*3-KYMPPISET ENSIKERTALAISET 2007*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dana76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka,

Galluupiin vastauksena, että noup, minä en ainakaan koskaan näe/huomaa noita otsikoita. Jotenkin ei vaan silmä satu siihen kohtaan.

Iida-Liinalle onnittelut, ihana jymy-juttu!
Nyt saat sitten tosiaan kaksin käsin jugurttia lappaa ääntä kohti!

Kirsikalle myös onnea rajapyykin menestyksellisestä ylittämisestä!

Pidän peukkuja kaikille vielä jännääjille,itse liityn Wintiön seuraan, KP1 menossa.

No voi TYLSYYS Hannele, Wintiö ja Bantsku!! ISO HALI!

Miinamarialle paljon tsemppiä jännäilyn viimemetreille!

Eikö me ole sovittu, että AINAKIN yksi plussa tulee per kuukausi!? Missä se nyt viipyilee?? Ja missä ihmeessä se uusi plussaputki luuraa? Edellisestä on jo ihan riittävästi aikaa.

Nyt varsinkin Pötkylälle huimasti plussatuulia, vaikkei sulla ihan vielä jännäyspäivät olekaan käsillä. Itselläni on odoteltavaa vielä viikon verran..

MITÄ IHMETTÄ TAAS KEKSISI, ettei koko ajan ajattelisi vain sitä yhtä!!??
Tiedän, pitäisi ohjelmoida itsensä, mutta jotenkin uhkaa kevätväsymys, ja vaikka harrastelisikin kaikenlaista, aivot pitävät huolen siitä, mitä aiheita mukana menossa pyörii..

:ashamed:

P.S. Gallupiin: en kans huomannut otsikoita, ennen kuin siitä huomautettiin. Ne on kyl ihan kivoja, mutta jotenkin tuntuvat jäävän tosiaan vähän huomiotta.

Voi harmitus, kun noin monella jo siirtyi plussa taas kuukaudella eteenpäin. :hug:

Olisi niin ihana lukea taas tämän porukan plussauutisia. Toivotaan, että Miinamaria tai Meri plussille tien taas avaisi. Olikohan joku muu vielä, jolta voisi odottaa lähipäivinä positiivisia uutisia?

Täällä raskaus on hyvin epätodellista tällä hetkellä. Ei niin mitään oiretta eikä tuo mahakaan tuosta vielä suostu kasvamaan muuta kuin ilmeisesti selän suuntaan, kun vähän ollut selkäkipuja ja tuon kohdun pienoisen kasvun huomaa ainoastaan painelemalla alavatsaa, joka on ihan kova.

Pitäis tästä pian lähteä gynekologille. Jälleen sattui sama gyne, jolla olen joka kerta ollut nyt viime aikoina ja joka myöskin viikko sitten ultrasi sairaalassa. Vähän jopa nolottaa juosta sinne taas, kun siellä on tullut käytyä useamman kerran niiden vuotojen aiheuttaman huolen vuoksi. Nyt kuitenkin asiana muuta kuin raskauteen liittyvää. Hitsin hiiva tai joku muu tulehdus ilmeisesti vaivaa. Ehkä vielä herkempi hakeutumaan näiden oireiden takia lääkäriin, kun tulehdukset ei hyviä raskaana kun nyt eivät varmaan milloinkaan.

Ja mäkään en ole noita otsikkoja huomannut eikä tule niitä itse muokattuakaan. Hauskaa, että joku sentään vähän otsikoi asiaansa. :)

Harmin paikka, Hannele, Wintiö ja Bantsku! :hug:

Itselläni ei ole vielä jännäilyt käsillä - mutta lopputulos on jo melko varmasti tiedossa... En ole meinaan ovuloinut tässä(kään) kierrossa, joten tuskin sitä plussaakaan ilmestyy. Harmittaa, kun kiertokin on niin pitkä, että uuden kierron alkamiseen menee vielä ainakin pari viikkoa.

Niin, kukahan tästä pinosta olisikaan seuraava plussaaja??? Oliskohan Pötkylä...

Galluppiin täältä vastauksia, että enpä ole koskaan edes kiinnittänyt huomiota noihin otsikoihin, saatika sitten niiden vaihtamiseen.

No voihan kökkö, että taas niitä tätiä vaan tuli, mutta tälle kuulle ehtii vielä hyvin plussaamaankin bd

Olin missannut Hannelenkin piinailun jotenkin, sorry :ashamed:
(...ja varmaan jonkun muunkin :ashamed: )

Nyt täytyy mun tunnustaa tyhmyyteni. En ole yhtään tajunnut, että noita otsikoita voi muuttaa, joten en ole niitä ymmärtänyt edes seurailla, ennenkuin Wintiö asiasta mainitsi.

Muuten, jos jossain kohtaa huomaatte puuteita/virheitä ekan sivun listalla, niin vinkkailkaa. En aina välttämättä itse huomaa.
Kovasti toivoisin, että saisin siirtää taas nimiä plussapuolelle :)

Eilen olin neuvolan nt-utrassa. Oli aika pikainen liukuhihnamainen toimitus edelliseen yksityisen ultraan verrattuna, vaikka oli sama lääkäri, joka on kyllä mukava.
Siellä pikkusintti kuitenkin voimisteli ja kaikki on hyvin :)
Kasvaa ihan viikkojenmukaisessa tahdissa. Musta tuntuu, että siellä on tyttö :D

Peukkuja jännääjille ja Kirsille tärppionnea!

Mäkään en ole otsikoihin kiinnittänyt huomiota...

Nyt huomasin tosiaan, että mulla on säännöllisesti joka toinen kierto noin 27-28 päivää ja joka toinen 23-25päivää. Onko ketään muuta jolla olisi sama juttu? Jännä nähdä nyt oletetusti lyhyemmän kierron kohdalla, mitä ovulaatiotesti sanoo ja milloin se ovulaatio on (toivottavasti on!) ja ehtisikö alkio teoreettisesti kiinnittyä... Pitkän kierron menkat ovat TOSI kivuliaat. Joka toisella kierrolla siis pääsen helpommalla...

Talo oli mörskä, joten siitä ei sen enempää. Mies pohti koko kotimatkan taloa ja mä itkin, ettei koskaan saada lapsia... Kyllähän se mies onneksi lohduttelikin mua. Silmät ihan turvoksissa.

Käydäänpä taas moikkailemassa täälläkin :wave:
Aika menee niin sukkelaan kun on niin paljon puuhailtavaa, työ ja rakentaminen tuntuu vievän kaiken ajan :/
Meillähän aloitettiin yrittäminen tammikuussa ja nähtävästi saadaan yritellä vielä pitkään :ashamed:

Onko kenelläkään muulla ollut välivuotoja? Mulle nämä on ihan uusi asia, en muista että olisi koskaan ollut yhden yhtäkään. Nyt kuitenkin aamulla tuli aika reilustikkin vuotoa ja siihen se sitten loppuikin. En tiedä olenko ymmärtänyt oikein että voisi liittyä jollain lailla ovulaatioon :o
Mulla on menossa kp 17 ja viikonloppuna oli aika vahvat ovis tuntemukset.

Nyt kun on toukokuu polkaistu käyntiin niin voi varmaan jo pikkuhiljaa alkaa utelemaan miten meinaatte kesänne/lomanne käyttää? Toukokuuhan on jo osalla kesäloma kuukausi, vaikka ilmat ei kyllä oikein sitä suosikkaan.

Itselläni on kesäloma heinä-elokuun taitteessa ja pahoin pelkään että koko loma menee raksalla sisätöitä tehden. Onneksi kesämökki on puolen tunnin ajonmatkan päässä, kyllä sinne ehtii illalla saunomaan ja uimaankin.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Onpas mulla hiljaista töissä kun täällä joutaa joka päivä käymään :whistle: ~taitaa olla ihan oman ajankäytön järjestelemisestä kyse, priorisointi toimii ja nostaa kaksplussailun etusijalle B)

Kesälomista - mitä ne ovat?? Tämä työn ohella opiskelu teettää nyt sen, että ei sitten ole juuri lomaa. Vähän toista viikkoa kuitenkin olen pois molemmista ympyröistä, muut lomapäivät jätän syksylle tarvittaviin poissaoloihin. Siis poissaoloon töistä, läsnä koulutuksessa. Hieno selitys, hyvä minä :D No siinä molemmista-poissaolevana-loma-aikana ei juuri paljon ehdi, ehkä pienimuotoinen mp-matka todennäköisesti kotomaassa ja sitten onkin yhdet sukujuhlat lomanlopetusviikonloppuna. Sinne siis.

Sataa muuten kylmää vettä täällä tänään. Semmoinen kuun aloitus.
Aurinkoisempaa jatkoa teille kaikille :wave:

Piti kommentoida noita välivuotoja vielä: itsellä ei ole niistä lainkaan kokemusta. Voisiko, Tiitu, tuo vuotosi olla kiinnittymisvuotoa jos ovulaatiosta on viikko? Pidän peukkuja että näin olisi!
(vai oliko sittenkin että sitä on tapahtunut useammassa kierrossa?)

:hug: kaikille tädin yllättämille kanssakuumeilijoille!

Aamulla sitten testasin kuten lupailin. Nega oli vieläkin. No, nyt on siis kp 28/26-38 ja vahvasta ovisplussasta aikaa 13 päivää. Katsotaan nyt miten käy tässä kierrossa. Testailen seuraavan kerran maanantaiaamuna.

Toivottavasti Miinamaria plussaat!

Itse lueskelin eilen perhesuunnittelun sivuja ja siellä oli koti-inseminaatiosta. Neuvottiin käyttämään pessaria tai kuukuppia. Huvikseni lueskelin ja sitten sain älynväläyksen -- mitä jos heti yhdynnän jälkeen laittaisi kuukupin paikoilleen.... Sitten vaan seisoisi päällään aina välillä ja näin simppoja valuisi otollisena aikana useampaan otteeseen kohti kohtua. Sitten vielä orgasmit päälle työntämään simpat eteen päin... :laugh:

:laugh: sulla on Hannele villejä ideoita!! Kiitos piristyksestä!

Miinamarialle paljon peukkuja edelleen!!! Vielä oli aika varhaista testata, joten jospa...

Itse olen kuin olenkin onnistunut luovimaan taas pari päivää piinailua eteenpäin, jopa niin että HETKITTÄIN on ollut muutakin ajateltavaa.

Nyt kuitenkin on taas hankaluuksia, kun alavatsa juilii menkkamaisesti, vaikka menkkoihin pitäisi olla vielä 5 päivää...

Vai oliko ovulaatio sittenkin paljon aiemmin kuin luulin?? Se olisi kyllä sitten aivan uutta, ja todella varhainen ovis. Siitäs saisin, kun niin reteänä esittelin oirelistaani :headwall:

Iloisaa viikonlopun jatkoa! Jospa tästä sohvan nurkkaan tuijottamaan bondia tai jotain muuta yhtä älykästä...
:wave:

Meri,
Noi menkkajuilinnat voi tarkottaa ihan muutakin... nimim. kokemusta on :)
Älä masennu. Peukkuja!!

Miinamariallekin peukkuja, että se plussa sieltä vielä napsahtais.

Ihan superhyvä idea Hannele tuo kuukuppijuttu :laugh:
Testiin vaan ja sit voit rinta rottingilla jaella innovaatiotasi kaikille palstailijoille ym.

Meri, minulla oli myös plussakierrossa menkkamaista juilintaa. Alkoivat kolme päivää ennen odotettuja menkkoja ja kestivät myös ne kolme päivää. Juilinta oli loppuvaiheessa kivuliasta ja ilman särkylääkettä ei pystynyt mm. nukkumaan. Toivotaan parasta. :flower:

...ja sitten jatkamaan siivousta. Plääh.

Heipsunkeikun taas tyttöset,

Mä olen ollut vähän aikaa kuutamolla, jostain syystä meillä ei ole netti toiminut lähes viikkoon ja vikaa on tutkittu ja tutkittu. Perjantai-iltana netti taas alkoi toimimaan (operaattori oli vahingossa sulkenut meidän liittymän kun oli pitänyt sulkea jonkun toisen liittymä maksamattomien laskujen takia) ja silloin isäntä ampui samantien lukemaan tuntikausiksi roskapostejaan.

Iida-Liina upeita uutisia, onnea tuplista :flower:

Hannele, Wintiö ja Bantsku olipa ikävää ettei teille tullut plussaa tässä kierrossa, elämä on joskus niin epäoikeudenmukaista.

Miinamaria toivottavasti se plussa sieltä vielä pompsahtaa :D

Ja sitten siihen omaan napaan. Mä en ole kokenut tätä inssin jälkeistä aikaa mitenkään piinaavaksi, ihan samalla tavalla elämä on mennyt kuin ennenkin. Mitään oireita ei voi mainita, kun ainakin mun kohdalla noi Lugesteronit (keltarauhashormoonit) aiheuttaa sivuvaikutuksina ihan samat oireet kuin alkava raskaus, joten ei ole tarvinnut hötkyillä tai miettiä että ollaanko vaiko eikö olla. Nooh, torstaina olisi se päivä jolloin tädin pitäisi tulla kylään ja jos ei tule niin viikon päästä lauantaina olisi testipäivä, jos siis muistan ostaa raskaustestejä. Niin ja tottahan toki noi lugesteronit voi myös viivyttää kuukautisten alkamista vaikka ei olisikaan raskaana. Joten taas työnnetään jäitä hattuun.
Pakko kyllä mainita että eilen alkoi sellainen menkkjuilinta alavatsassa ettei tosikaan, mutta onneksi se on nyt loppunut vähäksi aikaa.

Toivottavasti meistä joku plussaa tässä kuussa =) =)

Meri,
joo, mulla tais alkaa se juilinta vähän aikaisemmin, kuin yleensä...
Pitäis etsiä noista vanhoista jutuista, niin tietäis varmasti, mutta sen muistan, että olin IHAN varma, että täti tulee oireiden perusteella. Se menkkajuilinta jatkui mulla ainakin viikon vielä plussan jälkeenkin.

Peukkuja,peukkuja!!

Pötkylällekin peukkuja, että ne menkkatuntemukset olis juuri sitä toivottua.

Huomenna/lähipäivinä pitäis kertoo töissä pomolle... Jännittää!
Tiedän, ettei tule ainoastaan ilahtumaan, mutta toivottavasti pystyy peittämään sen multa :/

Mulla vihloo ennen menkkoja monta päivää etukäteen ja aina on toivo hiipinyt siitä, että raskaanahan sitä ollaan... Aikaisemmin en ollut kiinnittänyt vihlontaan huomiota.

Tulostin itselleni tuollaisen lappusen jonka avulla seurataan limoja ja lämpöjä... (Linkki sivustolla: http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php ) Huomenna kunnollista kuumemittaria ostamaan. Ostin yhden Biltemasta ja se osoittautui melkoiseksi arpomiskoneeksi...Onneksi sain palautettua.

Lueskelin englanninkieliseltä sivustolta, että ENNEN suositeltiin pillereiden jälkeen pitämään kolme kuukautta taukoa ennen raskauden yrittämistä, mutta nykyään on todettu, että nuo KOLME kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen ovatkin OTOLLISINTA aikaa... Mä jätin pillerit pois loppukesästä, joten jäipä tuokin otollinen aika hyödyntämättä...

Moi :wave:

Harmi ettei vielä ole tullut uusia plussia tähän porukkaan, mutta kyllä niitä varmasti pian taas tulee! Jännitän täällä taustalla tasapuolisesti kaikkien puolesta b :) d

Tänne ei ihmeitä. Maha kasvaa, totesin juuri aamulla miehelle että nyt on kyllä jo ihan turha edes yrittää kuvitella etteikö raskaus näkyisi, ja hänkin totesi että päivä päivältä masu näyttää isommalta. Viikkoja mulla on nyt 18+ , hirmuisen äkkiä on kyllä mennyt tämä alkuraskaus! Liikkeitä en tunne vielä, mutta se lienee ihan normaalia. Mies jo kerran koitti kuulostella vessapaperirullalla mutta ei kuulemma saanut sykettä kuuluviin :laugh:

Rakenneultraan ollaan menossa tasan 2 viikon päästä joten silloin sitten saakin hurjasti lisätietoa siitä mitä tuolla on oikein tekeillä.

Hei vaan,

ja kiitos Iida-Liina ja Dana vastauksista!

Tulin kurkkimaan, kuuluuko Miinamariastamitään... Itse olen palautunut tuolta toiveikkuudesta taas maan tasalle odottelemaan menkkoja alkavaksi. Mulla ei ole kyllä normioireisiin kuulunut näin varhaiset juilinnat (paitsi muistaakseni joulukuussa, jolloin menkat olivatkin myöhässä ja muitakin oireita oli...) ja sen takia rupesin jo miettimään, olisiko tuolla joku prosessi meneillään. MUTTA siis: lauantain ja eilisen jälkeen juilinnat loppuivat. Nyt ei sitten tunnu yhtään miltään. (Nyt kun sanon näin, kohta varmaan taas vihloo... :x )

Olen järkännyt itselleni loppuviikoksi hauskaa ohjelmaa, ettei sitten niin paljon ketuttaisi, mikäli taaskaan ei tärppi käy. Lisäksi olen niin monesti purkanut täällä pahaa oloani menkkojen alettua, että nyt lupaan pyhästi jättää sen tällä kertaa väliin.

Koitan siis pitää mielessä kuukauden mantran "tulee jos on tullakseen".

Onneksi kesä ainakin tulee. (tämä myös toimii lohtumantrana ;) )

Pätkylä, Miinamaria ja Meri, peukkuja!

Minä päätin, että nyt loppui. Itse kierron päättyminen ei sinänsä haitannut, mutta viime yö meni murehtiessa. Aamulla sitten päätin, että nyt en edes yritä raskaaksi. Oikeastaan on ihan hyvä, etten ole raskaaksi tullut: on noita velvoitteita sen verran seuraavalle vuodelle että äitiysloma olisi ollut oikeastaan haitaksi. Isosti, ja oikeasti. Sitä paitsi meillä on miehen kanssa aikuisten harrastukset, joista ainakin osittain joutuisi luopumaan lasten myötä. Eipä tarvitse kärsiä uhma- eikä murrosikiä, kun ei noita lapsia meille tule. Että nyt sitten loppui suru ja murhe ja samalla myös piinailu. Ei tule kun ei kerran ole tullakseen.

Sellaisin tunnelmin täältä.
Parempia tuulahduksia muille.

Arvatkaa kuka?

Aloitetaan alusta. Posti toi eilen tilaamani raskaustestit ja ihana mieheni tutki testin ohjeita kuin riivattu. Aluksi olin vakaasti sitä mieltä etten yhtään testiä tee ennen lauantaita mutta kyllä se ukko sai mun pään kääntymään, joten testi tehtiin eilen illalla. Testiin tuli HAAMU. Puoli yötä meni valvoessa ja miettiessä mahtoiko se olla ihan oikea HAAMU vai Pregnylin (munasolun irrotuspistos, sisältää HCG-hormoonia) tulosta. Aamulla tein uuden testin ja siihenkin tuli HAAMU.

Lukaisin tuossa kaikenlaisia keskusteluja ja niissä mainittiin että pregnylin varoaika on 10pv, ja sehän meillä on ohi jo.

Nyt pitäisi jostain löytää jäitä hattuun, että jää edes yksi testi sinne lauantaille, jos vaikka tulisi muukin kuin HAAMU.

Nyt vähän harmittaa että menin testaamaan ennen aikojani, kun päässä ei enää taida pyöriä mitään muuta koko viikkoon. Vähän jopa itkettää liian aikaisin tehty testi, mutta tehtyä ei enää saa tehtyä.

Wintiö Arvaa miten monta kertaa mä olen tehnyt saman päätöksen kuin sinä? Jossain vaiheessa tein sen joka kerta kun kuukautiset alkoivat ja jossain vaiheessa sain päätöksen tonne takaraivoon iskostettua niin että muutaman kuukauden ajan jopa välttelin seksiä ovulaation aikoihin. Epäonnistumisen kestäminen on rankkaa, mutta jos samassa asiassa tulee epäonnistuminen kuukaudesta toiseen se on rankkaa potenssiin sata :hug:

Pötkylä onnea haamusta!!

Pidän peukkuja että se siitä vahvistuu.

Wintiö, ymmärrän sinua täysin.
En itsekään nyt jaksa enää tarkkailla itseäni ja jokaista tunnetta ja tuntemusta. alan nyt oikeasti suunnitella ensi vuoden Nepalin matkaa ja jatkan treenausta ensi kesän maratonille.

Vauva tulee, jos on tullakseen.
Ja jos ei tule, niin sitten tutkimuksiin joskus tulevaisuudessa.

Mukavaa jatkoa kaikille!

Kellukka kevättä odotellessa (täällä eilenkin +3, kun muu maa lähes helteessä...)

Voi Wintiö, jaksamista teille. Kyllä minustakin tuntuu että väliin täytyy päätä tuulettaa näistä ja JOS nyt sattuisi niin ettei sitä vauvaa koskaa tulekaan, niin eihän se ole katastrofi. Onhan tässä elämässä muutakin. Onhan?

Pötkylällä kuulostaa hyvältä; haamuja ja itkettää! Peukkuja!

/Bantsku

Yhteistyössä