Työkkärin harjoittelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harjoitteluunko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm. Riippuu koulutuksesta saako ylläpitokorvausta. Vain tietyissä tapauksissa saa korvauksen. Yleensä harjoittelusta kouluttamattomalle nuorelle on jo se etu, että saa ylipäänsä työttömyyskorvausta.

Tiedätkö mitä nää tietyt tapaukset voisivat olla? Joissain tilanteissa siis voisin saada mutta päättääkö sen työkkärin täti itse kenelle sen myöntää..?

Työharjoittelun ajalta ylläpitokorvausta maksetaan vain pitkäaikaistyöttömille, joiden oikeus työttömyyspäivärahaan on päättynyt 500 päivän enimmäisajan täytyttyä tai jotka ovat saaneet työmarkkinatukea vähintään 500 päivältä.

Onko täällä ketään joka olisi ollut alle 25vuotiaana ja kouluttamattomana työkkärin kautta harjoittelussa? Oletteko saaneet ylläpitokorvausta?

oon yli 30 eikä vielä ammattia! Kun olin nuori sillon ja alle 25. Kurssilta. Harjoiteluihin en suostunut olin sitten soskun rahoilla! Ne kyllä alenti mutta ihminen voi tulla pienellä summalla toimeen! Kun kasvattaa omat perunat ja vehnät. Painoin kyllä sillon 47 kiloa ja soskun akka vaan sano että "hyvin pärjäät". Söin leipää ja juustoa! Makis tökki. Ei sitä vaan voi syödä viikko tolkulla!

Tiedätkö mitä nää tietyt tapaukset voisivat olla? Joissain tilanteissa siis voisin saada mutta päättääkö sen työkkärin täti itse kenelle sen myöntää..?

En valitettavasti muista, eikä toki työkkärin täti päätä vaan joko kaikki samassa koulutuksessa olevat sen saavat (ellei ole erityistä estettä kuten aikarajat täynnä). Katsopa KELAn sivuilta. Sehän sen maksaa. Itse asiassa mitä sitä pikaseen vilkaisin niin pääsääntöisesti koulutuksessa ollessa sitä saa. Pelkästä harjoittelusta ei.

Työharjoittelun ajalta ylläpitokorvausta maksetaan vain pitkäaikaistyöttömille, joiden oikeus työttömyyspäivärahaan on päättynyt 500 päivän enimmäisajan täytyttyä tai jotka ovat saaneet työmarkkinatukea vähintään 500 päivältä.

Joo, tää on kelan sivuilta, mutta irrotettu asiayhteydestä. EI mene noin. Minä olen parhaillaan koulutuksessa, johon on sisällytetty harjoittelua ja ylläpitokorvaus juoksee.

[QUOTE="vieras";25771963]Joo, tää on kelan sivuilta, mutta irrotettu asiayhteydestä. EI mene noin. Minä olen parhaillaan koulutuksessa, johon on sisällytetty harjoittelua ja ylläpitokorvaus juoksee.[/QUOTE]

Joo, sä olet koulutuksessa ja silloin toki harjoittelun ajalta tulee ylläpitokorvaus, mutta jos menet harjoitteluun etkä ole koulutuksessa ja et ole pitkäaikaistyötön, niin ei tule ylläpitokorvausta

Olen 24, aika väärin että on joku ikä minkä jälkeen sen huimat 9euroa päivässä saa :( Minulla on kaksi lasta joten sekin raha tulisi tarpeen.
Soitan kyllä huomenna työkkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja työharjoitteluun;25772002:
Olen 24, aika väärin että on joku ikä minkä jälkeen sen huimat 9euroa päivässä saa :( Minulla on kaksi lasta joten sekin raha tulisi tarpeen.

Onhan se noinkin, mutta toisaalta jokaisella on mahdollisuus hommata itselleen ammatti

Alkuperäinen kirjoittaja työharjoitteluun;25772002:

soskussa kun sinulla lapsia. Nykyisin soskusta saa yksinhuoltajat enemmän kun perus hakija. Soskuun ja paperit vetämään ja jos kotona olo tökkii kurssille ei harjotteluun niistä ei avaudu töitä. On myös kansanopistoissa kursseja jotka maksaa mutta jos vie tutkintoon niin Sosku kuulma maksaa ne! ja avittaa jos saat sitä kautta töitä!

Onhan se noinkin, mutta toisaalta jokaisella on mahdollisuus hommata itselleen ammatti

mitä mahkuja. Vaihtoehdot: työharjottelu ja kurssi mikä ei tuo työtä!

Puhelin myynti on myös mitä ei kaikki tee mutta saa siitä lisä liksaa ja olet ollut töissä! Nykysin kyselevät näitä ajanvaraajia yrityksille! Se on etätyötä! Kun osaat tietokoneen ja mielyttävä puheääni niin siinä töitä ja mitä voi tehdä kotona eikä myynti työtä!

[QUOTE="vieras";25772188]mitä mahkuja. Vaihtoehdot: työharjottelu ja kurssi mikä ei tuo työtä!

Puhelin myynti on myös mitä ei kaikki tee mutta saa siitä lisä liksaa ja olet ollut töissä! Nykysin kyselevät näitä ajanvaraajia yrityksille! Se on etätyötä! Kun osaat tietokoneen ja mielyttävä puheääni niin siinä töitä ja mitä voi tehdä kotona eikä myynti työtä![/QUOTE]

Tottakai sinulla on mahdollisuus koulutukseen ja ammattiin. Eri asia haluatko. Yleensä omasta halusta kiinni, tosin ihan kaikkeen koulutukseen ei noin vain pääse, mutta aina on muitakin vaihtoehtoja.

Itse olen ollut alle 25-vuotiaana monesti työkkärin harjoitteluissa.
Ei makseta ylläpitokorvausta. Jos menet työvoimakoulutukseen taas, niin sitten korvaus maksetaan. Harjoittelusta saa pelkän työmarkkinatuen.

Olin alle 25 vuotiaana työharjoittelussa ja sain vaon korotetun työmarkkinatuen vaikka oli koulutus kyseiseen työhön.
Nyt yli kolmekymppisenä olin työelämävalmennuksessa ihan eri alalla ja sain ansiosidonnaisen lisäksi ylläpitokorvauksen.

Joskus vuonna nakki työkokeilussa oleva sai ylläpitokorvauksen, mutta työharjoittelussa oleva ei. Vaikka käytännössä kyse oli samasta asiasta, eri nimikkeellä vaan. En tiedä nykysysteemistä, mutta kannattaa kysyä...kyllä se 9 € päivässä (vai mitäseon?) verottomana on ihan kiva rahasumma jo.

Oli alle 25-vuotias. Ja nimenomaan oli harjoittelussa, eikä työvoimakoulutuksessa. En tiedä sitten millä perusteella tuota ylläpitokorvausta maksettiin :O

Siis eikös harjoittelun suhteen se mene niin, että pitää täyttää työssaoloehto? Eli jos olet alle 25, pitää olla ammatti TAI edellisen 2 vuoden aikana tietyn verran (en muista paljonko se oli) ollut töissä, muuten ei sitä ylläpitokorvausta heru.

Yhteistyössä