Onko teidän mielestä 25-vuotiaalle liikaa seksikumppaneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on jossain määrin aina, mikäli rakastat miestäsi. Tarkoitin, että ihminen on silloinkin omistushaluinen, mustasukkainen eikä osaa täysin erottaa seksiä ja tunteita toisistaan, mikäli ei kestä kumppaninsa harrastavan muidenkin kanssa seksiä. Silloin ei osaa erottaa omaa ja kumppanin rakastelua muiden kanssa tapahtuvasta tunteettomasta seksistä. Jos seksi on vain seksiä sinkkuna, en ymmärrä, miksei osaisi erottaa seksiä ja tunteita toisistaan myös parisuhteessa.

Pystyn erottamaan jos haluan. Mieheni kanssa ei ole mitään tarvetta erottaa tunteita täysin seksistä, vaikka en kyllä mitään rakkausjuttuja sillon panemisien aikana jaksakaan miettiä, enkä sen jälkeen.

[QUOTE="hui";28065894]Et ymmärräkkään, koska et ole koskaan kokeillut. Me jotka olemme, voimme sanoa sitä perustellusti hienoksi asiaksi, eikä sulla ole sitä oikeutta arvostella noilla aina aiheen viereen menevillä vertailuilla ja argumenteilla. Onkohan sun kohdalla tää "siitä puhe mistä puute" tilanne, koska olet aina näissä ketjuissa vänkäämässä?[/QUOTE]

Just aiempi sanoi, ettei niissä ole mitään erityisen hienoa. ;) Lähinnä aivotonta hinkkaamista.

. . . tuntuu vaan pirun hyvältä se muna . . en todellakaan jaksa tunteilla sängyssä jos haluan harrastaa oikein kunnon panemista. :D

Suhteessa on tietenkin myös voimakkaampaa panemista ja siinä en näe mitään pahaa itsessään kunhan kaikki tehdään sovitusti ja yhteisymmärryksessä.

Kuitenkin irtosuhteissa lähdet ilmeisesti liikkeelle itsesi tarpeista. "Hei mies, mä haluun munaa kunnolla!" Eli mies ei ole sinulle itsessään arvokas kaikkineen, vaan hän on enemmän väline sinun himojesi lievittämiseen. Voit yrittää sokerikuorruttaa tätä "hauskuudella", mutta luulen, että tämä on pelkkä defenssi ja taustalla on jotain muuta (synkempää tai tyhjempää), jos asiaa lähdettäisiin kaivelemaan.

Pystyn ymmärtää tätä kuviota, mutten voi hyväksyä sitä eettisesti tai suositella sitä toimintana. En myöskään itse pidä siitä, en naisella enkä miehellä, mutta en etenkään naisella.

[QUOTE="mies";28065908]Suhteessa on tietenkin myös voimakkaampaa panemista ja siinä en näe mitään pahaa itsessään kunhan kaikki tehdään sovitusti ja yhteisymmärryksessä.

Kuitenkin irtosuhteissa lähdet ilmeisesti liikkeelle itsesi tarpeista. "Hei mies, mä haluun munaa kunnolla!" Eli mies ei ole sinulle itsessään arvokas kaikkineen, vaan hän on enemmän väline sinun himojesi lievittämiseen. Voit yrittää sokerikuorruttaa tätä "hauskuudella", mutta luulen, että tämä on pelkkä defenssi ja taustalla on jotain muuta (synkempää tai tyhjempää), jos asiaa lähdettäisiin kaivelemaan.

Pystyn ymmärtää tätä kuviota, mutten voi hyväksyä sitä eettisesti tai suositella sitä toimintana. En myöskään itse pidä siitä, en naisella enkä miehellä, mutta en etenkään naisella.[/QUOTE]

Miksi "etenkään naisella"?

Just aiempi sanoi, ettei niissä ole mitään erityisen hienoa. ;) Lähinnä aivotonta hinkkaamista.

No niin sanoi. Onko maailman kaikki ihmiset samanlaisia, voiko niitä arvioida tutkimusten perusteella, onko järkevää yleistää, kun puhutaan ihmisten kokemuksista ja ennen kaikkea, mikä pakkomielle sulla on seksiin? Koko palsta tietää, että sä olet neitsyt ja siitä voi kukin olla mitä mieltä tahtoo. Anna sä muiden nauttia siitä seksistä miten ketäkin huvittaa ja pysy neitsyenä. Se on ihan ookoo kans. Älä kuvittele itseäsi ehjäksi ja muita rikkinäisiksi, jotka toimivat eri tavalla kuin sinä. Tunnetko lainkaan erilaisia ihmisiä kuin itsesilaisia?

[QUOTE="vieras";28065920]Miksi "etenkään naisella"?[/QUOTE]

Nainen ei ole tässäkään asiassa vaihdettavissa miehen kanssa. Lincolnin sanoin: "Emme voi paeta historiaa".

[QUOTE="mies";28065908]Suhteessa on tietenkin myös voimakkaampaa panemista ja siinä en näe mitään pahaa itsessään kunhan kaikki tehdään sovitusti ja yhteisymmärryksessä.

Pystyn ymmärtää tätä kuviota, mutten voi hyväksyä sitä eettisesti tai suositella sitä toimintana. En myöskään itse pidä siitä, en naisella enkä miehellä, mutta en etenkään naisella.[/QUOTE]

Niin, en pidä (pitänyt) näitä miehiä tunteellisella tasolla tärkeiksi, eivätkä he minua.
Kyse oli ihan yhteisestä sopimuksesta tyydyttää molempien seksuaalisia tarpeita ja se onnistui yhdistämällä pippeli pimpsaan. En ymmärrä miksi siihen olisi pitänyt tuoda väkisin jotain tunteita mukaan, varsinkaan rakkautta jos kumpikin halusi vain yhtä asiaa? Toki hänellä on arvonsa kuten minulla, siksi kumpikaan ei tee väkisin mitän mitä toinen ei halua. Enkä koskaan kohdellut ketään kuin paskaa, vaan ihmisenä jonka kanssa pidetään hauskaa sen kerran.

Turhaa ruveta jankkaamaan noiden kahden kaikkitietävän kanssa, juttunsa kiertävät vain kehää, eivätkä vain yksinkertaisesti ymmärrä tätä asiaa.
Miehen teksteistä etenkin paistaa sellainen mustavalkoisuus ja päätös vain olla eri mieltä, että näkisin vaivan täysin turhaksi.

Se tosin täytyy vielä miehelle sanoa, etten ole tavannut viriiliä miestä, jolla olisi vientiä ja silti kokisi tarpeelliseksi moisen paasauksen tai edes miettisi tuntemattomien seksikäyttäytymistä noin paljon.
Tekstisi kertovat jo omaa tarinaansa ja se valitettavasti syö uskottavuutta. ;)
Ihmiset, joilla sitä vientiä on ja ihmiset, joilla sitä ei todellakaan ole, näkevät nämä asiat usein niin erillä tavalla -luonnollisesti, kun kokemus on niiiin eri- joten keskustelu näiden kahden ryhmän välillä on vähän turhaa.
Ja vieläpä kun siihen liittyy usein kateellisia patoumia, ehkä jo varhaisteini-iästä alkaen.
Mikä tietysti on surullista. Minä ainakin soisin ihan jokaiselle mieleisensä kumppanin jos sellaisen haluaa, ja mieleistä seksiä ja muuta hauskanpitoseuraa.

Eipä sille mitään voi, jos ei kykene näkemään mitään syvällisempiä aspekteja asioissa. :) Keskustelemaan aiheesta muullakin tasolla kuin ylistämällä sisään ulos-hinkkauksen hienoutta. En ole "miehen" kanssa täysin samaa mieltä, mutta ainakin hän tuo uusia näkökulmia aiheeseen.

Minusta sillä on paljonkin merkitystä, millaisia arvoja ja käyttäytymistä ihmisillä on. Irtosuhteisiin liittyy älyttömän paljon ehkäisyn ja suojaamisen laiminlyöntiä, ei-toivottuja raskauksia, tautien leviämistä, pettämistä, ihmisten hyväksikäyttöä, vääriä odotuksia ja itsekästä käyttäytymistä. Ihan jokaisessa aiheeseen liittyvässä ketjussa täälläkin hehkutetaan, miten hienoa on kun irtosuhteessa ei tarvitse ottaa toista huomioon ja saa käyttäytyä täysin itsekkäästi. Jos kritisoi tuollaista näkemystä, se ei automaattisesti tarkoita, että on kateellinen ja katkera. Paitsi niiden mielestä, jotka näkevät irtosuhteet yksinomaan positiivisena asiana. En usko, että sillä olisi kauhean huonoja seurauksia, jos irtosuhdekäyttäytyminen muuttuisi nykyisestä. Miehistä en tiedä, mutta ihan jokaisella naisella käy kyllä seksin puolesta "flaksi", jos niin tahtoo.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mies";28065926]Nainen ei ole tässäkään asiassa vaihdettavissa miehen kanssa. Lincolnin sanoin: "Emme voi paeta historiaa".[/QUOTE]

Anteeksi yksinkertaisuuteni, kaiva takataskusta rautalankaa.

Niin, en pidä (pitänyt) näitä miehiä tunteellisella tasolla tärkeiksi, eivätkä he minua.
Kyse oli ihan yhteisestä sopimuksesta tyydyttää molempien seksuaalisia tarpeita ja se onnistui yhdistämällä pippeli pimpsaan. En ymmärrä miksi siihen olisi pitänyt tuoda väkisin jotain tunteita mukaan, varsinkaan rakkautta jos kumpikin halusi vain yhtä asiaa? Toki hänellä on arvonsa kuten minulla, siksi kumpikaan ei tee väkisin mitän mitä toinen ei halua. Enkä koskaan kohdellut ketään kuin paskaa, vaan ihmisenä jonka kanssa pidetään hauskaa sen kerran.

Yrität selvästi asennoitua kepeästi ja vähättelevästi sellaiseen, joka on hyvin arka ja intiimi asia "normaalille" ihmiselle. Siksi kutsun asennettasi defenssiksi.

Toki tuollaisen asian voi sopia, sitähän irtosuhde on. Mutta ei tämä sopiminen mitenkään mitätöi irtosuhteiden puutteita, joita et varmaan kiistä itsekään. Irtosuhteet ja egon tarvetyydytys eivät ole kovin tasokkaita elämäntapoina tai ajatteluna.

Eipä sille mitään voi, jos ei kykene näkemään mitään syvällisempiä aspekteja asioissa. :) Keskustelemaan aiheesta muullakin tasolla kuin ylistämällä sisään ulos-hinkkauksen hienoutta. En ole "miehen" kanssa täysin samaa mieltä, mutta ainakin hän tuo uusia näkökulmia aiheeseen.

Minusta sillä on paljonkin merkitystä, millaisia arvoja ja käyttäytymistä ihmisillä on. Irtosuhteisiin liittyy älyttömän paljon ehkäisyn ja suojaamisen laiminlyöntiä, ei-toivottuja raskauksia, tautien leviämistä, pettämistä, ihmisten hyväksikäyttöä, vääriä odotuksia ja itsekästä käyttäytymistä. Ihan jokaisessa aiheeseen liittyvässä ketjussa täälläkin hehkutetaan, miten hienoa on kun irtosuhteessa ei tarvitse ottaa toista huomioon ja saa käyttäytyä täysin itsekkäästi. Jos kritisoi tuollaista näkemystä, se ei automaattisesti tarkoita, että on kateellinen ja katkera. En usko, että sillä olisi kauhean huonoja seurauksia, jos irtosuhdekäyttäytyminen muuttuisi nykyisestä.Paitsi heidän mielestä, jotka näkevät irtosuhteet vain positiivisena asiana. Miehistä en tiedä, mutta ihan jokaisella naisella käy kyllä seksin puolesta "flaksi", jos niin tahtoo.
Tai sitten fortunate osaa nimenomaan nähdä asian vähän syvempää.

Minusta ihmiset ovat tässä erittäin ristiriitaisia. Jos se on vaan tunteetonta sisään ulos-hinkkaamista niin miksei hyvin voisi parisuhteessakin harrastaa tätä tunteetonta seksiä? Mikä estää harrastamasta tunteellista seksiä kumppanin kanssa ja siinä sivussa hinkata tuntemattomia? Ei ne tuntemattomien hinkkaamiset sinunkaan muistoissasi kovin syvällisiä ja hienoja kokemuksia taida olla, jos et niitä parisuhteesi aikana ole kaivannut. En siis ymmärrä, mitä niin hienoa on seksissä tuntemattomien kanssa, että niiden kokeminen olisi peräti hieno asia.

Se, että pystyy harrastamaan tunteetonta seksiä ei tarkoota sitä, että pettää parisuhtees. Kyllä tuollaanen ihminen yhtälailla voi haluta uskollisen parisuhteen jossa sitten on sitä tunteellista seksiä sen oman kumppanin kans.

Tunteetonta seksiä harrastetaan sitte sinkkuna ku ei haluta olla ilman seksiä ja halutaan nauttia siitä seksistä. Ei seksi kaikkien mielestä kuulu vain parisuhteeseen. Myös sinkulla on oikeus nauttia.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Nimimerkki mies tuntuu jotenkin harvinaisen tutulta, on aina taukoa hänen ja tytsin kirjoutusten välillä, vastaa aina tytsiketjuihin ja peesailee kovasti tytsiä. Aika jännä yhteensattuma muuten. :) Kaksi samanlaista ihmistä on ehkä nyt löytänyt toisensa! :) Pitäisiköhän vaihtaa numeroita?

• Tykkää
Reactions: fortunate
Se on jossain määrin aina, mikäli rakastat miestäsi. Tarkoitin, että ihminen on silloinkin omistushaluinen, mustasukkainen eikä osaa täysin erottaa seksiä ja tunteita toisistaan, mikäli ei kestä kumppaninsa harrastavan muidenkin kanssa seksiä. Silloin ei osaa erottaa omaa ja kumppanin rakastelua muiden kanssa tapahtuvasta tunteettomasta seksistä. Jos seksi on vain seksiä sinkkuna, en ymmärrä, miksei osaisi erottaa seksiä ja tunteita toisistaan myös parisuhteessa.

Ei hyvää päivää.

Ku mä oon parisuhtees niin mä sitte tosiaan oon parisuhtees ja vain yhden miehen kans. Ei silloon tarvita mitää tunteetonta seksiä, että saa tyydytyksen. Sen tyydytyksen kattos saa sen oman kumppanin kans.

Miks sä väkisin yrität vääntää asian niin että ne jotka pystyy tunteettomaan seksiin ja yhden illan juttuuhin ei osaa olla uskollisia sitte ku ovat parisuhtees?

Ei tälle Nimimerkki mies/tytsi mene asia jakeluun, ei vain pysty käsittelemään asiaa sen syvemmin eikä ihmekään kun ei ole kokemusta. (mikä ei siis ole väärinkään)
Vähän turhaa varmaan jauhaa tästä enää. :)

• Tykkää
[QUOTE="mies";28065974]Se menisi liikaa ohi aiheen, sori :)[/QUOTE]

Jaa. Kysynpä kuitenkin vielä, että lukuisat irtosuhteet miehellä on jotenkin vähemmän paha mielestäsi kuin naisella? Niinkö?

[QUOTE="huoh";28066005]Ei tälle Nimimerkki mies/tytsi mene asia jakeluun, ei vain pysty käsittelemään asiaa sen syvemmin eikä ihmekään kun ei ole kokemusta. (mikä ei siis ole väärinkään)
Vähän turhaa varmaan jauhaa tästä enää. :)[/QUOTE]

Peesi, turha väitellä asiasta josta ei tiedä mitään.

• Tykkää
Nimimerkki mies tuntuu jotenkin harvinaisen tutulta, on aina taukoa hänen ja tytsin kirjoutusten välillä, vastaa aina tytsiketjuihin ja peesailee kovasti tytsiä. Aika jännä yhteensattuma muuten. :) Kaksi samanlaista ihmistä on ehkä nyt löytänyt toisensa! :) Pitäisiköhän vaihtaa numeroita?

No, olemme näköjään samoilla linjoilla :) Ja minähän olen kyllä jo tarjonnut hänelle sähköpostisoitettani. Kai hän minuun yhteyden saa jos haluaa.

[QUOTE="vieras";28066011]Jaa. Kysynpä kuitenkin vielä, että lukuisat irtosuhteet miehellä on jotenkin vähemmän paha mielestäsi kuin naisella? Niinkö?[/QUOTE]

Ei. Mutta asia on monimutkaisempi kuin pelkkä miehen ja naisen yhtäläistäminen.

Mun mielestä ei ole sukupuolisidonnaista.

Se on jotenkin aivan käsittämätön lause, että seksikäyttäytyminen ei kerro mitään/paljoakaan ihmisestä. Yhtä absurdi kuin sellainen väite, ettei ihmissuhdekäyttäytyminen kerro mitään ihmisestä. Seksikäyttäytyminen sattuu olemaan osa ihmissuhdekäyttäytymistä ja kertoo ihmisen arvoista ja suhtautumisesta seksiin, parisuhteisiin ja muuhun. Itselleen voi valehdella miten paljon tahansa, mutta en usko, että on olemassa kovinkaan monta ihmistä, joka ei kavahtaisi kuullessaan, että potentiaalisella kumppanilla olisi ollut vaikka 100 seksikumppania. Kyllä siinä herää heti ajatus siitä, miten tämä ko. ihminen suhtautuu itseensä, toisiin, parisuhteisiin jne. Ihan normaalia, että se herättäisi jotain reaktioita ja halua kysyä lisää.

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä ei ole sukupuolisidonnaista.

Ei minustakaan teoriassa, mutta käytännössä miestä ja naista kohdellaan eri lailla asiassa. Miehen ja naisen seksuaalisuuskin on nähdäkseni toiminnallisesti hieman erilaista. Nainen viime kädessä päättää, kuka hänen sisälleen pääsee, ellei puhuta raiskauksesta, kun taas mies on tavallaan koko ajan tyrkyllä. Ero on aika massiivinen ja sen häivyttäminen ei onnistune.

Silti tunnetasolla samat kritiikit pätevät tietenkin molempiin sukupuoliin.

Yhteistyössä