Miten maitovarkaat kuriin työpaikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mansikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä laittaisin sinne ripulilääkettä ja katsoisin kenellä tulee ripsa. Mainitsisin asiasta sille että siellä oli mun lääkkeet sekoitettu tms... :D Pysyis varmaan jatkossa poissa maidolta.

Mä kyllä tekisin källin moiselle varkaalle. Laittasin sekaan jotain kivaa ylläriä. Itse en oo törmänny työpaikoilla ruokavarkaisiin, aina on saanu olla väen eväät rauhassa. Enkä itsekään luvatta ota edes sitä kahvilirausta.

Etkö vois laittaa maidon johonkin eri pulloon (juomapullo tms)? Tuskin siitä kukaan viitsii ottaa?

Itse tosin ratkaisin ongelman aikoinaan niin, että aloin juoda kahvini mustana ja ruokajuomana vettä.

Mulla toimi kun kirjoitin purkkiin ja kahvimukiin (jokaisella omat ja kappas että se mun muki oli aina paskasena altaassa) niin tuota kirjoitin niihin HERPES. Siihen loppu lainaamiset.

Ala kertomaan kovaan ääneen kahvitauoilla, että on se kätevää, kun serkulla/naapurilla/itsellä tulee niin paljon ylimääräistä rintamaitoa, että sitä riittää ihan kahvimaidoksi töihinkin. Ja kehu vielä, kuinka kätevä kaatonokallista maitopurkkia on täyttää. :D

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
[QUOTE="heluna";30267528]Voi kuule, tietäsit vaan... Mä kokeilin tota, ei auttanut. :([/QUOTE]

Entä sellainen umpipullo, josta ei näe sisältöä. Ei kai kukaan toisten mehupulloihin ala kurkistelemaan. Pullon päälle voi vielä vaikka kirjoittaa, että "Sarin energiajuoma".

Kerro kahvitauolla että oot viime aikoina kärsiny pahasta ummetuksesta ja oot ruvennu laittaan siihen työpaikalle tuotavaan maitoon aina valmiiksi ummetuslääkkeen, näin muistat sen kätevästi ottaa eikä muut perheenjäsenet vahingos juo sitä.

No joo, oikeesti taitaa olla viisainta vaan ottaa suoraan puheeksi.

Mä tekisin mielummin niin että laittasin sinne sitä ummetuslääkettä ja rutkasti! :D

Entä sellainen umpipullo, josta ei näe sisältöä. Ei kai kukaan toisten mehupulloihin ala kurkistelemaan. Pullon päälle voi vielä vaikka kirjoittaa, että "Sarin energiajuoma".
Tiiäkkö ne näkee kun sä kaadat maitoa siitä energiajuomapullosta, ja sitten saat taas sanoo hyvästit maidolles. Joillakin toi oman ja toisten omaisuuden raja on vaan kovin hämärä ja oman maidon tuominen ihan he***tin vaikeeta.

[QUOTE="heluna";30267691]Tiiäkkö ne näkee kun sä kaadat maitoa siitä energiajuomapullosta, ja sitten saat taas sanoo hyvästit maidolles. Joillakin toi oman ja toisten omaisuuden raja on vaan kovin hämärä ja oman maidon tuominen ihan he***tin vaikeeta.[/QUOTE]

Satunnaiset käyttäjät eivät sitä näe, jolloin ongelma ainakin vähenee. Suosittelen silti kokeilemaan myös sitä lukkoa.

Satunnaiset käyttäjät eivät sitä näe, jolloin ongelma ainakin vähenee. Suosittelen silti kokeilemaan myös sitä lukkoa.

Meillä ei oo satunnaisia käyttäjiä, vaan ihan vakkariporukka vaan. Joo varmaan pitää kehitellä joku munalukkosysteemi maitopulloon, jos vielä nestemäiseen maitoon joskus palaan.

Ihan naurettavaa, kun kyseessä kuitenkin ihan aikuiset, koulutetut, hyvässä asemassa olevat ihmiset.

Minä Kokeilisit tuota jonkun vinkkiä, eli umpipulloon maito ja vähän mukaan. Tai sitten ottaisin ison eväsrasian mukaan ja laittaisin pienen pullon sinne, jossa on maitoa.

Naurettavaa, ettei työnantaja tarjoa kahveja + kahvimaitoja edes vieraileville koulutettaville. Palatkaa aiempaan systeemiin ja pyytäkää työnantajaa osallistumaan näiden hankintaan ainakin sen verran, että koulutettavat saa kahvinsa (maitoineen) ryöstämättä sitä vakkareilta. Kuulostaa tosi hankalalta, että jääkaapissa on jokaisen kahvimaitopurkki avattuna.

Työpaikoissani työnantaja on pääosin tarjonnut kahvit + maidot ja yhdessä jossa näin ei tehty, maitoa kahvissaan käyttävät toivat sitä vuorollaan töihin. Ei siis ongelmaa.

Siis mä en usko tätä juttua... Siis.. juoda nyt toisten maitoa, huhhuh. Ällöttävää suorastaan, avatusta purkista jossain "kahvihuoneessa" plääääääh... Ihmiset ovat ihan outoja. Sehän on suorastaan dyykkausta. hyi

Meillä duunissa yksi työntekijä piti maitoaan aina treenipullossa, sellaisessa jossa on se alas-ylös -nokka. Näytti ainakin helpolta kun lorautti maidot kahviin. Kannattaisiko ainakin kokeilla sellaista läpinäkymätöntä treenijuomapulloa, siitä kovin moni ei ehkä tajua että sisältää maitoa...

Vetase huulipunaa siihen maitopurkin kaatonokan ympärille. Tuskin ne juovat purkista, joka näyttää siltä, että joku on purkin suusta juonu.

Mie aloin juomaan töissä kahvin mustana, ku maidot oli mitä oli. Ruokajuomana vettä. Kotona sitten juon kahvin maidon kanssa.

Meidän työpaikalla on sama ongelma. Lisäksi tulee eripuraa siitä, kun kaikki eivät osallistu tasapuolisesti kahvikassaan. Onneksi itse en juo kahvia, joten vältyn tällasilta murheilta.

Yhteistyössä