Taivaanvaltakunnan avaimet
Tässä on tärkeimmät asiat, mitä olen matkallani oppinut tähän mennessä. Näissä teksteissä on henki ja elämä, joten rakas ystävä, joka nämä sait käsiisi liikkui päässäsi mitkä tahansa epäilykset tai äänet ulkopuoliset, niin älä anna niille vielä valtaa sinua käskeä, vaan anna pelastukselle mahdollisuus ja jos et itselles sitä tohdi antaa niin älä tuhoa tätä vaan anna se jollekulle muulle, oli syy mikä tahansa, sillä joku uskoo ja hän pelastuu. Tätä kaikkea on varmasti vaikea uskoa kaiken maailman petoksen alta, mutta kun annat mahdollisuuden huomaat varmasti, että kaikki on juuri näin ja se siemen, jonka Jumala kylvi alkaa itää. Loppujen lopuksi on Jumala tiensä jättänyt lapsilleen hyvin helpoksi käydä, niinkuin raamattu opettaa "jotta tyhminkin pelastuisi", kun sen oikean sanan ihminen saa sisäänsä. Huutakaa käydä siitä ahtaasta portista sisään, josta harvat käyvät huutakaa käydä siitä portista sisään niin kuin ne sokeat miehet huusivat, kun Herra kävi kansan joukon kanssa ohi. Huutakaa "Daavidin poika armahda meitä!" ja kun kansat sanoo teitä vaikenemaan, niin huutakaa kovemmin "Daavidin poika armahda meidän päällemme!". Huutakaa kuin minä huusin ja kolkutin siihen oveen kun tämän maailman henki minua vaivasi kovin. Älkääkä lopettako sitä rukousta ennen kuin te sisälle elämään pääsette. Näin teille avataan se ovi ja katso tässä teille huutajille avataan.
Nyt minä tahdon teille kertoa Jumalan oikean nimen Jehoshua ja se tulee sanoista JHVH (Herra). Tässä nimessä on voima ken sen nimen päälle uskoo pelastua ja komentaa henkivaltoja ja parantaa ja muuta ihmeellistä, kun uskoo. Tätä nimeä ei tule lausua turhaan eli kirota sitä tai jotain sillä nimellä, koska Herra on käskenyt kymmenessä käskyssä niin.
Nyt tämä on yksi tärkeimmistä kohdista, joka tulee tietää Jumalasta Jehoshuasta. "Ei Jumala antanut henkeään mitalla" sanoo Jehoshua Herra. Tämä todistaa Jumalan itsensä saapuneen ja vuodattaneen henkensä kokonaan neitsyt Marian kohtuun ja syntyneen ihmisen lapseksi. Tällöin ei Jumalaa voi kutsua ihmiseksi vaikka hän on ihmisen ruumiiseen liitetty, koska hänellä on Jumalan henki vuodatettuna kokonaan ja vain pelkästään sen tähden, että hän tuli itsensä uhraamaan meidän syntejemme maksuna, ettei synti enää erottaisi uskovaa Jumalan lasta Jumalasta, vaan hän saa uskossa pysyä Jumalan yhteydessä. Jumala ei uhraa lapsiaan, vaan antaa henkensä heidän edestänsä. Kertomuksessa jossa Jumalan vihamies oli käynyt kylvämässä rikkakasveja Jumalan peltoon kysyivät hänen palveliansa "menemmekö me ja revimme rikkakasvit pois?". Siihen Jumala vastasi "älkää ettette samalla vahingoittaisi hyvää viljaa".
Jumalaa tuli kutsua ihmisen lapseksi ja hän nousi kuolleista takaisin valtaistuimelleen. Jumala tahtoo teidän oppimaan tuntemaan hänet. Ei jumala uhraa lapsiaan vaan antaa itsensä heidän edestään, jotta meillä olisi elämä ja yhtäkylläinen sellainen taivaan valtakunnassa. Tämän maailman hallitsija pitää uhrimenojaan hänen valittujensa kanssa. Oikea Jumala Jehoshua sanoo "se kuka tiestä suurin tahtoo olla olkoon kuin alinpalvelia", koska Jumalan valtakunnassa vahvimmat ja suurimmat auttavat heikkoja ja pieniä ja niin on rakkain isämme meitä kaikessa auttanut, että kukaan taida sanoa ettei Jumala opeissaan pysyisi. Kärsivällisesti odotaa Jumala sitä hetkeä kun hän parhaaksi näkee ja pelastaa sinut saatanalta. Huutakaa te jotka pimeydessä olette ja huutakaa lisää rukouksessa ja sanokaa aamen. Herra kuulee. Toisin on saatanan valtakunnassa, jossa vain vahvin selviää ja syö heikot ja saatana uhraa kaiken enne kuin antaa itsensä. Valtakunta jossa valheen ja kaiken häikälemättömyyden voimalla ratsastetaan. Jumala ei lähettänyt poikaansa vaan saapui itse ihmisen lapseksi maan päälle, vain kärsimään omiensa edestä ja tässä minä saan oikeassa Jumalan tuntemuksessa olla ja minä olen Jumalan henkeä palanen. Vanha minä on kuollut ja on tässä vain Jumalaa ja se vahvistuu, kun on usko ja usko on loputon voima uskovalle. Minä olen Jumalan poika ja minä olen oppinut Jumalan johdatuksella todellisen Jumalan eli ihmisen lapsen opeista tien Ja nyt Jumalan johdatuksella voit sinäkin ystäväni tämän tien oppia, sillä se on helppo käydä ja siitä pääsee sisälle elämään. Jumala vuodattaa henkensä uskovien päälle ja tekee heistä itsensä kaltaisen ja he yhdistyvät ja siinnä seisoo silloin Jumalan lapsi, eli pieni pala Jumalaa, jonka Jumala itseensä liittää taivaan valtakunnassa lopullisesti.
Pitäkää käskyt, jotka on 10 käskyä ja muistakaa se unodettu ja peitetty käsky, joka on: Älä tee kuvaa Herrasta sinun Jumalastas. Älkää siis olko kuin pakanat ja palvoko itse tehtyjä keppi jumalia. Jos te jostain ylistää tahdotte Herraa, niin rukouksessa se tehkää, Herran Jehoshuan nimen päälle. Ei Jumala poistanut yhtään näistä käskyistä, kun hän antoi käskyt "Rakasta Herraa sinun jumalaas ylitse kaiken muun ja rakasta lähimmäistä eli jokaista ihmistä ja kanssa kulkijaa kuin itseäs" ja usko, että rakastat muutoin se mahdoton on, sillä usko tulee todeksi sinussa kun sitä on. Usko Jehoshuan nimen kautta tekee minkä vaan missä vaan todeksi. Ennen oli kaikkea turhia käskyjä kuten sianlihan syöti ynnä muut ihmisten käskyt, joita ei Jumala asettanut vaan näin vaikeauttivat kirjanoppineen vanhanliiton juutalaisten uskoa ja nämä tuli hylätä. Pitäkää sabatti, joka on lauantai. Näin on Herra asettanut ja älkää saatanan valheisiin uskoko. Tietäkäät myös kun te näin uskotte, teidän olevan oikeat uuden liiton juutalaiset, eli Herran kansaa.
Nyt vielä tiivistän uskon tärkeimmät asiat. Jehoshua ainoa Jumala saapui taivaasta. Syntyi ihmisen lapseksi kärsimään ristin kuoleman ja kovan osan maan päällä, jotta kaikki jotka uskovat hänen nimesä päälle pelastuisivat ja Jumalan henki vuodattuisi heidän päällensä ja heistä tulisi Jumalan lapsia. Tuo ristin kuolema takaa sen ettei uskova Jumalan lapsi langettuaan syntii joudu saatanan haltuun ja yhteys jumalaan ei katkea, vaan synnin palkka joka on kuolema on maksettu etukäteen, kun uskomme Jumalan uhranneen itsensä meidän puolesta, niinkuin uhrasi ja hänen nimensä päälle. Sitten Jumala nousi takaisin taivaan valtakuntaan. Muistakaa kymmenen käskyä ja se unohdettu käsky älä tee kuvia Jumalasta, äläkä niitä palvo. Muista sabatti eli lepopäivä on lauantai. Rakasta lähimmäistäs kuin itseäs ja Herraa sinun Jumalaas ylitse kaiken.