V
vierailija
Vieras
Jos ajattelen asiaa omakohtaisesti, niin muotoilisin sen näin:
Minä itse valitsin mieheni ja halusin hänestä lasteni isän. Hänen hyvinvointinsa on minulle tärkeää, jotta minun lapsenikin voivat nauttia läsnäolevasta isästä. Siksi pidän tärkeänä sitä, että vaikka suhde päätyisikin eroon, sen osapuolet kuitenkin tekisivät parhaansa ollakseen asiallisissa väleissä. Kahden aikuisen suhteen päättyminen ei tarkoita sitä, että toista osapuolta voi vapaasti nöyryyttää ja kohdella julmasti.
Milestäni en sanonut, että vanhempien pitäisi esittää olevansa onnellinen perhe. En myöskään sanonut, että heidän pitäisi jatkaa suhdettaan lastensa takia. Kerroin mielipiteeni ap:n käytöksestä.
Hän on täysin vapaa ottamaan eron. Hän ei tarvitse siihen miestänsä. Sensijaan hän on päättänyt esiintyä julkisesti rakastajansa kanssa jopa esitellyt tämän miehelleen ja setvinyt rakastajan läsnäollessa avioliittoaan ja eroaikeitaan.
Miten paljon huonommin enää voi kohdella ihmistä, jonka itse elämäänsä valitsi?
Mikäli et lastesi isää tai äitiä osaa kohdella edes jollakin tapaa inhimillisesti tai välittää vähääkään hänen tunteistaan, niin miten sen kunnioituksen kenellekkään muullekkaan osoittaa?
Ehkä ulosantini oli huono jossain viestissä, mutta nyt olet käsittänyt väärin. En ole avioliittoani tai eroaikeita setvinyt miesystäväni läsnäollessa vaan niistä puhuttiin viikonloppuna kotona sen jälkeen kun "jäin kiinni" leffareissultani. Ja ihan asiallisissa väleissä me olemme, ei täällä riehuta tai räyhätä. Ja tämä keskustelu mieheni kanssa olisi ollut edessä jokatapauksessa vaikka en olisi kiinni jäänytkään, tämä nyt vain nopeutti asiaa
-Ap