Yhteiset pelisäännöt ja niiden rikkominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotenkin tuntuu siltä, että nykymaailmassa tarvitaan enemmän sääntöjä!
Kaikki ei ole enää niin itsestäänselvää kuin ennen. Vaikuttaa, että parisuhteiden laatu on lähtökohtaisesti huomattavasti liberaalimpaa kuin aiemmin.

Jos homma ap: llä ja hänen miehellään on toiminut 19 vuotta sääntöjen kera niin ei kai se ihan huonosti ole. Päasia että molemmat ovat tyytyväisiä sopimuksiin.

Hyvä, että kommunikaatio toimii noin hyvin - kykenette keskusyelemaan asioista avoimesti. Varmasti pääsette molempia tyydyttävään lopputulokseen.

Itse olen huomattavasti liberaalimpi parisuhteessa, eikä poikaystävien poissulkeminen olisi minulle vaihtoehto.

Nykyään on niin monta erilaista maailmaa, joiden välissä pitäisi pyöriä. On työpaikka, on työpaikan WA-ryhmät, on kotielämä, harrastus maailma jne. Monta omaa maailmaa, joissa jokaisessa voi tarpeen tullen tehdä puolisolleen kurjasti. Kaikki ei tietenkään niin tee, eikä se ole oletusarvo, mutta niitä mahdollisuuksia on nykyään paljon. Olemme tosiaan 19 vuotta saman katon alla oltu ja säännöt ovat toimineet hyvin, vastakkaista sukupuolta olevia kavereita on molemmilla, mutta ei työkavereiden puolella. Olemme nähneet asian niin, että työkavereiden kanssa jaetaan niin paljon omasta elämästä aikaa, niin ei ole tarpeen rakentaa vastakkaisen sukupuolen omaavan kanssa enää vapaa-ajan kuvioita tai jakaa somessa olevia henkilökohtaisia päivityksiä. Se on toiminut näiden vuosien ajan, nyt vaan tapahtui jotain ja homma meni mietintään. Eiköhän tästä puhumalla selvitä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Eihän ap ole sopinut kun mies haluaa omat säännöt?

Hyväksyisitkö sinä miehelle muita tyttökavereita sitten?
Tyttökaverit on minun puolesta ok, mutta ap: n täytyy keskustella asiasta miehensä kanssa. Mä sain sellaisen käsityksen, että ap:n mies on samaa mieltä ap:n kanssa, mutta ei kehdannut sanoa sitä tälle työkaverille suoraan. Jospa mies kerää rohkeutta ja poistaa tän naisen facesta tms.
Säännöt on säännöt, oli ne sitten muiden mielestä kuinka typeriä tahansa.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Nykyään on niin monta erilaista maailmaa, joiden välissä pitäisi pyöriä. On työpaikka, on työpaikan WA-ryhmät, on kotielämä, harrastus maailma jne. Monta omaa maailmaa, joissa jokaisessa voi tarpeen tullen tehdä puolisolleen kurjasti. Kaikki ei tietenkään niin tee, eikä se ole oletusarvo, mutta niitä mahdollisuuksia on nykyään paljon. Olemme tosiaan 19 vuotta saman katon alla oltu ja säännöt ovat toimineet hyvin, vastakkaista sukupuolta olevia kavereita on molemmilla, mutta ei työkavereiden puolella. Olemme nähneet asian niin, että työkavereiden kanssa jaetaan niin paljon omasta elämästä aikaa, niin ei ole tarpeen rakentaa vastakkaisen sukupuolen omaavan kanssa enää vapaa-ajan kuvioita tai jakaa somessa olevia henkilökohtaisia päivityksiä. Se on toiminut näiden vuosien ajan, nyt vaan tapahtui jotain ja homma meni mietintään. Eiköhän tästä puhumalla selvitä.
Vaikutatte hyvin järkeviltä ihmisiltä. Uskon, että asia selviää. Tsemppiä teille ja kaikkea hyvää!❤

• Tykkää
Tyttökaverit on minun puolesta ok, mutta ap: n täytyy keskustella asiasta miehensä kanssa. Mä sain sellaisen käsityksen, että ap:n mies on samaa mieltä ap:n kanssa, mutta ei kehdannut sanoa sitä tälle työkaverille suoraan. Jospa mies kerää rohkeutta ja poistaa tän naisen facesta tms.
Kaikesta paistaa läpi ihastuminen siihen työkaveriin, mutta toivottavasti kyse tuosta mitä kirjoitit.

Kaikesta paistaa läpi ihastuminen siihen työkaveriin, mutta toivottavasti kyse tuosta mitä kirjoitit.
Ihmiset ihastuu usein, ei sille mitään voi, mutta se miten toimii niissä tilanteissa on tärkeää, jos tarkoituksena on jatkaa parisuhteessa oman puolison kanssa.

Itse saatan ihastua sukupuolesta riippumatta kovastikin, en romanttisessa mielessä vaan siksi koska ihminen voi olla hyvin valloittava ja ihana. En siltikään suunnittele mitään seksiä tai yhteiseloa ko. ihastuksen kanssa.

• Tykkää

Meillä on siis molempia osapuolia koskeneet samat säännöt aina. Koskaan aiemmin ei ole tästä tarvinnut "vääntää". Nyt mies ei ollut omien sanojen mukaan "kehdannut" kieltäytyä eikä ollut osannut sanoa Ei. Minulle on ok, että somessa seuraillaan puolin ja toisin, mutta sen tulee tuolloin olla reilua molemmin puolin. Ja tosiaan minäkin toivon että hän joko poistaa naisen tai sitten on sääntömuutosten aika molemmin puolin.

Tätä minäkin olen miettinyt, että onko nyt edessä sellainen "vastus" ettei mieheni sen vuoksi ole saanut sanottua ei. Onko kenties sen verran kiinnostus herännyt, että olisikin ihan mukavaa vähän suomessakin aikaa tämän typyn kanssa viettää. Tottakai toivon, ettei näin ole. Mutta näin pitkässä liitossa ihastuminen on varmasti mahdollista ja uskon, ettei ainakaan helpota, kun ovat 8 tuntia päivässä samassa paikassa ja jos siihen päälle somettavat. Mutta toivon olevani väärässä ihastumisen suhteen.

Yhteistyössä