Kenen mielestä alle 10 lahjaa on aivan liian vähän lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsille lahjoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsille lahjoja

Vieras
Mun mielestä alle 10 lahjaa on ehdottomasti liian vähän ainakin pienemmille lapsille! 10 vielä menettelee, siinä on sentään hiukan avaamista mutta jos on esim. vain 5 lahjaa tai jopa vähemmän niinkuin joillakin tälläkin palstalla, niin ehottomasti on kyllä liian vähän! Eihän siinä ole kuin muutama jotka saa avaa ja sitten se ilo on ohi :(

Pistää niin vihaks ne vanhemmat jotka oikein periaatteellisista syistäkin jättää lahjamäärän johonkin pariin pakettiin!!! Ihan älytöntä.
Tulee kyllä niiin köyhä fiilis tuommoisesta ja surettaa lasten puolesta :(

Meillä on aina vähintään 20 pakettia ja siihen ei kuulu edes sukulaisten lahjat. Täytyy sanoa että sitä availun intoa ei voi olla näkemättä! Lapset ihan innoissaan :)

En laske paketteja, mutta meillä on useana jouluna ollut säkki per lapsi.
Nyt on niin isoja isommmat, vanhin 19, kolmoset 14 ja nuorimmat 6 ja 8.
Ei tule enää niin isoja paketteja.

Mutta on se ihanaa kun lapset on tohkeissaan!!

Meidän lapsille on kaikille 4 pakettia meiltä vanhemmilta, sitten mitä nyt kummeilta ja isovanhemmilta saavat.

En ajatelut jatkossa hommata lahjoja vain siksi, kun niitä pitää olla tietty määrä vaan sen mukaan mitä lapsi tarvitsee. Tänä jouluna on paljon paketteja, kun leluille on tarvetta, seuraavana vuonna saa paljon vähemmän.

Minu lapsilla on aina ollut alta 10 pakettia per muksu. Eivät ole valittaneet, että olisi liian vähän. Ehkä kuitenkin tärkein on se, mikä sieltä paketista tulee kun itse avaaminen?

Mua aina ihmetyttää, että mitä te laitatte niihin paketteihin, jos niitä saa montakymmentä? Varsnkin alle pienemmille lapsille. Meillä esimerkiski ei laiteta vaatteita, hygeniatarpeita tai makeisia meidän 3v, 6v ja 8v poikien paketteihin. Paketeissa on niitä isoja, hartaita toiveita.

Meillä on yleensä ollut lapselle aivan liian iso kasa lahjoja. Puolessa välissä jo kyllästyy avaamaan kun ekana on avannut sen lempparilahjan ja sitten sitä krääsää on joka nurkka täynnä. Tänä vuonna sai toivoa 10 lahjaa mistä pukki tuo 5(tietää itse myös tämän). Tässä asiassa laatu todellakin korvaa määrän.

Meillä on alle tuon kymmenen pakettia per lapsi. Joskus ne sai yhtä aikaa (kun oli mummojen ja muiden paketit samassa kasassa) sen melkein 20 pakettia kerralla. Ei ne meinanneet jaksaa avata niitä kaikkia. :D Ovat vähempään tyytyväisiä.

Meillä on molemmille lapsille alle 10 lahjaa/lapsi.
Saavat kuitenkin mieluisia lahjoja, joita ovat toivoneet (mm. puhelimet, tv, lumipotkulauta yms.)

En näe mitään järkeä siinä, että ostaisin krääsää vain sen takia, että olisi paljon paketteja avattavana.

Muutama laadukas lahja on parempi. Meidän isompi lapsi ahdistuu jos lahjoja on liikaa. Mieluummin muutama mukava lelu kun säkkitolkulla roinaa, sitä kun on jokapaikka muutenkin täynnä. Eräs tuttavapariskunta ostaa kaiken maailman uutuuslelut lahjaksi lapselleen, jotka sitten jo tammikuussa on myynnissä netissä, että saa vähän baarirahaa kun jouluun on mennyt kaikki rahat. Ei järkevää sekään. (Tuli vain mieleen tuosta lahjojen määrästä tällainenkin.)

Minä ostin yhden paketin per lapsi, sekä isommille omat konvehtirasiat. Kummeilta ja mummeilta tulee useampi paketti. 8-10 lahjaa jokaiselle, ja se määrä on ihan riittävä ja kasa kuusen alla on huikea =)

Hyvää joulua kaikille, eihän unohdeta seimen lasta lahjapaperien alle!

Ai sua pistää oikein vihaksi se, että joillain ihmisillä on periaatteena se, että lapsia ei tarvitse hukuttaa tavaraan. Voi sinua. Ei voi todeta muuta kuin että sääliksi käy.

[QUOTE="nainen";29368037]Lapset eivät tule onnelliseksi materiasta, vaan elämyksistä ja laatuajasta. Mulle on meidän 3,5v pojalle tasan yksi lahja. Mummolta tulee ehkä toinen.[/QUOTE]

Materia ei sulje pois laatuaikaa eikä elämyksiä :) Ja väitän että meiän lapset on onnessaan siitä elämyksestä kun saavat avata tarpeeksi monta pakettia joissa on kivaa materiaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja henkinen köyhyys;29368051:
Lapselle se ei ole liian vähän, mutta ilmeisesti aika monille vanhemmille on. Kannattaisi miettiä miksi.

Mitä mun siis pitäisi miettiä? Ja jos meidän lapset saa alle 10 lahjaa niin voit kysyä niiltä oliko liian vähän, vastaus on taattu. Eihän kymmeneen pakettiin saa kaikkea sitä mitä haluaa antaa.

Meidän lapset jo teinejä mutta pienenä joka joulu saivat n. 3 pakettia per lapsi. Yksi vanhemmilta ja yhdet molemmilta isovanhemmilta. Ihan normaaleja nuoria niistä on tulleet, eivät ole koskaan asiasta avautuneet. En sitten tiedä jos vanhemmalla iällä jotkut vanhat haavat sitten aukeavat ja joutuvat kallonkutistajaa käyttämään...

Eipä kyllä ole ikinä käynyt mielessäkään kysyä lapsilta, että oliko lahjoja liian vähän.
No, tämän ketjun herättämänä kysyin esikolta, vastaus oli: 3 lahjaa on liian vähän, 5 sopivasti ja 10 liikaa. Esikko on 9-vuotias.

Puhuttiin vielä, että mikä joululahjoissa on tärkeää, määrä vai se, että saa sitä mitä on halunnut pitkään. Lapset päätyivät siihen, että sillä määrällä ei loppujen lopuksi ole merkitystä.

Tässä vielä ap:lle. Etpä kyllä taida tajuta tästäkään, koska (kuten aiemmin mainittu) ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.

http://www.youtube.com/watch?v=vN2WzQzxuoA

Materia ei sulje pois laatuaikaa eikä elämyksiä :) Ja väitän että meiän lapset on onnessaan siitä elämyksestä kun saavat avata tarpeeksi monta pakettia joissa on kivaa materiaa ;)

Ei toki suljekaan, mutta kysymys olikin, miksi lapselle pitäisi olla enemmän kuin yksi lahja?

Lapselle elämys on joulun tavat ja odotus, pukin vierailu, lumileikit yms, ei se lahjojen määrä luo siitä yhtään suurempaa elämystä.

Ei meidän lapsia kiinnosta se, montako lahjaa saavat. Tärkeää heille on se, että on sellaista, mitä ovat toivoneet. Mä oon saattanut tarkoituksella paketoida useamman tavarankin samaan pakettiin, jos jollain tapaa liittyvät toisiinsa. Ja meillä saavat lahjoja n. 10, tänä vuonna 12.

Yhteistyössä