Mä en jaksa kun naapuri huudattaa lasta keskellä yötä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei kyllä mä ihan itse eläkettäni kerrytän parhaillaan. ja mulla on kaksikin lasta ja koira.

Millä tavalla sä itse kerrytät eläkettäsi? Laitat sukanvarteen vanhuuden päiville vai? Kyllä ne verorahoista ne eläkkeet maksetaan, samoin sun sydänlääkkeesi ja ohitusleikkauksesi ja vanhainkotihoitosi sitten aikanaan. Mutta jos meillä ei oo veronmaksajia tulevaisuudessa sen takia että lasten tekeminen on sallittua enää vain mikäli voi ostaa omakotitalon, niin kyllä käy sullekin huonosti. ja entä jos hankkii lapset omakotitaloon mutta tapahtuu jotain minkä takia se on myytävä ja muutettava kerrostaloon. Mihin lapset sitten laitetaan?

Millä tavalla sä itse kerrytät eläkettäsi? Laitat sukanvarteen vanhuuden päiville vai? Kyllä ne verorahoista ne eläkkeet maksetaan, samoin sun sydänlääkkeesi ja ohitusleikkauksesi ja vanhainkotihoitosi sitten aikanaan. Mutta jos meillä ei oo veronmaksajia tulevaisuudessa sen takia että lasten tekeminen on sallittua enää vain mikäli voi ostaa omakotitalon, niin kyllä käy sullekin huonosti. ja entä jos hankkii lapset omakotitaloon mutta tapahtuu jotain minkä takia se on myytävä ja muutettava kerrostaloon. Mihin lapset sitten laitetaan?

aivan sama ja saa ne mun puolesta oikein mielellään ollakin siellä kerrostalossa ja kuten oon jo sanonut niin huutakoot kauhukohtausten tai koliikin takia, mutta koko yötä jatkuvaa kiljumista unikoulun takia ei mun mielestä tarvii kenenkään jaksaa ja mulle rupee olee aivan se ja sama onko niitä niiden veronmaksajia olemassa vai ei.

Olipa yllätys, että sieltä tulee tuo "lapset maksa sun eläkkeen", ja sillä verukkeella saakin sitten tehdä ihan mitä haluaa ja häiriköidä ihan sydämensä kyllyydestä! Kaikki kuitenkin kulminoituu siihen, että vanhempien mielestä HEIDÄN perheensä on tärkeämpi kuin kaikki ne kymmenet muut ihmiset joita heidän lapsensa huuto häiritsee.

Kyllä, ennen lapsen tekoa pitäisi ottaa huomioon kaikki ne seuraukset mitä siitä voi olla. Lapsi voi olla vammainen ja tarvita 24/7 tukea koko ikänsä. Lapsi voi olla allerginen ja hänen ruokailunsa voi olla hankalaa ja kallista. Lapsi voi huutaa suhteettoman paljon öisin, jolloin vanhempien pitää löytää siihen ratkaisu. Minkään näiden ongelmien ratkaisu ei kuulu naapureiden vastuulle. Jos ei ole mahdollisuutta muuttaa syrjään, niin sitten äänieristetään lapsen huone mahdollisimman hyvin, tai viedään se lapsi autoilemaan syrjemmälle ja huutamaan siellä, tai etsitään töitä jostain missä on varaa siihen omaan taloon. Itse asiassa sen ongelman ratkaisujen keksiminen ei millään lailla kuulu meille muille, se kuuluu TEILLE jotka ovat niitä lapsia tehneet. Absoluuttinen vähin mitä voitte tehdä on käsittää että ongelma on teidän, ja on teidän vikanne että naapurit häiriintyy. Eikä vain ylimielisesti jankuttaa niistä "elämän äänistä" ja tulevaisuuden veronmaksajista.

[QUOTE="jojo";24978975]Voisiko joku ojentaa mulle liinaa ja sädekehänkiillotusainetta, kun olen tehnyt yhteiskunnalle palveluksen muuttaessani ok-taloon korpeen lasteni kanssa? Kiitos![/QUOTE]

Sää olet hyvä ihminen!! *heittäytyy jalkojen juureen palvomaan*
Ota hei meijänkin lapset teille asuun, ettei meijän naapureille tuu paha mieli.

• Tykkää
Reactions: Eedla
Lapsen itku kuuluu elämisen ääniin. Esimerkiksi kauhukohtauksille ei voi mitään, ei myöskään paljon heräävälle ja itkevälle vauvalle välttämättä voi mitään. Joskus myös vanhempien jaksamisen takia on pakko ryhtyä unikouluun, josta voi seurata huutoa, vaikka vanhempi olisikin vieressä.

Te, jotka vertaatte lasta koiraan, niin olette varmaan lapsettomia tai todella helpon lapsen äitejä. Ottakaa lääkkeenne ja kasvakaa aikuiseksi. Vauvakin on ihminen ja valitettavasti itku kuuluu asiaan enemmän tai vähemmän, eikä siihen voi vaikuttaa välttämättä samalla tavalla kuin bilettämiseen. Ne, jotoka ei kestä tavallisia elämisen ääniä, voivat harkita jotain muuta asumismuotoa kuin kerrostaloasuminen/rivari. Ostakaa omakotitalo, niin ei tartte häiriintyä.

Nämä ihmiset... huoh. Ihan hyvin nää varmasti nukkuisi, mutta kun on pakko valvoa kun se lapsi huutaa että saisi valittaa! Eihän sitä voi antaa tollaisen asian olla kun on tilaisuus kitistä toisen tekemisistä! Hankkikaa elämä, jos ihminen pystyy nukkumaan kun vauva huutaa vieressä, niin kyllä te seinä/katto/lattianaapuritkin pystytte. Lopetatte vaan sen lasin kanssa seinän takana kuuntelemisen ja keskitytte vaikka omaan elämäänne (tai hankitte sellaisen).

• Tykkää
Reactions: Eedla ja mokatsu
[QUOTE="vieras";24979038]Mä väitän, että suurin osa pikkulasten öisistä huutamisista johtuu tasan tarkkaan siitä, että ne jätetään yksin öiksi. Piste.[/QUOTE]

Voi olla, mutta voi olla muustakin. Meidän poika itki kolmevuotiaaksi asti 2 tuntia joka yö, potki meitä ja hakkas päätään sängynpäätyyn. Siis ihan kauheaa rääkymistä, eikä ollut kauhukohtaus eikä mitään sairautta löytynyt. Ja vieressä nukkui, itse yritimme siinä sitten torkkua.

Olipa yllätys, että sieltä tulee tuo "lapset maksa sun eläkkeen", ja sillä verukkeella saakin sitten tehdä ihan mitä haluaa ja häiriköidä ihan sydämensä kyllyydestä! Kaikki kuitenkin kulminoituu siihen, että vanhempien mielestä HEIDÄN perheensä on tärkeämpi kuin kaikki ne kymmenet muut ihmiset joita heidän lapsensa huuto häiritsee.

Kyllä, ennen lapsen tekoa pitäisi ottaa huomioon kaikki ne seuraukset mitä siitä voi olla. Lapsi voi olla vammainen ja tarvita 24/7 tukea koko ikänsä. Lapsi voi olla allerginen ja hänen ruokailunsa voi olla hankalaa ja kallista. Lapsi voi huutaa suhteettoman paljon öisin, jolloin vanhempien pitää löytää siihen ratkaisu. Minkään näiden ongelmien ratkaisu ei kuulu naapureiden vastuulle. Jos ei ole mahdollisuutta muuttaa syrjään, niin sitten äänieristetään lapsen huone mahdollisimman hyvin, tai viedään se lapsi autoilemaan syrjemmälle ja huutamaan siellä, tai etsitään töitä jostain missä on varaa siihen omaan taloon. Itse asiassa sen ongelman ratkaisujen keksiminen ei millään lailla kuulu meille muille, se kuuluu TEILLE jotka ovat niitä lapsia tehneet. Absoluuttinen vähin mitä voitte tehdä on käsittää että ongelma on teidän, ja on teidän vikanne että naapurit häiriintyy. Eikä vain ylimielisesti jankuttaa niistä "elämän äänistä" ja tulevaisuuden veronmaksajista.

Riskejähän se lapsensaanti sisältää mutta ei se nyt oo niin yksinkertaista että tuosta vaan muutetaan jonnekin ja tuosta vaan saadaan uudet työt ja omakotitalot ja kaikki. Taikka että ajellaan kaikki yöt vauvan kanssa ettei se häiritse naapureita. Entä jos perheessä ei ole autoa?

Tämän sun logiikan perusteella lisääntyminen on kieletty kaikilta kellä ei ole varaa omakotitaloon taikka yöllisiin autoajeluihin tms. Eli kaikki köyhät, kaupungin vuokrakerrostaloissa olevat perheet on ainakin lisääntymiskiellossa "koska lisääntyminen saattaa aiheuttaa riskin siitä, että naapureiden yöunet saattavat joskus häiriintyä." Moni muukin ihmisryhmä olisi tuon sun logiikan mukaan lisääntymiskiellossa. Pääkaupunkiseutu tyhjenisi kun kaikki laitoshuoltajat, lähihoitajat, kaupungin duunarit jne muuttaisivat muualle suomeen, koska heillä ei oo varaa ostaa pk seudulla omakotitaloa. ja sitte kun he muuttais niin todnäk töitä ei kaikille muualla olisi joten he joutuisivat työttömiksi ja jonnekin kaupungin vuokrakerrostaloon asumaan. tervemenoa vaan eduskuntaan uutta lakiesitystä tekemään :laugh:

[QUOTE="jees";24979068]Lapsen itku kuuluu elämisen ääniin. Esimerkiksi kauhukohtauksille ei voi mitään[/QUOTE]

Jostakin ne joshtuu, annatteko katsella liikaa telkkaria? Hankkikaa lääkkeet ja terapiaa lapsille.

Hetken jo luulin että olet mun naapuri, mutta mulla on pieni vauva. Mun naapuri valitti isännöitsijälle vauvan itkusta ja kun vauva lopulta rauhoittui, naapuri alkoi huudattaa musaa täysillä. Eipä ollut vauva kauaa rauhallinen.

Olen minäkin sitä mieltä, että vaikka lapsen itku kuuluu elämään, niin yöaikaan (ja oikeastaan muulloinkin) vanhemman velvollisuuteen kuuluu lapsen hätään reagoiminen. Lasta ei etenkään yöllä jätetä edes minuutiksi yksin huutamaan! En minäkään saisi nukuttua, jos minulla olisi epäilys siitä, että naapurissa lapsen hyvinvointia laiminlyödään.

Kauhukohtaukset toki ovat yksi mahdollisuus. Mutta vaikka kyse olisi niistä, niin kyllä vanhemman on mentävä paikalle heti, eikä puolen tunnin kuluttua. Meillä ainakaan kauhukohtauksia saanut lapsi ei huutanut äitiä.

Meidän esikoinen huusi yöt ja päivät läpeensä lähes koko ensimmäisen elinvuoden.
Oli koliikkia ja muuta ihanaa.Läppä ei ollut kehittynyt ja tyttö oksensi kaiken kun yhtään makuuasentoon laittoi. Ja sitten huudettiin taas pahaa oloa ja nälkää ja syötiin ja oksennettiin ja syötiin ja oksennettin. kokoajan piti pystyasennossa pitää ja mahakivut olivat raukalla hirmuisset kun piti kiinteään ruokaan siirtyä vaikka toisella ei maha tätä sietänyt, niin pieni kun oli vielä. Hirmuinen väsymys sekä itsellä, että lapsella. Oksennus haisee jokapuolella ja ja kaikki vaatteet, sängyt, lakanat, lattiat,sohvat kokoajan oksennuksessa. Siihen kun sitten vielä joku naapurin mumma tuli narisemaan, että mitä täällä lasta huudatetaan, eikö täällä huolehdita. Niin kyllä muuten keitti. Huolissaan oli varmasti vain, mutta juuri sillähetkellä kun lapsi oli huutanut 2 tuntia ja mikään ei auttanut, ei hieronnat ei taputtelut, ei niinkuin mitkään niin jotenkin suututti vain ihan kamalasti. Ihanko nyt huvikseni huudattaisin...

terapiaa vain ja älkää katsoko telkkaria (tuskin olette sitä tv lupaakaan maksaneet joten rikollisiakin vielä kun salaa katselette)
kyllä kummasti rauhoittuu elämä :)

[QUOTE="vieras";24979126]Hetken jo luulin että olet mun naapuri, mutta mulla on pieni vauva. Mun naapuri valitti isännöitsijälle vauvan itkusta ja kun vauva lopulta rauhoittui, naapuri alkoi huudattaa musaa täysillä. Eipä ollut vauva kauaa rauhallinen.[/QUOTE]

Meillä isännöitsijä asuu seinän takana. ILmeisesti hän kuuluu niihin joide mielestä vauvan huuto kuuluu normi elämiseen koska ei oo valituksia sadellu...

[QUOTE="minä";24979142]Olen minäkin sitä mieltä, että vaikka lapsen itku kuuluu elämään, niin yöaikaan (ja oikeastaan muulloinkin) vanhemman velvollisuuteen kuuluu lapsen hätään reagoiminen. Lasta ei etenkään yöllä jätetä edes minuutiksi yksin huutamaan! En minäkään saisi nukuttua, jos minulla olisi epäilys siitä, että naapurissa lapsen hyvinvointia laiminlyödään.

Kauhukohtaukset toki ovat yksi mahdollisuus. Mutta vaikka kyse olisi niistä, niin kyllä vanhemman on mentävä paikalle heti, eikä puolen tunnin kuluttua. Meillä ainakaan kauhukohtauksia saanut lapsi ei huutanut äitiä.[/QUOTE]

Mulla oli lapsena kauhukohtauksia ja mä kuulemma huusin aina tunnin vaan "äiti äiti äiti!" eikä mikään auttanu. Ei auttanu ku oottaa että se menee ohi.

eikä ollut muuten mitään pientä pulauttelua, vaan kaarella lensi oksennus. Tai valui pitkin suupieliä kun vähän kallistit. Siinä sitä sitten koetettiin istualtaan nukkua lapsisylissä..

[QUOTE="minä";24979142]

Kauhukohtaukset toki ovat yksi mahdollisuus. Mutta vaikka kyse olisi niistä, niin kyllä vanhemman on mentävä paikalle heti, eikä puolen tunnin kuluttua. Meillä ainakaan kauhukohtauksia saanut lapsi ei huutanut äitiä.[/QUOTE]

Meillä lapset huusivat äitiä kauhukohtauksissa, mutta kohtauksen aikana lapsiin ei saanut mitään kontaktia.

Miun mieskin näkee kauhu unia ja niihin mikään auta vaikka kuinka yrität tissiä suuhun laittaa tai pöyhiä tyynyä. Aikansa kestää ja se on voi voi jos naapurit ei meitä tajua.
Naurattevaa isännöitsijälle tuosta valittaa kun joku yöllä huutaa. Hankkikaa korvatulpat korviinne

ja millähän perusteella? eihän se yhteiskunta kustanna koiraperheillekään omakotitaloa, koulutusapua tai edes haukkupantaa. Kyllä se täytyy itse setviä tai hankkiutua eroon. ja muuten, sen koirankin heittäminen taivasalle haukkumisen takia, on kiellettyä.

Koiraperhe, ihan oikeasti?!? Ei hitto tätä "koirarakkautta"....miten te edes kehtaatte verrata rakkeja ihmisiin?! :D

Meidän pojalla oli pienenä todella rajuja kauhukohtauksia. Heräsi huutamaan aivan hysteerisenä ja vaikka olisin päälläni seissyt ja rauhoittanut millä keinoilla niin ei rauhoittunut 10-15min. Asuttiin rivitalossa ja onneksi naapurit ymmärsivät ( vaikka toisella puolella oli lapseton pariskunta, jolla vuorotyö )

Nyt asutaan omakotitalossa ja tämä helpottaa kyllä omaa stressiä kun jokaista lasten tai vauvan itkua ja kitinää tarvitse stressata.

olisiko kauhukohtaus ? oma 2v saattaa alkaa huutaa & juosta pitkin asuntoa keskellä yötä, on ihan sekaisin eikä kontaktia saa. asumme kerrostalossa, sääliksi käy naapureita.. :(

Yhteistyössä