...aluksi täytyy heti todeta ,että jos olet kovin "herkässä mielentilassa" ,niin älä lue tätä ,sillä laitan aika suoraan tämänhetkisiä ajatuksia.
Minulla on "entisestä elämästä" aikuiset lapset ja nykyisin miehen kanssa olen ollut nelisen vuotta (hänellä on myös aikuiset lapset).
Yhteistä lasta ei ole suunniteltu ,vaan kumpikin nauttii itsekkäästi tälläisestä uudesta aikuisten elämästä.
Minulta on vuosia sitten leikattu endometriisio ja viime kesänä poistettiin toinen munasarja.
Ehkäisynä ollut kondomi sekä "varmat päivät" eli vuodon aikana ja siitä pari päivää olemme yleensä olleet ilman ehkäisyä.(huom myös ikäni)
Elämä yllättää ja ensimmäiset kuukautiset ovat jääneet pois ja kaikki mahdolliset raskauden oireet (jälkeenpäin mietittynä)on.
Vuotoni ovat olleet aina päivälleen ,eikä vaihdevuosi oireita ole ollut.
Raskaustestiä en ole uskaltanut edes tehdä ja tiedän sen sisimässäni ,että raskaana olen.
Työkseni olen lähes ikäni hoitanut kehitysvammaisia lapsia ja nykyisin aikuisia.
Ensimmäinen ajatukseni oli ,että eihän tämä voi olla mitenkään mahdollista!
Ja SEURAAVAKSI mietin ,että miten jaksan...
Ajatukset menevät laidasta laitaan ,enkä osaa iloita tästä ainakaan vielä tämän väsymyksen ja sekavuuden keskellä.
Mieheni on ottanut uutisen ilolla vastaan.
Ja tunnustan ,että vähän harmittaa sekin kun olen noin kuusi vuotta suunnitellut erästä matkaa
ystävieni kanssa kuukaudeksi maapallon toiselle puolelle ja lennot tilattu.
Lähtö olisi ollut tammikuussa.
Nyt joku ajattelee ,että pääsehän sinne ,mutta tiedän että mahdollisuutta ei ole ainakaan 15 vuoteen ja sitten olen ,niin vanha etten jaksaisi istua edes koneessa sitä 21 tuntia.
KESKEYTYSTÄ en ole edes ajatellut.
Ja koska ajatukseni ovat välillä kovin sekavat ,niin ajattelen ,että saan rangaistuksen ,kun en osaa iloita (vielä) ja saan vielä keskenmenon.
Töissä vaikea olla ,kun välillä voisin mennä väsymyksen takia vaikka kaappiin nukkumaan ,eikä siellä nyt varmaan ensimmäisenä tule mieleen kellekkään että olen raskaana.
Yökin vedet silmissä ulosteiden ja haavahoitojen "tuoksuissa" ja huomaan ,että minä entisenä pitkähermoisena ihmisenä en jaksa kuunnella kehitysvammaisten ääntelyä ja asioiden hokemista, vaan yritän karttaa sellaisia tilanteita.
Asioilla on tarkoituksensa ja jos tämä raskaus menee loppuuun ,niin elämämme ainakin muuttuu täysin.
Kun vain saisin voimia tähän alkuun jostain, kellekkään ei voi kertoa ja jakaa asiaa vielä tässä vaiheessa.
Matkalle lähtijät puhuvat aina tulevasta reissusta ja varmaan pian ihmettelevät mihin innostukseni on kadonnut.
Kaverit pyytävät terassille yms ja mukava on keksiä syitä miksi jään mieluummin kotiin . ..