Hakutulokset

1. Ä

5 kk lapsenne pituus/paino

Haluaisin tietää minkä kokoisia lapsia teillä on .Meidän typykkä on 8.3kg ja pituutta 68 cm. :heart:
  2. Ä

asumistuesta

hei. asumistukea omistusasuntoon saa tiukoin ehdoin. kela maksaa vain vastikeosuudesta eikä tietääkseni ollenkaan asuntolainasta. säästöjä saa olla alle 10 000 euroa (jos menee yli ei tipu tukiaisia). eli mitään isoa summaa sieltä ei kyllä tule. pankilta voi tälläisen yllättävän työttömyyden...
  3. Ä

HGIN.n mammoja...

Joo täältä löytyy yksi helsingin mamma...meidän tyttö 5kk itse olen 28vee.
  4. Ä

Kihomadot aikuisella

Minulla oli jokin aika sitten vähän sama tilanne. Koko perhe söi monta kuuria kun minua vaan kutitti ja kutitti. Lopulta päätin, että nyt pidetään taukoa ja koitan olla tarkkailematta kutinoita. Siihen asti mietin joka päivä kutiseeko vaiko eikö. Kutinat hävisivätkin jonkin ajan kuluessa. Joskus...
  5. Ä

Mitä 3v lahjaksi

Meillä ainakin palapelit aivan huimassa suosiossa tällä hetkellä (kesäkuussa 3v. tyttö)!
  6. Ä

yökuivaksi

Anna ajan kulua, ja pidä vaippaa öisin...ei ol mikään ihme, ett ton ikänen vielä kastelee öisin! Meillä neiti oppi päiväkuivaksi 2-vuotiaana, ja nyt vasta viikko sitten, eli 2kk vajaa 3-vuotiaana oppi ihan yht´äkkiä yökuivaksi...Sitä ennen vaippa oli ollu ihan litimärkä joka yö....Ja nyt vaikka...
  7. Ä

kuparikierukasta välivuotoa?

Olen käyttänyt kuparikierukkaa ainoana ehkäisynä vuoden verran. Sain toisen lapseni korkealla iällä "vahingossa" :), jonka jälkeen asensin kuparikierukan.( Hormonikierrukka ei sovi minulle, kokeilin sitä esikoisen syntymän jälkeen.) Nyt 44-vuotiaana on alkanut tiputella eämääräisiä...
  8. Ä

Äitit-79

Olen helsingistä ja meidän tyttö 3kk
  9. Ä

Lasten nimiä A-kirjaimella!?

itse tykkään ALEX nimestä ja tytöllä ARINA
  10. Ä

G: Lapsesi pituus ja kengän numero

Tyttö 2v 8kk, pituus n.92cm ja kenkä 25-26, riippuen hiukan kengästä (onko villasukkavara,vaiko ei...)
  11. Ä

Voiko olla refluksia?

Kiitos vastauksestasi! Varmensit vaan oloani, että kyllä sitä lääkäriin taidetaan mennä käymään. Jotenkin sitä itse vaan epäilee, että liioitteleeko asioita ja paisuttelee niitä mielessään... Ja senkin takia kyselin että eihän nuo ole ihan klassisia refluksitaudin oireita, se kuitenkin...
  12. Ä

Voiko olla refluksia?

Kyselisin täältä apua, kun en itse tiedä mitä tekisin... Eli taustaa... Meidän tyttö on ollut ihan vauvasta asti aika itkuinen ja vatsavaivanen, pidettiin sitä lievänä koliikkina. Kolmen kk iän lähestyessä heräsin huomaamaan että itku liittyi aina syömisen aloitukseen (täysimetyksellä),tyttö...
  13. Ä

Vinkkejä kaivataan! Vauvan kanssa Kanarian saarille!

Ai niin, me ollaan lapselle aina annettu maitohappobakteereja ulkomailla, Kanariallakin. Eikä ole koskaan vatsavaivoja ollut pienokaisella, ikää nyt 4v ja etelänmatkoja takana jo 6. Ei niistä ainakaan haittaa ole, päinvastoin, lapset kun tahtoo nuohota jokapaikan. Oikein hyvää matkaa teille =) =)
  14. Ä

emättimen limainen vuoto?

minulla myös,mutta aattelin kysyä tarkennusta onko se teillä joskus myös sellaista valkoista lima kökköö..siis nimen omaan limaista hieman kuim räkäpaaku?minulla myös joskus vatsa kipeä.. :o
  15. Ä

auttakaa

Onkohan syytä huoleen, kun mulla tuntuu tossa kohdunnapukassa tai siinä ihan reunassa mistä kohdunsuu aukeaa niin sellanen pieni patti. Synnytyksestä 9kk ja lääkäri otti PAPA-kokeen toukokuussa. Kaikki oli ok. Onko kenelläkään tietoa mikä se kovan tuntunen pieni kohta on? Onkohan se jokin arpi...
  16. Ä

leikit ja harrastukset(n.10v tytöt)

Meillä kanssa tyttö kovasti vielä leikkii ihan pikkuhevosilla ja nukeillakin. Pikku-veljen kanssa konttailee pitkin lattioita ja pihalla juoksentelee hevosleikkejä. Olisin esittänyt "jatkokysymyksen" kun alkoi mietityttämään: mitä tyttönne leikkivät kavereiden kanssa ja mitä tekee/leikkii...
  17. Ä

Tietääkö joku...auttakaa

Tämä voi olla taas jonkun mielestä tosi tyhmä kysymys, mutta kysyn silti. Onkohan normaalia, kun mulla tuntuu sellanen vähän kovan tuntunen patti tossa kohdunnapukassa. Tai oikeastaan siinä ihan reunassa. Olen käynyt säännöllisesti PAPA-kokeessa. Viimeksi nyt toukokuussa. Kaikki oli ok...
  18. Ä

Kannustalosta asiaa

Kun me ruvettiin suunnittelemaan taloa, niin monelta firmalta otettiin tarjous, joista Kannus talo kallein (me haviteltiin Auroraa) Nyt meille tulee melkein "auroora" Pitkästätavarasta ja huomattavasti edullisemmin. B)
  19. Ä

jalat raskauden jälkeen

Mulla kans "kasvoi" jalat raskauksien jälkeen, joita takana kaks. Aikasemmin kengänkoko 39, esikoisen jälkeen 40 ja nyt 40-41. Ekan raskauden jälkeen jouduin suurennuttamaan sormuksetkin, ne onneks menee yhä ettei tarvinnu enempää suurennuttaa. Tuo kenkien uusiminenkin kävi ihan tarpeeks...
  20. Ä

Miksi EI kondomille?!

\ Peesi! Miun mielestä kortsut tekee seksistä jotenki "suunniteltua" siis ei voi ex-tempore esim. saunassa alkaa touhuilemaan. Lisäks mulla on kauhee raskauden pelko kumien kans, mut tällä hetkellä pakko käyttää kun kierukkaa oottelen...

Yhteistyössä