Miksi äidin pitäisi näyttää hyvältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihme"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osuvampi kysymys olisi, että miksi äidin pitäs näyttä huonolta. Sehän sullakin ap on oikeesti asenteena, että sa haluaisit, ettei kukaan muukaan äiti näyttäs hyvältä, ettet vaan joudu epäedulliseen vertailluksi jonkun täydellisen äidin kanssa.

Kukaan ei pakota toista hyvännäköiseksi. Päinvastoin, sitä paheksutaan ihan avoimesti. Tai kaltaisesi paheksuvat ja suurin osa järkevistä ihmisistä sen ymmärtää,

ei oo pakko näyttää hyvältä, typerä kysymys. Mutta kyllä ne lapsetkin tykkää jos äiti on ihan siedettävän näköinen eikä mikään seinästä reväisty peikko. Mun vanhimmat on jo 16 ja 17 ja on sanoneet suoraan että on kiva kun kaveritkin ihmettelee kuinka vanha heidän äitinsä on. Mä tykkään käyttää siistejä vaatteita ja huolehdin pitkästä tukastani. Vanheneminen ei haittaa mut on kiva näyttää huolitellulta, saa parempaa kohteluakin kaikkialla.

ja miestäkö ei ole? aika paljon menee kotitöihin ettet nyt höpöttelisi

On mies mutta se ei tee mitään muuta kuin sotkee..ja kyllä minä teen aina kotitöitä kun olen kotona..en tiedä miten muitten kodit pysyy siistinä ja kivana mutta meillä ei jostain syystä pysy...ja sotkusta en pidä yhtään. Viikonloppuisin kun olisi aikaa niin mies on yleensä menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja minäpä;27492584:
On mies mutta se ei tee mitään muuta kuin sotkee..ja kyllä minä teen aina kotitöitä kun olen kotona..en tiedä miten muitten kodit pysyy siistinä ja kivana mutta meillä ei jostain syystä pysy...ja sotkusta en pidä yhtään. Viikonloppuisin kun olisi aikaa niin mies on yleensä menossa.

se on sun oma tyhmä valintas että annat ukon olla tollanen.Helppo tekosyy

[QUOTE="vierailija";27492528]No miten ehdit lihottaa itseäsi? Eikö hektinen elämä laihduta ellei mässää paskaa joka ilta?[/QUOTE]

No korjataan sen verran lausuntoa ettei minulla ole ylipainoa vaan en ole enää yhtä kiinteä kuin ennen BMI on n.23-24 välissä..ja en syö mitään paskaa joka ilta

Ei tarvii, jos ei jaksa. Ihan samalla lailla mä toivon, että sitä ei kummastella jos taas haluaa laittautua. Mutta kai se on niin, että aina on väärän näköinen mammaraadin mielestä. :D

Miksi kenenkään pitäisi näyttää hyvältä?
Miksi lasten pitäisi olla hoidetun ja huolitellun näköisiä?
Miksi miesten pitäis näyttää hyviltä?
Miksi vanhusten pitäis olla tyylikkäitä?
Miksi teinien pitäis näyttää hyvältä?
Niin miks ihmeessä?
Ei kait kenenkään pakko oo näyttää hyvältä. Oma valinta. Itse tykkään näyttää hyvältä ja katsella hyvältä näyttäviä muitakin ihmisiä.

Miksi ihmisen ylipäätään pitäisi näyttää yhtään miltään? Ainakin se laittautuminen tuo cashia markkinakoneistolle. Jos joku haluaa sitä ruokkia niin ruokkikoon. Tulee niitä työpaikkojakin.

Mä vaan tykkään näyttää hyvältä, ei siihen liity äitiys mitenkään.
Eikä iskemiset.

Joillakin tosiaan menee ulkonäkö pikkasen överiksi, mutta ystäväsi urheilu, meikkaus ja pukeutuminen ei kuulosta lähellekään överiltä, vaan normaalilta ihmiseltä jolle on tärkeää voida hyvin myös fyysisesti.

Komppaan täysin :) Itse oon 5kk ikäisen pojan äiti. Päivittäin lenkkeilen vähintään 1,5h, käyn body pumpissa, zumbassa ja pilateksessa (jokaisessa krt/vko). Vähintään bb-voiteen laitan aamulla naamaan, jos lähden johonkin niin sit meikkaan. Ripset on värjätty ja kampaajalla käyn säännöllisesti. Hiuksiani saatan laittaa tunnin ennen esim kaupungille lähtöä. Tykkään korkokengistä ja näteistä vaatteista, joten miksi en niitä käyttäisi? Kaikki tämä ensisijaisesti omaksi ilokseni, mutta onhan se kiva kun oma mies katselee mielummin mua kuin jokaista vastaantulevaa.. :)

Pidin ulkonäöstäni huolta ennen lapsen saantia, miksi minun pitäisi luopua minuudestani vain sen takia että olen ÄITI?

Komppaan täysin :) Itse oon 5kk ikäisen pojan äiti. Päivittäin lenkkeilen vähintään 1,5h, käyn body pumpissa, zumbassa ja pilateksessa (jokaisessa krt/vko). Vähintään bb-voiteen laitan aamulla naamaan, jos lähden johonkin niin sit meikkaan. Ripset on värjätty ja kampaajalla käyn säännöllisesti. Hiuksiani saatan laittaa tunnin ennen esim kaupungille lähtöä. Tykkään korkokengistä ja näteistä vaatteista, joten miksi en niitä käyttäisi? Kaikki tämä ensisijaisesti omaksi ilokseni, mutta onhan se kiva kun oma mies katselee mielummin mua kuin jokaista vastaantulevaa.. :)

Pidin ulkonäöstäni huolta ennen lapsen saantia, miksi minun pitäisi luopua minuudestani vain sen takia että olen ÄITI?

Minä käyn aamulla suihkussa, levitän naamaan kosteusvoidetta, pistän tukan ponnarille ja laitan päälle jonkun söpöin hameen ja mukavat kengät joilla on hyvä kävellä. Kampaajalla en käy ikinä, kaveri tai mies tasoittaa latvat. Sitten lähden ulos iloinen hymy kasvoilla. Ikinä ei kävisi mielessään, että mies katselisi mieluummin jokaista vastaantulijaa kuin minua.

Hirveän vaivalloisesti kuulostaa sinun elämäsi, mutta mikäs siinä jos itse tykkäät.

Aika jännittävä vastaus, Eli ihminen, jonka mielestä aikuista ihmistä ei voi pakottaa, on sinun mielestäsi miehelleen äiti.

No, ehkä se kertoo paljon sekä palstalaisten parisuhteista että lastenkasvatuksesta.

Kieltämättä minullakaan ei tule mieleen, että olisi miehensä äiti, vaan pikemminkin hotellinpitäjä. Meillä on itsestään selvää, että molemmat tekevät, koska tekisihän sitä yksin asueessankin. Harvalla meistä olisi varaa viiden tähden hotelliin siivouksineen ja valmiine ruokineen + lastenhoitopalveluun.

Minä käyn aamulla suihkussa, levitän naamaan kosteusvoidetta, pistän tukan ponnarille ja laitan päälle jonkun söpöin hameen ja mukavat kengät joilla on hyvä kävellä. Kampaajalla en käy ikinä, kaveri tai mies tasoittaa latvat. Sitten lähden ulos iloinen hymy kasvoilla. Ikinä ei kävisi mielessään, että mies katselisi mieluummin jokaista vastaantulijaa kuin minua.

Hirveän vaivalloisesti kuulostaa sinun elämäsi, mutta mikäs siinä jos itse tykkäät.

Kiitos huolenpidostasi, elämäni on hyvinkin leppoisaa :)

No täytyy olla aika leppoisaa, jos ehtii ja haluaa viilata tunnin tukkaansa :) Ei nyt mullakaan suoranaisesti stressiä ole, mutta työaamuina pitää ehtiä töihin ja kotipäivinä taas on paljon kivempi tehdä jotakin porukalla vaikka ulkona... :)

Mutta ehkä sun lapsi on vielä sen verran pieni, ettei siitä ole seuraksi.

No vauva nyt nukkuukin välillä, joten kyllä sitä aikaa on :) Lähinnä aina valittelen kun on tylsää eikä mitään ajankulua. Mulla on pitkät ja paksut hiukset, joten ei niitä ihan parissa minuutissa esim suoristeta/kiharreta (kuivaamiseenkin menee n. 20min).

En jaksa lukee ees alotusta kokonaan, koska blaah. Jos joku ennen lapsia on tykänny olla hoikka ja timmissä kunnossa ja laittautua, nii miks sen pitäis lakata tykkäämästä noista asioista lasten saannin jälkeen. Jos joku tykkää neuloo, nii ei sekään lopeta neulomista, kun tulee äidiksi. Neulojia ei kuitenkaan kukaan paheksu. "Vittu neulot vaan tuntitolkulla päivässä, stnan horo."

:D

No vauva nyt nukkuukin välillä, joten kyllä sitä aikaa on :) Lähinnä aina valittelen kun on tylsää eikä mitään ajankulua. Mulla on pitkät ja paksut hiukset, joten ei niitä ihan parissa minuutissa esim suoristeta/kiharreta (kuivaamiseenkin menee n. 20min).

No joo, äärimmäinen tylsyys on ehkä semmoinen tilanne, että voisin kuvitella laittavani tukkaa tunnin. Onneksi ei ole päässyt yllättämään ;)

Meikata en voisi, vaikka olisi miten tylsää. En tykkää siitä tunteesta, että on tavaraa naamassa.

minä tykkään ainakin itse näyttää hyvältä ja silloin voin myös hyvin. haluan myös näyttää hyvältä mieheni silmissä. ja oli se kiva kuulla lapsenkin suusta kun poika sano että mun äiti on tosi kaunis. : ) kukin tavallaan eikö? joku haluaa ja joku ei laittaa itteensä.

ainakin mä haluan näyttää HELVETIN hyvännäköiseltä. Saan siitä nautintoa, en kestäisi olla itsessäni jos joka päivä tukka sekaisin verkkareissa kulkisin. Rakastan kauniita vaatteita ja näyttää kauniilta ja raikkaalta vaikka äiti olenkin! Sorry!

Alkuperäinen kirjoittaja minäoä;27492607:
tekosyy tai ei niin ei niin hankala sitä aikuista ihmistä on pakottaa...en vaan jaksa aina nalkuttaa pääsee helpommalla kun tekee itse eikä nalkuta viikkoa ja mitään ei kuitenkaan tapahdu..

Tyhjänpäiväinen nalkuttaminen ei toimi, ei miehiin eikä lapsiin. Sen sijaan kunnon uhkailu, ja uhkauksien pitäminen toimii molempiin. Sano miehelle, että siivoaa osuutensa, tai tilaat siivoojan ja hän maksaa. Niin helppoa.

Yhteistyössä