Kuinka usein te käytte perheenä ruokakaupoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tULiLAtVA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella harvoin nykyään,joko minä käyn tai sitten hän,jos vaan suinkin mahdollista niin ilman lapsia.Yleensä jos lähdetään koko porukalla niin se on sitten sellainen huinimiskierros,jossa käydään jossain isossa kaupassa/kauppakeskuksessa ja aikaa menee,paikallinen s-market toimii arkiostoksissa pääosassa.

Koko perheellä emme ruokaostoksille lähde käytännössä koskaan, vaan käymme miehen kanssa vuorotellen ja ilman lapsia. Minä pidän ruokaostoksia välttämättömänä pahana, enkä lähde kauppaan iloista yhteistä aikaa viettämään. Mies inhoaa ostoksia ehkä hieman minua vähemmän ja siksi isot ostokset hoitaakin vähän useammin.

Käymme molemmat töissä ja lapsilla on pitkät hoitopäivät. Paljon mukavampi lapsille olla kotona puuhaamassa lyhyt ilta kuin marketteja kiertämässä. Lähikaupassa käyn välillä pari litraa maitoa hakemassa lasten kanssakin. Se kun menee tuossa ulkoilun lomassa ja kävellen pääsee.

Voi tynky että minä vihaan noita perheitä, jotka lähtee ruokaostoksille koko porukalla tukkimaan käytäviä ja kassajonoja niiltä, jotka vaan tahtoisi käydä pikapikaa kaupassa tekemättä siitä sen suurempaa ohjelmanumeroa. Sääliksi käy jos niinkin arkisesta asiasta kuin ruuan ostamisesta pitää tehdä koko "perheen laatuaikaa" ja "mukavaa yhteistä tekemistä". Hankkikaa harrastuksia ja elämä.
Käyn itse aina yksin tekemässä perheen ruokaostokset, koska se on kaikkien kannalta helpointa niin. Ostoslistan kanssa kauppaan, tavarat kärryn ja kassan kautta kotiin. Ja jep, ihan itse kannan painavat ostoskassit autoon. Lataan ne kärryyn ja vien autoon ja lastaan. Ei se ole sen ihmeellisempää ja jos sellaisesta saa murheen itselleen niin onneksi olkoon; sulla on aika helppo elämä jos tuollaisesta murehdit.
Kaupassa ei tarvita koko konkkaronkkaa mukaan roikkumaan, meillä on muutakin tekemistä kuin roikkua kaupassa lukemassa hernekeittopurkin kylkeä samaan aikaan kun simo-petteri kirmaa hyllyväleissä kiljuen ja vinkuen ja eila-vilhemiinan vaippa haiskahtaa kevyesti kakalle. Voi huoh.
Joo olen huomannut että toisille kaupassa käyminen on vastenmielinen kiireinen suoritus, ja jos toinen kaupassa olija on väärällä kaistalla niin nyrkkiä puidaan.

Meillä käydään kaupassa 2 kertaa viikossa: toisen kerran ns. isoilla ostoksilla, toisen kerran täydentävillä. Yleensä mies hoitaa kauppareissut. Välillä poika lähtee mukaan, välillä ei. Koko perheen voimin käydään kaupassa vain jokusen kerran vuodessa.

Toisinaan käydään koko sakilla, luxusta on kun pääsen ihan yksin :) Musta se kaupasta toiseen sinkoilu ja rauhassa viikon ruokalistan suunnittelu on mahtavaa, saa kerrankin olla omien ajatustensa kanssa rauhassa :) Porukalla kun mennään niin mies löytää aina jotain supermegatarjouksia ja kohta meillä on kärryllinen pesuaineita ja talouspaperia, mulla menee hermo ja kotiin tullessa meiltä puutuu puolet. Muksun kanssa kun mennään kaksin homma sujuu paremmin mutta kassalla meillä on aina extratavaraa kyydissä, ja jotain jää puuttumaan koska en viitsi toista raahata kaupasta toiseen.

Mä en mistään hinnasta lähtis koko porukalla kauppaan. Pääsen paljon helpommalla kun menen yksin, ostan mitä tarvitaan ja se siitä.

Oikeesti säälittää ne muksut joita raahataan perjantai-illalla "koko perheen mukavan kauppareissun" nimissä kauppaan. Näyttää olevan mukavuus kaukana kun lapset ovat kuumissaan ja väsyneitä, eikä saa muuta kuin istua nököttää kärryissä. Äidit sinkoilee hyllyltä toiselle ja isä seistä tönöttää keskellä käytävää ja yrittää hillitä mukuloita jotka mieluummin olisivat kotona. Kassalla sitten tapellaan siitä kuka maksaa, kuka pakkaa ja miten pakkaa, kuka maksoi viimeksi, saako ottaa karkkia, miksei saa kun sullakin on kaljaa jne.

Oikeesti säälittää ne muksut joita raahataan perjantai-illalla "koko perheen mukavan kauppareissun" nimissä kauppaan. Näyttää olevan mukavuus kaukana kun lapset ovat kuumissaan ja väsyneitä, eikä saa muuta kuin istua nököttää kärryissä. Äidit sinkoilee hyllyltä toiselle ja isä seistä tönöttää keskellä käytävää ja yrittää hillitä mukuloita jotka mieluummin olisivat kotona. Kassalla sitten tapellaan siitä kuka maksaa, kuka pakkaa ja miten pakkaa, kuka maksoi viimeksi, saako ottaa karkkia, miksei saa kun sullakin on kaljaa jne.
Niinpä. Me lähdetään kauppaan ihan yhteisymmärryksessä, lapset ei väsyneinä, ei kuumissaan. Jos meidän yhteiset kauppareissut olisi pieniä kriisejä niin ei me sitten kaupassa yhdessä käytäisi. Jotkut lapset ei viihdy kaupassa niinkuin ei aikuisetkaan, joten mitä niitä sinne väkisin raahaa.

yleensä käydään kerran viikossa koko perheellä. Päivä on jostain kumman syystä hyvin usein torstai. Nyt näin, kun ollaan molemmat töissä. Toki silloin, kun olin kotiäiti, niin hoidin kauppaostokset lasten kanssa päiväsaikaan. Täydennysostokset tehdään yleensä alkuviikosta, jolloin toinen käy kaupassa joko yksin tai muksujen kanssa.

Aika harvoin käydään koko perhe yhdessä kaupassa. Kerran parissa kuussa, oliskohan? Meiltä kotoa on matkaa lähimpään ruokakauppaan 15km, markettiin 40km joten tooosi harvoin (tuskin koskaan) lähdetään viikolla ruokakauppaan töiden jälkeen vaan minä tai mies käydään yksin töiden jälkeen kaupassa. Enkä kyllä tän sakin kanssa oikein kauppaan haluakkaan lähteä, paras on kun pääsee yksin. Joskus viikonloppuisin lähdetään porukalla kauppaan, mut silloinkin mikäli mahdollista niin minä tai mies yksin. Mies harvemmin ottaa ketään lasta mukaansa mut mulla välillä on lapsia mukana. Lapset nyt (ihan kohta) 8v, 5v ja 3v. Silloin kun olin vielä hoitovapaalla niin kävin useammin lasten kanssa yhdessä kaupoilla, mut kyllä se luksusta on kun yksin pääsee.

Me käydään noin kerran viikossa yhdessä kaupassa(minä, mies + kaksi lasta). Itse en pidä kaupassa käymisestä, mies ei niistä ns.nauti mutta käy ihan mielellään niin hän yleensä hoitaa kaupassa käymiset.
Mies käy melkein päivittäin hakemassa kaupasta jotain pientä ja isommatkin ostokset tekee mukisematta kunhan olen tehnyt kauppalapun valmiiksi. Kun olemme kaikki kaupassa niin emme tee siitä mitään perhe Koistisen Huviretkeä a'la Prisma vaan keräämme ostokset ja poistumme kaupasta.

Yhteistyössä