Avioliitossa ilman rakkautta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pimu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pimu"

Vieras
Olen ollut mieheni kanssa 7 vuotta yhdessä. Kun tapasimme olin pienen vauvan yh.
Silloin oli kova tarve saada mies perheeseen ja kuka tahansa kunnollinen,raitis,työssäkäyvä kelpasi. Ihastuin mieheeni, mutta en ollut kovin palavasti rakastunut. Menimme naimisiin ja saimme yhteise lapsen.

Viimeiset kaksi vuotta tunteet on minun puolelta täysin kuolleet. Tykkään miehestä,mutta en rakasta. Ihan hyvä tyyppi ja kunnollinen ja hyvä isä jne..Mutta en kaipaa hänen kosketusta,seuraa yleensä,seksiä tai mitään muuta kun tilipussia ja lapsenvahtia..

Seksiä harrastan kerran viikossa "väkisin". Ihan kivaa se on, mut vaikea aloittaa kun ei välitä toisesta yhtään. Pusuja en halua koskaan, en nukkua lähekkäin, en istua sohvalla töllöö katsomassa, en viedä lapsia hoitoon koska kahden keskeinen aika tarkoittaa joko puhumista,tai seksiä. En kaipaa kumpaakaan..

Miestä tilanne rassaa ja hän rakastaa ja kaipaa hellyyttää. Minua ei niinkään ja en kaipaa hältä mitään.En halua erota koska lapsilla ois kaks kotia ja isompi jo yhden eron kokenut. Lisäksi menettäisin ihanan kodin johon ei mulla varaa yksin..

Odotan vaan milloin mies kyllästyy ja lähtee..On luonteeltaan kyllä sellainen ettei osaa erota. Ennen minua ollut kahdessa huonossa suhteessa joissa kärvistellyt vuosia kunnes nainen jättänyt...

Kellään samanlaista?

Sulla on jossain syvemmällä jotain ongelmia. Tosi surullista ettet halua yrittää vaan hylkäät toisen parisuhteessa vaikkei suurempaa ongelmaa ole miehessä tai suhteessa. Se puhuminenkin saattaisi kummasti auttaa asiaa, kertoisit miehelle tuntojasi!
Vaikutat melko kylmältä ihmiseltä.

Jos haluat olla järkisyistä liitossa niin minusta sitten sitä ylläpitoa vastaan olet velvollinen tiettyihin palveluihin miehesi suhteen. Eli keskustelua ja seksiä toisinaan, lempeyttä miestäsi kohtaan. Jokainen valitsee taakkansa itse. Voisi olla huonomminkin kuin olla pieni rooli päällä aviomiestä kohtaan?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Varmaan monella on niin, että odotukset muuttuu siitä, mitkä ne ovat olleet suhteen alkuvaiheessa. Elämäntilanteet vaihtelee ja se, mikä oli hyvä yhdessä vaiheessa, ei täytäkään odotuksia kun elämäntilanteet vaihtuu ja itsekin muuttuu ihmisenä. Ei pitäisi elää rakkaudettomassa suhteessa, mutta toisaalta ei ole ihan oikein ja hyvä vaihtaa puolisoa kun hups vaan huomasinkin, että en rakastakaan sinua enkä ole koskaan rakastanutkaan.

Nyt sä kaipaat palavampaa rakkautta. Voi tulla taas se elämäntilanne, jossa nimenomaan luotettava, turvallinen perusmies onkin kultaakin kalliimpi.

Voi olla, että joku voisi tarjota sulle nyt palavaa intohimoista rakkautta, mutta ei olisikaan se luotettava, turvallinen kumppani elämän arjessa ja vastoinkäymisissä.

Mene ja tiedä! Vain sinä voit vastata! Ota ainakin aikalisä, kun et ole varma tilanteesta. Yritä edes, saisitteko suhteenne elävämmäksi varaamalla aikaa keskinäisille juttelulle, syksyiselle kynttilänvaloläheisyydelle, yhteisille telkkarituokioille, leffassa käyntiin, kylpylässä käyntiin kaksin tms - mikä teistä tuntuu molemmista hyvältä.

Olen kieltämättä jonkin verran tunnekylmä, jopa lapsiani kohtaan. En tunne sääliä jos he ovat kipeitä, hoivaan ja lohdutan kyllä lasta, mutta tunne sisällä on melko ontto.. Ehkä se että esittää koko päivän tunteita lapsille väsyttää ja ei enää jaksa miehen kanssa.. Tekis vaan pakata ja häipyä jonnekkin. En halua puhua, haluan vaan olla rauhassa..

Jos haluat olla järkisyistä liitossa niin minusta sitten sitä ylläpitoa vastaan olet velvollinen tiettyihin palveluihin miehesi suhteen. Eli keskustelua ja seksiä toisinaan, lempeyttä miestäsi kohtaan. Jokainen valitsee taakkansa itse. Voisi olla huonomminkin kuin olla pieni rooli päällä aviomiestä kohtaan?

Voisi olla huonommin mutta tärkeämpää on että voisi olla paljon paremmin. Minusta molemmat ansaitsivat rakastavan kumppanin, aluksi kannattaisi yrittää sytyttää kipinä heidän välillään. Pariterapiaa suosittaisin jo sen takia että se tekee eroista siistimpiä.

"En halua erota koska lapsilla ois kaks kotia ja isompi jo yhden eron kokenut. " - En sanoisi ap:ta missään nimessä kylmäksi. Jos hän olisi kylmä, niin hän joko olisi tyytyväisenä suhteessa tai eroaisi siitä kylmästi. Minusta hän on nyt tunteidensa muodostamassa loukussa.

[QUOTE="Pimu";26956666]Olen kieltämättä jonkin verran tunnekylmä, jopa lapsiani kohtaan. En tunne sääliä jos he ovat kipeitä, hoivaan ja lohdutan kyllä lasta, mutta tunne sisällä on melko ontto.. Ehkä se että esittää koko päivän tunteita lapsille väsyttää ja ei enää jaksa miehen kanssa.. Tekis vaan pakata ja häipyä jonnekkin. En halua puhua, haluan vaan olla rauhassa..[/QUOTE]

Et ole oma aito itsesi, kun esität miehellesi. Se etäännyttää sinut itsestäsi ja voi johtaa masennukseen.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="Pimu";26956666]Olen kieltämättä jonkin verran tunnekylmä, jopa lapsiani kohtaan. En tunne sääliä jos he ovat kipeitä, hoivaan ja lohdutan kyllä lasta, mutta tunne sisällä on melko ontto.. Ehkä se että esittää koko päivän tunteita lapsille väsyttää ja ei enää jaksa miehen kanssa.. Tekis vaan pakata ja häipyä jonnekkin. En halua puhua, haluan vaan olla rauhassa..[/QUOTE]

Kuulostaa myös siltä, että olet vähän väsynyt ja tarvisit omaa aikaa. Olla itsekseen ja työstää vähän näitä asioita. Jos se sun mies hoitais välillä lapsia ja saisit omaa aikaa? Myös tällaiset käytännön teot osoittavat, että miehesi rakastaa, osaathan pyytää tällaista apua ja antaa sille riittävästi arvoa.

[QUOTE="vieras";26956718]Kuulostaa myös siltä, että olet vähän väsynyt ja tarvisit omaa aikaa. Olla itsekseen ja työstää vähän näitä asioita. Jos se sun mies hoitais välillä lapsia ja saisit omaa aikaa? Myös tällaiset käytännön teot osoittavat, että miehesi rakastaa, osaathan pyytää tällaista apua ja antaa sille riittävästi arvoa.[/QUOTE]

Mies hoitaa lapsia joka ilta ja viikonloppuisin. Menevät puistoon ja minä siivoilen tai palstailen tai menen yksin kauppaan tunnin ajan joka päivä.Olen koulussa ja lapset hoidossa (tänään etäpäivä ja lapset hoidossa), on kerran viikossa oma harrastus. Mutta mikään aika yksin tai poissa kotoa ei riitä..:/

Yhteistyössä