Aijai, kun nautin nähdessäni entisen kaverin Mäkkärin kassalla:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "enja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heh";24695510]Maailman typerin argumentti on ehkä tuo "jonkunhan nekin työt on tehtävä". Melko marttyyrimainen.

Mut siis ihan korkeampi kuin 7,5 e, wau:) Itsehän en lähtisi enää töihin alle 15e tuntipalkalla. PIkaruokapaikan vakkarin palkka on jotain vähän päälle 8e. Huimaa.[/QUOTE]

Mä en vaan älyä miksei siivoojia, mäkin kassoja tai muita kassoja arvosteta lainkaan.
Kerro mikä niissä nyt on niin järkyttävää?

Typerin argumentti on tuo "huimaa". Aika useassa paikassa palkka on jopa sen 8-10 euroa tunnilta.

Ja jos palkkakiistaa haluaa niin voin toki sanoa palkkani olevan huomattavasti tuota parempi, mutta miksi sillä rehvastelisin tai katsoisin vähempipalkkaisia alaspäin. Sairasta tyydytystä.

Ihmeellistä pääntaputtelua täältä löytyy ap:n kaverille. Tyyppihän on kiusannut ap:ta joka käänteessä tähän asti.
Kyllä mäkin vastaavassa tilanteessa hyräilisin itsekseni. Varmasti tilanne oli tälle kaverille äärimmäisen nolo, ja sen se on kyllä ansainnutkin.

Kyllä meistä suurin osa olis tuntenut aivan samoin vastaavassa tilanteessa.
Täällä palstoilla vaan luetun ymmärtäminen ja sisäistäminen kun on jokaisen omalla vastuulla niin toi teksti on näköjään ymmärretty ihan väärin.
Tosielämässä saisit monta komppaajaa!

Mä en vaan älyä miksei siivoojia, mäkin kassoja tai muita kassoja arvosteta lainkaan.

Typerin argumentti on tuo "huimaa". Aika useassa paikassa palkka on jopa sen 8-10 euroa tunnilta.

Ja jos palkkakiistaa haluaa niin voin toki sanoa palkkani olevan huomattavasti tuota parempi, mutta miksi sillä rehvastelisin tai katsoisin vähempipalkkaisia alaspäin. Sairasta tyydytystä.

Eiköhän noitakin ammatinharjottajia arvosteta, mutta tosiasia on se, että ne ovat vähän paskaduunia. Eihän se silti niistä ihmisistä huonompia tee.

No sukulaiseni tienasi kyllä pikaruokalassa noin 12€/tunti + ilta ja yölisät...et ei aloittelija saa tuota huonompaa palkkaa...mutta sielläkin on esimiesasemia...voipi olla että kaverisi on juuri sellaosessa, ja juu silti tekevät hampurilaisia.

Ihmeellistä pääntaputtelua täältä löytyy ap:n kaverille. Tyyppihän on kiusannut ap:ta joka käänteessä tähän asti.
Kyllä mäkin vastaavassa tilanteessa hyräilisin itsekseni. Varmasti tilanne oli tälle kaverille äärimmäisen nolo, ja sen se on kyllä ansainnutkin.

Kyllä meistä suurin osa olis tuntenut aivan samoin vastaavassa tilanteessa.
Täällä palstoilla vaan luetun ymmärtäminen ja sisäistäminen kun on jokaisen omalla vastuulla niin toi teksti on näköjään ymmärretty ihan väärin.
Tosielämässä saisit monta komppaajaa!

Kyllä minä ainakin koin vastaavaa parikymmentä vuotta sitten, kun koulumme pahimpiin leijujiin kuuluvan eukon näin muutaman vuoden päästä lukiosta konsulttina cittarin käytävällä kauppaamassa nakkeja ja grillimakkaraa. Hah!

Kyse ei ole arvostuksen puutteesta kyseisiä henkilöitä kohtaan. MInusta sen sijaan järkyttävää on se, että niin henkisesti ja fyysisesti raskaasta työstä saa niin vähän liksaa. Järkyttävää on myös se, jos ajautuu tuollaisenn työhön, esim. oman koulutusvastaisuutensa tai laiskuutensa takia, eikä omasta halusta.

Itse olen tosiaan opiskeluaikoina ollut kaupan kassalla ja pikaruokalan kassalla. Kyllä, se oli raskata ja minusta palkka ei ollut läheskään riittävä siitä hommasta. Se ei ole työntekijöiden vika, että kyseiselle työlle muodostunut sellainen status, mutta niin se vain on.

Ja mun kirjoitus kannattaa nyt käsitellä ihan asiayhteydessään, eikä irrallisena asiana.

Tiedän olevani pikkumainen, mutta kyllä minäkin tunsin hieman voitonriemua, kun yläaste/lukioajan pahin "mä oon niin rikkaasta perheestä ettei mun iiikinä tarvi tehdä töitä"- tyyppi otti vastaan mun tilaukseni Hesellä :snotty:

Ei sillä, ettenkö pitäisi työntekoa arvokkaana.

Ja arvatkaa olinko mä salaa mielessäni tyytyväinen törmätessä entiseen luokkakaveriini, joka koko yläasteen haukkui ja välillä löikin mua koulussa.
Nykyään tää 42v naikkonen on alkoholisoitunut ja asuu edelleen lapsuudenkodissaan äitinsä ja juopon veljensä kanssa. Muijalla ei ole lapsia eikä työpaikkaa. Tän naikkosen takia mulla edelleen itsetunto huono ja ajattelen aina mitä muut musta ajattelevat.

Yhteistyössä