Tämä on oikeasti rasittavaa (kyläilytavat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niin :
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
No en minä sinunkaan käytöksestä kauhean hyvää kuvaa saanut.

Siis mikä minun käytöksessäni on vialla?

"johon minä, että en varmasti sulata"

"pitää vahtia tarjottavien vieressä ja läpsiä sormille tuollaisia, jotka syö muuten pöydän tyhjäksi."

Tajuat EHKÄ, että tuo "läpsiä sormille" oli kuvannollista? Tai no ei pidä olettaa... et siis tajunnut.

Yritähän nyt pysyä aikuisten tasolla äläkä jaksa alentua moiseen.

Ja kyllä minä voin sanoa omille sisaruksilleni, että en sulata heille lisää, jos ovat jo syöneet kaksi muffinsia ja jos oletat, että karjuin tuon kurkku suorana niin erehdyt. Sanoin senkin ihan kauniisti. toisin kuin he - räkättivät ja tosiaan siis ottivat 4vuotiaan edestä sen muffinsin.

Jos kerrot tuntemattomille ihmisille keskustelupalstalla, että tokaisit "en varmasti sulata", niin siitä ei saa mitenkään päin käänneltyä, että olisit sanonut sen kauniisti.

Jos ne teinit kiusaa sua tahalleen kun näkee miten paljon sua asia ärsyttää....

Väittäisin kyllä ettei se näy, että mua ärsyttää.

No jos sä kokoajan pöydän vieressä kyttäät paljon ne syöt ja hoet et nyt pitää riittää, ni väittäisin, että kyllä ne teinitkin tajuu, että sua ärsyttää.....!

Kahvipöydässä yleensä aika usein istutaan kaikki. Vai missä sinä juoksentelet silloin, kun sulla on vieraita?

Ja jos viittaat noihin ristiäisiin/synttäreihin niin pakko on ollut joskus hiukan vahtia (anoppi vahtinut joskus ristiäisissä) koska jos vieraita on 30 muuta niin kyllä se on ihan pikkupakko kattoo ettei neljä ihmistä vedä kaikkia.

Ihan pöydässä istun...ehkäpä ne sitten vaan on niiiiiiiiin huonotapaisia ja järettömiä että ne syö kaikki sun esille laittamat tarjottavat! Tottahan sä kasvatat omat lapses paremmin :D

No kyllä minä pidän niin kylässä kuin kotonakin kahvipöydässä rajan siinä paljonko lapset voi vetää. Kyllähän sitä näkee näitä lapsia, jotka syö paketillisen keksejä eikä kukaan sano mitään, mutta itse sanon omilleni, että "tuo on nyt sitten viimeinen keksi" tms. Onneksi tosi harvoin edes tarvii mainita, koska on selitetty ettei ole tarkoitus tyhjentää kahvipöytää yksin.

Toi on hyvä neuvo, että laittaa jokaiselle valmiiksi lautaselle syömiset. Vaan voihan noin huonokäytksiset kakarat olla niin törkeitä, että pöllii toisten lautasilta syötävät...

Joka tapauksessa, sie voisit sanoa hieman kovemmin niille pennuille, jos ei äitisi kerran osaa... ei ne siitä ainakaan pilalle menisi...

Alkuperäinen kirjoittaja niin :
No en minä sinunkaan käytöksestä kauhean hyvää kuvaa saanut.

Siis mikä minun käytöksessäni on vialla?

"johon minä, että en varmasti sulata"

"pitää vahtia tarjottavien vieressä ja läpsiä sormille tuollaisia, jotka syö muuten pöydän tyhjäksi."

Tajuat EHKÄ, että tuo "läpsiä sormille" oli kuvannollista? Tai no ei pidä olettaa... et siis tajunnut. No en siis läpsi ketään sormille vaan olen sanonut kauniisti hunajaisen kauniilla äänellä, että "kiitos mutta nyt pitäisi jättää vielä niille, jotka eivät ole saaneet mitään".

Ja kyllä minä voin sanoa omille sisaruksilleni, että en sulata heille lisää, jos ovat jo syöneet kaksi muffinsia ja jos oletat, että karjuin tuon kurkku suorana niin erehdyt. Sanoin senkin ihan kauniisti. toisin kuin he - räkättivät ja tosiaan siis ottivat 4vuotiaan edestä sen muffinsin.

Hei haloo! Ne on teinejä! Älä sä aikuinen ihminen ota liian vakavasti, ota omille lapsilles seuraavan kerran tarjottavat jo etukäteen niin eivät jää ilman!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ed:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ala vihjailemaan niille joka välissä paino-ongelmasta. Ei liian näkyvästi mut tyyliin "Onkos noi farkut vähän pienet sulle" jne.. Sitten seuraavilla kerroilla teet aivan p*rkeleesti niitä tarjottavia, tuputat ja ihastelet että onpas ihanaa kun ei **** ainakaan luut paista jne..Hähää

Ei ikinä teineille mitään vihjailuja painosta, vaikka kuinka mieli tekisi.

No kyllä se joissain tilanteissa on ihan paikallaan. ;) Sillä tavalla oma herkkujen ahmiminen loppui. Pojalle voi sanoa et tytöt taitaa tykätä nykyään vähän löysemmästä sixpackista jne.. Kyllä se jossain vaiheessa kolahtaa.

Ja tällä tavalla saadaan sitten lisää syömishäiriöistä kärsiviä tyttöjä (ja poikia). Oikein hieno vihje siis.

Minusta tuntuu, että onko sinulla ap jotain muuta hampaankolossa ja sitten tämä nousee pintaan. taustalla on jotain muuta mikä sinua ärsyttää.
Tiedän tämän, koska olin joskus parisuhteessa, jossa ongelma oli ihan joku muu, mutta sitten pienet jutut alkoivat ärsyttää..

Ja siis eniten harmittaa juuri se, että mietin jo nyt kuopuksen tulevia synttäreitä ja sitä että tarjottavaa pitää olla jo vierasmäärän puolestakin paljon saati sitten kun pitää huomioida aina tämä äitini perhe. Meillä tosin juhlat on aina kahtena päivänä ja kutsun heidät ihan käytännön syistä jälkimmäisenä päivänä. Mutta itseppä ovat sen käytöksellään ansainneet.

Varmaankin vastaavassa tilanteessa varaisin pöytään lapsilleni omat annokset eteen, ja tarjottavaa laittaisin juuri niin paljon kuin kaikille muillekkin vieraille. Eli kun loppuu niin loppuu, jossain kulkee se raja. Ja kenenkään ei tarvitse kysymättä mennä toisten jääkaapille omin päin, siitä sanoisin kyllä. Ja äidilleni tekisin selväksi että käytös on inhottavaa, hän ne lapsensa kuriin laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja oliskohan taustalla jotain muuta?:
Minusta tuntuu, että onko sinulla ap jotain muuta hampaankolossa ja sitten tämä nousee pintaan. taustalla on jotain muuta mikä sinua ärsyttää.
Tiedän tämän, koska olin joskus parisuhteessa, jossa ongelma oli ihan joku muu, mutta sitten pienet jutut alkoivat ärsyttää..

Ai että mulla onnyt siis aviokriisi? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Varmaankin vastaavassa tilanteessa varaisin pöytään lapsilleni omat annokset eteen, ja tarjottavaa laittaisin juuri niin paljon kuin kaikille muillekkin vieraille. Eli kun loppuu niin loppuu, jossain kulkee se raja. Ja kenenkään ei tarvitse kysymättä mennä toisten jääkaapille omin päin, siitä sanoisin kyllä. Ja äidilleni tekisin selväksi että käytös on inhottavaa, hän ne lapsensa kuriin laittaa.

Ensi kerralla täytyykin änin tehdä. Ja tänään en olisi missään nimessä sulattanut lisää niitä muffinseja, mutta koska mieheni, äitini ja lapsemme eivät vieä olleet saaneet niin sen takia sitten sulatin lisää... muussa tapauksessa olisi saanut olla ja syödä teinit kakkua mutta nyt jäi kakusta sitten puolet.

Tai sitten ota omalle porukalle tarjottavat heti ekana valmiiksi lautasille ja totea sitten teineille että no niin, voitte vetää loput. Isommissa juhlissa tämä ei tietty onnistu.

Siis nyt en tarkoita, että sinulla ja miehelläsi..vaan sinulla ja sisarpuolilla.. Onko esim. äitisi antanut sisarpuolilleen enemmän huomioo tai muuta vastaavaa..
Sitten tällaisesta muusta asiasta alkaa "keittään"

siis ei oo mahdollista...etkö vois olla vaikka tyytyväinen kun muffinssit ja kakut kelpaa..ei tekis mun ainakaan mieli tulla sun luo kylään jos siellä ollaan vahtimassa kuka syö mitäkin, eikö ne oo syötäväks tehty, etkö voi sit laittaa tarpeeks tarjottavaa ku tiedät että menekki on hyvä..ehkä sä oot se jolla on ongelma, ne on sentään sun sisarpuolia..tuskin olisit täällä valittamassa jos ois oikeita sisaria. kasva vähän..

Tai vaan jotain hampaankolossa sisaruspuoliasi kohtaan...siltä ainakin kuulostaa.

Mä en tajua edelleenkään, mikä ap:n ongelma on. Tarjottavat riitti ja niitä sulatettiin lisää pakastimesta.. kauheeta!!

Mä oisin vaan onnellinen, että mun tekemät ruuat kelpais. Siis jos teille tulee ihmisiä, niin eikö ne saa syödä mitä on tarjolla?????? Meillä kyllä saa. Jos oma lapsi jää ilman niin mitä sitten, eikös hälle voi ihan hyvin tarjota jotain muuta tai sulattaa sieltä pakkasesta, jos niitä pirun muffinsseja siellä kerran oli.

Voi hyvää päivää että sulla on ap ongelmat. Jos tulisin teille vierailulle, niin varmaan en uskaltais ottaa yhtään mitään ettei tulis kauheeta ketjua tänne.

Mä tekisin ehkä niin, että leipoisin todellakin ison annoksen jotain todella makeaa piirakkaa. Antaisin teinien syödä niin paljon kuin haluavat, ja tuputtaisin vielä lisääkin, vähän pakollakin. "Ota lisää, niitä riittää"... "Kyllä sun pitää vielä vähintään kolme palaa syödä" yms. Niin paljon, että niille tulisi paha olo syömisestä. Ehkä se ahmiminen sen jälkeen hellittäisi.

Joskus teinien kanssa pitää vaan vetää vähän yli, että ne tajuavat.

Nyt nukkumaan, hyvää yötä :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Mä en tajua edelleenkään, mikä ap:n ongelma on. Tarjottavat riitti ja niitä sulatettiin lisää pakastimesta.. kauheeta!!

Mä oisin vaan onnellinen, että mun tekemät ruuat kelpais. Siis jos teille tulee ihmisiä, niin eikö ne saa syödä mitä on tarjolla?????? Meillä kyllä saa. Jos oma lapsi jää ilman niin mitä sitten, eikös hälle voi ihan hyvin tarjota jotain muuta tai sulattaa sieltä pakkasesta, jos niitä pirun muffinsseja siellä kerran oli.

Voi hyvää päivää että sulla on ap ongelmat. Jos tulisin teille vierailulle, niin varmaan en uskaltais ottaa yhtään mitään ettei tulis kauheeta ketjua tänne.

No tuo mitä ap kertoi että esim. olivat syöneet 7 palaa piirakkaa, niin onhan se ihan älytöntä. Varsinkin isommissa juhlissa, jos teineille ei ole edes sen vertaa tapoja että katsoisivat että muillekin riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja no huoh:
siis ei oo mahdollista...etkö vois olla vaikka tyytyväinen kun muffinssit ja kakut kelpaa..ei tekis mun ainakaan mieli tulla sun luo kylään jos siellä ollaan vahtimassa kuka syö mitäkin, eikö ne oo syötäväks tehty, etkö voi sit laittaa tarpeeks tarjottavaa ku tiedät että menekki on hyvä..ehkä sä oot se jolla on ongelma, ne on sentään sun sisarpuolia..tuskin olisit täällä valittamassa jos ois oikeita sisaria. kasva vähän..

Joo syötäväksi, mutta kun pöydässä on seitsemän ihmistä niin ne ei ollut kahden ihmisen syötäväksi tehty. Ja näissä tilanteissa sen ei ole niin isosti väliä, mutta kun tämä tosiaan toistuu isommissa juhlissakin. Ja tähän nuo jääkaapilla pyörimiset yms. Kyllä sulla itselläsikin keittäisi. Eikä sun tarvi hakea mitään salaliittoteoriaa sisarista ja sisarpuolista, se on ihan turhaa. Tässä on kyse nimenomaan ihan tästä ja vain tästä.

Ja minä tosiaan ihan rehellisesti luulin, että siiän olisi tarpeeksi tarjottavaa. Keksejä oli paljon (ne meni kaikki ja laitoin lisääkin ja nekin meni kaikki) ja todella iso kakku. Kuvittelin siis tyhmyyksissäni, että tuohon päälle riittää jokaiselle YKSI ISO muffinsi. Jos vielä tekee mieli mässätä niin sitä kakkua oli jäljellä ja sekin siis maistui hyvin eli ei ollut pahaa.

Minä en usko, että ketään ottaa päähän se oikeasti, että sisarpuolet tulee ja syö pöydän tyhjäksi. Onhan ne kuitenkin sinun omia sisaria. Veikkasin sitä äsken, että olisikohan sinulla hampaankolossa.. onko äitisi antanut enemmän huomiota sisarpuolillesi nyt kuin sinulle aikanaan.. Sitten tällaiset ns. pienet jutut alkavat ärsyttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:

No tuo mitä ap kertoi että esim. olivat syöneet 7 palaa piirakkaa, niin onhan se ihan älytöntä. Varsinkin isommissa juhlissa, jos teineille ei ole edes sen vertaa tapoja että katsoisivat että muillekin riittää.

Kerran kun olivat niin yksi näistä teineistä sanoi kuudennen piirakkapalan kohdalla, että "vielä ei tule oksennus" ja otti lisää. Silloinkin oli jotain marjapiirakkaa tarjolla. Ja tuohonkin äitini vain naurahti.

Meillä kyllä yleensä on runsas kahvipöytä ja saa syödä tyhjäksi lautaset.Mitään en ala sulattelemaan lisää jos jokainen on jo saanut useaan kertaan.Tietty sitten laitan jos käy noin että jää ilman.Koskaan ei ole käynyt mutta ei meillä ole tainnutkaan tuollaisia syöjiä olla vieraanakaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:

ja eiks tapana ole, että jokainen saa eka ottaa kaikkee kerran ja sitte jos jotain jää nii sitte uus kierros eikä kaikkee heti kerralla. näin ainaki mulle on opetettu, että sitten ku kaikki on saanu tarjottavia nii sitte saa huoletta ottaa lisää.

Ymmärrän täysin ap:n ärsytyksen. Mun ex miehen sisarukset saattoivat tulla meille, napata jääkaapista puolen litran tuopin täyteen mun illaks ostamaa limpparia ja kyytipojaksi keittiönpöydältä sipsipussin :o Kahvipöydässä kävi kamala kuhina kun työnnettiin pullaa suuhun ja jääkaapilta haettiin täydennystä omatoimisesti. Mulla tosiaan meni hermo niihin..ja ne hamstrasivat myös kotimatkaksi syömistä. Ikäluokka oli silloin 14-16v.

Alkuperäinen kirjoittaja oliskohan taustalla jotain muuta:
Minä en usko, että ketään ottaa päähän se oikeasti, että sisarpuolet tulee ja syö pöydän tyhjäksi. Onhan ne kuitenkin sinun omia sisaria. Veikkasin sitä äsken, että olisikohan sinulla hampaankolossa.. onko äitisi antanut enemmän huomiota sisarpuolillesi nyt kuin sinulle aikanaan.. Sitten tällaiset ns. pienet jutut alkavat ärsyttämään.

Itseasiassa jos nyt ihan rehellisen vastauksen haluat tuohon kysymykseesi niin olen kyllä rehellisesti sitä mieltä, että olen omassa lapsuudessani saanut niin henkisesti kuin materiaalisestikin enemmän äidiltäni ja isältäni kuin nuo sisarpuoleni. Eli päätelmäsi on vinksallaan.

Eikä minua ottanut tuo päähän kun tekivät sitä jo 10vuotta sitten ollessaan ihan pikkumukuloita. silloin en pitänyt isoja synttäreitä lapsilleni eikä ollut siis omia lapsia. Silloin leivoin vain ja ainoastaan noille joten siinäpä tyhjensivät. Tosin kyllä minä muistan silloinkin miettineeni, että on aika tavat kun automatkallekin otetaan pullaa kaksin käsin.

Siis en tajua mistä tääläki riittää noita petolinnun perse ämmiä jokka keksii jotaki vittuilua joka asiasta.

Siis haloo, kellä hyvänsä menis järki jos kaks tuommosta teini elukkaa tulis omaan kotiin ilman mitään käytöstapoja mäyskyttään kaikki tarjottavat. Eihän nyt helvetti kenenkään tehtävä ole kantaa kassikaupalla kotia muffinsseja sun muita ku jokku penikat ei tajua ihan normaaleja käytöstapoja. ite ainaki olen tuommoset sisäistäny jo pikku likkana. Teininä en viitsinyt kylässä syödä edes kupua täyteen, saati sitten oottaa lisää.

Täälä nämä yhtä mahtavat tavat omaavat noita-akat syyttää aapeetä jostain katkeruudesta siskopuolia kohtaan.. voi veetu...

Yhteistyössä