2,5kk yhdessä asumista takana - ja kaikki tökkii jo nyt :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unhappy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi enää edes luettelet miehen hulluuksia, jo ekassa viestissä oli enemmän kuin tarpeeksi informaatiota. Mies ei selkeästi rakasta sinua eikä halua oikeasti elää kanssasi, mutta ei vaan saa itse tehtyä eropäätöstä. Tai sitten on muuten vaan luonnevikainen hullu. Jokatapauksessa, mitä hemmettiä edes mietit tuollaista suhdetta, eihän tuossa ole mitään järkeä.

Ja kun saat miehen pihalle, vaihdatat lukot, ihan vain kaiken varalta.
Minusta tuntuu, että mies itse tuolla erolla uhkaillessaan vaan koittaa pitää sinua enemmän otteessaan, en ihmettelisi yhtään jos siitäkin raivostuisi ettet SINÄ enää halua olla yhdessä. Hän voi alkaa uhkailemaan esim. itsarilla tms. koittaa sitoa sinua kiinni itseensä ja mukamas syyllistää sinua jos hänelle jotain tapahtuu. Pää kylmänä tällaisissa tapauksissa täytyy pitää, vaikka tiedän ettei ole helppoa.
Ja tosiaan, koita saada tukijoukkoja tuohon erotilanteeseen, ehkä jopa kaikessa hiljaisuudessa vaihtaa puh. numero ja uusi numero salaiseksi.
En halua maalata piruja seinille ja pelotella liikaa, mutta jos käytös jo nyt on tuollaista, en ottaisi mitään riskejä että mies jäisi "vainoamaan" eron jälkeen.

Luin tämän viestiketjun uudelleen läpi ja NYT vasta ahdistaakin :( Ehkä minä vaan liioittelen/ näen asioita omasta näkökulmasta? Miehessä on paljon hyvääkin; on reilu (silloin kun ei riidellä), luotettava (ainakaan vielä ei ole tullut eteen asiaa, että olisi valehdellut/ toiminut toisin kuten luvannut), tekee paljon kotitöitä, hoitaa työnsä hyvin, osallistuu raha- asioihin vähintään tasapuolisesti, ei juo ja on "muutenkin kunnollinen" (mitä se sitten ikinä tarkoittaakin).
Ja totuuden nimissä sanottava, että tuo narsisti- ajatus on käynyt itsellänikin mielessä, mutta en halunnut mainita alkukirjoituksessa siitä mitään, etten tulisi tahtomattani ohjattua keskustelua tiettyyn suuntaan. Olen kuullut, että miehen edellinen vaimo on jo hänet nimennyt narskuksi, mutta miestä oli helppo uskoa, kun hän väitti naisen olevan aivan hullu (valitettavasti sain siitä naisen hulluudesta itsekin henkilökohtaisen osani).

Luin tämän viestiketjun uudelleen läpi ja NYT vasta ahdistaakin :( Ehkä minä vaan liioittelen/ näen asioita omasta näkökulmasta? Miehessä on paljon hyvääkin; on reilu (silloin kun ei riidellä), luotettava (ainakaan vielä ei ole tullut eteen asiaa, että olisi valehdellut/ toiminut toisin kuten luvannut), tekee paljon kotitöitä, hoitaa työnsä hyvin, osallistuu raha- asioihin vähintään tasapuolisesti, ei juo ja on "muutenkin kunnollinen" (mitä se sitten ikinä tarkoittaakin).
Ja totuuden nimissä sanottava, että tuo narsisti- ajatus on käynyt itsellänikin mielessä, mutta en halunnut mainita alkukirjoituksessa siitä mitään, etten tulisi tahtomattani ohjattua keskustelua tiettyyn suuntaan. Olen kuullut, että miehen edellinen vaimo on jo hänet nimennyt narskuksi, mutta miestä oli helppo uskoa, kun hän väitti naisen olevan aivan hullu (valitettavasti sain siitä naisen hulluudesta itsekin henkilökohtaisen osani).
Ei, ei, ei ja ei!!!

Aivan metsään menee tuolla ajattelutavalla, koska sellalista ihmistä ei olekaan, jossa ei olisi hyviä puolia. Kaikki hirmuhallitsijatkin ovat aina hyvin "kunnollisia" ihmisiä.

Ei, et liioittele etkä ajattele vain omasta näkökulmastasi! Juuri noinhan se mies sinut saa käytöksellään ajattelemaan. Lopulta alat miettimään, oletko itse hullu ja onko nuo asia edes tosia, kun ovat niin älyttömiä ja että itse vain kuvittelet kaiken. Niin se valitettavasti homma menee, että narsisti saa uhrinsa epäilemään itseään.

Älä vähättele tai ala miettimään niitä hyviä puolia. Toimi, ennen kuin on liian myöhäistä.

Ja voisitko valoittaa miten tämä exän "hulluus" on näyttäytynyt?

[QUOTE="vieras";27678592]Ei, ei, ei ja ei!!!

Aivan metsään menee tuolla ajattelutavalla, koska sellalista ihmistä ei olekaan, jossa ei olisi hyviä puolia. Kaikki hirmuhallitsijatkin ovat aina hyvin "kunnollisia" ihmisiä.[/QUOTE]
Ja turvaa selustasi, kun pistät miehen pihalle, ettei esim. tuhoa kostoksia valokuviasi ym. muuta mitä ei rahalla korvata. Kaikki muistorakkaat tavarat talteen muualle ennen ilmoitusta. Jos pelkäät väkivaltaa, niin hommaa paikalle kavereita ja tosiaan vaihdata lukot. Jos alkaa tulemaan häiriköintiä tai uhkailua, niin kaikki viestit ja puhelutiedot talteen ja rikosilmoitus.

Tosta syyllistämisestä vielä yksi hyvä esimerkki: kun heräsin siihen, että mies oli tunkeutumassa sisääni, en estellyt, koska kesti vähän aikaa ennenkuin edes tajusin mitä tapahtui. En kuitenkaan estellyt, koska tyhmänä ajattelin, että seksi tulisi olemaan molemminpuolesta (hän sitten kuitenkin laukeamisen jälkeen kuivasi heppinsä ja alkoi nukkumaan) Minä menin sen jälkeen vessaan ja mies kysyi mihin nyt meen.
Aamulla kun otin asian puheeksi, sanoi ettei oikein muista asiasta mitään.. sitten kun aloin kritisoida häntä siitä, että tunsin itseni hyväksi käytetyn, varsinkin kun mies oli pari päivää aikaisemmin sättinyt minua siitä kun itse tein aloitteen, että seksiä pitäisi saada silloin kun minä haluan... niin mies yhtäkkiä sanoikin, että se oli minun vikani kun toin persettäni hänen lähelleen hinkkaamaan, vaikka unissani!
Sanoin, että miten niin.. Ja kun kysyin että miten hän voi tällaisen asian muistaa, kun ei muista "mitään muutakaan" koko hommasta, mies ei osannut tietenkään enää perustella vaan alkoi taas pää punaisena huutamaan ja jotenkin käänsi keskustelun sellaiselle raiteelle, että syy on minun (taisi jo aihekin muuttua siinä välissä)..

Olisi varmaan helpompaa jos asuisit miehen asunnossa, voisit vain kerätä tavarat, jättää avaimen ja lähteä kertomatta minne. Mutta tuosta miehestä on päästävä eroon, hän on sairas ja sairastuttaa Sinutkin. En osaa neuvoa miten saat hänet lähtemään, palstalla varmaan osataan antaa vinkkejä. Voimia!!

Exän "hulluus" näyttäytyi siten, että sabotoi omaisuuttani (ja myönsikin sen vielä).. on myös tuhonnut yhdessä olon aikana miehenkin omaisuutta ja siitä tuli poliisiasia ja exä sai sakot.

Sinä olet tärkeä, rakas ystävä! Älä anna miehesi enää musertaa itseluottamustasi, vaan eroa!

Niin kuin täällä on jo mainittukin, kerää tärkeät muistosi talteen, vaihda lukot ja puhelinnumero ja ilmoita päätöksestäsi miehelle. Ota ehdottomasti tilanteeseen tueksi ja turvaksi ystäviäsi tai perheenjäseniä (veli tai isä?)!

Kaikkea hyvää sinulle, voimia!

Muista suhteen päättymisen jälkeen mennä hakemaan keskusteluapua, koska sinulla on ilmeisesti pahoja kokemuksia taustalla. Itsetunto ja itsesuojeluvaisto tuntuvat tosi puutteellisilta. Se lisää riskiä, että päädyt vastaaviin tilanteisiin yhä uudestaan.

Tosta syyllistämisestä vielä yksi hyvä esimerkki: kun heräsin siihen, että mies oli tunkeutumassa sisääni, en estellyt, koska kesti vähän aikaa ennenkuin edes tajusin mitä tapahtui. En kuitenkaan estellyt, koska tyhmänä ajattelin, että seksi tulisi olemaan molemminpuolesta (hän sitten kuitenkin laukeamisen jälkeen kuivasi heppinsä ja alkoi nukkumaan) Minä menin sen jälkeen vessaan ja mies kysyi mihin nyt meen.
Aamulla kun otin asian puheeksi, sanoi ettei oikein muista asiasta mitään.. sitten kun aloin kritisoida häntä siitä, että tunsin itseni hyväksi käytetyn, varsinkin kun mies oli pari päivää aikaisemmin sättinyt minua siitä kun itse tein aloitteen, että seksiä pitäisi saada silloin kun minä haluan... niin mies yhtäkkiä sanoikin, että se oli minun vikani kun toin persettäni hänen lähelleen hinkkaamaan, vaikka unissani!
Sanoin, että miten niin.. Ja kun kysyin että miten hän voi tällaisen asian muistaa, kun ei muista "mitään muutakaan" koko hommasta, mies ei osannut tietenkään enää perustella vaan alkoi taas pää punaisena huutamaan ja jotenkin käänsi keskustelun sellaiselle raiteelle, että syy on minun (taisi jo aihekin muuttua siinä välissä)..

Tuohan on jo raiskaus, tai ainakin lähellä sitä. Ukko ulos!

[QUOTE="xyz";27678690]Otappas Unhappy nyt vähän kantaa tähän suhteen päättämiseen mitä lähes kaikki vastanneet sulle ehdottavat.[/QUOTE]

Tuskin se tästä paremmaksi muuttuu, totta... olen nyt niin pettynyt ja hämilläni kaikesta, että mun on alettava kovettamaan itseäni eroon, koska tunteita tietysti toista kohtaan on.
helpointa varmaan olisi, että pystyisi muutamassa viikossa kuolettamaan tunteensa ja sitten toinen sanoisi itse morjens, koska ei kestäisi enää minua, kun olen niin tyly, viileä ja etäinen...?

Tuskin se tästä paremmaksi muuttuu, totta... olen nyt niin pettynyt ja hämilläni kaikesta, että mun on alettava kovettamaan itseäni eroon, koska tunteita tietysti toista kohtaan on.
helpointa varmaan olisi, että pystyisi muutamassa viikossa kuolettamaan tunteensa ja sitten toinen sanoisi itse morjens, koska ei kestäisi enää minua, kun olen niin tyly, viileä ja etäinen...?
Älä sellaista odottele äläkä kuoleta tunteitasi, vaan päin vastoin rakasta itseäsi ja tee järkipäätös. Suhde ei tule paremmaksi muuttumaan, vaikka miehestä olisit miten kiinnostunut.

Exän "hulluus" näyttäytyi siten, että sabotoi omaisuuttani (ja myönsikin sen vielä).. on myös tuhonnut yhdessä olon aikana miehenkin omaisuutta ja siitä tuli poliisiasia ja exä sai sakot.
Niin...muutama vuosi ja sinä olet se "hullu eksä" josta tarinoidaan seuraavalla uhrille.

Mites yleensä päädyttiin tilanteeseen jossa miehen exällä oli pääsy sinun omaisuuteesi? Käynnistyikö suhteenne pettämisestä?

Oletko kuullut tarinan miehen omaisuuden tuhoamisesta exältä vai mieheltäsi?

Miehesi on käytännössä raiskannut sinut, ja sinusta hänen exänsä on todennäköisimmin sen suhteen hullu osapuoli? Oletko miettinyt mikä vaikutus miehesi käytöksellä oli exän "hulluuteen"?

Olette asuneet kolme kuukautta yhdessä. Tappelette usein. Valehtelet miehellesi. Et saisi käydä yöllä vessassa (oikeesti? ymmärrän, että tarpeentonta meteliä ja valojen päälle laittamista pitää vältellä, mutta ei näin.). Mies uhkailee erolla. Mitä vielä.

Kolme kuukautta. Mitä se on vuoden päästä? Kymmenen vuoden päästä? Jotain paljon parempaa vai pahempaa?

• Tykkää
Reactions: Sanna80
http://en.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

Aivan selkeästi miehesi käyttää tätä perinteistä narsistien menetelmää sinun manipulointiisi. Jos et osaa englantia, niin lyhyesti on kyse siitä että mies järjestelmällisesti mitätöi sinun kokemuksiasi, aiheuttaen sen että et kohta enää tiedä mikä on totta ja mikä ei. Tämä tekee sinusta helpommin hallittavan ja mies saa tehdä mitä lystää, kun kaikki selitykset menevät sinulle läpi.

Ihan sama vaikka äijässä olisi miljoona hyvää ominaisuutta tai vaikka kuinka "rakastat" häntä. Kumpikaan näistä ei ole syy jäädä suhteeseen, vain sillä on väliä oletko onnellinen? Ja rakastatko edes oikeasti tuota hänen OIKEAA haukkuvaa mitätöivää raiskaavaa minäänsä, vai vain sitä haavekuvaa joka sinulla miehestä oli?

Alkuperäinen kirjoittaja Kerropa vielä;27678874:
Niin...muutama vuosi ja sinä olet se "hullu eksä" josta tarinoidaan seuraavalla uhrille.

Mites yleensä päädyttiin tilanteeseen jossa miehen exällä oli pääsy sinun omaisuuteesi? Käynnistyikö suhteenne pettämisestä?

Oletko kuullut tarinan miehen omaisuuden tuhoamisesta exältä vai mieheltäsi?

Miehesi on käytännössä raiskannut sinut, ja sinusta hänen exänsä on todennäköisimmin sen suhteen hullu osapuoli? Oletko miettinyt mikä vaikutus miehesi käytöksellä oli exän "hulluuteen"?

Ei, suhde ei ole lähtenyt pettämisestä. Eksä oli tunkeutunut miehen asuntoon sillä välin kun olimme yhdessä matkalla, ja miehen luona oli omaisuuttani... tällöin ei siis vielä asuttu yhdessä. Tämä siis se kerta kun lähinnä minun omaisuuttani tuhottiin. ja näin itse sähköpostin jossa eksä myönsi syyllisyytensä. Tästä ei vielä poliisiasiaa nostettu.
Seuraavalla kerralla eksä oli käynyt siellä taas omin päin ja tuhonnut miehen omaisuutta, mies saapui kesken kaiken paikalle... mies otti valokuvat ja vei asian poliisille. Eksä sai sakot (koska myönsi tuhon olleen hänen käsialaansa).

Yhteistyössä