Kun rakastut vieraaseen mieheen....ja tarinalla ei olekaan se onnellisin loppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ajattelen asiaa omakohtaisesti, niin muotoilisin sen näin:

Minä itse valitsin mieheni ja halusin hänestä lasteni isän. Hänen hyvinvointinsa on minulle tärkeää, jotta minun lapsenikin voivat nauttia läsnäolevasta isästä. Siksi pidän tärkeänä sitä, että vaikka suhde päätyisikin eroon, sen osapuolet kuitenkin tekisivät parhaansa ollakseen asiallisissa väleissä. Kahden aikuisen suhteen päättyminen ei tarkoita sitä, että toista osapuolta voi vapaasti nöyryyttää ja kohdella julmasti.

Milestäni en sanonut, että vanhempien pitäisi esittää olevansa onnellinen perhe. En myöskään sanonut, että heidän pitäisi jatkaa suhdettaan lastensa takia. Kerroin mielipiteeni ap:n käytöksestä.
Hän on täysin vapaa ottamaan eron. Hän ei tarvitse siihen miestänsä. Sensijaan hän on päättänyt esiintyä julkisesti rakastajansa kanssa jopa esitellyt tämän miehelleen ja setvinyt rakastajan läsnäollessa avioliittoaan ja eroaikeitaan.
Miten paljon huonommin enää voi kohdella ihmistä, jonka itse elämäänsä valitsi?
Mikäli et lastesi isää tai äitiä osaa kohdella edes jollakin tapaa inhimillisesti tai välittää vähääkään hänen tunteistaan, niin miten sen kunnioituksen kenellekkään muullekkaan osoittaa?

Ehkä ulosantini oli huono jossain viestissä, mutta nyt olet käsittänyt väärin. En ole avioliittoani tai eroaikeita setvinyt miesystäväni läsnäollessa vaan niistä puhuttiin viikonloppuna kotona sen jälkeen kun "jäin kiinni" leffareissultani. Ja ihan asiallisissa väleissä me olemme, ei täällä riehuta tai räyhätä. Ja tämä keskustelu mieheni kanssa olisi ollut edessä jokatapauksessa vaikka en olisi kiinni jäänytkään, tämä nyt vain nopeutti asiaa
-Ap

Ap on tehnyt väärin kun on pitänyt avioliiton ulkopuolista suhdetta, mutta mitä itsekästä ja ajattelematonta siinä on jos hän nyt haluaakin päästä elämään omaa elämää ilman miestään?

Ei ajattele lapsiaan? Mitä muuta hän tässä tilanteessa tekee, jos haluaa lopettaa kulissiavioliiton? Lapset eivät ole tyhmiä, kyllä ne vaistoaa jos isi ja äiti ei olekaan onnellisia.

Ja eihän eroa ole edes mietitty tuon ulkomaalaisen aikaan, vaan ilmeisemminkin ajatus on tullut nyt tämän uuden miesystävän löydyttyä.
Minä ainakin toivon ap:lle sisukkuutta ja voimia viedä eroprosessi maaliin. Jokaisella meillä on oikeus olla onnellinen ja elää suhteessa joka antaa yhtäpaljon kuin ottaa

On tehnyt todellakin väärin. Jos avioliitto on tökkinyt jo aiemmin niin eron olisi voinut hoitaa ensin alta pois ja sitten vasta alkaa katsella uusia miehiä ja sitä kenties onnellisempaa elämää. Pettäminen ja salasuhteet on aina väärin toista ihmistä kohtaan ja ne voi jättää siihen toiseen ihmiseen jäljet vielä pitkäksikin aikaa. Toinen voi myös miettiä voiko sitä vielä luottaa johonkin toiseen ihmiseen tai suhteeseen vai käykö kenties taas samoin.
Miksi koskaan ei ajatella sitä petetyksi tullutta vaan aina vain pettäjää ja hänen elämäänsä. Pettäjälle onnellinen elämä, petetylle ehkä murskattu elämä ja kenties pitkä toipuminen.

Ehkä ulosantini oli huono jossain viestissä, mutta nyt olet käsittänyt väärin. En ole avioliittoani tai eroaikeita setvinyt miesystäväni läsnäollessa vaan niistä puhuttiin viikonloppuna kotona sen jälkeen kun "jäin kiinni" leffareissultani. Ja ihan asiallisissa väleissä me olemme, ei täällä riehuta tai räyhätä. Ja tämä keskustelu mieheni kanssa olisi ollut edessä jokatapauksessa vaikka en olisi kiinni jäänytkään, tämä nyt vain nopeutti asiaa
-Ap

Kävikö koskaan mielessä, että olisit myös voinut erota ennen kun "jäit kiinni" tai edes aloitit mitään mistä jäädä kiinni?

Ja siis sanoit näin:

Mieheni tietää, törmäsimme viikonloppuna kaupungilla kun tulimme uuden miesystävän kanssa leffasta.
Otin silloin eron puheeksi samalla kun kerroin kaiken, mutta hän ei halua erota vaan pitää perheen kasassa.
Ja miksi hänen missään testeissä pitäisi käydä? Jos hän ei ole vierasta piparia maistanut niin mitään tautivaaraakaan ei ole

En tiedä onko kyseinen kappale sellainen jonka voi käsittää väärin?

Voi pääsiäismuna sentään. Anna nyt lasten sulatella erouutista ensin rauhassa ennenkuin kyöräät jonkun uuden "herrasmiehesi" niiden eteen pääsiäiseksi.

Miltä lapsista tuntuu kun sanot suunnilleen samassa lauseessa:"No nii me erotaan teidän isin kanssa mut hei, tässon tilalle Einari jonka kanssa meillä on toooosi kivaa yhdessä pääsiäisenä!"
Taas ajattelet vaan itseäsi.

Me ollaan lähdössä laskettelulomalle Itävaltaan, se matka on varattu minulle ja lapsille jo kauan aikaa sitten. Nyt mukaan vaan liittyy ihminen josta äiti tykkää ja joka haluaa tutustua lapsiin. Ei me mitään perhettä olla menossa leikkimään, eikä hynttyitä yhteen lyömässä samantien. Tutustutaan puolin ja toisin, onhan olemassa sekin vaihtoehto että tämä tarina ei kannakaan edes kesään saakka.

Lapset ovat ennenkin lomailleet ilman isää kun mukana on ollutkin joku miespuolinen perhetuttumme, eikä se ole mitään hämminkiä tuottanut. Ja ennenkuin tästäkin kivitetään, niin nämä reissut ovat olleet ihan kotona sovittuja ja päivänvalonkestäviä.

-Ap

Me ollaan lähdössä laskettelulomalle Itävaltaan, se matka on varattu minulle ja lapsille jo kauan aikaa sitten. Nyt mukaan vaan liittyy ihminen josta äiti tykkää ja joka haluaa tutustua lapsiin. Ei me mitään perhettä olla menossa leikkimään, eikä hynttyitä yhteen lyömässä samantien. Tutustutaan puolin ja toisin, onhan olemassa sekin vaihtoehto että tämä tarina ei kannakaan edes kesään saakka.

Lapset ovat ennenkin lomailleet ilman isää kun mukana on ollutkin joku miespuolinen perhetuttumme, eikä se ole mitään hämminkiä tuottanut. Ja ennenkuin tästäkin kivitetään, niin nämä reissut ovat olleet ihan kotona sovittuja ja päivänvalonkestäviä.

-Ap

Sä olet naimissa lastesi isän kanssa ja viet matkalle uuden poikaystäväsi. Mitäs oikeasti luulet lastesi asiasta ajattelevan? Onko tuommonen sun mielestä fiksua? Millekköhän niiden lasten isästä tuntuu?

• Tykkää
Reactions: Echo

-Ap
Mulla lähtee hampaista kiille kohta.

Mihin sulla on kiire???? Olkoon vaikka maailmanympärysmatka varattu, mutta lastesi psyyke on tärkein.
Jossei ne mitään vauvoja ole niin ne tajuaa että tässä on uusi isäpuoli messissä.

Luuletko että sun lapsesi nauttii siellä laskettelusta? Minkä iloisen teatteriretken sä meinaat järjestää, etkö tajua että lapset tarvitsevat aikaa erouutisesta toipumiseen?
"Juu isistä tuli nyt viikonloppuisi mut hei, nyt ilo irti ja laita sukset jalkaan."

Voi pääsiäismuna sentään. Anna nyt lasten sulatella erouutista ensin rauhassa ennenkuin kyöräät jonkun uuden "herrasmiehesi" niiden eteen pääsiäiseksi.

Miltä lapsista tuntuu kun sanot suunnilleen samassa lauseessa:"No nii me erotaan teidän isin kanssa mut hei, tässon tilalle Einari jonka kanssa meillä on toooosi kivaa yhdessä pääsiäisenä!"
Taas ajattelet vaan itseäsi.

Juurikin näin. Ap ajattelee jälleen vain itseään.

Sä olet naimissa lastesi isän kanssa ja viet matkalle uuden poikaystäväsi. Mitäs oikeasti luulet lastesi asiasta ajattelevan? Onko tuommonen sun mielestä fiksua? Millekköhän niiden lasten isästä tuntuu?

Pitääkö mun siis aina vaan loppuelämäni ajan miettiä miltä tulevasta ex-miehestäni tuntuu? Kyllä, olen paperilla naimisissa vielä seuraavat puolivuotta, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että liittomme on ohi ja molemmilla on oikeus jatkaa eteenpäin elämässä.
Ja ei, en koe tekeväni väärin tutustuttaessani lapset uuteen ihmiseen. Olempahan siinä asiassa rehellinen, enkä lähde reissuun mitään salasuhdetta leikkimään. Pääsiäiseen on vielä aikaa, joten ei ole tarkoituskaan että matkaseuralaisemme pölähtää nurkan takaa mukaamme, lapset ehtivät häntä tavata jo ennen matkaa ja kertoa mielipiteensä...sen ehkä jo teini-ikää lähentelevät osaavat tehdä

-Ap

Perhetuttu on kai pikkasen eri asia kuin äidin uusi säätö jota lapset eivät tunne. Miksi et voi mennä vain yksin lastesi kanssa? Pääsiäiseen on 2 viikkoa aikaa, melko pian kaikki tulee lapsille. Erosta sanominen ja äidin uusi miesystävä.

• Tykkää
Reactions: Echo

Ap tuskin miettii miltä kaikki miehestä tuntuu kun ei ole miettinyt kahden säätönsäkään kohdalla. Tai miltä lapsistakaan kaikki tuntuu. Pääasia että itsellä on kivaa ja hyvä tunne.

Pitääkö mun siis aina vaan loppuelämäni ajan miettiä miltä tulevasta ex-miehestäni tuntuu? Kyllä, olen paperilla naimisissa vielä seuraavat puolivuotta, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että liittomme on ohi ja molemmilla on oikeus jatkaa eteenpäin elämässä.
Ja ei, en koe tekeväni väärin tutustuttaessani lapset uuteen ihmiseen. Olempahan siinä asiassa rehellinen, enkä lähde reissuun mitään salasuhdetta leikkimään. Pääsiäiseen on vielä aikaa, joten ei ole tarkoituskaan että matkaseuralaisemme pölähtää nurkan takaa mukaamme, lapset ehtivät häntä tavata jo ennen matkaa ja kertoa mielipiteensä...sen ehkä jo teini-ikää lähentelevät osaavat tehdä

??? No joo, sä itse valitsit miehesi lastesi isäksi ja näinollen hän on jollakin tavalla osallisena elämässäsi hamaan tappiin asti, joten kyllä, sä joudut miettimään myös hänen tunteitaan ja ottamaan ne huomioon??? Luuletko, etteivät lapsesi tätä toivo?

Sulla on täysi oikeus jatkaa elämässäsi eteenpäin. Se ei silti tarkoita sitä, että kannattaa roudata sitä uutta jamppaa matkalle, joka sinun oli tarkoitus tehdä lastesi kanssa.

Eivät ne lapset sen enempää tuosta pilalle mene, sillä ap on itse perinyt vastaavan käytösmallin jostain. Useampaa tällaista "huoraksi syntynyttä" on tullut seurattua ja niin se vain menee, että ominaisuudet ovat perittyjä. Fiksu mies katsoo sukupuuta ja tutkii, minkä verran suvussa ollaan erottu. Mikäli haluaa naisen, joka on luotettava ja suhtautuu avioliittoon tosissaan, kannattaa ehdottomasti kiertää kaikki sellaiset suvut, joissa on erottu ja etenkin sellaiset naiset, jotka ovat eronneet täysin absurdeista syistä. Hyviä syitä erolle ovat miehen alkoholismi, väkivalta jne mutta huonoja syitä ovat miehen työttömyys, hetkellinen stressistä johtuva seksuaalihalujen katoaminen jne.

Hehehhe... joo. Nonni lapset. Iskä ja äiti eroaa. Käsitelkää tämä asia. Tunti aikaa. Äiti laittaa ajastimen päälle. Sen jälkeen käsitellään äidin uusi poikaystävä, siihen on varattu puoli tuntia.
Ei, vaan semmoinen sitruunanmuotoinen, kahden minuutin munakello ois ehkä paras. :laugh:

-Ap

Aina vain hullummaksi menee. Tutustuminen uuteen mieheen hoidetaan muulla ajalla kuin lasten kanssa ollessa. Täysin järjetöntä ja lasten kannalta erittäin ikävää ottaa mukaan äidin uusi miesystävä matkalle.

Fiksut vanhemmat eivät ylipäätäätään esittele kaikkia säätöjään lapsilleen. Yleensä odotetaan muutama kuukausi ja katsotaan, onko jutussa aineksia vakavampaan suhteeseen ennen kuin lapsille kerrotaan uudesta kumppanista.

Turhaan sä Ap tätä asiaa täällä vatkaat. Nämä elämäänsä tympääntyneet kotiäidit ei sun tilannetta ymmärrä, etkä heiltä tule muuta kuin ilkeyksiä saamaan osaksesi.

Tsemppiä ja hyvää lomaa teille kaikille. Sinäkin olet onnesi ansainnut ja kun äiti voi hyvin niin lapsetkin voivat hyvin :)

kun äiti voi hyvin niin lapsetkin voivat hyvin :)

Tuota sinänsä hyvää lausetta käytetään usein väärin. Ihan kuin äideiltä ei voisi vaatia mitään moraalia, odottamista elämässä tai sitä että laittaisi lasten edun omien kotkotusten edelle.

Ap:n mielenterveys/hyvinvointi kyllä kestää jättää se mies kotimaahan ja lähteä lasten kanssa reissuun (tai mä en ap:na lähtisi edes reissuun, vaan vietettäisiin hyyyvin hiljainen ja rauhallinen pääsiäinen eron takia ja iloinen laskettelureissu tulisi joskus myöhemmin).

Ja jos se uusi äijäkin on normaalilla järjellä varustettu niin se ymmärtää että nyt asiat menee vähän liian nopeasti.

Eivät ne lapset sen enempää tuosta pilalle mene, sillä ap on itse perinyt vastaavan käytösmallin jostain. Useampaa tällaista "huoraksi syntynyttä" on tullut seurattua ja niin se vain menee, että ominaisuudet ovat perittyjä. Fiksu mies katsoo sukupuuta ja tutkii, minkä verran suvussa ollaan erottu. Mikäli haluaa naisen, joka on luotettava ja suhtautuu avioliittoon tosissaan, kannattaa ehdottomasti kiertää kaikki sellaiset suvut, joissa on erottu ja etenkin sellaiset naiset, jotka ovat eronneet täysin absurdeista syistä. Hyviä syitä erolle ovat miehen alkoholismi, väkivalta jne mutta huonoja syitä ovat miehen työttömyys, hetkellinen stressistä johtuva seksuaalihalujen katoaminen jne.

Sun harmiksesi täytyy kertoa että suvustamme löytyy ihan vain pari eroa ja niistäkin viimeisin taitaa olla joltain -90 luvulta. Joten en nyt alkaisi suuremmin tähän enää sukuanikin vetämään mukaan ja tuon hienon yhteenvetosikin voit unohtaa.

Hetkellinen stressistä johtuva haluttomuus...kyllä vaan, meillä on takana yli 20 vuoden suhde joista puolet ollaan oltu naimisissa. Viimeiset 5 vuotta ovat olleet helvettiä. Lasten isän tärkein harrastus olisi kaljan lipittäminen viikonloppuisin...en kuitenkaan väitä hänen olevan alkoholisti, muuhun ei kiinnostusta tunnu löytyvän. Olen yrittänyt saada mukaani salille, matkoille, ulos...ei kiinnosta. Kellekään ei halua puhua, kun hänessä ei ole mitään vikaa. 5 vuoden halluttomuus on jo jotain muuta kuin hetkellinen oire stressistä. Pari vuotta tyydyin tilanteeseen ja ärvistellen odotin sitä paria kertaa vuodessa kun sain jotain tyydytystä omille tarpeilleni. Sitten väsähdin ja hain seuraa muualta. Jotenkin vain odotin että mies kotona herää koomastaan ja elämämme jatkuisi eteenpäin. Kun sitä muutosta ei ole tapahtunut mihinkään suuntaan, niin ei koe eroa hakevani heppoisin perustein.

Sun harmiksesi täytyy kertoa että suvustamme löytyy ihan vain pari eroa ja niistäkin viimeisin taitaa olla joltain -90 luvulta. Joten en nyt alkaisi suuremmin tähän enää sukuanikin vetämään mukaan ja tuon hienon yhteenvetosikin voit unohtaa.

Hetkellinen stressistä johtuva haluttomuus...kyllä vaan, meillä on takana yli 20 vuoden suhde joista puolet ollaan oltu naimisissa. Viimeiset 5 vuotta ovat olleet helvettiä. Lasten isän tärkein harrastus olisi kaljan lipittäminen viikonloppuisin...en kuitenkaan väitä hänen olevan alkoholisti, muuhun ei kiinnostusta tunnu löytyvän. Olen yrittänyt saada mukaani salille, matkoille, ulos...ei kiinnosta. Kellekään ei halua puhua, kun hänessä ei ole mitään vikaa. 5 vuoden halluttomuus on jo jotain muuta kuin hetkellinen oire stressistä. Pari vuotta tyydyin tilanteeseen ja ärvistellen odotin sitä paria kertaa vuodessa kun sain jotain tyydytystä omille tarpeilleni. Sitten väsähdin ja hain seuraa muualta. Jotenkin vain odotin että mies kotona herää koomastaan ja elämämme jatkuisi eteenpäin. Kun sitä muutosta ei ole tapahtunut mihinkään suuntaan, niin ei koe eroa hakevani heppoisin perustein.

Liittonne kuulostaa aikalailla kopiolta omasta liitostani, mutta en silti ikimaailmassa lähtisi ählämien kelkkaan.

Vaikka sun mies ei ehkä ole paras mahdollinen, se ei tarkoita sitä, että se oikeuttaa sut olemaan täysi kusipää.

Tuota sinänsä hyvää lausetta käytetään usein väärin. Ihan kuin äideiltä ei voisi vaatia mitään moraalia, odottamista elämässä tai sitä että laittaisi lasten edun omien kotkotusten edelle.

Ap:n mielenterveys/hyvinvointi kyllä kestää jättää se mies kotimaahan ja lähteä lasten kanssa reissuun (tai mä en ap:na lähtisi edes reissuun, vaan vietettäisiin hyyyvin hiljainen ja rauhallinen pääsiäinen eron takia ja iloinen laskettelureissu tulisi joskus myöhemmin).

Ja jos se uusi äijäkin on normaalilla järjellä varustettu niin se ymmärtää että nyt asiat menee vähän liian nopeasti.

No johan sinä neuvon annoit...että perukoon ap vain matkansa ja tuottakoon siinä(kin) asiassa lapsilleen ison pettymyksen. Jos oikein ymmärsin niin tämä matka on hankittu jo aika päivää sitten ja sitä varmaan lapsetkin odottavat.

Kyllä minä tässä nyt jotain hyvääkin nään. Ap ei kertonut kenellekään tuosta mutiaissuhteestaan, ilmeisesti ei tarkoituskaan ollut mitään sen vakavempaa rakentaa, pitää vain hauskaa ja saada tarpeilleen tyydytystä.
Nyt hän on löytänyt miehen jonka kanssa "uskaltaa" julkisestikin näyttäytyä ja haluaa hänet esitellä lapsilleen ja mieskin haluaa tutustua koko pakettiin. Ehkä toiveena onkin luoda jotain pysyvämpää ja kestävää. Miksi sitä pitäisi piilotella? Jatkaa lapsilta asioiden salaamista, sekö olisi oikein? Näitä vastauksia kun lukee, niin väistämättä huomaa että tekipä ap niin tai näin, niin aina jonkunmielestä väärin.

Jos olisi jatkanut salasuhdettaan ilman eropäätöstä...olisi ollut väärin
Kun hakee eroa miehestään...on väärin
Jos tapailisi lapsiltaan salaa miesystäväänsä...sekin olisi väärin
Jos on lapsille rehellinen....väärin
Oikeinko olisi jatkaa huonossa liitossa jossa lapset eivät nää normaalia aikuistenvälistä kommunikaatiota ja hellyyttä, unohtaa omat tarpeet joita meillä jokaisella on ja valehdella lapsille kuinks onnellinen äiti onkaan

No johan sinä neuvon annoit...että perukoon ap vain matkansa ja tuottakoon siinä(kin) asiassa lapsilleen ison pettymyksen. Jos oikein ymmärsin niin tämä matka on hankittu jo aika päivää sitten ja sitä varmaan lapsetkin odottavat.

Kyllä minä tässä nyt jotain hyvääkin nään. Ap ei kertonut kenellekään tuosta mutiaissuhteestaan, ilmeisesti ei tarkoituskaan ollut mitään sen vakavempaa rakentaa, pitää vain hauskaa ja saada tarpeilleen tyydytystä.
Nyt hän on löytänyt miehen jonka kanssa "uskaltaa" julkisestikin näyttäytyä ja haluaa hänet esitellä lapsilleen ja mieskin haluaa tutustua koko pakettiin. Ehkä toiveena onkin luoda jotain pysyvämpää ja kestävää. Miksi sitä pitäisi piilotella? Jatkaa lapsilta asioiden salaamista, sekö olisi oikein? Näitä vastauksia kun lukee, niin väistämättä huomaa että tekipä ap niin tai näin, niin aina jonkunmielestä väärin.

Jos olisi jatkanut salasuhdettaan ilman eropäätöstä...olisi ollut väärin
Kun hakee eroa miehestään...on väärin
Jos tapailisi lapsiltaan salaa miesystäväänsä...sekin olisi väärin
Jos on lapsille rehellinen....väärin
Oikeinko olisi jatkaa huonossa liitossa jossa lapset eivät nää normaalia aikuistenvälistä kommunikaatiota ja hellyyttä, unohtaa omat tarpeet joita meillä jokaisella on ja valehdella lapsille kuinks onnellinen äiti onkaan
Tuo laskettelureissun peruminen ei mun ajattelussa mikään ehdoton ole, mutta pitää ottaa huomioon tilanne: erouutisen kuuleminen sitä ennen on todennäköisesti shokki, ja lapset saattavat katsoa kauniita alppimaisemia itku kurkussa.

Mä en sekoittaisi tällaista elämäntilannetta lapsilla jollain ulkomaanmatkalla jolla on tarkoitus pitää hauskaa. Vaan surtaisiin eroasia kunnolla kotona, sitten kun lapset haluaa jo vipinää niin lähdettäisiin reissuun.

Yhteistyössä