se vaikuttaa lapseen niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Pitäisi saada tutkimus imetyksen hyödyistä pitkällä aikajanalla esim. 30 vuoden ajan.
Tällaista nyt tuli vain mieleen vaikka omista imetyksistä on jo vuosia aikaa. Vieläkin lämmöllä muistelen sitä aikaa kun pienokainen oli NIIN lähellä ja NIIN riippuvainen minusta. Miten minä, pieni ihminen, olen pystynyt tuottamaan niin ainutlaatuista ainetta =)
Mukavaa imetysaikaa kaikille vauvojen äideille. Olkaa ylpeitä itsestänne ja onhan se äitiys toki muutakin kuin imetystä, mutta kyllä imetys on vahva osa äitiyttä.
Tällaista nyt tuli vain mieleen vaikka omista imetyksistä on jo vuosia aikaa. Vieläkin lämmöllä muistelen sitä aikaa kun pienokainen oli NIIN lähellä ja NIIN riippuvainen minusta. Miten minä, pieni ihminen, olen pystynyt tuottamaan niin ainutlaatuista ainetta =)
Mukavaa imetysaikaa kaikille vauvojen äideille. Olkaa ylpeitä itsestänne ja onhan se äitiys toki muutakin kuin imetystä, mutta kyllä imetys on vahva osa äitiyttä.