Nojoo siis toi säästämisvinkki minkä annoit on kyl hyvä. Ku noh jos rahaa on vaik kymppi tilil ni sit tietää et jotain saa ostettua ku tilillä ei ole yhtään sit jostain syystä tuntee tylsyyttä.
Mut kiitos hyvistä vinkeistä. Nyt en just pysty avaan toista tiliä kun passi meni vanhaksi ja vast loppuvuodesta siihen varaa sijoittaa. Nytkin tuli monen kuukauden pyykkitupalaskut ku en ollut hoitanut niitä ajoissa ja sähkönsiirtomaksukin. Mut toi sun juttus on paljon parempi oishan se oikeesti hyvä et olis jotain konkretiaa et pankkitili kasvais ja säästäis just vaik reissua varten ni olis jotain järkeäkin et teet kyl ton tosi hyvin. Mulla se järki vaan lähtee pääst ku on massii et johki "käytettävä" et nyt olisi kiva nähdä ihmisiä. Täällä se on vähän hankalaa ku monen puuha on just et nähdään kaljoilla ja on mussa kyl paljon myös introvertin virkaa ehkä et viihdyn kotona ihan yksikseni. Mut joskus on sit kiva nähdä ihmisiä ihan livenäkin. Ne vaan on sit aina vaan niitä et nähdään kaljojen merkissä. Mä oon jo pitkään kaivannut uutta menoa. Mut sitkun tulis uutta ni jumahdan silti siihen vanhaan aivot on metkapaikka et miks ne tykkää siitä jumituksesta.
Joo siis yks frendi sanoi mulle et mä kuuntelen paljon sellasta musiikkia mikä vie luonnon maisemiin. Olen nyt kohta menossa nukkumaan ja kuuntelen yhtä biisiä repiitillä nyt kun se tuo iloista mieltä.
Joo tytön sukulaisella on omia hevosia niin saa sitäkin puolta ku maatilalla ja paljon muitakin eläimiä.
Noh noista sun kauneustuetteista tuli mieleen et millanen se kala jalkakylpy on ootko sitä kokeillut koskaan?.
Tota ihan mielenkiinnosta millainen on hiusnaamio koskaan edes kuullutkaan sellaisesta?
Minne sun ajatus lähtee monesti vaeltelemaan onko ne jotain pikku unelmia vai kaipausta. Titanicis oli sekin kaunis kohta kun ne katsoi piirustuksia mitä jack oli tehnyt sit se kertoi et tuo nainen tuli joka päivä sinne parhaimmissaan ja odotti rakastaan.
Noh millainen tunne siitä kasvonaamiosta tulee kun otat sen pois siis laitatko sä ne kurkut silmiesi päälle ? Ainakin leffois ne niin tekee. Tai onko niistä mitäään hyötyä ja mitä mieltä olisit miehestä joka kokeilisi ainakin kerran naamiota ja teksitsä sille sen naamion?
Siis ku sun mieli alkaa vaeltaa nih etkö vaan lopeta ajattelua vai sinkoileeko se ajatus sillain et sun mieli ei sitä kykene hallitsemaan? Mulla ehkä öisin tää ongelma ku sitkun oon sulkenut muut jutut nih välillä saatan lähteä lentoon ajatuksieni ja huomaan et oho nythän onkin jo aamu vaik mennyt "ajoissa" nukkumaan.
Mut siis joo mikä sun mielestä on hyvä ruokabudjetti kuukaudelle yksin asuvalle aikuiselle. Et mil ruuan laatu pysyis tasasena ja söis hyvin paljon sun budjetti on kuukaudes?.
Ainiin täs tää biisi mitä nyt kuuntelen ja kohta nukkumaan. Oli kiva lukea sun arjesta huomioita ja kyl munkin pitäisi elää paaljon pihimmin ja säästää. Vois koittaa ottaa tavotteeks säästämisen. Hyvää yötä
Listen to Vanyashi - Luna by Vegard Eid Skjerdingstad on #SoundCloud
Explore the largest community of artists, bands, podcasters and creators of music & audio
on.soundcloud.com
Varmaan onnistuisi nettipankissa toisen säästötilin avaaminen.
Tiedän sen kalakylpyjutun, nähnyt ulkomailla sekä muistaakseni Lempäälän ideaparkissa oli sell., mutta ei taida enää olla. En ole kokeillut. Joskus jossain muistaakseni pohdittiin, voisiko mahd. näiden kalojen välityksellä siirtyä veriteitse tarttuvat sairaudet asiakkaasta toiseen. Riski on toki pieni.
Marketeissa on valmiita hius-ja kasvonaamio tuotteita. Body shopista ostin viimeksi. Kosteuttavat mukavasti kesän jälkeen pitkiä hiuksia ja kasvon ihoa.
Yleensä laitan nämä jutut saunassa ollessa kun on silloin helpointa.
Voisi näitä itsekin tehdä, ehkä tekisin jonkun hunaja-kauralese-hienosokeri mössön kasvoille.
Miehille kuuluu myös itsensä helliminen ja on varmaan paljon yleisempää kuin ennen. Varsinkin miehet käyttävät kasvovoiteita. Tottakai laittaisin ja tarjoisin miehelle myös, olisi mukavaa yhteistä lauantai-illan "huumaa"...
Nyt kun oikein sekoitan sua, kerron että löysin ihan citymarketista Argan oil tuotteen, laittelen kasvovoiteiden päälle ja hiuksiin vähän.
En osaa tohon ruokabudjettiin ottaa kantaa. On jäänyt tavaksi katsoa tuotteiden kilohintoja ja valita sen mukaan tuotteita, kauppojen halpamerkkejä. ja uskollisesti katson ne punalaputetut tuotteet, jos on esim. lohta, kanaa laitan pakastimeen.
lOen nyt jämähtänyt ostamaan töihin valmissalaatin, on helppo kuljettaa.
Teen yleensä muuten ruuat varsinkin arkisin. Viikonloppuisin tulee livettyä herkkuihin.
Ihan peruna, riisi-ohra, makaronijutuilla, paljon tulee käytettyä kanaa ja toki jauhelihaa, keittoja, laatikoita.
Marttaliiton sivuilta löytyy hyviä ohjeita, pistä linkin myöhemmin.
Ja tämähän voisi olla tyttären kanssa uusi harrastus, tehdä ruokaa yhdessä ja/tai leipoa.
Esim. ennen nukkumaan menoa voi vuoteessa tehdä myös rentoutusharjoituksen ja rentouttaa raaja kerrallaan siis ajatuksissaan/antaa lämmön ikään kuin levitä kys. rajaajaan, pysyy ajatuksetkin koossa ja nukahtaa helpommin. Ensin on vaikeahkoa, mutta kun sitä tekee nopeutuu.
Tätä on jumalattoman vaikea selittää kirjoittamalla.
Jotenkin ajatusten pysäyttäminen/tyhjentäminen voisi rauhoittaa, olla ikään kuin siinä nimenomaisessa hetkessä, eikä juosta koko ajan eteenpäin. Ja pysähtyä nauttimaan nyt , eikä murehtia menneisyyttä eikä tulevaisuutta.
Hyvää yötä