"kaveri" yrittää tuhota elämäni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kissankello"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kenelläkään käynyt mielessä että esim uskonnolliset syyt voivat olla sellaisia että silloin tuo 10v sitten tapahtunut pettäminenkin voi olla paljon isompi asia kuin moni luulisi.

Eikä perheiden rikkominen oman "omantunnon" puhtaaksi saamisen takiakaan ole oikein.

Kukaan ei tässä ole nyt toiminut oikein. Ei ap, kun aikoinaan petti mutta ei ystäväkään, jolla on mielestään oikeus puuttua asiaan.

No jatkossa kannattanee pyrkiä toimimaan oikein eli: turha ap:n lähteä valehtelemaan kaveristaan ja mustamaalaamaan kaveriaan ja pahimmillaan vain pahentamaan tilannetta.
En mitenkään usko, että valheet ystävän mielenterveydestä ja tahallinen herjaus/mustamaalaus jne. auttaisi asiaa... pahimmillaan "ystävä" ottaisi entistä enemmän nokkiinsa ja ties mitä juttuja levittelisi...

Eli ap; älä lähde samaan mihin "ystäväsi": herkkien asioiden (vieläpä täysin perättömien) levittelyyn...

Vaikea tässä neuvoa. Joko totuus tulee ilmi tai ei tule. Valitettavasti "valta" on "ystävällä"... valitettavasti...

[QUOTE="huhhuh";25303220]No jatkossa kannattanee pyrkiä toimimaan oikein eli: turha ap:n lähteä valehtelemaan kaveristaan ja mustamaalaamaan kaveriaan ja pahimmillaan vain pahentamaan tilannetta.
En mitenkään usko, että valheet ystävän mielenterveydestä ja tahallinen herjaus/mustamaalaus jne. auttaisi asiaa... pahimmillaan "ystävä" ottaisi entistä enemmän nokkiinsa ja ties mitä juttuja levittelisi...

Eli ap; älä lähde samaan mihin "ystäväsi": herkkien asioiden (vieläpä täysin perättömien) levittelyyn...

Vaikea tässä neuvoa. Joko totuus tulee ilmi tai ei tule. Valitettavasti "valta" on "ystävällä"... valitettavasti...[/QUOTE]

Jos nyt oikein käsitin, niin tuo oli jonkun toisen idea tässä ketjussa. Vai oliko?

Jättäisin, mulle on luottamus ja uskollisuus tärkeää parisuhteessa, enkä voisi elää
kumppanin kanssa joka olisi pettänyt ja rikkonut luottamuksen ja jättänyt viellä kaiken kertomatta. En pystyisi enää luottamaan mieheen, parisuhde olisi lopussa,
varsinkin kun mies itse on ollut samaa mieltä pettämisestä ja sen seurauksista.

Olisin pettämistä ja sen paljastumisesta loukkaantunut ja sydän verillä että en pystyisi antamaan anteeksi enkä unohtamaan.

Mies olisi pettänyt puolituttua sinua, ja sinä olisit sen takia valmis heittämään pois kaikki ne hyvät(?) vuodet(?) ja asiat, joita teillä nyt on? Oikeasti? Okei..

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Aika paska on sinun kaverisi.
Itselleni tpaahtui samoin, petin miestäni pari kertaa silloin ihan alkuvaiheissa, 18 vuotiaana. Mies ei niistä saanut tietää, ja mistäs tiedän vaikka hänkin olisi jotain puuhannut. No, olemme olleet nyt 16 vuotta yhdessä ja 4 lasta. Uskomatonta jos ystävättäreni saisi päähänsä tulla kertomaan tuon aikaiset asiat.... en kyllä voisi ymmärtää enkä hyväksyä.
Kaikki me tehdään jonkinlaisia virheitä, ja useimmat meistä niistä oppii jotain. Kuten silloin teininä, todellakin tajusin etten muita halua kuin tämän miehen.

[QUOTE="vieras";25303197]Suositteletko, että ap ottaa riskin ja testaa?[/QUOTE]

Kukaan täällä ei voi myöskään sanoa ap;n miehen puolesta, että haluaako hän asian salattavan. Vai tietävän, jos jotain oisi tapahtunut

[QUOTE="huhhuh";25303265]Jonkun idea oli, että ap:n pitäisi alkaa puhumaan miehelleen ns. suurta paskaa tästä "ystävästä", kuka mahd. paljastaa vanhan salaisuuden.
Mielestäni se ei kannata, eikä ole oikein ja voi vain pahentaa tilannetta.

Eli ei siis sinun ideasi, vaikka quottasin...[/QUOTE]

Eikä ap:n, että ei nyt häntä mollata ainakaan tuon takia. Sitä tarkoitin.

[QUOTE="huhhuh";25303265]Jonkun idea oli, että ap:n pitäisi alkaa puhumaan miehelleen ns. suurta paskaa tästä "ystävästä", kuka mahd. paljastaa vanhan salaisuuden.
Mielestäni se ei kannata, eikä ole oikein ja voi vain pahentaa tilannetta.

Eli ei siis sinun ideasi, vaikka quottasin...[/QUOTE]

Typerin idea tosiaan taas pitkään aikaan, minkä olen kuullut! Takuulla pahentaa tilannetta, ja kyllä sillä totuudella vaan on tapana tulla esiin

Mun mielestä ois kans kaikkien parasta et asia jäisi menneisyyteen ja se olisi ap:n oma asia kertooko tuosta miehelleen. Ehkä miehellä olisi oikeus tietää, mutta luulen et liian moni kärsisi tiedosta.

Mutta salaisuus ei ole salaisuus jos siitä tietää joku muu kuin ihminen jolla on se salaisuus, eli jos kaverit tietää niin ei voi koskaan luottaa siihen koska asia tulee julki ja siinä "pelossa" voi olla kurja elää. Ehkä mahdollisesti jossain vaiheessa ap voisi itse kertoa asiasta miehelleen..Tai sitten elää siinä pelossa et kuka juoruakka juoruaa asian julki.

[QUOTE="vieras";25303271]Kukaan täällä ei voi myöskään sanoa ap;n miehen puolesta, että haluaako hän asian salattavan. Vai tietävän, jos jotain oisi tapahtunut[/QUOTE]

Mutta pitäisikö SINUN MIELESTÄSI ap:n ottaa riski ja testata?

[QUOTE="vieras";25303253]Mies olisi pettänyt puolituttua sinua, ja sinä olisit sen takia valmis heittämään pois kaikki ne hyvät(?) vuodet(?) ja asiat, joita teillä nyt on? Oikeasti? Okei..[/QUOTE]

Sinäkö vaan hyväksyisit että sun kumppani olisi pettänyt sinnuu, pettänyt luottamuksen ? Okei, mie en tosiaankaan hyväksy enkä antaisi anteeksi pettämistä, vaikka olisi aikaa mennyt 10 vuotta tai 10 päivää, sama se.
Luottamus on rikottu, eikä sitä helpolla saa takaisin, enkä haluasi elää pettäjän
kanssa. Miulla ja kaikilla muillakin on oikeus parisuhteeseen jossa ei petetä, ei alkuaikoina eikä vuosien jälkeen.

[QUOTE="vieras";25303308]Mutta pitäisikö SINUN MIELESTÄSI ap:n ottaa riski ja testata?[/QUOTE]

Jos vaihtoehtona on pelätä kokoajan, millon mies saa tietää toista kautta. Niin kyllä. Mä en pystyisi elämään noin pelko perseessä

Sinäkö vaan hyväksyisit että sun kumppani olisi pettänyt sinnuu, pettänyt luottamuksen ? Okei, mie en tosiaankaan hyväksy enkä antaisi anteeksi pettämistä, vaikka olisi aikaa mennyt 10 vuotta tai 10 päivää, sama se.
Luottamus on rikottu, eikä sitä helpolla saa takaisin, enkä haluasi elää pettäjän
kanssa. Miulla ja kaikilla muillakin on oikeus parisuhteeseen jossa ei petetä, ei alkuaikoina eikä vuosien jälkeen.

En heittäisi hyvää pitkää suhdetta roskiin yhden erehdyksen takia. Minun rakkauteni kestää pienet kolhut.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";25303348]En heittäisi hyvää pitkää suhdetta roskiin yhden erehdyksen takia. Minun rakkauteni kestää pienet kolhut.[/QUOTE]

Kestääkö myös vuosien valheen?

[QUOTE="vieras";25303348]En heittäisi hyvää pitkää suhdetta roskiin yhden erehdyksen takia. Minun rakkauteni kestää pienet kolhut.[/QUOTE]
Minä olen pettämistä vastaan, mutta en todellakaan rikkoisi tätä perhettä ja luopuisi miehestä jota rakastan vain siksi, että hän olisi erehtynyt kerran, suhteen ollessa siinä vaiheessa että emme vielä olleet varsinaisesti sitoutuneet toisiimme, emme olleet vielä vahvasti pari...ihan suhteen alussa siis, kun vasta tutustutaan ja kaikki on epävarmaa.

Sillä, missä olemme nyt, ja missä olemme olleet viimeiset 9 vuotta esimerkiksi (eli naimisissa, vanhempia) on suurempi merkitys kuin sillä mitä tapahtui joskus kun olimme juuri toisemme tavanneet.

No sulle ehkä pettäminen on pieni kolhu, mulle ei ole. Minulle pettäminen aika iso virhe eikä mikään miusta oikeutta siihen, ei suhteen alkuvaiheessa tai missään vaiheessa, siinä kumppani pettää luottamuksen, varsinkin kun itsekkin ollut samaa mieltä pettämisestä ja sen seurauksista. Miusta ihminen joka pettää ei rakasta tai kunnioita kumppania eikä
parisuhdetta.

Viimeksi muokattu:
Minä olen pettämistä vastaan, mutta en todellakaan rikkoisi tätä perhettä ja luopuisi miehestä jota rakastan vain siksi, että hän olisi erehtynyt kerran, suhteen ollessa siinä vaiheessa että emme vielä olleet varsinaisesti sitoutuneet toisiimme, emme olleet vielä vahvasti pari...ihan suhteen alussa siis, kun vasta tutustutaan ja kaikki on epävarmaa.

Sillä, missä olemme nyt, ja missä olemme olleet viimeiset 9 vuotta esimerkiksi (eli naimisissa, vanhempia) on suurempi merkitys kuin sillä mitä tapahtui joskus kun olimme juuri toisemme tavanneet.

Itse näen niin, että tässä se pettäminen ei ole pahin asia, vaan vuosien valehtelu. Mutta jos sekään ei haittaisi, niin ei ap pelkäisi miehen reaktiota

Onpas kurja tilanne. Mä ajattelen että paras tilanne oli jos pettämisestä kerrottaisiin heti ja oma aloitteisesti. 10v jälkeen se on mun mielestä todella turhaa ja jopa itsekästä (olettaen että syynä on tunnontuskista irti pääseminen).

Itse olen ystävänä kehottanut ystävää kertomaan kumppanilleen, mutta ei ikimaailmassa tulisi mieleen itse kertoa tälle kumppanille. Etenkään vuosien jälkeen.

Eriasia on tietysti jatkuva/toistuva pettäminen. Pistäisin ystävän kyllä todella koville.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Jättäisin, mulle on luottamus ja uskollisuus tärkeää parisuhteessa, enkä voisi elää
kumppanin kanssa joka olisi pettänyt ja rikkonut luottamuksen ja jättänyt viellä kaiken kertomatta. En pystyisi enää luottamaan mieheen, parisuhde olisi lopussa,
varsinkin kun mies itse on ollut samaa mieltä pettämisestä ja sen seurauksista.

Olisin pettämistä ja sen paljastumisesta loukkaantunut ja sydän verillä että en pystyisi antamaan anteeksi enkä unohtamaan.

Peesi.

Yhteistyössä