Mahtavaa lukea juttuja, miten ihmiset on löytäneet Jeesuksen :)!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26996911]Uskis on Saatanan kätyri! Varokaa! Riidankylväjä ja kerskailija![/QUOTE]

Sellainen uskis ei ole uskis, tai ainakin sellainen on todella pihalla oleva uskis. Raamatussa sanotaan että "rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"

[QUOTE="vieras";26996955]Tässä sen huomaa! Kun tuli puhe Saatanasta ja siitä, että uskis ei olekaan Jumalan asialla, hän pakenee. Varma merkki sielunvihollisen lähettämästä eksyttäjästä! Näin nimimerkki "Uskis" opetti toisessa ketjussa, ja uskottava se on.[/QUOTE]

Älä viitsi provota.
Uskis eli ap on Jumalan asialla, mutta se, että lähtee keskustelemaan uskonasioista vaatii hurjasti aikaa. Oliko tylsä ja arkipäiväinen selitys, olisitko halunnut että syy vetäytymiselle olisi jokin mahdollisimman dramaattinen? Jokainen hiljainen hetki ketjussa kun tuntuu olevan sulle varma merkki siitä, että nyt, nyt, nyt tuli niin paha kyssäri että se uskova meni sanattomaksi.

Itse tykkään keskustella näistä asioista mutta sitä ei voi tehdä loputtomiin, kun on perhettä ympärillä ja töissäkin on hyvä käydä...lisäksi tätä konetta haluavat käyttää muutkin perheestä kuin minä.
Muita syitä hiljaisuudelle? En halua aina olla äänessä. Ja jos jotain asiaa on just käsitelty ja varsinkin samassa ketjussa, niin ei kaikkea viitsi moneen kertaan toistaa.

[QUOTE="Uskis";26997034]Älä viitsi provota.
Uskis eli ap on Jumalan asialla, mutta se, että lähtee keskustelemaan uskonasioista vaatii hurjasti aikaa. Oliko tylsä ja arkipäiväinen selitys, olisitko halunnut että syy vetäytymiselle olisi jokin mahdollisimman dramaattinen? Jokainen hiljainen hetki ketjussa kun tuntuu olevan sulle varma merkki siitä, että nyt, nyt, nyt tuli niin paha kyssäri että se uskova meni sanattomaksi.

Itse tykkään keskustella näistä asioista mutta sitä ei voi tehdä loputtomiin, kun on perhettä ympärillä ja töissäkin on hyvä käydä...lisäksi tätä konetta haluavat käyttää muutkin perheestä kuin minä.
Muita syitä hiljaisuudelle? En halua aina olla äänessä. Ja jos jotain asiaa on just käsitelty ja varsinkin samassa ketjussa, niin ei kaikkea viitsi moneen kertaan toistaa.[/QUOTE]

Paitsi että monia asioita ei käsitelty uskoaisten tasolta ollenkaan, hiljaisuus vain lankesi kun heitettiin vähänkään vaikeampi kysymys.

[QUOTE="vieras";26997051]Paitsi että monia asioita ei käsitelty uskoaisten tasolta ollenkaan, hiljaisuus vain lankesi kun heitettiin vähänkään vaikeampi kysymys.[/QUOTE]

Et sit lukenut ed.viestissäni olevia syitä vastaamattomuudelle...ne syyt on usein hyvin arkisia.

[QUOTE="Uskis";26997034]Älä viitsi provota.

Muita syitä hiljaisuudelle? En halua aina olla äänessä. Ja jos jotain asiaa on just käsitelty ja varsinkin samassa ketjussa, niin ei kaikkea viitsi moneen kertaan toistaa.[/QUOTE]

Aika sopivasti vaan sattui tuo, että heti kun mainitsin ap:n olevan eksyttäjä ja Saatanan asialla, hän katosi.. Lisäksi ei vastannut, kun kysyin kenen asialla liikkuu..minusta aika selvät merkit ilmassa. Itse sanoit toisessa ketjussa, että näin tapahtuu, kun kohtaa jonkun sielunvihollisen kätyrin.

[QUOTE="vieras";26997085]Olet kyllä kova kiihtymään, mutta ei, nyt et riidellyt. Kerroit, miten sinä toimit ja muut saavat toimia niinkuin itse haluavat. Ei sen ihmeempää vääntöä, tai siis ei vääntöä ollenkaan.[/QUOTE]

No sitähän mäki ja siksi ihmettelen ap kommentointia riitelystä.

Mulla on lähipiiris uskovia ihmisiä joten en mä mikää uskovaasten vihaaja oo. Mä vain annan heidän uskoa ja he antavat mun olla uskomatta. Kyllähän kummitäti monesti laittaa jouluna ja synttäreinä uskonnollisen kortin tms. ja on antanu lahjaksi rukouskirjan ku olin teini, mutta kyllä mä sen kestän. Koskaa kummitäti ei oo mulle puhunu uskosta ja varmasti tietää, että mä en usko. Me vain annamme toistemme olla sitä mitä olemme. Ja se lahjaksi saatu kirja on muuten edelleen talles. :)

[QUOTE="vieras";26997110]Aika sopivasti vaan sattui tuo, että heti kun mainitsin ap:n olevan eksyttäjä ja Saatanan asialla, hän katosi.. Lisäksi ei vastannut, kun kysyin kenen asialla liikkuu..minusta aika selvät merkit ilmassa. Itse sanoit toisessa ketjussa, että näin tapahtuu, kun kohtaa jonkun sielunvihollisen kätyrin.[/QUOTE]

Höpö höpö. NYT Uskis-täti kyllä antaa sulle pahat moitteet sisälukutaidon puutteesta!
Puhuin yliluonnollisten olentojen häviämisestä: ne häviävät Jeesuksesta kysyttäessä paikalta kuin se kuuluisa kuppa Töölöstä.
Uskovainen jos häviää ketjusta niin hänellä voi olla vaikkapa sovitut treffit kaverin kanssa, kuten ap:lla näin sunnuntai-iltapäivänä. Tai vauvan kylvetys. Tai töihin meno. Tai kuten mulla yks ilta tällä viikolla, mies ja lapset pyysivät jo kuorossa että tulisin jo pois läppäriltä.

Mitä tarkoitat? Raamatun mukaan oikea srk on se, jossa tunnustetaan Jeesuksen jumalisuus ja syntien anteeksisaaminen Hänen ristinkuolemansa kautta. Tätä itsekin noudatan. Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa srk:aa.

Eli katoliset on yhtä oikeassa kuin helluntailaiset kuin amishit kuin jehovan todistajat kuin mormonit? Vaikka kaikkien opit eroavat selkeästi toisistaan?

Ottamatta kantaa siihen kenen usko tai uskomattomuus on oikein ja hyvä, niin mun mielestä on myös hienoa se, että ihmisistä tulee onnellisempia. Olettaen, että usko tuo onnea elämään (lasken nyt pois kaikki ne uskontojen uhrien kokemukset, koska tässä ei nyt ole kyse suoranaisesti siitä. Mun tarkoituksenani EI OLE vähätellä uskontojen uhrien kokemuksia).

Onneksi ei ole uskovaisia tuttavapiirissä. Mitä älykkäämpää porukkaa, sitä vähemmän uskiksia. Mutta aina sitä joku fiksukin voi hairahtua uskon tielle. No, parempi se kuin huumeet - paitsi että huumeisiin auttaa vierotus paremmin.

Tähän voin sanoa, että olen mieluummin onnellinen uskossani kuin onneton ilman uskoani, tarkoitti se sitten sitä, että olen tyhmä tai ei.

Fanaatikkoja mahtuu kannattamaan jokaista mielipidettä ja uskoa, myös ateismia.

En tiedä osaisinko muotoilla kantaani tarpeeksi selkeästi niin, että kukaan ei voisi vääntää sitä mua itseäni tai jotain muuta vastaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Uskis";26997158]Höpö höpö. NYT Uskis-täti kyllä antaa sulle pahat moitteet sisälukutaidon puutteesta!
Puhuin yliluonnollisten olentojen häviämisestä: ne häviävät Jeesuksesta kysyttäessä paikalta kuin se kuuluisa kuppa Töölöstä.
Uskovainen jos häviää ketjusta niin hänellä voi olla vaikkapa sovitut treffit kaverin kanssa, kuten ap:lla näin sunnuntai-iltapäivänä. Tai vauvan kylvetys. Tai töihin meno. Tai kuten mulla yks ilta tällä viikolla, mies ja lapset pyysivät jo kuorossa että tulisin jo pois läppäriltä.[/QUOTE]

Eli yliluonnolliset olennot eivät osaa esiintyä netissä? Ainoastaan näkyinä? Vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26997234:
En minäkään ymmärrä. Voisiko joku selittää? Onko sitä tutkittu?

Entä ovatko onnelliset tyhmempiä kuin elämäänsä kyllästyneet? Uskosta riippumatta?

Tutkimus: Liberaalit ja ateistit muita älykkäämpiä
Julkaistu: 1.3.2010 13:38

Ajatusmaailmaltaan liberaalit, ateistit ja parisuhteessa uskolliset miehet ovat keskimäärin muuta väestöä älykkäämpiä ainakin, jos on uskomista CNN.com-verkkosivustolla julkaistuun kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tuoreeseen tutkimukseen.

Laajaan amerikkalaiseen tilastoaineiston pohjautuvan tutkimuksen mukaan henkilöt, jotka luonnehtivat itseään poliittisilta näkemyksiltään liberaaleiksi ja uskonnollisilta asenteiltaan ateisteiksi ylsivät muita korkeampaan älykkyysosamäärään. Sama ilmiö liittyy myös miehiin, jotka ovat parisuhteessaan uskollisia. Tämä ei päde kuitenkaan naisiin.

Arvostetussa London School of Economics and Political Science -yliopistossa työskentelevän Kanazawan mukaan älykkyysosamäärien väliset erot eivät ole ällistyttävän suuria, mutta 6-11 pisteen poikkeavuudet ovat tilastollisesti merkittäviä. Tutkimus julkaistaan myöhemmin tässä kuussa Social Psychology Quarterly -lehdessä.

Tutkimus: Liberaalit ja ateistit muita

Mä en muuten tajua miksi jotkut pitää uskovia tyhminä. Ei usko ihmisestä tyhmää tee. Se kyllä vaikuttaa tyhmältä jos ajattelee noin...

Ainakin minun on vaikea pitää fiksuna ihmistä, joka tosissaan uskoo, että maailma luotiin viikossa, ihmiset putkahtivat maailmaan täsmälleen nykyihmisen näköisinä ja mitä muita mielettömyyksiä Raamatusta nyt löytyykään.

[QUOTE="vieras";26997249]Tutkimus: Liberaalit ja ateistit muita älykkäämpiä
Julkaistu: 1.3.2010 13:38

Ajatusmaailmaltaan liberaalit, ateistit ja parisuhteessa uskolliset miehet ovat keskimäärin muuta väestöä älykkäämpiä ainakin, jos on uskomista CNN.com-verkkosivustolla julkaistuun kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tuoreeseen tutkimukseen.

Laajaan amerikkalaiseen tilastoaineiston pohjautuvan tutkimuksen mukaan henkilöt, jotka luonnehtivat itseään poliittisilta näkemyksiltään liberaaleiksi ja uskonnollisilta asenteiltaan ateisteiksi ylsivät muita korkeampaan älykkyysosamäärään. Sama ilmiö liittyy myös miehiin, jotka ovat parisuhteessaan uskollisia. Tämä ei päde kuitenkaan naisiin.

Arvostetussa London School of Economics and Political Science -yliopistossa työskentelevän Kanazawan mukaan älykkyysosamäärien väliset erot eivät ole ällistyttävän suuria, mutta 6-11 pisteen poikkeavuudet ovat tilastollisesti merkittäviä. Tutkimus julkaistaan myöhemmin tässä kuussa Social Psychology Quarterly -lehdessä.

Tutkimus: Liberaalit ja ateistit muita [/QUOTE]

Kiitos, mielenkiintoista.

[QUOTE="vieras";26997260]Ainakin minun on vaikea pitää fiksuna ihmistä, joka tosissaan uskoo, että maailma luotiin viikossa, ihmiset putkahtivat maailmaan täsmälleen nykyihmisen näköisinä ja mitä muita mielettömyyksiä Raamatusta nyt löytyykään.[/QUOTE]

Riippuu siitä miten itse tulkitset luettua. Minä en käsitä raamatun vuorokautta samana tuntimääränä kuin nykyihminen elää vaan tuhansina vuosina.

[QUOTE="Uskis";26997274]No niin. Trolli.[/QUOTE]

? Mua aidosti kiinnostaa tämä. Osaako yliluonnollinen olento tai saatanan lähettämä paha esiintyä netissä vai ei? Osaisiko joku muu uskova vastata, jos "Uskis" ei osaa tai halua?

Riippuu siitä miten itse tulkitset luettua. Minä en käsitä raamatun vuorokautta samana tuntimääränä kuin nykyihminen elää vaan tuhansina vuosina.

Jaaha, ja taas Raamatusta tehdään tulkintakysymys. Ovatko ne uskovaiset, jotka ottavat luomiskertomuksen kirjaimellisesti, jotenkin huonompia uskovaisia? Hölmömpiä ainakin. Entä kuka päättää mitkä osat Raamattua pitää ottaa kirjaimellisesti ja mitkä ovat vain kuvaannollisia?

Tai mitkä osat Raamatusta ovat edelleen voimassa ja mitkä eivät? Tytärtä ei tarvitse enää naittaa raiskaajalle, mutta homoja saa ja pitääkin syrjiä? Kuka näin on päättänyt?

[QUOTE="vieras";26997300]? Mua aidosti kiinnostaa tämä. Osaako yliluonnollinen olento tai saatanan lähettämä paha esiintyä netissä vai ei? Osaisiko joku muu uskova vastata, jos "Uskis" ei osaa tai halua?[/QUOTE]

Et voi olla tosissas...
Tarkoitatko että täällä jotkut maahiset ja ufot ja keijukaiset (eli aineettomat olennot) kirjoittelee?

Yhteistyössä