Mikä on sinun selityksesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rekisteröintipakko rajoittaa sananvapautta ja on ylipäätään avoimen kansalaiskeskustelun ihanteen vastaista. Jos lehden yleisönosastolle kirjoittaa nimimerkki "lapsena hyväksikäytetty", niin kyllä ihmisen pitää osata se kirjoitus ottaa vastaan yhtä lailla kuin nimelläkin kirjoitettu. Ei sitä tarvitse tietää kuka sanoo, vaan mitä sanoo.
Toihan se ongelma onkin. Kun ei osata sanoa oikein. Sitä voi kritisoida muutenkin kuin hyökkäämällä ja ilkeilemällä ja menemällä henkilökohtaisuuksiin. Jos noin käy, niin kyllä siihen on pystyttävä puuttumaan ja ripeästi.

He kuulema päättävät miten täällä ihmisiä rangaistaan ja ypn arvostelu on rangaistavampi teko kuin kiusaaminen ja täällä ei kuulema ole kiusaamista vaan erimielisyyttä.
KIeltämättä tuli muutaman kerran tyrskähettyä sen puhelun aikana ääneen ja hämmästyin sitä töykeää asiakaspalvelua mitä sain puhelun aikana osakseni...enpä ole moista ennen kokenut.
Vai niin - pitäisikö tässä nyt olla varuillaan rangaistuksista kun tässä on yp:n toimintakin tullut puheenaiheeksi?
Sinänsä omituista kun kaikkeahan saa kritisoida jotta mahdollisesti myös ymmärrettäisiin muuttaa toimintatapoja mutta näemmä heillä/yp on joku kummallinen ylimaallinen koskemattomuus...

Vai niin - pitäisikö tässä nyt olla varuillaan rangaistuksista kun tässä on yp:n toimintakin tullut puheenaiheeksi?
Sinänsä omituista kun kaikkeahan saa kritisoida jotta mahdollisesti myös ymmärrettäisiin muuttaa toimintatapoja mutta näemmä heillä/yp on joku kummallinen ylimaallinen koskemattomuus...
Emmä ole ainakaan varuillani, en ymmärrä miks heitä ei saa kritisoida mutta heidän mielestään kaikkien meidän muiden täytyy kestää jopa aiheeton ja ilkeäsävyinen kriitiikki, vaikka se olis tai menis kuin henk.kohtaisuuksiin.

Tämä on niin totta!
Aikuiset ihmiset ovat taantuneet pahemmiksi kuin kurittomimmatkaan lapset. Ja joukossa on vanhempiakin! Yhtään ei välitetä mitä kirjoitetaan eikä oteta vastuuta omasta käytöksestään.
No kuules: kun yhdellä siirtokeuhkopotilaalla oli väärä lääkitys - siis spc fimean mukaan selvästi! - vasta-aiheinen siis, ei kukaan voinut ilmoittaa asiaa hänelle, kun joutui osastolle. Muistan kyllä, mut ainoastaan rekkautuneet voivat poistaa itse tekstinsä (y)
Onko tuollaista sattunut pidempäänkin? Niin et sama lääkäri, joka asiasta mukamas vastaa, saa jatkaa virheitään loputtomiin?

No kuules: kun yhdellä siirtokeuhkopotilaalla oli väärä lääkitys - siis spc fimean mukaan selvästi! - vasta-aiheinen siis, ei kukaan voinut ilmoittaa asiaa hänelle, kun joutui osastolle. Muistan kyllä, mut ainoastaan rekkautuneet voivat poistaa itse tekstinsä (y)
Onko tuollaista sattunut pidempäänkin? Niin et sama lääkäri, joka asiasta mukamas vastaa, saa jatkaa virheitään loputtomiin?
asianomainen itse antoi lääkelistan kauan sitten.

Mä veikkaisin todelliseksi luvuksi joku 400-500 tyyppiä/päivä jotka selaa tätä tai kirjottaa tänne.
Aika moni löytää vanhoja ketjuja Googlen kautta tai muuten. Eli taitaa niitä lukijoita olla varmaan tuhansia per päivä.

Kirjoitusaktiviteetti sitten on ehkä max 100 hengen varassa per päivä, ja siitäkin kirjoitusaktiivisuudesta yksi henkilö eli palstapersu tuottaa todella ison osan.

Yleisestä mielenkiinnosta, viitsisikö joku linkittää johonkin kiusaamisviestiin? Kun en itse tunnista moista ilmiötä lainkaan. Johtuu varmaan siitä, että en avaa niitä ketjuja ollenkaan.
No sehän meni sillee, et asianomainen itse harmaili ja esimerkiksi pyysi itseään ulos ja siis vastaili itselleen. Se saattoi sellaisen silmissä näyttää kiusaamiselta, vaikka oli mukamas hauskaa. Ja sit pyysi koko ketjun poistamista, luulisin. Siksi niitä ei löydy.

No sehän meni sillee, et asianomainen itse harmaili ja esimerkiksi pyysi itseään ulos ja siis vastaili itselleen. Se saattoi sellaisen silmissä näyttää kiusaamiselta, vaikka oli mukamas hauskaa. Ja sit pyysi koko ketjun poistamista, luulisin. Siksi niitä ei löydy.
Eli joku on kirjoitellut itselleen ja sitten pyytänyt ketjun poistoa ja sen takia pitäisi minullekin tulla rekisteröintipakko? Miksi te ihmiset luette sellaisia ketjuja, joissa ei puhuta asiaa?

En viihdy täällä enää niinkuin ennen. Meno on todella tylsää ja vain muutaman aiheen ympärillä pyörivää.

Tämän palstan tappaa se,

että annetaan suvakki-mamu-älämölöttäjien riehua, onneksi ei ole sellaista jatkuvaa mv-lehti linkittelyä kuin aikaisemmin. Ennen koottiin samat aiheet yhden ketjun alle.

Ei saada paulaa aisoihin spämmäyslinkityksineen ikivanhoihin ketjuihin

palsta-suhde-draama raportoija mölöttää jatkuvasti. Jos jota-kuta jaksaa palstasuhteet kiinnostaa, niin osaa kyllä seurata niitä itsekin ilman moista raportoijaa. Tulee mieleen lähinnä joku pikku kakara vinkumassa: "äiti, äiti, tuo teki tuota ja tuo tuota" EVVK

Teini-meininki vinkujat, jotka hyökkäilevät toistensa kimppuun henkilökohtaisesti, aina kummasti harmaina.

Harmautta en pidä mitenkään pahana, minäkin olen iänkaiken täällä ollut ja aina harmaana tai mikä väri se sitten milloinkin on ollut rekisteröimyttämälle. Kenellekään en ole mitään törkeyksiä laukonut, joskus hieman vinoillut tai provoillut, mutta yleensä hyväntahtoisesti, olen niistä useinmiten tykkäyksiäkin saanut kohteelta itseltään ;)

Ennen tämä oli huomattavasti vilkkaampi paikka ja kysyi tai jutteli mistä aiheesta tahansa, niin sai vastauksia samantien vaikka kuinka paljon ja keskustelu soljui laidasta laitaan. Provotkin oli ennen parempia, joku niitä selkeästi veti saadakseen keskustelua aikaan jostain vakavastakin asiasta provon kautta, vaikka usein ne oli keveitäkin aiheita. Ennen täällä oli paljon hauskempaa. Ei ole noita nykyisiä "Tapa ittes"-tyylisiä vastauksia. Tosin silloin sai helposti jssap-vastauksia, jos joku jotain parisuhde-ongelmaa täällä pui, mutta yhtälailla kirjoittaja sai hyviä neuvojakin monesta eri näkökulmasta.

Emmä ole ainakaan varuillani, en ymmärrä miks heitä ei saa kritisoida mutta heidän mielestään kaikkien meidän muiden täytyy kestää jopa aiheeton ja ilkeäsävyinen kriitiikki, vaikka se olis tai menis kuin henk.kohtaisuuksiin.
Tarkoitatko tyyliin, muistitko ottaa lääkkeesi?
Minusta on hämmästyttävää, että sinä ja Echo olette täällä kuittailemassa, että harmaat kohtelevat teitä huonosti. Enää se punahilkka ja Aivan sama puuttuu. Ne vois kanssa tulla kertomaan, miten ilkeästi niille on kuittailtu.:whistle:

Minusta on hämmästyttävää, että sinä ja Echo olette täällä kuittailemassa, että harmaat kohtelevat teitä huonosti. Enää se punahilkka ja Aivan sama puuttuu. Ne vois kanssa tulla kertomaan, miten ilkeästi niille on kuittailtu.:whistle:
Mä kuittailen yleisesti ottaen takaisin sillon kun mulle tai jollekin toiselle on ilkeilty.
Oletko ottanut lääkkeesi, on kysymys viestiin mikä oli niin sekavaa settiä ettei siihen oikein voinut vastata muulla tavalla.
Kuten sanoin niin mikä saa esim. sinut kuvittelemaan että ilkeilyyn tai sekavuuteen jaksaa tai haluaa vastata millään muulla tavalla?
Vai meneeks tää juttu sun mielestä sitten niin, että vain harmaat saa kettuilla ja kuittailla, mutta teille ei saa vastata takaisin samalla mitalla, vaan pitää ottaa huomioon teidän herkät tunteenne?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: .....
Moni musta ei tykkää harmaiden vittuilemisesta. Harmaa kiusaaja nillittää kun musta puolustautuu. o_O

En mä ole sanonut että _mulle_ ollaan oltu ilkeitä. Joskus alkuaikoina ehkä.
Mutta itselläni on semmoinen kuva että kun jotain mustaa on harmaat rökittäneet jatkuvasti, niin se musta on lähtenyt.

:ROFLMAO:
Täytynee tähän todeta, että täällä ei ole yhtäkään sellaista ihmistä, joka pystyisi kuittailemaan mitään sellaista minusta, mikä menisi ihoni alle.

Vittuilu on luova taiteen laji. Ainut asia mikä minua toisinaan vituttaa, ovat ne, jotka kuvittelevat olevansa näppäriä vittuilijoita, mutta epäonnistuvat surkeasti. Niinä hetkinä tunnen suurta myötähäpeää.