Parisuhteeseen miehen kanssa eikä meillä ole yhteistä kieltä. Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kazakstan,turkmenistan,uzbekistan,japani, kiina,korea,mongolia,venäjä,brunei, filippiinit,indonesia, laos,malesia, singapore,thaimaa, vietnam,afganistan,bangladesh,intia,nepal,pakistan,sri lanka bhutan,myanmar,kambodza,brunei,kirgisia,arabiemiirikunnat,armenia,azerbaidzan,bahrain,egypti,georgia,irak,iran,israel,jemen,jordania,kuwait,kypros,libanon,oman,qatar,saudi-arabia,syyria,turkki???
Ei noi kaikki ole aasialaismaita.

Mitäköhän käyttöä?

No oikeasti!

Jos on jo suhteessa ilman että ois yhteistä kieltä niin on pare olla hiljaa ja keskittyä seksiin. Siinä kieli on hiton hyvä. Ja ellei se suju ja silti on yhdessä ilman yhteistä kieltä niin...

Keittämällä ja paistamalla siitä tulee herkullinen leivänpäällinen.

Ymmärryksen lisääntyessä tuloksena taas on todennäköisesti vain erimielisyys.

Miten te olette tavannut ja päätyneet muuttamaan yhteen jos ette edes samaa kieltä puhu? Mä oon luullu et tuo on enemmän thaikkujen ja postimyyntimorsianten ongelma...
Ymmärrätkö kuinka loukkaavaa ja rasistista on kutsua ihmisiä tuollaisilla sanoilla? Emme asu yhdessä, mutta tarkoitus on muuttaa yhteen kunhan olemme kihlautuneet ensin. Kielimuuria helpottamassa on ollut miehen ystävä, joka esitteli meidät toisilleen.

Rauhoitu.
Eiks olis ollut asiaa opetella ennen avioitumista edes perussanat miehen kielellä? Niin ja kyllähän sun miehenkin kannattais opetella suomenkieltä.
Emme ole naimisissa. Olen miehen kotimaassa työviisumilla ja olen asunut täällä jo ennen kuin tapasimme ja pärjännyt englannilla, koska yrityksessä työkieli on englanti. Aion jäädä tänne pysyvästi, joten minun on paras opiskella lisää kieltä ja opetan miehelle englantia.

Ymmärrätkö kuinka loukkaavaa ja rasistista on kutsua ihmisiä tuollaisilla sanoilla? Emme asu yhdessä, mutta tarkoitus on muuttaa yhteen kunhan olemme kihlautuneet ensin. Kielimuuria helpottamassa on ollut miehen ystävä, joka esitteli meidät toisilleen.
O-ou:ninja: Kyllä se "rasismi" on ihan omassa päässäs tässä tilanteessa.
Mutta kyllä sä sen kielen opit, ei tuohon varmaan mitään muita konsteja ja oikoteitä ole kuin mitä tässä on ilmi tullut, löytyiskö netistä jotain hyvää kielen opetus ohjelmaa?

O-ou:ninja: Kyllä se "rasismi" on ihan omassa päässäs tässä tilanteessa.
Mutta kyllä sä sen kielen opit, ei tuohon varmaan mitään muita konsteja ja oikoteitä ole kuin mitä tässä on ilmi tullut, löytyiskö netistä jotain hyvää kielen opetus ohjelmaa?
Mielenkiinnosta kysyn kutsutko kaikkia ulkomaalaisia postimyyntimiehiksi ja -vaimoiksi? Miehen ystävä alkaa opettamaan minulle kieltä. Kyllä tässä tosissaan on kumpikin.

Emme ole naimisissa. Olen miehen kotimaassa työviisumilla ja olen asunut täällä jo ennen kuin tapasimme ja pärjännyt englannilla, koska yrityksessä työkieli on englanti. Aion jäädä tänne pysyvästi, joten minun on paras opiskella lisää kieltä ja opetan miehelle englantia.
Kyllä teidän silti olis kannattanut kaiken järjen mukaan ennen syvempiä suhteita opetella edes jonkinlainen yhteinen kieli...kuulostaa kovasti siltä, että olette menneet niin sanotusti huuman perässä ja itse ainakin löisin jarruja ja haluaisin oikeasti tutustua mieheen jonkinkielimuurin ylittävän asian kautta.
Miten voit luottaa siihen mutu tunteeseen, että tiedät hänen olevan se oikea vaikket voi tietää hänen pienimpiäkään ajatuksia ellei sitten se hänen ystävä ole ympärillänne 24/7 niitä sulle kertomassa?
Täytyyhän sun miesystävänkin tietää mitä sä ajattelet ihan perusasioista jne...seksiä toki voi harrastaa ilman sanoja, mutta eiks sua huolestuta sitten, että hän vaikkapa käyttää sua ja haukkuu sua omalla kielellään ilman, että ymmärrät missä meette?

Mistä sä tiedät että se tykkää/rakastaa kun ei ole yhteistä kieltä? mitä jos se on yrittänyt saada sinua pois sen elämästä, muuttamaan pois etkä tajua vaan yhtään mitään.
Siitä tiedän, koska mies välittää ja rakastaa. Kokkaa ruokaa aina kun on vapaata töistä ja tuo kukkia, kirjoittelee minulle romanttisia viestejä. Minut on esitelty miehen perheelle ja he ottivat lämpimästi vastaan. Miehen sisko puhuu englantia ja miehen ystävä oli mukana tulkkina. Kyseinen ystävä järjesti meidät treffeille ja on kertonut miehen syvimmistä tunteista ja kääntänyt minunkin puheet miehelle. Ei tässä ole mitään hämärää eikä väärää, ainoastaan kielimuuri on purettava.

Siitä tiedän, koska mies välittää ja rakastaa. Kokkaa ruokaa aina kun on vapaata töistä ja tuo kukkia, kirjoittelee minulle romanttisia viestejä. Minut on esitelty miehen perheelle ja he ottivat lämpimästi vastaan. Miehen sisko puhuu englantia ja miehen ystävä oli mukana tulkkina. Kyseinen ystävä järjesti meidät treffeille ja on kertonut miehen syvimmistä tunteista ja kääntänyt minunkin puheet miehelle. Ei tässä ole mitään hämärää eikä väärää, ainoastaan kielimuuri on purettava.
Hommaat tulkin niin ei tartte opetella uutta kieltä.

Hommaat tulkin niin ei tartte opetella uutta kieltä.
Ei ole hyvä ratkaisu pidemmän päälle, jos aikoo asua miehen kotimaassa...kyllä sillon vaan täytyy opetella miehen äidinkieli.
Ihan kannattaa aloittaa alkeellisimmista asioista, vaikkapa huonekalujen nimet, keittiötarvikkeiden nimet, värit, numerot, aakkoset jne...