voiko isä vaatia että toinen kahdesta lapsesta on kirjoilla hänen luonaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ongelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"ongelma"

Vieras
Oli samaa mieltä että lapset ovat kirjoilla minun luona. Ja että lapset ovat yhtä aikaa kummankin luona. Mutta nyt on tukien toivossa ehdottanut että toinen olisi hänen luonaan kirjoilla. Voin kyllä antaa hänelle puolet lapsilisästä, mutta minun mielestä olisi ehdottomasti paras että lapsien tiedot ovat samassa paikassa koulujen yms. takia. Ja edelleen korostan että miehelle sopi alunperin että tiedot ovat minun luona. Saako kumpikin yksinhuoltaja lisää jos kummallakin on yksi lapsi kirjoilla?

Ainakin se lapsilisä pienenee, kun molemmat saavat vain ensimmäisen lapsen lapsilisämäärän. Samalle tilille maksaessahan toisesta saa isomman toisen lapsen lapsilisän.

Siis mikä tässä nyt on naurettavaa paskaa?

Mun nähdäkseni tuo on oikein kätevä ratkaisu, että puolet lapsista asuu paperilla isällä ja puolet äidillä, jos lapset ovat viikko-viikko tms. systeemillä. Kunhan lapset sitten käytännössä ovat aina samaan aikaan samassa paikassa.

Jos ajatellaan asiaa vaikka niin, että isä on pienituloinen (tai vaikka olisikin nyt ihan hyvätuloinen, voi hän joskus jäädä työttömäksi jne.) ja elää toimeentulotuella, pienellä työttömyyspäivärahalla tms. saattaa hänellä olla oikeus myös asumistukeen jota hän saa kaksioon enemmän, jos hänen lisäkseen asunnossa on kirjoilla myös toinen lapsista.

En osaa ajatella isää tässä kohtaa ahneena paskana, vaan ihan järkeväähän se on lastenkin kannalta...muutoinhan isällä saattaisi olla varaa vain pieneen yksiöön, joka taas vähentäisi lastenkin asumisviihtyvyyttä isällä ollessaan.

Jos lapset hoidetaan 50/50, niin miksi sen äidin tosiaan sitten pitäisi saada kaikista lapsista lapsilisät...eikö puolet tuolloin kuulu isälle? Ainakin mun moraalikäsitykseni mukaan kuuluu.

Mies yritti jo vakuuttaa minua että se on oikein tehdä noin että kaikki on "reilua"...moni muukin asia miehen suusta on viime vuosina ollut "sairaalla tavalla omaan pussiin pelattuja"....en halua diagnooseja tehdä mutta on kyllä oikeasti käynyt mielessä että mulla on narsisti vastassa..kykenee henkiseen väkivaltaan huoletta. Arveluttaa ylipäätänsä jättää lapsia hänelle puoleksi kuuksi..lastenvalvoja ei taida uskoa mun negatiivisia lasten kasvatukseen liittyviä kokemuksia miehen osalta jos ei mulla ole todisteita muuta kun omat silmät ja korvat?

Siis mikä tässä nyt on naurettavaa paskaa?

Mun nähdäkseni tuo on oikein kätevä ratkaisu, että puolet lapsista asuu paperilla isällä ja puolet äidillä, jos lapset ovat viikko-viikko tms. systeemillä. Kunhan lapset sitten käytännössä ovat aina samaan aikaan samassa paikassa.

Jos ajatellaan asiaa vaikka niin, että isä on pienituloinen (tai vaikka olisikin nyt ihan hyvätuloinen, voi hän joskus jäädä työttömäksi jne.) ja elää toimeentulotuella, pienellä työttömyyspäivärahalla tms. saattaa hänellä olla oikeus myös asumistukeen jota hän saa kaksioon enemmän, jos hänen lisäkseen asunnossa on kirjoilla myös toinen lapsista.

En osaa ajatella isää tässä kohtaa ahneena paskana, vaan ihan järkeväähän se on lastenkin kannalta...muutoinhan isällä saattaisi olla varaa vain pieneen yksiöön, joka taas vähentäisi lastenkin asumisviihtyvyyttä isällä ollessaan.

Jos lapset hoidetaan 50/50, niin miksi sen äidin tosiaan sitten pitäisi saada kaikista lapsista lapsilisät...eikö puolet tuolloin kuulu isälle? Ainakin mun moraalikäsitykseni mukaan kuuluu.

Jos se on miehellä rahasta kiinni niin maksan sitten puolet hänelle lapsilisistä ja yksinhuoltaja tuesta. Hän tienaa normaalisti,minä olen opiskelija,enkä tulevaisuudessakaan hänen palkkatasolla. Että minulta kaatuu talous jos makselen puolet tuista hänelle. Kunhan vaan lapset on mun luona kirjoilla niin kuin alunperin sovittiin.

[QUOTE="ongelma";28478045]Jos se on miehellä rahasta kiinni niin maksan sitten puolet hänelle lapsilisistä ja yksinhuoltaja tuesta. Hän tienaa normaalisti,minä olen opiskelija,enkä tulevaisuudessakaan hänen palkkatasolla. Että minulta kaatuu talous jos makselen puolet tuista hänelle. Kunhan vaan lapset on mun luona kirjoilla niin kuin alunperin sovittiin.[/QUOTE]

Ymmärtääkö mies että jos kyse on lapsesta joka on vielä päivähoidossa muuttuu myös päivähoitomaksun suuruus jos lapsi on kirjoilla hänen luonaan eikä sinun?

[QUOTE="vieras";28478077]Ymmärtääkö mies että jos kyse on lapsesta joka on vielä päivähoidossa muuttuu myös päivähoitomaksun suuruus jos lapsi on kirjoilla hänen luonaan eikä sinun?[/QUOTE]

Eipä tainnu sitä miettiä...ja kyllä, lapset on vielä monta vuotta päiväkodissa..

Tutuillamme oli toisinpäin, lapsista toinen isällä ja toinen äidillä. Äidillä avan ja ainoastaan siksi että äiti sai sossupummina rahaa lapsesta isältä/kelalta/sossulta :mad: Lapsikin olisi halunnut olla isällä vakituisesti, äiti olisi suostunut jos isä silti olisi maksanut hänelle "elareja" lapsesta. Ärsyttävää lapsilla kikkailua!

[QUOTE="ongelma";28478045]Jos se on miehellä rahasta kiinni niin maksan sitten puolet hänelle lapsilisistä ja yksinhuoltaja tuesta. Hän tienaa normaalisti,minä olen opiskelija,enkä tulevaisuudessakaan hänen palkkatasolla. Että minulta kaatuu talous jos makselen puolet tuista hänelle. Kunhan vaan lapset on mun luona kirjoilla niin kuin alunperin sovittiin.[/QUOTE]
Yritä olla aikuinen ja tehdä niin kuin lapsien ja sinun parhaaksi on. Narsistiukon perseen nuoleminen tuottaa aina huonomman lopputuloksen ja et sinä niin tossukka muutenkaan saa olla, että lapsilta veisit leivän suusta.

[QUOTE="vieras";28478218]Yritä olla aikuinen ja tehdä niin kuin lapsien ja sinun parhaaksi on. Narsistiukon perseen nuoleminen tuottaa aina huonomman lopputuloksen ja et sinä niin tossukka muutenkaan saa olla, että lapsilta veisit leivän suusta.[/QUOTE]
siksi mä täältä kyselen kun tuntuu että mies on myrkyttänyt mieleni...kaikki mun ehdottama tuntuu olevan väärin,vaikka itse pyrin ajattelemaan vain lasten parasta. Halusin kuulla ulkopuolisten suusta että kuka tässä on oikeassa...

[QUOTE="ongelma";28478305]siksi mä täältä kyselen kun tuntuu että mies on myrkyttänyt mieleni...kaikki mun ehdottama tuntuu olevan väärin,vaikka itse pyrin ajattelemaan vain lasten parasta. Halusin kuulla ulkopuolisten suusta että kuka tässä on oikeassa...[/QUOTE]
Lakkaat tietysti täysin miehen kuuntelemisen ja hoidatat kaikki asiat virallista kautta. Niin kauan se sinun mieltäsi myrkyttää, kun annat siihen tilaisuuden. Ja tottakai kaikki sinun ehdottamasi on väärin, koska se kuuluu tuollaisiin ihmisiin. Pitää ymmärtää, että ei ole tekemisissä muuta kuin pakolliset.

[QUOTE="vieras";28478337]Lakkaat tietysti täysin miehen kuuntelemisen ja hoidatat kaikki asiat virallista kautta. Niin kauan se sinun mieltäsi myrkyttää, kun annat siihen tilaisuuden. Ja tottakai kaikki sinun ehdottamasi on väärin, koska se kuuluu tuollaisiin ihmisiin. Pitää ymmärtää, että ei ole tekemisissä muuta kuin pakolliset.[/QUOTE]
Ja yksittäisissä asioissa on ihan sama kuka on oikeassa, kunhan tajuaa, että yleisesti ottaen äijä on täynnä paskaa. Sinun ei tarvitse siis kuunnella ukkoa, vaikka latelisi suustaan ihan mitä hyvänsä. Olette eronneet syystä.

Miksi ajattelet, että mies on narsisti? Nykyään tuntuu, että jokainen eronnut nainen on ollut naimisissa narsistin kanssa. Etenkin jos mies vaatii oikeuksiaan lapsiin. Jotenkin ei ole vakuuttavaa. Jos oikeasti uskot, että mies on narsisti, miksi et tuonut sitä esille aloitusviestissä? Sehän tässä olisi silloin se suurin ongelma, ei se missä lapset ovat kirjoilla. Jotenkin tulee kuva, että tämä on sinun osaltasi miehen mustamaalaamista, koska ette tule toimeen keskenänne etkä halua "luovuttaa" lapsistaNNE mitään hänelle, mitä ei ole aivan pakko.

[QUOTE="vieras";28478579]Miksi ajattelet, että mies on narsisti? Nykyään tuntuu, että jokainen eronnut nainen on ollut naimisissa narsistin kanssa. Etenkin jos mies vaatii oikeuksiaan lapsiin. Jotenkin ei ole vakuuttavaa. Jos oikeasti uskot, että mies on narsisti, miksi et tuonut sitä esille aloitusviestissä? Sehän tässä olisi silloin se suurin ongelma, ei se missä lapset ovat kirjoilla. Jotenkin tulee kuva, että tämä on sinun osaltasi miehen mustamaalaamista, koska ette tule toimeen keskenänne etkä halua "luovuttaa" lapsistaNNE mitään hänelle, mitä ei ole aivan pakko.[/QUOTE]

Miehen käytös on ollut jo vuosia sellaista että vikoja etsitään aina muista mutta omia selkeitä virheitä ei myönnetä...mies suuttui jooa siitä kun ehdotin että yritettäs yhteistuumin kasvattaa lapsia ja tehdä perheen säännöt niin että se tukee lasten kasvamista ja kehitystä..tuumasi vain että ei jaksa sen koommin kasvattaa kyllä ne hoksaa asiat itsekin. Komentaa kyllä kun typerästi tehdään mutta ei halua opettaa tai tehdä mitään omasta halusta mikä vaatisi johdonmukaisuutta tai viitsimistä tai pitkäjänteisyyttä. Huono myös tukemaan lapsen oppimista ei osaa kehua kuulema kovin luontevasti. Eikä saa lapsiin yhteyttä pintaa syvemmälle. Nämä hän on itse sanonut ja olen käytännössä nähnyt.

Kerrot, että mies tukien toivossa haluaa toisen lapsista kirjoille luokseen.

Ja nyt ilmoitat, että SUN taloutesi kaatuu, jos molemmat lapset ei ole kirjoilla sulla. Säkö sitten et tukien toivossa halua pitää lapsia kirjoilla luonasi?!?

Sama asiahan tuo on.

[QUOTE="ongelma";28479218]Miehen käytös on ollut jo vuosia sellaista että vikoja etsitään aina muista mutta omia selkeitä virheitä ei myönnetä...mies suuttui jooa siitä kun ehdotin että yritettäs yhteistuumin kasvattaa lapsia ja tehdä perheen säännöt niin että se tukee lasten kasvamista ja kehitystä..tuumasi vain että ei jaksa sen koommin kasvattaa kyllä ne hoksaa asiat itsekin. Komentaa kyllä kun typerästi tehdään mutta ei halua opettaa tai tehdä mitään omasta halusta mikä vaatisi johdonmukaisuutta tai viitsimistä tai pitkäjänteisyyttä. Huono myös tukemaan lapsen oppimista ei osaa kehua kuulema kovin luontevasti. Eikä saa lapsiin yhteyttä pintaa syvemmälle. Nämä hän on itse sanonut ja olen käytännössä nähnyt.[/QUOTE]

Kuvailit tässä lähinnä laiskuutta ja jonkinlaista välinpitämättömyyttä. Laiskuus tai välinpitämättömyys ei ole narsismia.

Kerrot, että mies tukien toivossa haluaa toisen lapsista kirjoille luokseen.

Ja nyt ilmoitat, että SUN taloutesi kaatuu, jos molemmat lapset ei ole kirjoilla sulla. Säkö sitten et tukien toivossa halua pitää lapsia kirjoilla luonasi?!?

Sama asiahan tuo on.

Tarkoitin että voin maksaa miehelle puolet tuista vaikka lapset ovat luonani. Jos kerta rahan perässä on. Haluan että lapset saavat olla kirjoilla samassa osoitteessa ja mies haluaa rahaa, niin eipä se auta kun maksella omalle tilille tulleista tuista miehelle puolet kun niitä haluaa. Siinä kaatuu mun talous kun kela ja sossu katsoo opiskelujen aikana tilini mukaan että saan tietyn summan vaikka todellisuudessa mulle jää vain puolet. Kai se vaikuttaa esim. Asumistukeen..maksan enemmän vuokraa vaikka oikeasti minulla ei ole kaikki tuet käytössä kun miehen tilille laitan puolet jos hän sillä antaa lasten olla samassa osoitteessa. Ja laiskuus ja saamattomuus voi ollakin ilman mitään narsismia,en jaksa kaikkea luetella,tuntuu että kaikki muu paska kulminoituu nuihin kahteen piirteeseen

[QUOTE="ongelma";28482015]Tarkoitin että voin maksaa miehelle puolet tuista vaikka lapset ovat luonani. Jos kerta rahan perässä on. Haluan että lapset saavat olla kirjoilla samassa osoitteessa ja mies haluaa rahaa, niin eipä se auta kun maksella omalle tilille tulleista tuista miehelle puolet kun niitä haluaa. Siinä kaatuu mun talous kun kela ja sossu katsoo opiskelujen aikana tilini mukaan että saan tietyn summan vaikka todellisuudessa mulle jää vain puolet. Kai se vaikuttaa esim. Asumistukeen..maksan enemmän vuokraa vaikka oikeasti minulla ei ole kaikki tuet käytössä kun miehen tilille laitan puolet jos hän sillä antaa lasten olla samassa osoitteessa. Ja laiskuus ja saamattomuus voi ollakin ilman mitään narsismia,en jaksa kaikkea luetella,tuntuu että kaikki muu paska kulminoituu nuihin kahteen piirteeseen[/QUOTE]

Mutta MIKSI se toinen lapsi ei sitten voi olla isällään kirjoilla? Mikä siinä on ongelma?

Ei meille ainakaan ole kertaakaan koulusta tullut kirjepostia kotiin, jotta en ymmärrä sitäkään, että miten se kouluun liittyy, kuten tuossa aiemmin kirjoitit.

Jos lapset asuu sulla, sun ei tarvitse miehelle lapsilisiä antaa. Tietenkään. Mutta mä en tosiaan nyt ymmärrä, että mikä siinä on ongelma, jos toinen lapsista on kirjoilla isällään. Tällöin isä saisi sen toisen lapsen tuet ja sinä toisen. Sä et joutuisi pulaan taloudellisesti, koska kaikki tilille tuleva rahasumma olisi käytettävissäsi.

Mä en oikein ymmärrä nyt sitä, että millä oikeudella juuri sinä olet se, jonka luona lapset ovat kirjoilla. Miksi molemmat lapset eivät voisi yhtä hyvin olla kirjoilla myös isällään? Tai edes se toinen.

Siis mikä siinä muodostuisi ongelmaksi? Jos et kerro, en kertakaikkiseti voi ymmärtää.

[QUOTE="ongelma";28482035]Annan miehelle vaikka kaikki tuet tililtäni kun saan lapset vain kirjoille luokseni niin kuin alunperin sovittiin. Että se siitä tukien perässä juoksemisesta...[/QUOTE]

Miksi? Miksi sä niin palavasti haluat molemmat lapset kirjoille luoksesi. Mitä se muuttaisi, jos toinen olisi kirjoilla isällään, jos tuo raha-asia on sulle aivan sama?

Onkohan miehesi ajatellut asiaa loppuun saakka? Nuo päivähoidonmaksut ovat jo isommat.. Ymmärtäähän mies, ettet sinä yksinään maksa lasten harrastuksia ja vaatettamista vaan hän maksaa ne toisen lapsen osalta, joka on hänellä kirjoilla. Vaikkakin vain nimellisesti niin silti. Te nyt ajattelette vain miten tuet menee puoliksi, mutta mites ne lasten kulut? Miten te jyvitätte ne? Loppujen lopuksi kun mitä olen kaverini (yh) kanssa pähkäillyt niin se elatusmaksu minimi on tosi pieni ja isä pääsee "halvalla" mitä lapsen elämiseen menee.. Ja kaverini lapsilla ei ole mitään tickettiä vaan hän on hyvin järkevä taloudenpitäjä hankinnoissaan (ja jos joku nyt vetää herneen nenään tuosta ticketti kommentista niin se on esimerkki!)