Myös minun lottovoitto oli lopulta vain tyhjä arpa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä...montakohan kertaa tässäkin on jo todettu, että valehtelen ja lapseni myös! ;) Kuten myös ystävämme ovat kaikki pelkkiä p*****jauhajia kun kehtaavat tällaista väittää!

On täysin idioottimaista haukkua ketään ihonvärin takia. Yhtä idioottimaista on myös tulkita kaikki asiat rasismiksi.

En ole lukenut koko ketjua läpi, joten en tiedä, onko joku jo linkittänyt seuraavan, mutta mielestäni lukemisen arvoinen:

Umayya Abu-Hanna ja kohtaamisongelma

Kukin uskokoon, ketä tahtoo, mutta henkilökohtaisesti en usko Hannahin sanaan juuri missään asiassa. Sinänsä uskon, että ihonvärin mukaan Suomessakin ihmisiä haukutaan, mutta uskon myös, että asioita liioitellaan.

Tyypilliseen esimerkkiin törmäsin itse kerran laivalle mennessäni. Porukka käveli kohti laivaa liput kädessä. Edessäni käveli tummaihoinen perhe, joilla ei ollut lippuja näkyvillä. Laivaan mennessä heitä kohteliaasti pyydettiin esittämään lippunsa. Asiallisen reagoinnin sijaan (eli liput esille) perheen äiti alkoi huutaen syyttää virkailijaa rasistiksi ja edelleen huutaen alkoi luennoida, kuinka paljon Etelä-Afrikassa on vaaleaihoisia ja ja ja...

Ja aiemmin tässäkin ketjussa ketjun aloittaja syytti suomalaisten olevan "koulukiusaajia" viranomaisia myöten. Yleistäminen on näemmä hänen mielestään maahanmuuttajien oikeus, josta suomalaisia saa kuitenkin syyttää. Melkoisen vaikeaksi muuten tekee oman elämänsä, jos tuolla ennakkoasenteella ja yleistyksellä Suomessa ihmisiä lähestyy.

[QUOTE="qAz";27786900]on aika normaalia tehdä yleistyksiä homogeenisestä suomen kansasta verrattuna siihen, että tekisi samaa kaikista maailman kansoista[/QUOTE]

Et ole tosissasi :)

[QUOTE="vieras";27786921]Jos lapsesi on tumma sille ei saa sano että se on tumma, se vasta jos joku on valheessa elämistä.[/QUOTE]

Kyllä hän itse varsin hyvin tietää olevansa tumma, ei tuntemattomien kaduntallaajien tarvitse häntä n-sanalla kutsua. Hän myös tietää juurensa, joten ei tarvitse kehottaa menemään takaisin savimajaan.

"Hei, oletkos huomannut, että olet n******?!?!" :O

[QUOTE="vieras";27786954]On täysin idioottimaista haukkua ketään ihonvärin takia. Yhtä idioottimaista on myös tulkita kaikki asiat rasismiksi.

En ole lukenut koko ketjua läpi, joten en tiedä, onko joku jo linkittänyt seuraavan, mutta mielestäni lukemisen arvoinen:

Umayya Abu-Hanna ja kohtaamisongelma

Kukin uskokoon, ketä tahtoo, mutta henkilökohtaisesti en usko Hannahin sanaan juuri missään asiassa. Sinänsä uskon, että ihonvärin mukaan Suomessakin ihmisiä haukutaan, mutta uskon myös, että asioita liioitellaan.

Tyypilliseen esimerkkiin törmäsin itse kerran laivalle mennessäni. Porukka käveli kohti laivaa liput kädessä. Edessäni käveli tummaihoinen perhe, joilla ei ollut lippuja näkyvillä. Laivaan mennessä heitä kohteliaasti pyydettiin esittämään lippunsa. Asiallisen reagoinnin sijaan (eli liput esille) perheen äiti alkoi huutaen syyttää virkailijaa rasistiksi ja edelleen huutaen alkoi luennoida, kuinka paljon Etelä-Afrikassa on vaaleaihoisia ja ja ja...

Ja aiemmin tässäkin ketjussa ketjun aloittaja syytti suomalaisten olevan "koulukiusaajia" viranomaisia myöten. Yleistäminen on näemmä hänen mielestään maahanmuuttajien oikeus, josta suomalaisia saa kuitenkin syyttää. Melkoisen vaikeaksi muuten tekee oman elämänsä, jos tuolla ennakkoasenteella ja yleistyksellä Suomessa ihmisiä lähestyy.[/QUOTE]

Ihan hyviä pointteja. Mutta näinhän meille käy. Kun kohtaamme julmuutta, yleistämme.
Mieheni minut tavatessaan tiesi tutuntutun, jonka somali oli yrittänyt raiskata. Arveli sitten, että on viisainta vihata kaikkia somaleja.

Sinä olet tavannut yhden tummaihoisen perheen laivalle mennessä ja pidät tapausta tyypillisenä.

Mieheni onneksi avarsi näkemystään, vähensi pelokasta yleistämistarvettaan ja on nyt varsin suvaitsevainen mies. Enpä muuten olisi kyennyt häntä naimaankaan.

[QUOTE="qAz";27786900]on aika normaalia tehdä yleistyksiä homogeenisestä suomen kansasta verrattuna siihen, että tekisi samaa kaikista maailman kansoista[/QUOTE]

Saako tehdä yleistyksiä kalenjeista? Jos yksi kalenji raiskaa niin kaikki kalenjit ovat raiskaajia.

Kyllä hän itse varsin hyvin tietää olevansa tumma, ei tuntemattomien kaduntallaajien tarvitse häntä n-sanalla kutsua. Hän myös tietää juurensa, joten ei tarvitse kehottaa menemään takaisin savimajaan.

"Hei, oletkos huomannut, että olet n******?!?!" :O

Entä jos joku kehuukin kauniiksi neekerilapseksi?

Miksi pitää ajatella kaikesta niin negatiivisesti?

Ajatteletko samallalailla, ettei voi lapselle sanoa vaikka että voikun sinulla on kauniit mustat hiukset? Vai saako niin sanoa, koska hän tietää että hänellä on kauniit mustat hiukset?

Saako seksikästä blondia sanoa seksikkääksi blondiksi, vai eikö saa, koska hän tietää sen?

Saako sanoa kaverille, että voikun sinulla on kaunis rusketus? Saako punapään pisamia kehua? Saako vihreäsilmäiselle sanoa että sulla on kauniit vihreät silmät?

vittu!

[QUOTE="qAz";27786978]Ja miksi en olisi?[/QUOTE]

Millä perusteella suomalaiset ovat homogeenisempi ryhmä kuin vaikkapa somalit? Miksi suomalaiset saa niputtaa rasisteiksi, mutta somaleita ei raiskaajiksi? Näinhän se sun logiikallas menee.

[QUOTE="vieras";27786954]On täysin idioottimaista haukkua ketään ihonvärin takia. Yhtä idioottimaista on myös tulkita kaikki asiat rasismiksi.

[/QUOTE]

Mikä siinä on liioittelua jos kertoo, kuinka aivan liian usein saa kuulla tuntemattomilta vastaantulijoilta n-huutelua, painukaa helv*** täältä savimajoihinne, n*****huora, saa*** terroristit, jne jne.? Sitä on jo melko turta näihin juttuihin, mutta vieläkin jaksaa toivoa, että joku huutelija heräisi ja tajuaisi, miten tyhmää tuo on. Onneksi olen myös nähnyt sen useastikin, kuinka lähistöllä ollut suomalainen on käskenyt huutelijan pitää t****** kiinni!

[QUOTE="vieras";27787009]Entä jos joku kehuukin kauniiksi neekerilapseksi?

Ajatteletko samallalailla, ettei voi lapselle sanoa vaikka että voikun sinulla on kauniit mustat hiukset? Vai saako niin sanoa, koska hän tietää että hänellä on kauniit mustat hiukset?

Saako seksikästä blondia sanoa seksikkääksi blondiksi, vai eikö saa, koska hän tietää sen?

Saako sanoa kaverille, että voikun sinulla on kaunis rusketus? Saako punapään pisamia kehua? Saako vihreäsilmäiselle sanoa että sulla on kauniit vihreät silmät?

vittu![/QUOTE]
Mitäs jos todettaisiin "onpa kaunis lapsi, valkoiseksi!"
Miksi pitäisi halventavalla sanalla nimittää kaunista lasta? Miksi pitäisi lapselle opettaa, että hänen lempinimi on n******, koska valkoinen näin haluaa?

[QUOTE="vieras";27787009]Entä jos joku kehuukin kauniiksi neekerilapseksi?

vittu![/QUOTE]

Ihanko tosissas kysyt? Peruskoulu on hyvä paikka oppia erilaisia asioita.

Ihan hyviä pointteja. Mutta näinhän meille käy. Kun kohtaamme julmuutta, yleistämme.
Mieheni minut tavatessaan tiesi tutuntutun, jonka somali oli yrittänyt raiskata. Arveli sitten, että on viisainta vihata kaikkia somaleja.

Sinä olet tavannut yhden tummaihoisen perheen laivalle mennessä ja pidät tapausta tyypillisenä.

Mieheni onneksi avarsi näkemystään, vähensi pelokasta yleistämistarvettaan ja on nyt varsin suvaitsevainen mies. Enpä muuten olisi kyennyt häntä naimaankaan.

En ole tavannut yhtä tummaihoista perhettä laivalla, joiden mukaan olisin tehnyt yleistyksen. Ilmiön olen havainnut laajemmin ja myös linkkini liittyi siihen. Se ei tee minusta rasistia, että tiedän rasismi-ilmiötä joidenkin (huom. ei kaikkien) liioittelevan. En minä rasisimia hyväksy, mutta en myöskään asennetta, jossa kaikki suomalaisten teot tulkitaan rasismiksi. Samoin minä en tuomitse kaikkia siskoni miehen maanmiehiä vaimonhakkaajiksi, vaikka siskoni siitä syystä tällä hetkellä on turvakodissa (kerroin tapauksesta jo aiemmin). Enpä yhtään ihmettelisi, vaikka siskoni mies syyttäisi meidän perhettä tällä hetkellä rasismista, kun emme häntä enää avosylin ota vastaan. Miksiköhän emme...

Mitäs jos todettaisiin "onpa kaunis lapsi, valkoiseksi!"
Miksi pitäisi halventavalla sanalla nimittää kaunista lasta? Miksi pitäisi lapselle opettaa, että hänen lempinimi on n******, koska valkoinen näin haluaa?

On täysin eri asia todeta "onpa kaunis lapsi, valkoiseksi" kuin "onpa kaunis neekerilapsi"

Ensimmäisessä korostetaan puhujan, todennäköisesti muun kun valkoisen rodun edustaja jalustalle, jälkimmäisessä taas sanonta on neutraali.

jos todettaisiin "onpa kaunis lapsi, neekeriksi", sanonta olisi loukkaava.

Ei neekeri mikään lempinimi ole, halventava vielä vähemmän.

Neekeri on suomenkielen sana, joka tarkoittaa tummaa henkilöä, sekä yleisesti negridistä rotua. Ei siinä ole mitään loukkaavaa, ihan oikeasti. Ainakaan minun suustani kuultuna.

Mikä siinä on liioittelua jos kertoo, kuinka aivan liian usein saa kuulla tuntemattomilta vastaantulijoilta n-huutelua, painukaa helv*** täältä savimajoihinne, n*****huora, saa*** terroristit, jne jne.? Sitä on jo melko turta näihin juttuihin, mutta vieläkin jaksaa toivoa, että joku huutelija heräisi ja tajuaisi, miten tyhmää tuo on. Onneksi olen myös nähnyt sen useastikin, kuinka lähistöllä ollut suomalainen on käskenyt huutelijan pitää t****** kiinni!

Luitko linkin?

En voi sanoa, että sinun kokemaasi ei ole tapahtunut. Silti uskon, että jos esimerkiksi ap kohtaa viranomaisen asenteella "kaikki viranomaiset ovat rasisteja", hän myös joskus näkee jotain sellaista, jota ei ole.

[QUOTE="vieras";27787048]Miksi mielestäsi maahanmuuttajista 90% on kirjoitus-lukutaidottomia? Miksi ne ei käy koulua vaan jää väliinputoajiksi, pois työmarkkinoilta ja elää sossutukien varassa koko elämänsä?[/QUOTE]

Ihanko tosissasi väität,että Suomen maahanmuuttajista vain 10% osaa lukea ja kirjoittaa? :D Laitapa linkki tähän totuuteen?!

[QUOTE="vieras";27787049]On täysin eri asia todeta "onpa kaunis lapsi, valkoiseksi" kuin "onpa kaunis neekerilapsi"

Ensimmäisessä korostetaan puhujan, todennäköisesti muun kun valkoisen rodun edustaja jalustalle, jälkimmäisessä taas sanonta on neutraali.

jos todettaisiin "onpa kaunis lapsi, neekeriksi", sanonta olisi loukkaava.

Ei neekeri mikään lempinimi ole, halventava vielä vähemmän.

Neekeri on suomenkielen sana, joka tarkoittaa tummaa henkilöä, sekä yleisesti negridistä rotua. Ei siinä ole mitään loukkaavaa, ihan oikeasti. Ainakaan minun suustani kuultuna.[/QUOTE]
Jos se ei ole halventava sana, miksi sitä sitten käytetään aina halventavasti? Miksi sanan kohde ei saisi sanoa "älä hauku minua n*****"? Mikä on se tarve, että pitää sanoa n******lapsi??! Sanotko muistakin aina "oih, onpa kaunis valkoinen lapsi!"

[QUOTE="vieras";27787052]Luitko linkin?

En voi sanoa, että sinun kokemaasi ei ole tapahtunut. Silti uskon, että jos esimerkiksi ap kohtaa viranomaisen asenteella "kaikki viranomaiset ovat rasisteja", hän myös joskus näkee jotain sellaista, jota ei ole.[/QUOTE]

Lisään vielä:

Tarkoitukseni ei ole vähätellä sinun kokeemasi ja olen pahoillani puolestasi. Ei tuollaista tulisi kenenkään kokea. Osa tämän ketjun kommenteista on myös täysin ala-arvoisia. Anteeksi, jos siis minä olen sinua loukannut. Se ei ole tarkoitukseni.

Jos se ei ole halventava sana, miksi sitä sitten käytetään aina halventavasti? Miksi sanan kohde ei saisi sanoa "älä hauku minua n*****"? Mikä on se tarve, että pitää sanoa n******lapsi??! Sanotko muistakin aina "oih, onpa kaunis valkoinen lapsi!"

Se on kuulijan päässä vikaa jos sen halpana sanana ottaa. Ei nyt kenelläkään ole tarvetta kehua lapsia ihan huvikseen. Se ei ole tervettä.

[QUOTE="vieras";27787037]En ole tavannut yhtä tummaihoista perhettä laivalla, joiden mukaan olisin tehnyt yleistyksen. Ilmiön olen havainnut laajemmin ja myös linkkini liittyi siihen. Se ei tee minusta rasistia, että tiedän rasismi-ilmiötä joidenkin (huom. ei kaikkien) liioittelevan. En minä rasisimia hyväksy, mutta en myöskään asennetta, jossa kaikki suomalaisten teot tulkitaan rasismiksi. Samoin minä en tuomitse kaikkia siskoni miehen maanmiehiä vaimonhakkaajiksi, vaikka siskoni siitä syystä tällä hetkellä on turvakodissa (kerroin tapauksesta jo aiemmin). Enpä yhtään ihmettelisi, vaikka siskoni mies syyttäisi meidän perhettä tällä hetkellä rasismista, kun emme häntä enää avosylin ota vastaan. Miksiköhän emme...[/QUOTE]

Enkä minä ole sanonut sinua rasistiksi. Yleistämisestä vähän moitin :D Tiedän oikein hyvin, että rasismikorttia käytetään turhaan. Mielestäni Halla-aho aika hyvin syyn siihenkin osasi perustella: rasismia kohdannut ihminen näkee asiat helposti rasistisina silloinkin kun ne eivät sitä ole.

Minutkin on hakattu ja kauan sen jälkeen luulin uudenkin miehen aina hakkaavan jos suututan sen. Eli kohdattuani raakaa väkivaltaa näin sitä sielläkin, missä sitä ei ollut.

Ja kyllä minä tiedän senkin, että rasismikorttia käytetään välineenä, kun halutaan provosoida. Ei meistä kukaan, taustaan katsomatta, ole virheetön. Hölmöjä on niin valkosissa kun mustissa ja keltaisissakin.

Ei jumanskukka! Täysin absurdi ketju. Siis rasismia ei ole voinut missään nimessä Suomessa kukaan maahanmuuttaja kokea niin paljoa kuin Abu-Hannah väittää, eikä varsinkaan kukaan hullu puukkomies ole voinut jahdata lapsia puistossa, koska siitähän olisi pitänyt olla helvetinmoiset lööpit Ilta-Sanomissa ja joka piskuisen pitäjän lehdessä ja jos ei ole, niin kyseinen tapahtuma on valhetta. Ja joku ihmetteli, miksi Abu-Hannah oli ottanut lapsensa pois samasta tarhasta tms kuin Halla-Ahon lapset oli, sillä EIHÄN RASISMI OLE TARTTUVA TAUTI!! Oletteko kuulleet asennekasvatuksesta?! Voi jeesus sentään teitä... :headwall: MorbidMama ja kumppanit, ihmettelen kärsivällisyyttänne.

[QUOTE="vieras";27787065]Osaakohan se 10% lukea tai kirjoittaa. Kun katselee kaupungilla niin vaikuttaa että ei se 10% osaa lukea :D[/QUOTE]

Niin...bussikuskit, myyjät, siivoojat, kampaajat, tarjoilijat jne, eivät tarvitse näitä taitoja kun kaupungilla sitä menoa katselee. Saati kaikki ne opiskelijat kouluissa ja yliopistolla, pummilla siellä hengailevat! Olikos se sitä positiivista syrjintää? :D

Niin...bussikuskit, myyjät, siivoojat, kampaajat, tarjoilijat jne, eivät tarvitse näitä taitoja kun kaupungilla sitä menoa katselee. Saati kaikki ne opiskelijat kouluissa ja yliopistolla, pummilla siellä hengailevat! Olikos se sitä positiivista syrjintää? :D

Ei näytä osaavan ja on kokemusta. Ei ole olemassa mitään syrjintää, se on ihan tuulesta tempaistu juttu :D

Yhteistyössä