"kaveri" yrittää tuhota elämäni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kissankello"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Neith";25303547]mutta mitä merkitystä sillä on nyt 10v myöhemmin..
ihan oikeasti, nyt kuitenkin kuviossa on mukana lapset, onko 10v sitten tapahtunut hairahdus oikeasti sellainen minkä takia pitää mahdollisesti rikkoa lasten perhe?[/QUOTE]

Mulle olis merkitystä, toisille ehkä ei, mie en voisi elää pettäjän kanssa, enkä pystyisi luottamaan enää kumppaniin, toiset ehkä voi.

Sinäkö vaan hyväksyisit että sun kumppani olisi pettänyt sinnuu, pettänyt luottamuksen ? Okei, mie en tosiaankaan hyväksy enkä antaisi anteeksi pettämistä, vaikka olisi aikaa mennyt 10 vuotta tai 10 päivää, sama se.
Luottamus on rikottu, eikä sitä helpolla saa takaisin, enkä haluasi elää pettäjän
kanssa. Miulla ja kaikilla muillakin on oikeus parisuhteeseen jossa ei petetä, ei alkuaikoina eikä vuosien jälkeen.

Niin juuri tämän takia jutun pitäisikin jäädä unholaan. Jos se rikkoo jotain hyvää ja kaunista. Jos se on asia joka ei enää koskaan toistu. Jos se on vain nuoruuden tyhmyyksiä. Miksi ihmeessä nuorena tehdyn tyhmyyden pitää rikkoa hyvä koti lapsilta joita ei edes ollut silloin kun tapahtuma tapahtui?? Kylvää parisuhteeseen epäluuloisuuden siemen? Jos sinä et tiedä mitä on tapahtunut niin et sinä siitä kärsi. Tieto lisää vain tuskaa. Ja tuskinpa sitä ihan nuorena ollaan niin tosissaan vielä oltu, harjoiteltu vain elämää ja elämän oppii virheiden kautta.

[QUOTE="öö";25303583]Montako parisuhdetta sulla on takana?[/QUOTE]

Liittyi tytsin kommenttiin miten? Jos ei ole ollut 10 suhdetta niin ei saa olla minkäännäköistä mielipidettä toimivasta suhteesta? Jos ei oel kokemusta jostakin asiasta ei saa olla mitään mielipidettä siihen liittyen? Haha.

Ja monta hyvää ystävyyssuhdetta sinulla on nyt elämässäsi, kun tuohon tartut, niin kuin sillä olisi jotain väliä?

On sillä väliä. Jos ei ole kokemustakaan petetyksi tulemisesta tms, niin helppo on huudella toisten mustavalkoisuudesta. Faktahan on että kauniita sanoja voi nyt sanoa. Mutta kun sattuu omalle kohdalle noita kriisejä, niin ei tiedäkkään kuinka mustavalkoisesti itse käyttäytyisi

[QUOTE="vieras";25303621]Liittyi tytsin kommenttiin miten? Jos ei ole ollut 10 suhdetta niin ei saa olla minkäännäköistä mielipidettä toimivasta suhteesta? Jos ei oel kokemusta jostakin asiasta ei saa olla mitään mielipidettä siihen liittyen? Haha.[/QUOTE]

Ne pätee, jotka eivät asiasta tiedä

Mulle olis merkitystä, toisille ehkä ei, mie en voisi elää pettäjän kanssa, enkä pystyisi luottamaan enää kumppaniin, toiset ehkä voi.

Mutta jos sä et tiedä sä elät onnellisena kumppanisi kanssa. Kumpi siis parempi? Toki jos pettäminen vai jatkuu ja jatkuu ja aina tulee uusia miehiä/naisia niin silloin on parempi että toinenkin osapuoli tietää. Tai jos pettäminen tapahtuu vuosien liiton jälkeen, lapset jo olemassa.

Niin noita yksityisiä juttuja sitten saisi laverrella miehellesi sen mukaan miten kukin kaveri itse tykkää? Ei kai tässä nyt pelkkää lopputulosta mietitä, vaan sitä minkälainen kaveri oikeasti menee tahallaan laittamaan kiiloja kaverinsa parisuhteeseen.

Aina olen sanonut, että haluaisin tietää jos minua on petetty, mutta juuri tällaisessa tilanteessa en välttämättä haluaisi. Alkuaikoina kaikessa melskeessä ja sen jälkeen ollaan eletty vuosikausia hyvin. En usko, että haluaisin tietää. Aivan eri asia, jos puoliso on joku kusipää joka pitelee sivusuhteita ylhäällä samalla kun kusettaa perhettään. Ei se pettäminen ole mikään maailman hirvein rikos, jota tarvii kaivella kymmenienkin vuosien jälkeen. Vaikka petetty osapuoli antaisikin anteeksi, niin kenen mieltä silläkin kaivelulla oikeasti parannetaan? Ja jos ei anna niin ne lapsetkin on tosiaan varmasti helvetin kiitollisia...

Ihan sama juttu! Ap:n tilanteessa ei mun mielestä kannattaisi missän nimessä kertoa. Siitä ei ole mitään hyötyä, ja valtavasti haittaa.

Miksi tää haiskahtaa provolta? Kun aapee on tietävinään jo aivan varmasti, miten miehensä käyttäytyisi, ja tuntuu suunnitelleen avioeronsakin ja lasten asumiset valmiiksi??

Tuskinpa kukaan normaalilla järjenjuoksulla varustettu mies jättää vaimonsa jonkun alkuajan hairahduksen vuoksi, jos on oikeasti rakastunut naiseen ja sitoutunut lapsiin. Mikäli tämä juttu on totta, luulen, että ap:lla on syy pelätä, että tästä pettämisstoorista mies saa sen viimeisen kimmokkeen lähteä.. Eli ei ehkä sittenkään niin unelmaliitto.

Mun mielestä pettämistäkin pahempaa on liiallinen mustavalkoisuus ja ehdottomuus, joka voi tuhota monta hyvää ihmissuhdetta. Ihmissuhteissa on aina kyse kokonaisuudesta. Oli sitten kyse parisuhteesta tai ystävyyssuhteesta. Ja ei, en ole pettänyt suhteessa enkä usko, että siihen edes kykenisin.

Ja miulle parisuhteessa on tärkeää sekä uskollisuus, kunnioitus että myös luottamus kumppaniin, minuun sattuisi uskottomuus paljon, rikkoisi sydämen
enkä voisi antaa anteeksi tekoa joka satuttaa minua, enkä voisi myöskään luottaa
kumppaniin enää.
Mie haluan ja antsaitsen parisuhteen jossa ei petetä, satuteta toista ja jossa voi
luottaa kumppaniin ehdoitta ja täysin.

Toki samaa pätee ystävyyssuhteisiin, enkä missään vaiheessa ole sanonut ystävän
tekevän oikein jos kertoo ap:n miehelle petämisestä.

Itse olen pettänyt miestäni kokoajan liittomme aikana. Yhdessä olemme nyt olleet 12v. Nytkin on yksi säätö menossa. Ihmettelen välillä, kuinka en ole jäänyt kiinni. Mutta toisaalta se tuo jännityksen ; ) Enkä todellakaan ole paljastanut kellekkään tätä. Oma pikku salaisuus : ))

Kuitenkin, jos et tietäisi pettämisestä voisit elää onnellista elämää miehen kanssa. Sen saman miehen joka joskus suhteen alussa on kerran pettänyt sinua ja ottanut siitä opikseen.

Onko silloin loppupelissä hyvä asia sinulle, miehellesi tai lapsillenne jos tuo asia tuodaan esiin ja se rikkoo luottamuksenne ja koko perheenne?

Uskonnolliset syyt voi olla esim. että helluntailaiset tai muut vapaiden suuntien edustajat ajattelevat että naimisiniin mennessä täytyisi olla neitsyt. Jos on jo ollut jonkun kanssa, on näiden näkökulmasta "naimisissa" sen kanssa jonka kanssa harrasti seksiä.

Siellä ei esimerkiksi eronnut voi avioitua uudelleen jos ei ole se parisuhteen osapuoli joka tuli jätetyksi. Käyttävät itsestään nimitystä "erotettu" eikä "eronnut".

Eli jos pariskunta on vaikka tällaisissa kuvioissa mukana niin toi 10v sitten tapahtunut "pettäminen" voi olla paljon isompi juttu kuin ns. tavalliselle perheelle.

[QUOTE="öö";25303583]Montako parisuhdetta sulla on takana?[/QUOTE]

Ei yhtään virallista seurustelusuhdetta, entä sitten? Erilaisia ihmissuhteita kyllä ja luottamusasiathan koskee melko lailla jokaista ihmissuhdetta.

Ei yhtään virallista seurustelusuhdetta, entä sitten? Erilaisia ihmissuhteita kyllä ja luottamusasiathan koskee melko lailla jokaista ihmissuhdetta.

Mun mielestä asia on vähän erilainen sitten kun kuviossa on myös lapsia ja heidän elämänsä eikä pelkästään oma tyhmä pää kärsimässä nuoruuden hölmöilyistä.

Mutta siitä et voi tietää mitään jos sulla ei lapsia ole.

Pitkässä liitossa joskus joutuu tilanteiden eteen jossa mitataan sitä suhteeseen sitoutumista. Tämä on yksi niistä asioista.

En vaan ymmärrä miksi tuo asia pitäisi nostaa esille nyt jos sitä ei tuo kaverikaan ole ajallaan saanut hoidettua. Ymmärtäisin jos kyse olisi vaikka siitä että lapsi ei olisikaan AP:n miehen tms mutta siitä ei nyt tainnut olla kyse.

Ja monta hyvää ystävyyssuhdetta sinulla on nyt elämässäsi, kun tuohon tartut, niin kuin sillä olisi jotain väliä?

Mäkin vastaan tähän. :D Mulla on mm. kolme varhaisesta lapsuusiästä asti kestänyttä läheistä ja hyvää ystävyyssuhdetta, joista yksikään ei olisi enää kassassa, jos välit olisi pistetty jokaisen virheen takia poikki.

[QUOTE="vieras";25301819]Minä kieltäisin kaiken ja väittäisin kaveria hulluksi. Toinen kaveri valehtelisi varmaan puolestasi.[/QUOTE]

Juuri näin.

Jos 'kaverisi' on niin katala, sairas, törkeä idiootti, että haluaa tahallaan tuhota perheesi, niin kiellä kaikki jyrkästi. Älä missään nimessä mene ikinä tunnustamaan miehelle totuutta. Sano, että kaverisi on sinulle kateellinen onnellisesta perhe-elämästä ja että hänellä on ollut mielenterveyongelmia. Sano, että kaverisi valehtelee.

[QUOTE="eve";25303575]No sitä varmaan pitää sitten kysyä siltä mieheltä, että mitä merkitystä asialla on ja rikkuuko perhe.[/QUOTE]

kyllä tässä tapauksessa se olisi se kaveri joka perheen rikkoo, ihan vain ilkeyttään ja julmuuttaan.

Totuudentorville kysymys: teidän mielestänne se on voivoi, jos on pettänyt ja teillä on oikeus kertoa siitä, sillä pettäjä on sen ansainnut. Mutta onko pettäjän puoliso ansainnut sen? Entä lapset, ovatko lapset ansainneet sen myös?

En käsitä teitä eräitä siinä mielessä, että teistä on ihan oikein rikkoa jotakin niin kaunista ja hyvää, kuin lasten perhe.

Ihmiset tekevät virheitä ja sitten he ehkä jopa oppivat niistä. Ap:n erhe oli ehkä sellainen, että hän otti siitä opikseen. Ehkä hän on ollut sittemmin hyvä puoliso, hyvä äiti, hyvä ystävä? Minusta erheen tehnyttä ihmistä joka katuu, alhaisempi on se, jolla on mielestään oikeus puuttua toisten elämiin noin voimakkaalla tavalla.

Tiedättehän sen ihmistyypin, sen alhaisen joka nauttii tilanteessa jossa hänellä on juoru ja tieto jostain, joka voi tuhota toisen, ja hän kiusaa sillä vallallaan?

Totuudentorville kysymys: teidän mielestänne se on voivoi, jos on pettänyt ja teillä on oikeus kertoa siitä, sillä pettäjä on sen ansainnut. Mutta onko pettäjän puoliso ansainnut sen? Entä lapset, ovatko lapset ansainneet sen myös?

En käsitä teitä eräitä siinä mielessä, että teistä on ihan oikein rikkoa jotakin niin kaunista ja hyvää, kuin lasten perhe.

Ihmiset tekevät virheitä ja sitten he ehkä jopa oppivat niistä. Ap:n erhe oli ehkä sellainen, että hän otti siitä opikseen. Ehkä hän on ollut sittemmin hyvä puoliso, hyvä äiti, hyvä ystävä? Minusta erheen tehnyttä ihmistä joka katuu, alhaisempi on se, jolla on mielestään oikeus puuttua toisten elämiin noin voimakkaalla tavalla.

Tiedättehän sen ihmistyypin, sen alhaisen joka nauttii tilanteessa jossa hänellä on juoru ja tieto jostain, joka voi tuhota toisen, ja hän kiusaa sillä vallallaan?

Musta on väärin että kaveri sen kertoisi, koska mun mielestä se olisi ollut an:n tehtävä jo aikoja sitten kertoa toi asia. Kukaan meistä ei myöskään tiedä totuutta ap:n perheestä nykyään; onko se niin kaunista ja hyvää. Ja nyt kun se esille tulon uhka on, olis ap;n viisainta kertoa itse, koska jos sen tekee joku muu, on se vielä paskempi juttu

kannattaa ap kertoa asia miehelle ihan itse!

minä olen sitä mieltä, että puolisolla on oikeus tietää tuollaisista! Ehdottomasti. Kyllä minä ainakin haluaisin, tosin haluaisin tietää sen puolisolta itseltä, en joltain lapseni kummilta!

Yhteistyössä