Lääkärin epäasiallinen käytös!! Millaisia kokemuksia on muilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hämmentynyt"

Vieras
Millaisia kokemuksia on muilla ja oletteko kokeneet tulleet epäasiallisesti kohdelluksi, valittaneet siitä ja mitä tuli vastineeksi? Tässä mietin itse valituskirjelmää/puh.soittoa lääkärin esimiehelle... Taustaa mm.

a)lääkäri ei kirjoittanut minulle s.lomaa, vaikka siihen olisi ollut painava syy-> olin sitten oman pomoni luvalla töistä pois ja sairastin vapaapäivillä, jouduin menemään kuitenkin uudelleen lääkäriin ja jonka seurauksena..
b)halveksunnan lääkärissä aisti, ihmetteli miksi olen s.lomaa hakemassa ja miksi en ole voinut töissä olla. Tämän jälkeen ilmoitti minulle, että minulla on tältä vuodelta poissaoloja xx:n verran, johon vastasin ettei pidä paikkaansa, sillä vasta poissaolopäivät lasketutin työni puolesta. Tähän lääkäri tokaisi, että häntä EI KIINNOSTA PÄTKÄÄKÄÄN, IHAN SAMA-joo, juuri nämä sanat hän sanoi, en väritä tätä yhtään enkä muista väärin!! Ja totesi että jos mua kiinnostaa, niin tarkista nuo päivät toimistosihteeriltä tms.
c)kysyn voisiko minua tutkia tarkemmin koska olotilani ei edelleenkään ole hyvä, johon vastaa että ei minussa mitään vikaa ollut viime viikollakaan jolloin jouduin siellä käymään ensimmäisen kerran-> minua ei siis tutkittu millään tavalla!!
d)kysyi minulta, että millloinka sitten olisin työkykyinen-> Lue:ihan selvää vittuilua päin naamaa!!
e)kerron että en suinkaan ole pelkän s.loman perässä, toivoisin saavani jotain helpotusta tähän olotilaani, jotta pääsin tekemään töitäni normaalisti
f)kysyy minulta, että haluanko sitten kenties antibioottikuurin? Johon vastaan, että mistäs minä sen tiedän..
g)kysyy minulta, haluanko että otetaan verikokeita? Johon epäröin, ja hän sanoo että minun terveydestäni on kyse.. Aha, ihan tosi, mitä nyt oot vaan "vittuillu" s.loman hakemisesta ym.
h)sanoo ettei kuitenkaan määrää mulle antibiootteja, koska ei katso aiheelliseksi. Sanoi että tule uudelleen jos jatkuu, arvatkaa menenkö..

Ja tiedoksi, että tiedostan itse että olen aika paljon sairastellut vuoden aikana. Osan päivistä olen hoitanut kotona sairaita lapsiani, osan olen itse ollut flunssassa/mahataudissa ja yksi pitempi s.loma tapaturman takia mitä en ois voinut estää.. Arvatkaa millainen kynnys on mennä lääkäriin, ja tosiaan kyseessä on ihan työterveyslääkäri, joka kohtelee minusta potilastaan todella epäasiallisesti..

Pistä valitus menemään ko kaverista ja mene toiselle lääkärille. Jos on koko ajan niin huono olotila, että töiden tekeminen on vaikeaa, on mielestäni jo aiheellista mennä vaikka omalla rahalla yksityiselle, vaikka se vähän kirpaiseekin.

Tarkoituksena on mennäkin toiselle lääkärille, tosin tällä hetkellä työterveyshuollossa ei ole kuin tämä "keikkalääkäri" jolle aikoja saa. Olisin varannut ajan aivan varmasti jo muuten toiselle. Menenkin ihan muualle, jos tää olotila jatkuu! Ja kyllä meinaan kyllä valittaa kyseistä lääkäristä, mutta mietin vaan hyödyttääkö se yhtään mitään sillä kyseisen lääkärin kanssa en halua asiaa enää puida. Mutta saan ainakin sanottua sanottavani, ja paremman mielen.. Itku nimittäin pääsi tuon käynnin jäljiltä.

Jos ko lääkäristä tehdään valituksia, joutuu hän varmasti vähintäänkin opettelemaan sen verran sosiaalisia taitoja, että pystyy kohtelemaan asiakkaitaan kuten asiakaspalveluammatissa kuuluu. Ja jos niitä tulee tarpeeksi, tyyppi voi menettää virkansa. Se valitus voi siis auttaa niinkin paljon, ettei sun tarvitse törmätä ko tyyppiin enää. Kannattaa tehdä se valitus, jos ei muuten niin sen vuoksi, ettei kukaan muu joudu sietämään samaa kohtelua...

Eihän lääkäri kuitenkaan ole valintamyymälä jonne mennään hakemaan mitä itse tekee mieli. Sairausloman tulee(tulisi) perustua tiettyihin diagnoosikriteereihin. Ehkäpä olit olemukseltasi aika terveen oloinen?
Toki jos käytös on asiatonta tai töykeää niin oikeutenasi on antaa palautetta.

On kokemusta aivan "pellelääkäristä". Olin käynnin jälkeen suorastaan jkauhistunut. En tajunnut asiasta järkytykseltäni edes valittaa. Jälkeen päin kyllä harmitti, että miksi jätin asian siihen. Jos olisin ap niin ehdottomasti valittaisin.

Monenlaisia lääkäreitä olen nähnyt, mutta annan negatiiviset asiat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)

Tyhmää antaa jonkun tuntemattoman kiukuttelun vaikuttaa noin voimakkaasti.

Olen kahdesti valittanut (eri) lääkärin käytöksestä vastaanotolla. Molemmissa tapauksissa omalääkäri vaihtui eikä minun siis tarvinnut enää asioida näiden asiattomasti käyttäytyneiden kanssa. Kyseessä oli siis tk-lääkärit, molemmissa tapauksissa vaihtamiseen riitti puhelinkeskustelu ko. lääkäreiden esimiesten kanssa.

Tuota ettei tutkinut en suoraan laskisi valituksen aiheeksi. Harvemmin minua on mitenkään tutkittu kun olen niskakipua, mahatautia tai kuumetautia valitellut. Onko sulla selkeät oireet jostain taudista?

Lääkärin käytös oli joka tapauksessa töykeää ja epäasiallista. Siitä voit tehdä valituksen.

Niin, toisaalta ymmärrän ettei tutkittu mutta toisaalta en. Voi olla että hänen mielestään olen ollut "terve", mutta itse kyllä tunsin oloni sairaaksi, josta johtuen olin jäänyt pois töistä.. Kävin samalla lääkärillä 5 päivää aiemmin, joka sanoi silloin jo että hänen mielestään olen työkykyinen vaikka olin kuumeessa, keuhkoputkentulehdus ym. Ja sanoi kuitenkin, että jos et jaksa olla töissä ja jäät sitten pois ja tarvittaessa hän voi sitten takautuvastu kirjoittaa mulle s.lomaa jos en pysty töissä olemaan. Ja sitten seuraava keskustelu/käynti onkin tuo tapaus, joka lukee tuossa alussa!

Hän ei siis selvästi ymmärtänyt, että en ole työkykyinen vaikka olin siinä välissä töissä käynytkin. Ja kun en ole missään toimistotyössä, vaan jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisisissä/kontaktissa. Eli missä menee raja, että lääkäri epäilee potilaan sairautta ja työkykyä??? Minulla ilmeisesti siinä, kun hän katsoi paljon minulla on poissaoloja tältä vuodelta!! Kukaan lääkäri ei ole asiaa minulle ikinä noin töksäyttäen&törkeästi!!

Tämän seurauksena vaadinkin sitten näitä mun työstä poissaolojen selvittelyjä ja tulkintaa, ja mitä asialle pitäisi tehdä. Ilmeisesti minun pitäisi olla töissä sairaanakin, ja tämän jälkeen uskallus luottaa edes omaan työterveyslääkäriin on hyvin hataralla pohjalla. Ja jos tää mitään vaikuttaa, niin lääkäri oli pelkkä "kesälomatuuraaja", jota ei varmaan kiinnostanut mikään paskaakaan, mut päätti sit kuitenkin arvostella mun poissaoloja, ja todeta sitten kuitenkin ettei häntä kiinnosta..

Tuntuiko sydämessä pieni pisto? Eka lääkäri joka uskalsi sanoa suoraan mitä muut ajattelevat?

Hahaa :D Auttoiko tuo viisastelu??

Kuten jo aíemmin mainitsin, että poissoloja on kertynyt ja itse tiedän syyt niihin sekä TIEDOSTAN senkin että niitä on ollut tänä vuonna paljon. En minä sitä ihmettele, että asia otetaan puheeksi, mutta se millä tavalla on ihan toinen juttu.. Siitä voisi mainita muullakin tavalla! Ja jos lääkäri on kerran huolissaan poissaolojen määrästä, niin miksi hän sen minulle mainitsee, ja sen jälkeen sanoo ettei häntä pätkääkään kiinnosta!!

Ja luuletko oikeasti, että mielelläni töistä olen pois, ja lusmuilen ihan huvikseeni ja keksin "tekosyitä" sairaslomille??? Ensimmäisen kerran työhistoriassani olen saanut tehdä mieleistä työtä, tykkään työstäni tosi paljon, minulla on kivoja työkavreita&hyvä työilmapiiri sekä mukava pomo. Mielestäni en ole ollut aiheetta töistä pois. Jos minua halutaan arvostella poissaoloista, pitäisi varmaan etsiä syitä siihen sitten mikä ne aiheuttaa.. Minun puolestani tehkööt vaikka mitkä terveysselvitykset!

Mun kauhukokemus:

Raskauden viimeisellä kolmanneksella jouduin yöllä lähtemään päivystykseen (matkaa 60km) järjettömän rintakivun takia, en saanut henkeä melkeen laisinkaan. Mutta tämä lääkärikäynti tukki mun hengitystiet kokonaan! Lääkäri oli mielestäni selvästi humalassa, naureskeli ja puheli outoja. Suhtautui mun vaivaan naureskellen ja vielä NAURAEN SANOI, että "taitaa tulla lapselle sydänoireita leikki-iässä sun sairastelun takia". Voitteko uskoa?!! Sitten kirjoitti ventolinea ja varoitteli että aiheuttaa sitten herkästi supistuksia, joten varo! En sitten uskaltanut sitäkään siksi ottaa ja kärsin pari päivää kunnes menin pätevämmälle lääkärille joka oli äimänä ja sanoi että ihan päinvastoin, ventolinea nimenomaan käytetään ehkäisemään ennenaikaisia supistuksia. En tajua miksi en sillon tehnyt valitusta, harmittaa.

Lisäks meidän omalla terveysasemalla on tosi "ihana" virolaisnainen "lääkärinä", ei puhu juuri ollenkaan suomea, kerran kun kysyin lapsen ontelosyylistä niin ihmetteli että mitä ne oikein on? Eikä ensimmäinen kommentti "huoh, taas lapsi" oikein innosta edes astua lääkärin huoneeseen.

NYT PITÄISI JO TEHDÄ JOTAIN ETTÄ KAIKKI SAISIVAT ASIANMUKAISTA HOITOA!

En tie asiattomasta, voi olla että kuului tutkimukseen: menin lääkäriin valittamaan kipua alakyljessä, tossa vähän lonkan yläpuolella, niin tää lekuri halusettä otan liivitkin pois siinä sitte silmäili hetken ja käski laittaa takas :D todennäköisesti kuului tutkimukseen, en ainakaan usko et muuten vaan pyytää riisumaan. Mulla ei oo koskaan ollu asiatonta lääkäriä mutta kätilö kylläkin...kamala oli..laittoi mulle oksitosiini tipan ja sitte ku supistuksia alko tulee ilman taukoja niin valitin siitä kätilölle nii tää vaa tuumas että mikä se semmoinen vatsa on ku ei supistuksia kestä. Oli oikein kiukkuinen :D

Yhteistyössä