Mikä on hyvä palkka kesätöistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä palkka on toki suhteellinen käsite, mutta kun tässä kysyttiinkin hyvää palkkaa kouluttamattomalle kesätöihin. Kyllähän sen nyt tietää, ettei kovin kummosiin kesähommiin ilman koulutusta pääse ja niistä yleensä se kymppikin on jo ruhtinaallisesti minusta, monista tommosista hommista maksetaan jotain 5euroa.

Minusta esim 1900e/kk todellakaan ole huono, mutta aika harvassa ne on jotka tommosta liksaa nostaa ilman minkäänlaista koulutusta.

• Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Opinnot kesken, teen samalta alalta töitä kuitenkin. En siis sillä nimikkeellä jolla tulen valmistumaan, mutta tähänkään mulla ei koulutusta ole, 1999e/kk + lisät.

Hyvä palkka on toki suhteellinen käsite, mutta kun tässä kysyttiinkin hyvää palkkaa kouluttamattomalle kesätöihin. Kyllähän sen nyt tietää, ettei kovin kummosiin kesähommiin ilman koulutusta pääse ja niistä yleensä se kymppikin on jo ruhtinaallisesti minusta, monista tommosista hommista maksetaan jotain 5euroa.

Minusta esim 1900e/kk todellakaan ole huono, mutta aika harvassa ne on jotka tommosta liksaa nostaa ilman minkäänlaista koulutusta.

Totta. Itse teen kuitenkin sijaisuutta ilman koulutusta (mulla on aivan toisen alan paperit) ja saan 2300 €/kk, palkka on hyvinkin ok muttei sentään vielä erityisen hyvä.

Saankohan mä nyt riittävästi palkkaa.. Mun työsopimuksessa lukee että palkka ois 800/kk ja jouduin olemaan 5 viikkoa eli 25 päivää töissä mutta sain kuitenkin siltä ajalta sen 800 euroo.

Itse olen tehtaalla ja palkka 9,5e/h (8h/pv ja ma-pe) ja iltavuorot 10,5e/h (10h/pv ja ma-to) tuohon viellä 3% metallialan lisä ja lomalisät niin yhdessä kuukaudessa palkka on sen 1600 ja rapiat. Tuohon verot päälle niin käteen jää n. 1500e. Ei ole alan koulutusta ja olen palkkaan tyytyväinen, mutta sellainen 7-10e/h on hyvä palkka kesätöistä työstä riippumatta.

Mie saan 8,64€ ilman ammattia ja oon vakkari ja miun pikkusiskot jotka meni nyt samaan paikkaan kesätöihin ni muistaakseen saa lähemmäs 12 euroa tunti......

vähän mietityttää että mättääkö tässä joku.. :D

Tyttäreni ystävä on jäätellökioskissa ja saa kolme euroa tunnilta, työtä on kolme tuntia päivässä koko kesän ajan. Ystävä ajaa itse töihin kahdenkymmenen kilsan takaa joka päivä skootterilla. Tässä kohdin kyllä olisi vanhempien pitänyt puhaltaa peli poikki ja olla päästämättä tyttöä töihin. Tuohan on jo nuoren hyväksikäyttöä, omaani en kyseiseen puljuun päästänyt, tehköön kesän kotona töitä :/

Meillä lapset (13 ja 15v) saavat kahdelta viikolta käteen 320e. (eivät joudu maksamaan veroja)

Palkka ihan hyvä koska, matkoihin ei mene mitään (pääsevät mun kyydillä) työpaikka kustantaa myös ruuan ja päiväkahvit (tai mehua ja pullaa) ja työ on kevyttä avustamista yms.
Pelkkää päivätyötä (eikä viikonloppuja) ja päivät saa itse valita.

Erityisen tyytyväinen olen siitä että saavat työkokemusta se paperi ja taito mikä kehittyy on arvokkaampi kun tuo summa =)

Yhteistyössä