Viranomaisten mielestä ihmisen tulee omassa pihapiirissä väistää sutta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten tähän on tultu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28009171]Sanotaan näin: kuinka monta lasta susi on tappanut Suomessa Viimeisen sadan vuoden aikana? Entä miehet?[/QUOTE]

Viimeisen sadan vuoden aikana Suomessa on ollut susia hyvin vähän.

Oletko muuten jotenkin sitä mieltä että Suomen sudet ovat ihan poikkeuksellista ihmisystävällistä rotua? Vai mistä ihmeestä asenteesi että susi ei Suomessa tapa lapsiakaan kumpuaa?

[QUOTE="...";28009102]Just sun kaltaisten ihmisten takia Suomessa on susiongelma. Onneksi salakaatajat
hoitaa homman :)[/QUOTE]

susia olen nähny ihan vapaan liikkumassa metsässä, mutta ei niistä mitään ongelmaa ole ollu. ei edes tarvinnu uhata ampumisella.

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="Hohhoijaa";28009279]Viimeisen sadan vuoden aikana Suomessa on ollut susia hyvin vähän.

Oletko muuten jotenkin sitä mieltä että Suomen sudet ovat ihan poikkeuksellista ihmisystävällistä rotua? Vai mistä ihmeestä asenteesi että susi ei Suomessa tapa lapsiakaan kumpuaa?[/QUOTE]

Kannattaako sinne metsään muuttaa, jos metsänväki noin paljon pelottaa.
Jos minä esim pelkäisin, sanotaanko vaikka pilvenpiirtäjiä, niin en ensimmäiseksi muuttaisi Nykiin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28007490:
Sinänsä ihan asiallista tekstiä mutta tällaista on Helsingistä (?) helppoa huudella jossa tätä ongelmaa ei ole. Saattaisi kummasti mieli muuttua jos susi veisi lapsesi kotipihaltasi.

Minun ymmärtääkseni kaksplussalaiset eivät päästä lapsiaan (eikä lemmikejäänkään) IKINÄ yksin pihalle muutenkaan, joten miksi susialueella pitäis antaa niiden kirmailla suden suuhun?

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="vieras";28008938]Kannattaa ostaa ja lapsille ilmakivääri, niin voivat opetella ampumaan esim. Räkättejä. Osaavat sitten ampua muitakin petoja isompana.[/QUOTE]ennemmin kannattaa käyttää ampuraradalla niin oppivat järkevämpää aseen käyttöä ja sitten pikkuhiljaa viedä metsälle jäniksiä ym ampumaan. loppuu susi ongelmat.

Kannattaako sinne metsään muuttaa, jos metsänväki noin paljon pelottaa.
Jos minä esim pelkäisin, sanotaanko vaikka pilvenpiirtäjiä, niin en ensimmäiseksi muuttaisi Nykiin.

En minä asu metsässä. :D En edes maaseudulla. Ihan helsingissä asun jos nyt minun asuinpaikkani jotenkin relevantti on tässä keskustelussa?

Mutta sinultakin haluaisin vastauksen siihen että: Oletko sitä mieltä että Suomen sudet ovat ihan poikkeuksellista ihmisystävällistä rotua? Vai mistä ihmeestä asenteesi että susi ei voi Suomessa tappaa lapsia kumpuaa?

[QUOTE="Hohhoijaa";28009425]
Mutta sinultakin haluaisin vastauksen siihen että: Oletko sitä mieltä että Suomen sudet ovat ihan poikkeuksellista ihmisystävällistä rotua? Vai mistä ihmeestä asenteesi että susi ei voi Suomessa tappaa lapsia kumpuaa?[/QUOTE]

Kai se susi VOI tappaa lapsen ihan niin kuin auto, ihminen, pulkkamäki, kyy, järvi jne jne. Pitääkö kaikki vaaratekijät tappaa, tuhota ja poistaa? Vai pelkästään se joka mahdollisesti onnistuu tappamaan 1 lapsen sadassa vuodessa jos sitäkään?

[QUOTE="Hohhoijaa";28009425]

Mutta sinultakin haluaisin vastauksen siihen että: Oletko sitä mieltä että Suomen sudet ovat ihan poikkeuksellista ihmisystävällistä rotua? Vai mistä ihmeestä asenteesi että susi ei voi Suomessa tappaa lapsia kumpuaa?[/QUOTE]

Mulle on aivan sama vaikka susi söisi puolet suomalaisista, mutta pahoin pelkään ettei näin tule käymään. Käy niin päin että suomalainen ampuu puolet susista, tämän mielenhäiriön seurauksena, jota susivihaksi kutsutaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28009430:
nälkänen susi syö ihan varmaan sen minkä helpoiten kiinni saa.

Näinpä, mutta eihän se ajatus näille "ihanan, lutusen, hallavaturkin" suojelijoille sovi. ;)

Susi on hieno eläin jota ihailen todella paljon. Olisi todella hieno nähdä susi luonnossa.

Asuintalojen pihalle niillä ei silti ole asiaa. Pihoihin tulevat sudet pitäisi ampua jotta loput sudet säilyttäisivät terveen pelon ihmistä kohtaan ja ikäviltä tapauksilta toivottavasti vältyttäisiin.

[QUOTE="Hohhoijaa";28009490]Näinpä, mutta eihän se ajatus näille "ihanan, lutusen, hallavaturkin" suojelijoille sovi. ;)

Susi on hieno eläin jota ihailen todella paljon. Olisi todella hieno nähdä susi luonnossa.

Asuintalojen pihalle niillä ei silti ole asiaa. Pihoihin tulevat sudet pitäisi ampua jotta loput sudet säilyttäisivät terveen pelon ihmistä kohtaan ja ikäviltä tapauksilta toivottavasti vältyttäisiin.[/QUOTE]

Vai kannattaisiko aidata se piha betonilla ja muuttaa vielä varmuudeksi jonnekin kaupunkiin, ettei vaan tule sydäninfarktia.

"Minäpä rakennan taloni korpeen, saa olla rauhassa!"
*öistä ulvontaa ja pöllön huhuilua*
"JUMALAUTA, MIRJAMI, TUOPPA PYSSY, NYT LÄHTEE HÄIRIKÖILTÄ HENKI!"

Vai kannattaisiko aidata se piha betonilla ja muuttaa vielä varmuudeksi jonnekin kaupunkiin, ettei vaan tule sydäninfarktia.

"Minäpä rakennan taloni korpeen, saa olla rauhassa!"
*öistä ulvontaa ja pöllön huhuilua*
"JUMALAUTA, MIRJAMI, TUOPPA PYSSY, NYT LÄHTEE HÄIRIKÖILTÄ HENKI!"

Oletko jotenkin vähän hidas? :|
Vastasin sinulle jo kerran:
En minä asu metsässä. En edes maaseudulla. Ihan helsingissä asun jos nyt minun asuinpaikkani jotenkin relevantti on tässä keskustelussa?

Valkoinen mies tunkee ittensä ihan kaikkialle. Hakkaa metsät, kuivaa suot ja likaa järvet. Tappaa ja pilaa huvikseen.

Ja kehtaa kitistä siitä että susi kävi pihalla. Missä muuallakaan, kun me ollaan tapettu suden ruoka ja viety sudelta elintila.

Turhaan syytät valkoista miestä, samaa tekevät kaikki ihmiset. Ei valkoinen rotu ole sen pahempi kuin muutkaan. Suden asema on paljon parempi kuin esimerkiksi leijonan.

[QUOTE="Hohhoijaa";28009630]Oletko jotenkin vähän hidas? :|
Vastasin sinulle jo kerran:
En minä asu metsässä. En edes maaseudulla. Ihan helsingissä asun jos nyt minun asuinpaikkani jotenkin relevantti on tässä keskustelussa?[/QUOTE]

Puhuin tietääkseni niistä sen kaltasista ihmisistä joista sinä (vissiin sinä?) sönkötit ja olit huolissasi.

Asun Kainuussa, syrjässä korvessa ja olen silti sitä mieltä, että susia pitää suojella. Susi ei vie lapsiani pihasta ja elukkani pidän sisällä yötä, ettei niitäkään veisi. Jos jätän koirani yöksi ulos ja susi sen syö, niin syy on minun eikä suden tai koiran. Jos luonto pelottaa, niin ei passaa tunkea metsään tai asua liian lähellä sitä.

Tätä voi peesata.

Turhaan syytät valkoista miestä, samaa tekevät kaikki ihmiset. Ei valkoinen rotu ole sen pahempi kuin muutkaan. Suden asema on paljon parempi kuin esimerkiksi leijonan.

Kyllähän se on valkoinen mies, joka meni ja rappioitti luonnonkansat ja siinä sivussa edistyksen nimissä raiskasi luonnon.
Nykyään kaikki sitten osallistuvat tähän teknologiseen ilonpitoon rodusta riippumatta.

Noo jo musta mies se vasta hullu onkin.

Mut ei intiaanit ollu tuollaisia, että ne ois ollut koko ajan luonnon kanssa napit vastakkain.

Sinulla on romanttinen käsitys intiaaneista, varsinkin kun ottaa kaikki intiaanit mukaan. Mikään rotu ei ole toisia parempi, kulttuurit voivat olla eri asia. Esimerkiksi suomalaiset ovat varsin ympäristötietoisia ja he ovat kohdelleet luontoa hyvin ennen teollistumistakin.

Asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni Sonkajärvellä ja keskellä korpee. Metsä oli mun aarreaitta jossa opin liikkumaan pienestä pitäen. Ikinä en törmätty susiin eikä karhuihin, mutta kerran nähtiin karhun jäljet ja niistä oltiin vain innoissamme... :)
Kyllä moni muu asia on PAAljon vaarallisempi kuin susi.

Kyllähän se on valkoinen mies, joka meni ja rappioitti luonnonkansat ja siinä sivussa edistyksen nimissä raiskasi luonnon.
Nykyään kaikki sitten osallistuvat tähän teknologiseen ilonpitoon rodusta riippumatta.

Teknologia on antanut keinot tuhota luontoa, muuten emme ole rappioittaneet luonnonkansoja. Olimme itsekin luonnonkansa, kunnes kristityt tulivat.

• Tykkää
Reactions: päätön

Yhteistyössä