Mä en jaksa kun naapuri huudattaa lasta keskellä yötä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä myös tyttö kärsii yöllisistä kauhukohtauksista ja tälle ei voi yhtään mitään. 6v. neuvolassa sanottiin, että loppuu koulun alkuun mennessä. No, nyt 8v koululääkärissä sanottiin, että loppuu ajan kanssa.

Näitä kohtauksia tulee onneksi enää harvemmin, mutta ns. aktiiviaikana oli joka öistä huutamista.

Siitä huolimatta koiran haukkumisesta voi valittaa, ja valitus otetaan vastaan isännöitsijän toimesta, ja koira saa lähteä ellei opi olemaan hiljaa, koska ihmisten toiveet menee koiran haukkumisoikeuden edelle.

Lasten itkun suhteen ei tällaista ole. Joten yrittäkää kestää...

tää siinä just onkin oksettavaa. ehkä vielä jotenkin ymmärtäisin jonkun selityksen kauhukohtauksista tai jostain hemmetin koliikista, mutta tää huudattamisunikoulu on jo jotain ihan liikaa naapureilta vaadittu!

[QUOTE="vieras";24978781]mitä jos ottasit tavarasi ja lähtisit aumaan jonnekin missä ei ole muita ihmisiä?!!?!? lapset on lapsia ja hänkin on asukas. lapset kun eivät rauhota välttämättä just sillä sekunnilla kun aikuinen menee paikalle.

aika ymmärrätön ihminen tämä ap. toivottavasti ei ole omialapsia hänellä![/QUOTE]

Noh noh! Siksipä tämä niin ahdistaa, kun minulla ON suunnilleen samanikäinen lapsi! Kyllähän se herääminen ärsyttää, mutta se itku vaan painaa sydäntä, ei ärsytä. Haluaisi mennä auttamaan.

Varmasti se on ikävää jos lapsi huutaa yöllä kerrostalossa, mutta useimmissa tapauksissa sille nyt vaan ei voi mitään. Joku valopää tuossa kirjotti että "tehkää niille lapsille jotain ettei ne huuda". No kerrohan että mitä teet vaikka koliikkivauvalle? Ainoa millä sellaisen saa hiljaiseksi saattaa olla se että nakkaat parvekkeelta ulos taikka tukehdutat hengiltä. tai jos lapsi on sairas. Mä oon sitä mieltä että jos ei voi elää kerrostalossa naapurin lapsen takia niin sillon voipi muuttaa jonnekin muualle asumaan, siis ne, ketkä ei sitä itkua kestä. Korvatulpat on keksitty, miksette osta niitä valmiiksi kotiin ja lykkää korviinne. Mä nimittäin käytän niitä silloin kun alakerran naapurit pitää ryyppybileitä aamuyölle asti, ja saan hyvin nukuttua.

Meillä on tuollainen huutava lapsi. Nyt 1v3kk. ei se joka yö huuda, mutta aika usein kuitenkin. Joskus huuto kestää kauan, joskus lyhyemmän aikaa. Lapsi on korvakierre- ja allergialapsi. Uusia ruoka-aineita täytyy aina kokeilla ja aina ne ei sovi, josta on tuloksena sitte yöitkua kun maha on kipeä. Lapsi on myös hyvin herkkä ja jos on vähänkin flunssaa tms niin helpostikin itkee jossain välissä yötä. Parhaamme tehdään, ei koskaan itke yksin, mutta siltikin voi olla ettei itkua saa loppumaan aivan heti. Kukaan ei vielä ainakaan oo valittanu asiasta. Jos valittaa niin mulla on korvatulppapaketteja kotona ja tyrkkään sellasen käteen ja toivotan hyvää yötä.

Ymmärrän siis sen, että itku voi ärsyttää ja ei mekään haluttais naapureita häiritä tällä tavalla, mutta ei ole ratkaisua jolla saisimme yöitkut täysin pois.

että mua oksettaa edes lukea tällasta! eikö kannattais kysellä fiksusti lapsen äidiltä mistä moinen huutaminen johtuu ennenkun tehdää jotain "Kidutus-metodi"-päätelmiä ja ollaan sossuun ilmottamassa. HUH HUH järki käteen. lapsi voi olla vaativa ja ei todellakaan rauhoitu heti äidin tultua paikalle. ootko kärpäsenä katossa kattomassa mitä siellä oikeesti tapahtuu? LUOJA

Varmasti se on ikävää jos lapsi huutaa yöllä kerrostalossa, mutta useimmissa tapauksissa sille nyt vaan ei voi mitään. Joku valopää tuossa kirjotti että "tehkää niille lapsille jotain ettei ne huuda". No kerrohan että mitä teet vaikka koliikkivauvalle? Ainoa millä sellaisen saa hiljaiseksi saattaa olla se että nakkaat parvekkeelta ulos taikka tukehdutat hengiltä. tai jos lapsi on sairas. Mä oon sitä mieltä että jos ei voi elää kerrostalossa naapurin lapsen takia niin sillon voipi muuttaa jonnekin muualle asumaan, siis ne, ketkä ei sitä itkua kestä. Korvatulpat on keksitty, miksette osta niitä valmiiksi kotiin ja lykkää korviinne. Mä nimittäin käytän niitä silloin kun alakerran naapurit pitää ryyppybileitä aamuyölle asti, ja saan hyvin nukuttua.

Meillä on tuollainen huutava lapsi. Nyt 1v3kk. ei se joka yö huuda, mutta aika usein kuitenkin. Joskus huuto kestää kauan, joskus lyhyemmän aikaa. Lapsi on korvakierre- ja allergialapsi. Uusia ruoka-aineita täytyy aina kokeilla ja aina ne ei sovi, josta on tuloksena sitte yöitkua kun maha on kipeä. Lapsi on myös hyvin herkkä ja jos on vähänkin flunssaa tms niin helpostikin itkee jossain välissä yötä. Parhaamme tehdään, ei koskaan itke yksin, mutta siltikin voi olla ettei itkua saa loppumaan aivan heti. Kukaan ei vielä ainakaan oo valittanu asiasta. Jos valittaa niin mulla on korvatulppapaketteja kotona ja tyrkkään sellasen käteen ja toivotan hyvää yötä.

Ymmärrän siis sen, että itku voi ärsyttää ja ei mekään haluttais naapureita häiritä tällä tavalla, mutta ei ole ratkaisua jolla saisimme yöitkut täysin pois.

Tuntuisiko sinusta ok:lta laittaa tulpat korviin, jos oikeasti luulisit, että lapsi huutaa yksinään ja peloissaan? Saisitko ahdistukseltasi nukuttua, vaikkei ääntä enää kuuluisikaan?

että mua oksettaa edes lukea tällasta! eikö kannattais kysellä fiksusti lapsen äidiltä mistä moinen huutaminen johtuu ennenkun tehdää jotain "Kidutus-metodi"-päätelmiä ja ollaan sossuun ilmottamassa. HUH HUH järki käteen. lapsi voi olla vaativa ja ei todellakaan rauhoitu heti äidin tultua paikalle. ootko kärpäsenä katossa kattomassa mitä siellä oikeesti tapahtuu? LUOJA

Luoja, tällaisten lasten kanssa pitääkin nukkua samassa huoneessa lähtökohtaisesti. Voipi olla, että sitten ei olisi tarvetta hallitsemattomalle huudolle ja pelolle!!! Itse muistan lapsuudestani, kuinka jouduin pelkäämään öisin ja vielä ala-asteellakin huusin äitiä huoneeseeni yöllä herättyäni. En todellakaan halua samanlaisia unitraumoja omille lapsilleni, olen kärsinyt tuosta lapsuusiän nukkumisesta aina kolmekymppiseksi saakka

saisi olla

Siinä tapauksessa yhteiskunnan pitäis kustantaa itkuisen lapsen perheelle omakotitalo koska ei lasta ja lapiperhettä voi heittää taivasalle sen takia että lapsi huutaa yöllä. Jos sulla jo ylimääräistä niin mielellään otetaan omakotitalo vastaan niin pääsee meidänkin naapurit kuuntelemasta huutoa. Ei sellanen perustalo maksa täs meidän asuntoalueella kuin noin 380 tonnia.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Niin mäkin melkein "toivon", että ne on kauhukohtauksia. Mutta kun kuulostaa siltä, että se äiti oikeasti saapuu paikalle vasta, kun lapsi on ihan paniikissa (ja huutaa äitiä). Mutta mistäpä minä voin tietää.

Meillä varmasti tilanne kuulostaisi juuri tältä. Kun kauhukohtaus on päällä, minun on odotettava vähgän kauempana aivan hiljaa jutellen. Jos menen koskemaan lapseen, joka on kohtauksen pauloissa, hän ilmeisesti luulee minua möröksi ja ties miksi, lyö, rimpuilee ja huutaa entistä hysteerisemmin. Itku kestää vähemmän aikaa, kun odotan, että lapselle alkaa "mennä läpi" tietoisuus siitä, että äiti on äiti eikä lohikäärme. Sitten kun ehdotan lapelle, että tulisiko tämä syliin, hän tulee ja itku loppuu kuin seinään. Enää kuuluu pientä nikottelua ja nyyhkytystä.

[QUOTE="vieras";24978898]Luoja, tällaisten lasten kanssa pitääkin nukkua samassa huoneessa lähtökohtaisesti. Voipi olla, että sitten ei olisi tarvetta hallitsemattomalle huudolle ja pelolle!!! Itse muistan lapsuudestani, kuinka jouduin pelkäämään öisin ja vielä ala-asteellakin huusin äitiä huoneeseeni yöllä herättyäni. En todellakaan halua samanlaisia unitraumoja omille lapsilleni, olen kärsinyt tuosta lapsuusiän nukkumisesta aina kolmekymppiseksi saakka[/QUOTE]

Meillä lapsi saa kauhukohtauksia, vaikka ollaan vauvan nukuttu perhepedissä ja edelleen lapsen (kohta 3 vuotta) sänky on kiinni minun sängyssäni.

Jos yksi perhe pitää hereillä pahimmassa tapauksessa kymmentä muuta, niin millä ihmeen logiikalla niiden kymmenen pitäisi muuttaa korpeen? Kyllähän paljon reilumpaa ja järkevämpää on, että se yksi joka häiriön aiheuttaa, muuttaa pois. Lasten hankinta on vapaaehtoista, ja silloin ottaa sen riskin että lapsi huutaa yöllä. Silloin pitäisi myös ottaa huomioon se, että huuto häiritsee muita ja silloin pitää tehdä kaikkensa etteivät muut häiriinny. Vaikka sitten muuttaa sinne korpeen.

On silkkaa laiskuutta ja itsekkyyttä perustella naapurien hereillä pitoa "elämän äänillä tms". Elämään kuuluu paljon muitakin asioita joille ulkopuoliset eivät voi mitään (esim. alkoholiongelmat, pedofiilit, rattijuopot, väkivaltaiset ihmiset jne) mutta ei niitäkään ilmiöitä tarvitse sietää vaikka ne kuinka olisivatkin "normaaliin elämään kuuluvia" (kaikki se on normaalia, mitä maailmassa esiintyy).

Korvatuplat eivät loppujen lopuksi auta kuin pieniin ääniin, mikään yhtään voimakkaampi ääni kuuluu niistä kyllä läpi ja pitää hereillä. Menkää sen huutavan penskan kanssa vaikka autoajelulle kun hereillä olette kuitenkin.

Siinä tapauksessa yhteiskunnan pitäis kustantaa itkuisen lapsen perheelle omakotitalo koska ei lasta ja lapiperhettä voi heittää taivasalle sen takia että lapsi huutaa yöllä. Jos sulla jo ylimääräistä niin mielellään otetaan omakotitalo vastaan niin pääsee meidänkin naapurit kuuntelemasta huutoa. Ei sellanen perustalo maksa täs meidän asuntoalueella kuin noin 380 tonnia.

ja millähän perusteella? eihän se yhteiskunta kustanna koiraperheillekään omakotitaloa, koulutusapua tai edes haukkupantaa. Kyllä se täytyy itse setviä tai hankkiutua eroon. ja muuten, sen koirankin heittäminen taivasalle haukkumisen takia, on kiellettyä.

Tuntuisiko sinusta ok:lta laittaa tulpat korviin, jos oikeasti luulisit, että lapsi huutaa yksinään ja peloissaan? Saisitko ahdistukseltasi nukuttua, vaikkei ääntä enää kuuluisikaan?

kyllä on ihan ok koska suurella todennäköisyydellä lapsella ei ole mitään hätää siinä mielessä että siellä sua tai ketään toista tarvittais. meidän kuopus kun oikein innostuu niin huudon sävystä' vois kuvitella että sitä ollaan tappamassa. kuitenki se itkee mun sylissä ja yritän hyssyttää uneen.

ja jos vaivaa niin voithan käydä kysymäs et onko lapsella joku sairaus, kauhukohtauksia tms ja sit alkaa käyttää korvatulppia. jos sieltä kuuluis aikuisen huutoa, mäiskimistä tms niin sit huolestuisin, en muuten

Jos yksi perhe pitää hereillä pahimmassa tapauksessa kymmentä muuta, niin millä ihmeen logiikalla niiden kymmenen pitäisi muuttaa korpeen? Kyllähän paljon reilumpaa ja järkevämpää on, että se yksi joka häiriön aiheuttaa, muuttaa pois. Lasten hankinta on vapaaehtoista, ja silloin ottaa sen riskin että lapsi huutaa yöllä. Silloin pitäisi myös ottaa huomioon se, että huuto häiritsee muita ja silloin pitää tehdä kaikkensa etteivät muut häiriinny. Vaikka sitten muuttaa sinne korpeen.

On silkkaa laiskuutta ja itsekkyyttä perustella naapurien hereillä pitoa "elämän äänillä tms". Elämään kuuluu paljon muitakin asioita joille ulkopuoliset eivät voi mitään (esim. alkoholiongelmat, pedofiilit, rattijuopot, väkivaltaiset ihmiset jne) mutta ei niitäkään ilmiöitä tarvitse sietää vaikka ne kuinka olisivatkin "normaaliin elämään kuuluvia" (kaikki se on normaalia, mitä maailmassa esiintyy).

Korvatuplat eivät loppujen lopuksi auta kuin pieniin ääniin, mikään yhtään voimakkaampi ääni kuuluu niistä kyllä läpi ja pitää hereillä. Menkää sen huutavan penskan kanssa vaikka autoajelulle kun hereillä olette kuitenkin.

Eli tällä perusteella esim pääkaupunkiseudulla lapsia voisivat tehdä vain ne, jotka asuvat omakotitalossa taikka huutavan vauvan saadessaan pystyisivät varallisuuden puolesta sellaisen ostamaan? Pk seudulla kun ne omakotitalot on sen verran hintavia että taitais tavis duunareilta jäädä sitte lapset hankkimatta. Eikä sitä omakotitaloa oo ihmisillä varaa ostaa välttämättä muuallakaan.

ja millähän perusteella? eihän se yhteiskunta kustanna koiraperheillekään omakotitaloa, koulutusapua tai edes haukkupantaa. Kyllä se täytyy itse setviä tai hankkiutua eroon. ja muuten, sen koirankin heittäminen taivasalle haukkumisen takia, on kiellettyä.

Sä oot selvästi joku lapseton koiraihminen??
Koira on vähä eri asia kuin ihminen. IHmiselle kustannetaan julkinen terveydenhuoltokin mutta ei koiralle. Koiran takia ei yhteiskunnan tarvii panna tikkua ristiin mutta tulevien veronmaksajien puolesta kyllä. Jos kaikki, joilla ei oo varaa omakotitalossa asumiseen, jättää lapset tästä lähin tekemättä sen takia etteivät vain häiritse naapureita kun lapsi itkee, niin tää maa kaatuu nopeammin kuin voitais kuvitellakaan. Vai kenen kuvittelet maksavan sunkin eläkkees sitten kun oot niin vanha? Ilmeisesti sun koirasi lapsenlapsenlapsi??

Tiedätkö mitä eroa on aikuisen enemmän tahi vähemmän _tahallisella_ älämölöllä ja lapsen hätäitkulla? Joka muuttaa kerrostaloon, ottaa sen riskin, ettei siellä eletä kuin kusi sukassa.

Voisiko joku ojentaa mulle liinaa ja sädekehänkiillotusainetta, kun olen tehnyt yhteiskunnalle palveluksen muuttaessani ok-taloon korpeen lasteni kanssa? Kiitos!

Yhteistyössä