Oli tämä nyt provo tai ei, niin vastaan silti. Mielestäni on erittäin epäreilua sietää kumppanilta vuosikausia huonoa käytöstä ja sitten ihan puskista tuoda asia esiin. Kärsitään ensin pitkään ja sitten kuppi menee nurin. Ei se ole oikein. Ketään ei saa alistaa tai kohdella huonosti, mutta ei se "väärinkohdeltukaan" saa olla hiljaa. Toinen ei ehkä edes tajua, miten dominoiva ja määräilevä on.
Tuon tämän esiin siksi, koska olen samankaltaisessa tilanteessa kuin ap. Ryhdyimme remontoimaan vanhaa taloa. Olin mielestäni mukana hommassa täysillä. Pyysin tarjouksia, selvittelin hintoja ja käytin vähintään yhtä paljon aikaa kuin mies. Olin välillä väsynyt, mutta en valittanut, koska asiat piti saada hoidetuiksi. Sitten mies ilmoitti, että en tue häntä missään ja hän jää yksin. En voinut tajuta. Ikinä en ole harrastanut nalkuttamista tai saman asian jatkuvaa jauhamista. Mielestäni kaikesta on neuvoteltu ja toimittu useinmiten niin, kuin mies on halunnut. Jotain tein kuitenkin väärin ja pahasti.
Kun remppa rupesi olemaan valmis, alkoi miehelle tulla toistuvasti outoja iltamenoja. Aiemmin hän piti puhelintaan pöydällä, mutta nyt se olikin taskussa koko ajan. En olisi halunnut koskaan alkaa epäilemään mitään 14 vuotisen liiton jälkeen, mutta pakko oli avata silmät. Viimeinen niitti tuli, kun mies sanoi lähtevänsä työporukalla Ruotsin risteilylle. Mies ei varmaan älynnyt, että tunnen hyvin hänen kahden työkaverinsa vaimot. Soitin toiselle ja kysyin risteilystä. Vaimo puhelimessa ihmetteli ja sanoi että ei hänen miehensä millään risteilyllä ole.
Kun mies palasi, niin kerrroin epäilyni. Mies tunnusti suhteen toiseen naiseen. Tuntui samalta, kuin joku olisi iskenyt musta ilmat pihalle. Koko homma oli täys katastrofi. Mies lässytti mulle, kuinka tämä nainen ymmärää häntä niin hyvin, on ihana ihminen. Niin, no muutaman kuukauden salasuhteen jälkeenhän sitä tunteekin toisen tosi hyvin. Katsoin naisen profiilin Facebookista. Olin niin vihainen, kun tajusin, että nainen on ihan mitätön hiirulainen minuun verrattuna. Joo, mä tiedän, että ulkonäkö ei näissä asioissa merkkaa, mutta mulle sillä hetkellä merkkas. Minä hyvinhoidettu, hoikka, mallintöitäkin tehnyt pitkähiuksinen blondi jäin toiseksi hiirenhäntätukkaiselle mitättömyydelle.
Olen edelleen mieheni kanssa, mutta en tiedä mitä tapahtuu. Mies on sanonut, että toista naista ei enää tapaa. Eletään sellaisessa välitilassa nyt. Kannatta AP:n ottaa huomioon, et miehellä voi olla toinen.