3-vuorotyö ja lapset koulussa ja päiväkodissa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten yksinhuoltajana voin tehdä työtäni sairaanhoitajana???

Vanhempi lapsi menee eskariin, mikä on pakollista. Eli lapsi menee aamulla eskariin ja on siellä ilta 22 asti jos mulla on iltavuoro.
Jos mulla on yö, vien lapsen aamulla eskariin, haen päivällä ja vien yöksi- ja klo16 asti hoitoon.

Ja siihen päälle nuoremman 1,5v hoitoon viennit ja haut.
Vuorohoidossahan ei saa olla yhtää "ylimääräistä"

Ja ok, tämä vielä onnistuu kun on vaan eskari, kun on Vuoropäiväkoti mihin viedä lapset.

Mutta miten mää järjestän koululaisen päivät ja 3-vuoroni?????
Eikai eppuluokkalaista voi jättää koko illaks pärjäämään yksin??? Entä yövuorot???

Uuteen kouluun/ammattiin ei ole mahdollisuuksiakaan päästä tämän uuden kouluttamattomia suosivan järjestelmän vuoksi.

Mitä teen?? 3-vuoro ja pienet lapset???
Sukulaisia ei ole apuna.

Tuliko tämä tilanne aivan yllätyksenä? Ei kannata tehdä lapsia, jos niistä ei pysty huolehtimaan. Missä mies on?

Vaihda työpaikkaa tai hommaa itsellesi kilttimies lapsenvahdiksi.

Tuliko tämä tilanne aivan yllätyksenä? Ei kannata tehdä lapsia, jos niistä ei pysty huolehtimaan. Missä mies on?

Tilanne toki tuli yllätyksenä, koska siinä vaiheessa kun lapsi tuli, ei vielä ollut tätä kouluttamattomia suosivaa koulujärjestelmä.
Ja sairaanhoitajaksi hain alunperin pakkohaun vuoksi, eikä yli 10v sitten ollut syksyn hauissa muita vaihtoehtoja kuin logistiikka ja hoitotyö.

Onko sinulla tiedossa minulle hyvä työpaikka? Vaihdan mielelläni päivätyöhön

Tilanne toki tuli yllätyksenä, koska siinä vaiheessa kun lapsi tuli, ei vielä ollut tätä kouluttamattomia suosivaa koulujärjestelmä.
Ja sairaanhoitajaksi hain alunperin pakkohaun vuoksi, eikä yli 10v sitten ollut syksyn hauissa muita vaihtoehtoja kuin logistiikka ja hoitotyö.

Onko sinulla tiedossa minulle hyvä työpaikka? Vaihdan mielelläni päivätyöhön

Lapset ja koulutuksesi on sinun oma valintasi. Turha väittää muuta. Olet itse luonut tilanteesi.

Meinaat, että sairaanhoitajien, monien tehdastyöläisten ymv ei tulisi lisääntyä?

Se on kyllä ihan hyvä kysymys, että mihin mies on paennut vastuutaan.

Tämä on ongelmallinen tilanne joka tulee yleistymään tämän uuden aktiivimallin vuoksi.
Jos ihmiset ovat valmiita tekemään töitä tai heidät pakotetaan ottamaan töitä, pitäisi heille ilman mitään byrokratiaa osoittaa lapsille hoitopaikka mahdollisimman läheltä ja joustavalla mallilla.

Lähtisin selvittämään asiaa koulun, päiväkodin kautta sekä kysyisin alustavasti mahdollisuuksiin olla mahdollisimman paljon päivävuorossa.
Kouluissa on iltapäivätoimintaa, yöksi voisit saada apua MLL:n kautta. Jos olisin sinun tilanteessa, ottaisin yhteyttä myös meidän ihanaan eduskuntaan ja kysyisin heiltä "Mitäs nyt? Löytyisikö ideoita?"

On tämäkin nyt kumma kun ihmiselle vittuillaan siitä, että se tekee töitä. Selvitä mahdollisuuksiasi vaikuttaa työvuoroihisi, aika moni työnantaja suostuu joustamaan tuollaisessa tilanteessa.

Iltavuoropäivinä Eskariin ei tarvitse mennä aamuksi, vaan päivähoito on velvollinen järjestämään eskarin vuoropäiväkotilaisille niin ettei heidän päivänsä pitene sen vuoksi. Käytännössä siis tekee illalla tehtävät tai saa ne "kotiläksyksi" jne.

No kerrottakoon, että isä on kuvioissa. Mutta tekee reissutyötä. Eli on parikin viikkoa kerrallaan poissa kotoa.
Olemme tällä paikkakunnalla, koska mies sai alunperin töitä täältä, hänen toimistonsa on täällä, mutta muuttuneen työtilanteen (yt:t) hänen työnsä muuttui pääasiassa reissaamiseksi.
Eli olemme jumissa tällä paikkakunnalla ilman tukiverkkoa. Mies ulkomailla, minä lasten kanssa. Tämäkin tuli yllätyksenä.
Mutta sanottakoon, että lapset eivät tulleet yllätyksenä, ihan itse ne olen synnyttänyt

Joten. Kiltti miestäkään en voi mennä prisman jonosta iskemään.

Itse työskentelen niin pienellä osastolla ettei vuoron vaihdot ja joustot juurikaan onnistu ja kaikki ovat tasa-arvon nimissä velvoitettuja tekemään kolmivuoroa, näin pomomme on linjannut, kyllästyi jatkuvaan tappeluun siitä kuka saa tehdä mitäkin työvuoroja..

Nyt koulun lähestyessä alkaa ideat loppumaan....
MLL:n hoitajakin taitais käydä aika kalliiks pidemmän päälle, ja ei kuitenkaan olis aina varma saako hoitajaa.

No kerrottakoon, että isä on kuvioissa. Mutta tekee reissutyötä. Eli on parikin viikkoa kerrallaan poissa kotoa.
Olemme tällä paikkakunnalla, koska mies sai alunperin töitä täältä, hänen toimistonsa on täällä, mutta muuttuneen työtilanteen (yt:t) hänen työnsä muuttui pääasiassa reissaamiseksi.
Eli olemme jumissa tällä paikkakunnalla ilman tukiverkkoa. Mies ulkomailla, minä lasten kanssa. Tämäkin tuli yllätyksenä.
Mutta sanottakoon, että lapset eivät tulleet yllätyksenä, ihan itse ne olen synnyttänyt

Joten. Kiltti miestäkään en voi mennä prisman jonosta iskemään.

Itse työskentelen niin pienellä osastolla ettei vuoron vaihdot ja joustot juurikaan onnistu ja kaikki ovat tasa-arvon nimissä velvoitettuja tekemään kolmivuoroa, näin pomomme on linjannut, kyllästyi jatkuvaan tappeluun siitä kuka saa tehdä mitäkin työvuoroja..

Nyt koulun lähestyessä alkaa ideat loppumaan....
MLL:n hoitajakin taitais käydä aika kalliiks pidemmän päälle, ja ei kuitenkaan olis aina varma saako hoitajaa.
Vaikea tilanne.
Itse varmaan yrittäisin etsiä naapuristosta/tutuista vaikka jotakuta teiniä parina päivänä koululaista vahtimaan, sopisin muiden vanhempien kanssa erilaisia järjestelyjä (ottavat viikolla parina päivänä ja sinä vapaapäivinä yms.
Kamalaa säätämistä, mutta ei kai muukaan auttaisi.

Viimeksi muokattu:
Etkö tiedä mitä tukiverkosto tarkoittaa? Se ei tarkoita varaisiä. Väitätkö myös ettei lapset kärsi kyseisestä tilanteesta?

Mistä sitä tukiverkkoa saa?
Meilläkin isovanhemmat (vaikka hengissä ovatkin) on itse niin estyneitä eri syistä ettei heistä olisi auttamaan kuin ihan yksittäisinä päivinä. Eikä järjestelmä voi toimia niin, että ihminen voi tehdä töitä ja saada lapsia vain jos isovanhemmat sitoutuvat 10vuodeksi lapsenvahdeiksi.

• Tykkää
Reactions: .....
Onpa hankala tilanne. Ja lähellä ei ole ketään aukuista, joka korvausta vastaan huolehtisi lapsista esim illat? Mites jos kun miehesi on viikot pääsääntöisesti pois, niin onko ap:lla tukiverkkoa jossain muualla?
Ryhdyt yksityiseksi perhepäivähoitajaksi ja jäät kotiin?

Kysy eskarikavereiden vanhemmilta. Mä voisin ainakin hyvin hakea myös naapurin lapsen eskarista/ekalta luokalta samalla kun omani. Yötäkin vois olla, ainakin toisinaan.

Vaihda työpaikkaa johonkin, jossa ei yövuoroa. Sulla on viel puoli vuotta aikaa löytää päivätyö.

Onpa hankala tilanne. Ja lähellä ei ole ketään aukuista, joka korvausta vastaan huolehtisi lapsista esim illat? Mites jos kun miehesi on viikot pääsääntöisesti pois, niin onko ap:lla tukiverkkoa jossain muualla?
Ryhdyt yksityiseksi perhepäivähoitajaksi ja jäät kotiin?

Kiitos, tuota perhepäivähoitajan hommaa en muistanutkaan... tuotahan voisi kunnaltakin tiedustella sitten onko hoitajille ihan kunnan puolelta tarvetta

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee

Yhteistyössä