Haluaisin olla kotona lasten kanssa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mutta se ei vain kaiketi onnistu :'( Minulla 2 lasta 5v. ja 1,8kk. aloitin työt tuossa helmikuussa. tavallaan siellä ihan mukavaakin, mutta olisi NIIN ihana olla kuitenkin lasten kanssa kotona ja puuhastella mitä haluaa... Esokinen aloittaa syksyllä eskarin ja sitten joutuu taas muuttamaan päivähoitoaikoja yms. :/ Mutta Raha tässä TAAS ratkaisee ja ne velat :(

Kannattaa kuitenkin istua mietintäpöytään tuumimaan, onko mitään mahdolllisuutta kuitenkin vähentää menoja ja jäädä kotiin. Pankista saa lyhennysvapaita kuukausia jolloin makselee vain korkoja, ja muutenkin usein löytyy pientä säästönvaraa monistakin kodin asioista ja harrastuksista.

noh, ajatellaas näin. mä opiskelen (opintotuki on huomattavasti pienempi kuin kotihoidontuki) ja meillä on 4-henkinen perhe. eletään siis yksinomaan miehen tuloilla. kyllä sitä pärjää jos osaa nipistää! ja eikä me mun mielestä edes eletä tiukoilla. miehellä ei kuitenkaan keskivertopalkkaa suurempi ole!

Niin.... Meillä menee talon lyhennykseen kuussa 1100e. ? muut omakotitalon kulut päälle. Miehelläns. keskivertopalkka, itselläni nyt pieni. Mietin just et JOS ois ollut tosiaan viisas ja odottanut vaikka 5v. ja sitten vasta hankkinut omakotitalon ja sitä velkaa... niin oisin saanut olla lasten kanssa vielä kotona... Mutta tää on nyt tätä jälkiviisautta :headwall: Ei me kyllä varmaan tultais oikeasti toimeen jos jäisin kotiin :\|

Niin piti siis laittaa + eikä ? tohon yhteenkohtaan.... ja lisään että harratuksiin meillä ei mene ropoakaan... EI juoda eikä sauhutella. Ulkona syömässä käydään ehkä 2 kertaa kuussa(mäkkärissä :whistle: ). Et ei o paljon mistä tinkiä...

Tää on niin tuttu keskustelu myös täällä.. Mä joudun meneen töihin syksyllä. Eikä työpaikasta ole vielä tietoakaan. Esikoinen menee myös eskariin ja oisin niiiiin halunnut olla kotona !!! Vuosi on kohta maksettu lainasta pelkkiä korkoja, et enään siihen ei ole varaa. Omakotitalossa on tosiaan suuret kulut, se on tässä todettu. ( Tiedetty kyllä on ennemminkin ) Ei tässä meilläkään kauheesti ole menoissa karsittavaa, ainakaan niit et se mahdollistais mun kotiin jäämisen. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 21:12 Hiipiliini kirjoitti:
Tää on niin tuttu keskustelu myös täällä.. Mä joudun meneen töihin syksyllä. Eikä työpaikasta ole vielä tietoakaan. Esikoinen menee myös eskariin ja oisin niiiiin halunnut olla kotona !!! Vuosi on kohta maksettu lainasta pelkkiä korkoja, et enään siihen ei ole varaa. Omakotitalossa on tosiaan suuret kulut, se on tässä todettu. ( Tiedetty kyllä on ennemminkin ) Ei tässä meilläkään kauheesti ole menoissa karsittavaa, ainakaan niit et se mahdollistais mun kotiin jäämisen. :/

"kiva" et on joku kohtalotoveri... Tiedät miltä tuntuu... Mekin maksettu pelkkiä korkoja tähän asti eli puol vuotta :whistle: Et ei ole hurraamista ei :(
Tosi kurjaa kun ei nää omia lapsiaan kun parhaimpina päivinä illasta sen 3h. :snotty: Olen töissä sit vielä aina lauantait, eli koko perhe koossa vain su. ja mieskin on töissä joka toinen vko.loppu la+ su :'( Mä olen miettinyt pääni puhki tätä asiaa, mutta pakko se on töissä nyt vaan olla kait...

minä oloin tosta samasta syystä perhepäivähoitajaksi, nyt on 2 omaa ja 2 vierasta niin pärjätään omakotitalossa (uudessa) juuri niin ettei joka euroa tarvi laskea ja mies keskipalkkainen ;)

Mutta se ei vain kaiketi onnistu :'( Minulla 2 lasta 5v. ja 1,8kk. aloitin työt tuossa helmikuussa. tavallaan siellä ihan mukavaakin, mutta olisi NIIN ihana olla kuitenkin lasten kanssa kotona ja puuhastella mitä haluaa... Esokinen aloittaa syksyllä eskarin ja sitten joutuu taas muuttamaan päivähoitoaikoja yms. :/ Mutta Raha tässä TAAS ratkaisee ja ne velat :(
Veronmaksajien rahoillako sitten meinaisit elellä?

Alle kolmivuotiaan kannattaa olla kotona vanhempansa kanssa. Minä ainakin elän surutta veronmaksajien rahoilla tuon ajan, kun olen ennen lasten hankintaa maksanut veroja itsekin jo 15 vuoden ajan. Ei se voi niin mennä, että maksan veroja enkä saa ikinä mitään takaisin.

Et sinä kotona ollessasi elä veronmaksajien rahoilla vaan säästät niitä. Alle kolmevuotiaan päiväkotihoito maksaa kunnalle yli tonnin kuukaudessa. Harva perhe maksaa kunnallisveroina sen mitä käyttää lasten ollessa päivähoidossa, varsinkin jos lapsia on enemmän kuin yksi.
Meistä lähes joka ikinen on tämän yhteiskunnan nettosaaja, koska yhteiskunta tukee niin voimakkaasti koulutusta ja terveydenhuoltoa ja hyvällä tuurilla ihminen on aivan kohtuullisella eläkkeellä vuosikymmeniä elämästään. Joista on siis maksanut eläkemaksuina työuransa aikana murto-osan. Siksi länkytys verorahoilla loisimisesta (varsinkin kun perhevapaiden sijaisuuksien tekeminen on naisvaltaisilla aloilla merkittävä väylä työelämään ja sillä on iso myönteinen vaikutus työllisyyteen) on aivan naurettavaa.

Et sinä kotona ollessasi elä veronmaksajien rahoilla vaan säästät niitä. Alle kolmevuotiaan päiväkotihoito maksaa kunnalle yli tonnin kuukaudessa. Harva perhe maksaa kunnallisveroina sen mitä käyttää lasten ollessa päivähoidossa, varsinkin jos lapsia on enemmän kuin yksi.
Meistä lähes joka ikinen on tämän yhteiskunnan nettosaaja, koska yhteiskunta tukee niin voimakkaasti koulutusta ja terveydenhuoltoa ja hyvällä tuurilla ihminen on aivan kohtuullisella eläkkeellä vuosikymmeniä elämästään. Joista on siis maksanut eläkemaksuina työuransa aikana murto-osan. Siksi länkytys verorahoilla loisimisesta (varsinkin kun perhevapaiden sijaisuuksien tekeminen on naisvaltaisilla aloilla merkittävä väylä työelämään ja sillä on iso myönteinen vaikutus työllisyyteen) on aivan naurettavaa.

Ei lähes jokainen voi millään olla nettosaaja. Se on taloudellinen mahdottomuus kaikissa maissa, joissa julkiset menot rahoitetaan pääasiassa veroilla (eikä esimerkiksi öljytuloilla).

Haluat siis olla työnpakoilija ja yhteiskunnan elätti

Hyvällä tuurilla ollaan vanhuuseläkkeellä joo, mutta meidän suvussa yleensä on kuoltu sydänongelmiin jo viisikymppisenä, joten en todellakaan aio raataa lopouun asti ja olla tässä yhteiskunnassa pelkkä muiden elämisen maksaja. Kyllä minunkin pitää saada nauttia siitä, että yhteiskunta maksaa kaikki minun menoni. Minusta paras olisi, jos terveet ihmiset eivät saisi vastikkeetonta tuloa, vaan työmarkkinatuki ja sossutuet pitäisi maksaa takaisin 10 vuoden kuluessa, tai tuet menisivät kokonaan nollille. Terve ihminen saa kyllä töitä, kunhan viitsii yrittää eikä ole nirso.

Miten? Onko Suomessa oikeasti useamman sadan tuhannen työntekijän vaje, joka vieläpä on jäänyt täyttämättä ihan vaan kun ihmiset ovat niin laiskoja?
Jep jep, maailma on jo valmis. Nykyiset työntekijät kun saavat tämänhetkiset hommansa tehtyä, ei ole enää kellään töitä, koska maailmassa ei enää ole mitään tehtävää.

Töitä on aina, pitää vain olla riittävän viitseliäs keksiäkseen, miten oman osaamisensa saa myytyä. Ja jos ei ole osaamista, pitää homma opetella etukäteen omaan laskuun, eikä odottaa, että joku muu opettaa.

Töitä on aina, pitää vain olla riittävän viitseliäs keksiäkseen, miten oman osaamisensa saa myytyä. Ja jos ei ole osaamista, pitää homma opetella etukäteen omaan laskuun, eikä odottaa, että joku muu opettaa.

Tarkoitat, että työttömät ryhtyvät yksityisyrittäjiksi? Mitkä sitten ovat ne alat, jotka vetäisivät tuollaisen määrän yksityisyrittäjiä ja vielä sillä lailla, että siitä yrittämisestä saa edes sen työttömyyskorvauksen verran rahaa?

Tarkoitat, että työttömät ryhtyvät yksityisyrittäjiksi? Mitkä sitten ovat ne alat, jotka vetäisivät tuollaisen määrän yksityisyrittäjiä ja vielä sillä lailla, että siitä yrittämisestä saa edes sen työttömyyskorvauksen verran rahaa?
Mikä tahansa ala, jolle keksit uuden tuotteen tai palvelun. Mutta tietysti jos on mielikuvirukseton, aloitekyvytön, saamaton, jne, ei toivoa varmaankaan ole.

Mikä tahansa ala, jolle keksit uuden tuotteen tai palvelun. Mutta tietysti jos on mielikuvirukseton, aloitekyvytön, saamaton, jne, ei toivoa varmaankaan ole.

Ei noita uusia ja erikoisia tuotteita ole loputtomiin keksittävissä, vaan valtaosa ihmisistä on pakko työllistää jollain "bulkilla" tai "massatöillä".

Jos otetaan esimerkkinä kehitysmaat, niin niissä ensinnäkin erittäin huomattava osa ihmisistä elää pienviljelyllä. Suomessa se on kuitenkin mahdoton tie, koska maanviljelys tai karjan pito ei täällä kannata (vaan pyörii tukiaisten varassa). Sitten on erimerkiksi raaka-aineiden ja käyttökelpoisten tavaroiden esiin karsiminen roskien ja vastaavan seasta sekä niiden kunnostaminen, joka on myös hyvin yleistä kehitysmaissa. Silläkään ei kuitenkaan ansaitse tarpeeksi hyvin, ainakaan jotta olisi varaa muuhun kuin hökkeliasumiseen. Esimerkiksi vaikka roskien manuaaliselle lajittelijalle ei tarvitsisi maksaa palkkaa kuin 500 euroa kuussa niin jäteyhtiöt heitä silti tuskin palkkaisivat.

Kotiapulaiseksi tai vastaavaksi ryhtyminen ihmisille olisi kyllä yksi keino millä voisi työllistää aika ison määrän ihmisiä. Mutta sekin vaatisi palkkatason ja työnantajamaksuja aika radikaalia laskemista. Käytännössä puhutaan jostain parin euron työvoimakustannuksesta per tunti ennen kuin isommalla määrällä kotitalouksia olisi edes verotuksen laskun jälkeen varaa palkata itselleen siivoojaa/ruoanlaittajaa/lastenhoitajaa tms.

Jep jep, kolmentuhannen vuodenkin päästä ihmiskunta elää melko samalla tavalla kuin nyt, koska lähes kaikki keksittävissä oleva on jo keksitty. Maailma on jo valmis.
Kodinhoidolla ei elä, eikä kuulukaan elää, muutenhan kaikki hoitaisivat kotiaan itsekseen eivätkä kävisi töissä.

Ulkomaan velka tulee siitä, että Suomeen tulee enemmän kuin Suomesta lähtee, oli se sitten tavaraa tai palveluita. Tämä korjataan vain siten, ettei osteta ulkomailta tavaroita tai palveluja, vaan tehdään niitä täällä Suomessa ja myydään niitä ulkomaille, kilpailukykyisin hinnoin, tietysti. Ja jos ei meillä ole varaa ostaa Suomessa tehtyä vaatetta, ei meillä silloin ole vaatteeseen varaa. Jos vaate ostetaan ulkomailta halvemmalla, silloin tehdään ulkomaan velkaa. Nyt on vuosikausia ostettu tavaraa ulkomailta alihinnalla, ja siten luotu illuusio siitä, että olisi varaa vaikka mihin, vaikka jokainen ostos on vain tehnyt lisää ulkomaanvelkaa.

Jep jep, kolmentuhannen vuodenkin päästä ihmiskunta elää melko samalla tavalla kuin nyt, koska lähes kaikki keksittävissä oleva on jo keksitty. Maailma on jo valmis.
Kodinhoidolla ei elä, eikä kuulukaan elää, muutenhan kaikki hoitaisivat kotiaan itsekseen eivätkä kävisi töissä.

Ulkomaan velka tulee siitä, että Suomeen tulee enemmän kuin Suomesta lähtee, oli se sitten tavaraa tai palveluita. Tämä korjataan vain siten, ettei osteta ulkomailta tavaroita tai palveluja, vaan tehdään niitä täällä Suomessa ja myydään niitä ulkomaille, kilpailukykyisin hinnoin, tietysti. Ja jos ei meillä ole varaa ostaa Suomessa tehtyä vaatetta, ei meillä silloin ole vaatteeseen varaa. Jos vaate ostetaan ulkomailta halvemmalla, silloin tehdään ulkomaan velkaa. Nyt on vuosikausia ostettu tavaraa ulkomailta alihinnalla, ja siten luotu illuusio siitä, että olisi varaa vaikka mihin, vaikka jokainen ostos on vain tehnyt lisää ulkomaanvelkaa.

Tuollaista talousteoriaa kutsutaan merkantilismiksi, ja se todettiin pääsääntöisesti toimimattomaksi jo noin parisataa vuotta sitten.

Yhteistyössä