myydäänkö suomessa ns. jäähymattoja lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tietääkö joku myydäänkö suomessa tai saako jostain halvalla ulkomailta jonkinnäköisiä jäähymattoja. Eli vähän kuin naughty spot super nannyssa.

Tarkoitus olisi olla joku selkeä alue, missä lapsi on jäähyllä jos niikseen tulee.

Eiköhän tuohon käy ihan tavis ovimatto, joita saa vaikka mistä; Tarjoustalot, Tokmannit, Honkkarit, Prismat, Citymarketit ym.ainakin myy. Tarviiko tuohon mattoa, mitäs jos vaikka maalarinteipillä rajaisit alueen, jos oikein tuunata haluat niin Tigerista tms.saa kivoja kuvioteippejä...

[QUOTE="höh";29044051]No osta anttilasta sellanen pyöree värikas bukleematto.
Mä en henk koht ymmärrä jäähyä.mitä se ooettaa lapselle? Ei yhtään mitään.[/QUOTE]

Se opettaa lapselle, että kun on tuhma tai tekee kiellettyä eikä tottele kun vanhempi komentaa, niin joutuu arestiin tekemään "ei mitään"

[QUOTE="höh";29044051]No osta anttilasta sellanen pyöree värikas bukleematto.
Mä en henk koht ymmärrä jäähyä.mitä se ooettaa lapselle? Ei yhtään mitään.[/QUOTE]

Minä toivon, että asia on näin.

Mulla ei tässä elämänvaiheessa vauvan kanssa ole mahdollisuutta pitää uhmaikäistä jäähyllä. Kaveri on niin sitkeä että voi hyvinkin tunnin leikkiä "en pysy tässä penkillä" -leikkiä, ja käsittääkseni jäähyn ideana ei ole pidellä lasta väkisin penkissä.

Niinpä meillä pyritään hoitamaan konfliktit juttelulla, silmiin katsomalla ja anteeksi pyytämällä. Tarvittaessa jäähylle menevät lempilelut.

Minä toivon, että asia on näin.

Mulla ei tässä elämänvaiheessa vauvan kanssa ole mahdollisuutta pitää uhmaikäistä jäähyllä. Kaveri on niin sitkeä että voi hyvinkin tunnin leikkiä "en pysy tässä penkillä" -leikkiä, ja käsittääkseni jäähyn ideana ei ole pidellä lasta väkisin penkissä.

Niinpä meillä pyritään hoitamaan konfliktit juttelulla, silmiin katsomalla ja anteeksi pyytämällä. Tarvittaessa jäähylle menevät lempilelut.

Täällä vähän sama tilanne. Paitsi että uhmaaja/tottelematon tapaus on melkein 4v ja "vauva" on pian 1,5v tahto-taapero. Ja mulla itselläni käämi kärähtää siihen jäähyltä karkailuun jo minuuteissa,joten täällä myös "jäähy" tarkottaa esim tv-ajan lyhentymistä/poisjäämistä tai jonkun muun kivan jutun peruuntumista.

Täällä taas löytyy kuuliainen uhmaaja (2,5v). Juoksee jäähylle ihan käskystä, jos en aina vauvaa imettäessäni pääse viemään, istuu paikoillaan tasan niin kauan kunnes käsken pois tai haen pois. Olisipa yhtä kuuliainen muuten..

Eikä tuohon mitään mattoja tarvita. Osoitin kerran paikan, missä istutaan (eteisessä vessan oven vieressä lattialla) ja siihen se on aina mennyt, kun on jäähyn paikka tullut.

Yhteistyössä