Takatuulilasi rikki –Kuka maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niitti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kavereilla on mahdollisuus korvaukset hakea vaikka oikeusteitse. Hehän eivät aapeen ja miehensä rahoja halunneet. Syyllisyys on lain mukaan yksiselitteinen, kuljettaja mokasi eli kuljettaja korvaa.

Toimivin ratkaisu tässä olisi se, että anoppi nyt maksaisi oman källinsä ja aapee miehineen tekisi anopin kanssa korottoman diilin maksaa vaikkapa kolmasosa korjauskuluista takaisin pikkuhiljaa. Näin säilyisi välit ja anoppikaan ei joutuisi kärsimään liikaa elämän epäreiluudesta, että hyvää hyvyyttään autettuaan ajoissa joutuu yksin maksamaan kalliin laskun.

Paskamainen temppu kavereille laittaa ne odottamaan autoa pitkän oikeudenkäyntirumban ajaksi. Jos ja kun anoppi ei maksa, ap ja miehensä käyttävät huonekaluihin varatut rahat kaverin auton korjaamiseen ja voivat sitten itse tapella anopin kanssa. Kavereita on turha laittaa kärsimään.
 
[QUOTE="vieras";28463000]Paskamainen temppu kavereille laittaa ne odottamaan autoa pitkän oikeudenkäyntirumban ajaksi. Jos ja kun anoppi ei maksa, ap ja miehensä käyttävät huonekaluihin varatut rahat kaverin auton korjaamiseen ja voivat sitten itse tapella anopin kanssa. Kavereita on turha laittaa kärsimään.[/QUOTE]

Kaverit eivät halunneet aapeen ja miehensä rahoja. Tältä pohjalta siis tämä oikeudenkäyntiajatus.

Edelleen tuo jälkimmäinen ehdotukseni olisi se toimivin, kunhan anoppi ymmärtäisi vastuunsa ja maksaisi summan auton omistajille. Siitä voitaisiin sitten neuvotella, mitä aapee miehineen osuudekseen maksaa, jos maksaa.
 
Kaverit eivät halunneet aapeen ja miehensä rahoja. Tältä pohjalta siis tämä oikeudenkäyntiajatus.

Edelleen tuo jälkimmäinen ehdotukseni olisi se toimivin, kunhan anoppi ymmärtäisi vastuunsa ja maksaisi summan auton omistajille. Siitä voitaisiin sitten neuvotella, mitä aapee miehineen osuudekseen maksaa, jos maksaa.

Juu, ei tietenkään halua.. Itse en viitsisi olla maksamatta. Mutta jos ap viitsii tehdä kaverilleen noin ikävän tempun, niin siitä sitten vaan.
 
[QUOTE="vieras";28463135]Mikä vakuutus?[/QUOTE]

no yleensä liikenteessä oleva auto on vakuutettu. jos on pelkkä liikennevakuutus niin se ei korvaa mutta jos autossa on kasko niin silloin jää omavatuu vaan maksettavaksi. toki ajatellen että auton omistaja suostuu siihen että käyttää vakuutustaan siihen. omistaja voi myös vaatia että maksaa kulut sillaisenaan eikä käytä vakuutustaan niin silloin omistajalta ei lähde bonukset.
 
[QUOTE="jep";28463207]no yleensä liikenteessä oleva auto on vakuutettu. jos on pelkkä liikennevakuutus niin se ei korvaa mutta jos autossa on kasko niin silloin jää omavatuu vaan maksettavaksi. toki ajatellen että auton omistaja suostuu siihen että käyttää vakuutustaan siihen. omistaja voi myös vaatia että maksaa kulut sillaisenaan eikä käytä vakuutustaan niin silloin omistajalta ei lähde bonukset.[/QUOTE]
Jo viestissä #5 selviää ettei autossa ole kaskoa.
 

Yhteistyössä