Kävin lääkärissä ja nyt mieliala ihan masentunut. Asia koske siitä hlvetin HPV:tä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sun pitää vaan nyt uskoa, että sulla ei ole mitään hätää. Sano se vaikka itsellesi ääneen, monta kertaa, kokeile. Se auttaa! Sano: Minulla ei ole mitään hätää, kaikki on ihan hyvin. KAtso sun ympärille ja huomaa mitä kaikkea sinulla on: lapset, mies, äiti, koti, ruokaa, uusi vauva tulossa. Ne kaikki on tärkeitä. Älä enää päivääkään käytä elämästäsi miettimällä tuota hpv-asiaa, se ei murehtimalla muutu eikä siitä tarkempaa tietoa ole ja vaikka olisi et sillä tiedolla mitään tee.

Olet itse tehnyt tuosta asiasta ongelman ja sitten pelkäät ja olet hermostunut. Se miksi lääkärit puhuvat erilailla voi johtua siitä, että osa koettaa selittää asioita sinulle enemmän, osa sanoo asiat siten, että et turhaan pelkäisi, koska sinusta huomaa, että olet helposti hermostuva. Ei ole mitään syytä olla peloissaan tai miettiä tuota asiaa. Usko mua! Sillä millainen virustyyppi sulla on ei ole oikeasti mitään väliä tällä hetkellä. Jos joskus papassa tulee uudestaan esim luokka 3 niin sitten se taas tutkitaan. Sun elämä valuu hukkaan kun murehdit asiaa jolle et voi mitään. Et voi sille yhtään mitään eikä lääkäreissä käyminen hyödytä.

Sano nyt: Minulla ei ole mitään hätää, kaikki on ihan hyvin.

Toivon sulle kaikkea hyvää.

Olet ihanaa:)

Ehkä vielä josku näin ajatelen, nyt mulla taas shokki että kuukausi oli väärä tieto:(

Mulle perhe puhui aivan sama tänään koko päivän, mä en silti saa mieliala nostettua ja viikonloppu pelottaa:(

Tsemppiä sulle, varmaan inhottavaa tuo epätietoisuus. Tässä kuitenkin fakta: jos sinulla olisi jotain, joka vaatisi hoitoa, olisi esim. patologi lausunnossaan asian ilmaissut samoin lääkäri. Lääkäri olisi myös tällöin tehnyt lähetteen jatkohoitoon.

Itse arvelisin, että joko sinulla ei ole enää mitään, tai sitten on vielä jotain muutosta, joka voi muuttua pahanlaatuiseksi, mutta sitä seuraillaan (=asialle ei siis voi mitään kuitenkaan nyt tehdä). Akuuttia hätää sinulla ei siis ole. Varmasti maanantainen lääkärikäynti jännittää, mutta yritä muutoin olla rauhassa. Viikonlopun aikana siellä alapäässä nyt ei ainakaan mitään tapahdu! Tsemppiä! ...ja älä nyt ihmeessä ketään asiasta ainakaan syyttele...

[QUOTE="krisse";25150414]Tsemppiä sulle, varmaan inhottavaa tuo epätietoisuus. Tässä kuitenkin fakta: jos sinulla olisi jotain, joka vaatisi hoitoa, olisi esim. patologi lausunnossaan asian ilmaissut samoin lääkäri. Lääkäri olisi myös tällöin tehnyt lähetteen jatkohoitoon.

Itse arvelisin, että joko sinulla ei ole enää mitään, tai sitten on vielä jotain muutosta, joka voi muuttua pahanlaatuiseksi, mutta sitä seuraillaan (=asialle ei siis voi mitään kuitenkaan nyt tehdä). Akuuttia hätää sinulla ei siis ole. Varmasti maanantainen lääkärikäynti jännittää, mutta yritä muutoin olla rauhassa. Viikonlopun aikana siellä alapäässä nyt ei ainakaan mitään tapahdu! Tsemppiä! ...ja älä nyt ihmeessä ketään asiasta ainakaan syyttele...[/QUOTE]

Mula kuulema sellainen muutos joka paranee itsestää yleensä. Ei vaati hoitoa nyt

Mutta, toi sanoi ettei virus poistu ikinä, me kaikki kannamme siitä, sanoi jos kerran on solumuutos tapahtui mulla on pikusen isompi riski sairastua kohdunkaulasyöpään kun että jos ei olisi muutosta tapahtunut. Sekä se värjäys ei kuulema ole tehty ei hän ainakaan löytänyt tietoa että oli tehty, todella outoa. Muut lääkärit puhuivat mulle aivan eri juttu

Mietin vaan minkä takai muut lääkärit antoivat mulle sitten aivan väärä vastaus koepalasta. Tekis mieli vaan ota kaikki kokeet uudestaan, kun en mä enää tiedä oikeat vastaukset, huoh

[QUOTE="vieras";25150825]Kyllä olet! Terveisin se, joka sut näki monta kertaa viikossa kännissä. :)[/QUOTE]

Mä näköjään vetin jotain aineita myös, kun en naisia omassa työpaikassa oikein muista.

Jos mä olisin juonnut joka päivää. Varma tuskin olisin hyvässä kunnossa ja olisi energia hoitamaan myös aamuisin firman, talon rakennus ja lapsia hoita kun tarvitse. Pitää olla aikamoinen juoppo, kun pystyy suorittamaan noin monta asia, vaikka joisi

Se nyt vaan on niin että elämässä on opittava sietämään epätietoisuutta, pelkoa jne. Sitä sietokykyä sulle toivon jos ei aiemmin ole ollut tarvetta sietää! Ehkäpä liikaa hemmoteltu lapsena :(

[QUOTE="huoh";25150865]Se nyt vaan on niin että elämässä on opittava sietämään epätietoisuutta, pelkoa jne. Sitä sietokykyä sulle toivon jos ei aiemmin ole ollut tarvetta sietää! Ehkäpä liikaa hemmoteltu lapsena :([/QUOTE]

näköjään ei aiemmin ollut:(

Kuule, kun se on todettu, ettei sulla mitään pahanlaatuista ole, eli asialle ei tarvitse mitään tehdä, niin miksi kiusaat itseäsi sillä... :)?
Sut olis passitettu hoitoa saamaan, jos jotain hoidettavaa olisi! Vaikka käyt kymmenen lääkärin luona, niin se ei muuta sitä asiaa yhtään mihinkään, koska hoidettavaa ei ole.
Se jos jotain joskus tulevaisuudessa kehittyy on sen ajan murhe, jolle tänä päivänä ei voi mitään.
Joten nyt lakkaa murehtimasta ja nauti elämästäsi, sähän elät onnellista aikaa, sulla on uusi rakkaus, ihanat tytöt, uusi vauva tulossa, sulla on vielä äiti, joka on hyvässä kunnossa olettaisin... paljonpaljon hyviä asioita. :)

Kuule, kun se on todettu, ettei sulla mitään pahanlaatuista ole, eli asialle ei tarvitse mitään tehdä, niin miksi kiusaat itseäsi sillä... :)?
Sut olis passitettu hoitoa saamaan, jos jotain hoidettavaa olisi! Vaikka käyt kymmenen lääkärin luona, niin se ei muuta sitä asiaa yhtään mihinkään, koska hoidettavaa ei ole.
Se jos jotain joskus tulevaisuudessa kehittyy on sen ajan murhe, jolle tänä päivänä ei voi mitään.
Joten nyt lakkaa murehtimasta ja nauti elämästäsi, sähän elät onnellista aikaa, sulla on uusi rakkaus, ihanat tytöt, uusi vauva tulossa, sulla on vielä äiti, joka on hyvässä kunnossa olettaisin... paljonpaljon hyviä asioita. :)

No kun just pelkään tulevaisuutta:D. Kun en pystyy elää epätietoisuudessa tuleeko jotain vai eikö tulee. Enemmän mua ärsyttää, kun en enää tiedä vastaukset patalogilta, oikeat vastaukset jotka koske ko virusta

Mä näköjään vetin jotain aineita myös, kun en naisia omassa työpaikassa oikein muista.

Jos mä olisin juonnut joka päivää. Varma tuskin olisin hyvässä kunnossa ja olisi energia hoitamaan myös aamuisin firman, talon rakennus ja lapsia hoita kun tarvitse. Pitää olla aikamoinen juoppo, kun pystyy suorittamaan noin monta asia, vaikka joisi

Et muista naisia työpaikassa, strippibaarissa. ?? Ja talon rakennuksen hoiti sun ex, samoin hoiti lapset (mitä nyt äitis oli todella usein hoitamassa lapsia). Ainoa asia, jonka itse hoidit oli sen firmasi tilaukset. Ja, KYLLÄ, joit useana päivänä viikossa (joskus jopa JOKA päivä).

[QUOTE="vieras";25150937]Et muista naisia työpaikassa, strippibaarissa. ?? Ja talon rakennuksen hoiti sun ex, samoin hoiti lapset (mitä nyt äitis oli todella usein hoitamassa lapsia). Ainoa asia, jonka itse hoidit oli sen firmasi tilaukset. Ja, KYLLÄ, joit useana päivänä viikossa (joskus jopa JOKA päivä).[/QUOTE]

Ohjeita keskustelijoille:
1. Kirjoita vain otsikon asiasta ja lyhyesti (max. 2000 merkkiä välilyönteineen).

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...-asiattomat-kommentit-kuvat-yms/#post23807906

No kun just pelkään tulevaisuutta:D. Kun en pystyy elää epätietoisuudessa tuleeko jotain vai eikö tulee. Enemmän mua ärsyttää, kun en enää tiedä vastaukset patalogilta, oikeat vastaukset jotka koske ko virusta

Tulevaisuutta on turha pelätä, se tuo mitä tuo :) Ja mitä se eteen tuo kenellekin, sitten mietitään ja hoidetaan parhaan mukaan. Ei niitä etukäteen kannata miettiä ja elämäänsä niillä rajoittaa ja pilata :)

[QUOTE="vieras";25150937]Et muista naisia työpaikassa, strippibaarissa. ?? Ja talon rakennuksen hoiti sun ex, samoin hoiti lapset (mitä nyt äitis oli todella usein hoitamassa lapsia). Ainoa asia, jonka itse hoidit oli sen firmasi tilaukset. Ja, KYLLÄ, joit useana päivänä viikossa (joskus jopa JOKA päivä).[/QUOTE]

Wautsi, mikä tieto.

Kyllä mun äiti oli autamassa paljon lasten kanssa, koska kävin ilta töissä, mihin mä lapsia muuten jäätän?!

Kyllä oli juhlat kun join 2pv peräkkäin esimerkiks, mutta en mä siitä kovin usein osaa tehdä, mulla varma muisti pettää, kun joku palstalainen tietä minusta enemmän, myös jopa mun työpaikalla oli monta kerta viikossa näköjään:O kun en mä naisia todellakaan siellä muista, ehkä kerran puolessa vuodessa kävi joku nais asiakas oman miehen kanssa, mutta että päivitäin tai viikotain:O.
Ahaa, myös se että mun mies hoiti talon rakennus:D, no joo ehkä jotain hän hoiti, mutta kuka sunnitteli, tilasi työntekijät ja muuta hoiti.

Tulevaisuutta on turha pelätä, se tuo mitä tuo :) Ja mitä se eteen tuo kenellekin, sitten mietitään ja hoidetaan parhaan mukaan. Ei niitä etukäteen kannata miettiä ja elämäänsä niillä rajoittaa ja pilata :)

No mutta kerran kun sellainen kakka aktivoi ei voi olla mietimättä:( vaikka tosalta tiedän että riski on minimaalinen.

Mutta nyt oikein haluan vaan oikeat mun vastaukset ja selitystä, mikä totta ja mikä ei tai vaikka kaikki koket uudestaan saa tehdä, kunhan vaan tiedän jo että mitä se oikein on. Mulla on paljon kerrottava miten ristiriitainen tieto sain, en vaan jaksa kirjoittaa:/. Mutta varma jos kirjoittaa ehkä joku ymmärräkin miks noin huolissaan olen, kun jotkut asiat jopa niin naurettavat ja stressaa myös paljon

No nyt maanantaina aamusta soitat ja pyydät lääkäreiltä, joilla olet käynyt KAIKKI epikriisit, labroista samaten pyydät kaikista omat kappaleesi.
Niiden kanssa sitten menet uudelle lääkärille. Toimitat ne mieluusti tälle uudelle gynelle aiemmin, että hänellä on aikaa ne tutkia ja perehtyä asiaan, ottaa jo valmiiksi selvää asioista, jotka hänelle on kenties epäselvää (sun labroissa, epikriiseissä ym.)

No nyt maanantaina aamusta soitat ja pyydät lääkäreiltä, joilla olet käynyt KAIKKI epikriisit, labroista samaten pyydät kaikista omat kappaleesi.
Niiden kanssa sitten menet uudelle lääkärille. Toimitat ne mieluusti tälle uudelle gynelle aiemmin, että hänellä on aikaa ne tutkia ja perehtyä asiaan, ottaa jo valmiiksi selvää asioista, jotka hänelle on kenties epäselvää (sun labroissa, epikriiseissä ym.)

Mutta mua kiinnosta että voiko olla mahdollista että patalogi ei ole kaikki koket kirjoittanut koneseen? Kun se mehiläis lääkäri joka oli sairalaassa, puhui just jotain että keskusteli myös patalogin kanssa, ehkä siks hänellä oli se P16 värjäyksestä tieto? Voiko olla mahollista? Ehkä mun pitää taas käydä mehiläis lääkärillä, kysyä mistä hän on ne tiedot revinyt. Myös että mun tapauksessa virus poistu kokonaan, siis mikä tapaus mä sitten olen???

Varmasti on koneella kaikki tieto. Ehkäpä se lääkäri keskusteli patologin kanssa kun halusi tietää jotain mitä ei tiennyt. Esim. vaikka juurikin siitä värjäyksestä, ja halusi ottaa selvää sun takiasi, että osaa sulle selvittää paremmin.
Toisinsanoen kyseli patologilta patologin työstä.
Nyt vaan pyydät kaikki tietosi itsellesi ja pyydät tämän uuden lääkärin tutustumaan niihin ja selvittämään sulle kaikki niistä. Hän ei voi mitään sulle selvittää, jos niitä sulla ei ole.

Varmasti on koneella kaikki tieto. Ehkäpä se lääkäri keskusteli patologin kanssa kun halusi tietää jotain mitä ei tiennyt. Esim. vaikka juurikin siitä värjäyksestä, ja halusi ottaa selvää sun takiasi, että osaa sulle selvittää paremmin.
Toisinsanoen kyseli patologilta patologin työstä.
Nyt vaan pyydät kaikki tietosi itsellesi ja pyydät tämän uuden lääkärin tutustumaan niihin ja selvittämään sulle kaikki niistä. Hän ei voi mitään sulle selvittää, jos niitä sulla ei ole.

Oikeasti melkein kaikki selvitin tänään ja siellä puutui niin paljon tietoa mitä toinen lääkäri puhui. Mä varma menen molemmille lääkärille:/

Koneella kuitenkin on se kaikki tarvittava tieto. Se mitä lääkärit on sulle jutelleet ei siellä koneella ole. Voi olla mahdollista, että ne on puhuneet samat asiat, mutta eri tavoin, jolloin olet ehkä ymmärtäny väärin...
Mut yhä suosittelen, että pyydät nyt ne potilastietosi ja sitten lähdet selvittämään asiaa.
Nukut rauhassa yön yli, huomenna voipi näyttää jo paljon paremmalta :)

En ymmärtänyt väärin, koska jopa soitin sinne ja kysyin tarkaan mikä värjäys se oli ja hän sanoi että P16ink4a värjäys joka oli nega. Kun tutkinut siitä netissä kans ja se myös tarkoita ettei ole se pahin hpv, jos värjäys on nega

Yhteistyössä