Aika on miehelle venyvä käsite

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mies,
miten tiedät, että saat siihenkin kulumaan tunteja, jos et muutoin piittaa ajasta?
Varsin takoitushakuinen tuo aikakäsitteesi. Kelloon siis katsot vain, kun on _siihen_ tarve.

Kyllä yllätysvierailultakin voi myöhästyä, jos liian kauan viivyttelee. Ovet voivat olla jo lukossa, etkä enää onnistu pääsemään sisään. Varo vain...

Hartia- ja päähieronta ottaa puolituntia, jalat puolituntia päätyen reisien sisäpintaan ja itse akti n.2 min :)

Miksi miehen ajasta tehdään iso numero? Eikö se ole kohtuutonta, että peilailevaa prinsessaa saa odottaa kaksi tuntia? Myös liikenneruuhkassa nökötetään tyytyväisenä joka päivä tunti. Ruokaa saa odottaa...
Mutta jos mies myöhästyy tapaamisesta 5 min. hän on itsekäs?

Sun asenne on itsekäs. Lue omat tekstisi. joku oli oikeassa, jos sairastut niin toivottavasti ambulanssi on myöhässä, ovat vaik kahvilla, kun ei niin kiire ole. myöhästymine ja odottaminen on kaks eri asiaa. Oot kyllä tyhmä!

Alkuperäinen kirjoittaja odota en:
Sun asenne on itsekäs. Lue omat tekstisi. joku oli oikeassa, jos sairastut niin toivottavasti ambulanssi on myöhässä, ovat vaik kahvilla, kun ei niin kiire ole. myöhästymine ja odottaminen on kaks eri asiaa. Oot kyllä tyhmä!

Mutta tuollahan logiikalla myöhästyneen odottaminen ei ole vakavaa:) Vain 5 min.

Turha näköjään enää yrittää saada miestä muuttamaan tapojaan, kun tämä luulee kaikkien rakastavan häntä. Yök! Evvk hänen aktiselityksensä lämmittelyvaiheineen. Tuollainen mies pitäisi pettää ja jättää ja vielä monta kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Turha näköjään enää yrittää saada miestä muuttamaan tapojaan, kun tämä luulee kaikkien rakastavan häntä. Yök! Evvk hänen aktiselityksensä lämmittelyvaiheineen. Tuollainen mies pitäisi pettää ja jättää ja vielä monta kertaa.

Heh, heh, ilmeisesti sitä on petettykin, noista pettämisketjuihin kirjoitetuista jutuistaan päätellen... Mutta asiaan, kaikki ihmiset vaan eivät kykene hyväksymään omia paheitaan, vaan vähättelevät niitä. Eivätkä kaikki osaa myöskään asettua toisen asemaan senkään vertaa, että pystyisivät ajattelemaan, miltä siitä odottajasta mahdollisesti tuntuu. Jotkut vaan kuvittelevat saavansa huonon ja itsekkään käytöksen anteeksi loputtomiin ja ovat usein vielä niitä samoja henkilöitä, joiden on äärimmäisen vaikea hyväksyä toisten huonoja puolia. Itsekkäitä ja lapsellisia siis...

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:

Heh.. löytyi pettämisellekin syy; ilmankos se on niin yleistä:)
Siiri on kyllä ihanan terhakas, oletko sängyssäkin yhtä tulinen?

Olen ilmeisesti ainoa myöhästyjä:)
Siiri, tehdäänpä testi, kun sinä myöhästyt seuraavan kerran, niin mieti sitä mitä minulle kirjoitat:)

Usein muuten löytää edestänsä kaikki sanomisensa, en sitä kuitenkaan sinulle toivo, mutta voit kääriytyä suruusi nopeammin kuin uskoitkaan.

OMA NAINEN KOTONA , PYSYY KOTONA ON MANIPULOINTIA.
ap. kertomuksessa se että mies laukkoi "paikalliseen " ennen kotiin tuloa, kertoo kyllä että mies ei arvosta.
Onhan nyt txt viestitikin keksitty jolla ilmoittaa että myöhästyy pari tuntia.JA OLEN SIELLÄ JA SIELLÄ.
Viestit ja yleensäkin ilmoittelu toiselle on sitä huomioimista. Kun toiselle ei ilmoita on se valtakysymys pidät naisesi odottamassa kotona ja huvittelet itse paikallisessa. Siksikö että hän ei tulisi sinne ?

Jos myöhästyn, siihen on tosi hyvä syy ja kaikki ystäväni tietävät sen. En ole mikään tapamyöhästyjä, joten yksi myöhästyminen ei kaada yhtään hyvää ystävyyssuhdettani. Siitä on varmaan vuosia, kun olen viimeksi myöhästynyt ja vaikka kuinka mietin, en muista milloin näin olisi käynyt.

Kyllä se myöhästyminen ja odottaminen ovat tosiaankin kaksi ihan eria asiaa. Mieheni joutuu silloin tällöin odottamaan minua, koska toki on nahkatukkaisena nopeammin valmis, kuin minä joka föönailee ja tupsuttelee saunan jälkeen. Yleensä kun jonnekin menemme, sovimme että lähdetaan esim kello 20 etenemään. Tuohon kellon aikaan olen viimeistään valmis. Mieheni odotellessaan minua, yleensä blankkailee kenkiä, lukee tai tekee muuta, eli ei ota odottamisesta stressiä.

En muutenkaa näe ihan samanarvoisina sitä, että tulee vieraisille viisi minuuttia yli sovitun ajan kuin sitä, että myöhästyy varatusta ajasta tai treffeiltä... tai töistä.

Yritin myös Siirin tavoin miettiä, milloin olisin viimeksi myöhästynyt jostain...ei tule mieleeni muuta kuin yksi läheltä piti tilanne, eli jouduin ottamaan muutaman juoksuaskeleen ollakseni sovitussa tapaamisessa sovittuun aikaan. Itse olisin kokenut tosi nolona, jos olisin myöhästynyt ja muut olsivat joutuneet odottamaan.

Tämä(kin) tapa taitaa periytyä (mallikäyttäytyminen) ja kehoittaisinkin "miestä" muuttamaan lapsensa/lastensa vuoksi tapojaan, sillä kuten varmasti olet huomannut näistä kommenteista, pidetään tapamyöhästelijää itsekkäänä yms. Et varmasti halua lapsellesi asioita, joista hän/he joutuvat kärsimään?

Hiukan asian vierestä vielä. Näistä kirjoituksista voi yleensäkin saada hyvää palautetta ja neuvoja, koska itseään on liian lähellä arvioidakseen kriittisesti tapojaan ja toimiaan. Itseään kun pitää lähes täydellisenä (:-D) on ehkä pysähdyttävää saada negatiivistä kommenttia itsestään. Palautteesta ei pitäisi loukkaantua, vaan ottaa opiksi.

Täällä on ollut ihan rakentavaa keskustelua myöhästelystä. Monesti on juteltu n. 5 minuutin myöhästymisestä tms. mutta haluan painottaa että kyse on ollut kyllä lähes aina yli tunnista. Tosin ei sillä ole niinkään merkitystä kuinka paljon myöhästyy vaan juuri sillä että se kuka myöhästyy on pistänyt jonkun toisen asian tapaamisen edelle.

Minua henk. koht. loukkaa juuri tuollaiset myöhästelyt kun poiketaan baariin moikkaamaan kavereita eikä edes ilmoiteta siitä vaikka toinen odottelee. Tai sitten istutaan siellä baarissa ja sanotaan että lähden juuri tulemaan. Kuluu tunti eikä kuulu, soitat uudelleen ja sanotaan että nyt olen juuri lähdössä. Tästäkin voi mennä vielä puolesta tunnista tuntiin että todellakin tulee. Tällaiset myöhästelyt harmittavat niin vietävästi ja lopulta sitä huomaa tuijottavansa kellon sekunttiviisareita kun aika vaan kuluu eikä mitään tapahdu. Sitten alkaa höyry nousta päästä. Sen jälkeen on vaikeaa olla hyvällä tuulella enää. Eli tavallaan koko loppupäivä on pilalla kun on hermot menneet.

Siksi toivoisin todellakin että myöhästelijät ajattelisivat muitakin kuin itseään ja ehkä voisivat edes joskus yrittää tulla ajoissa. Sitten olisi aivan erilainen vastaanotto eikä vastassa olisi naama väärinpäin oleva hermoraunio :) Näin se menee!

Tavallaan sivuan nyt myöhästelyaihetta - ei ole sitä kuitenkaan. Olen nimittäin tottunut odottamaan, enkä pidä miinuuteista kiinni. Olen oppinut armahtamaan itseäni ajan kanssa niin, etten enää juokse veri kurkussa tapaamisiin. Joskus sitäkin tuli tehtyä. Olen oppinut joustavuutta ajanmäärityksessä, kiitos työkavereiden, ystävien ja lapsien, ex-miehenkin. Tietenkin yritän joutua, mutta jos en, niin en enää ihmeemmin sillä stressaa itseäni. Ilmoitan kyllä myöhästymisestä, jos on tarpeen. Silti melkein aina itse huomaan olevani se odottaja.

Mutta on odottaminen saanut minutkin lähes hermoraunioksi. Ex-miehellä, joka muuten leikki lojaalia ja huomioon ottavaa, oli tapana jäädä kekkereihin ja edustustilaisuuksiin myöhöön yöhön, joskus aamuun. Lähtiessään hän yleensä lupasi tulla ajoissa, jo enne puolta yötä. En ollut luonteeltani mustasukkainen, vaikka toistuvat, välillä tiheätkin menot kieltämättä häiritsivät minua työssä käyvänä pienten lasten äitinä.

tavallisesti miestä ei kuulunut puoleen yöhön, ei myöskään soiittoa. Ajattelin, että kyllä hän sieltä tulee, vähän myöhemmin. Ja yleensä tulikin, mutta oli tilanteita, että aamuyöstä tai ammulla heräisin, eikä mies ollut kotona. Koska olin luottavainen ja ajatus uskollisuudesta oli vahva, ensimmäinen ajatus tietenkin oli, että jotain on sattunut. Ettei hän vain olisi tullut ryöstetyksi, kaatunut ja joutunut sairaalaan tai muuta vakavaa.

Opin kyllä ajan kanssa, ettei mitää sellaista koskaan sattunut. Pojilla oli kuulemma vain ollut niin hauskaa, ettei hän ollut muistanut - tai pitänyt tarpeellisena ilmoittaa kotiin tulon "pikku" viivästymisestä. Pahinta minusta silloin oli, kun en tiennut, mistä tavoitella. (Kännykät eivät vielä silloin olleet kovin tavallisia). Olin tietenkin ärtynyt, mutta hänen mielestään ei "tietenkään" olisi tarvinnut hätäillä. Muutamalta ulkomaanmatkaltakin odottelimme häntä lentokentällä lasten kanssa, mutta häntä näkynyt eikä kuulunut. Ei pitänyt tarpeellisena ilmoitta, että oli myöhästynut jatkolennolta, ja tuli kotiin puoli vuorokautta myöhemmin, kuin mitää ei olisi tapahtunut.

Hänen mielestään otin aina liian herkästi pulttia ja hermoilin turhaan. Suhteen loppupuolella olin myös vainoharhainen ja luulotautinen, kun kerroin huolestuneeni. Yleensä olin silti tyytyväinen, että mies on vihdoin kotona.

Ajattelin pitkään aviolittomme alkaessa lopulta hiertää, että olen ollut turhan huolehtivainen ja hätäilevä ja kärsimätön ja ties mitä. Nyt kun luen näitäkin naisten vastauksia, huomaan taas kerran, etten ollut vaatimuksissani ede tavallisen tarkka ja normaali, vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
MUTTA, te jotka olette aina puolituntia odottomassa ulkona ennen sovittua aikaa, niin älkää hyvät ihmiset menkö koskaan esim. kotikutsuille tai koti juhliin ajoissa, sillä on v...äistä tehdä viimehetken valmisteluita, kun hätähousu vieraat kyttäävät eteisessä ja tulevat katselemaan järjestelyiden sujumista. että voisitä olla ärsyttäväkin ajoissa olija. Siis mieluiten vaikka hieman myöhässä kotikutsuille:)

Jos kutsun ihmisiä luokseni käymään, niin minulla on tasantarkaan kaikki järjestelyt valmiina juuri sinä aikana kun olen ihmiset pyytänyt luokseni. Jos pyydän heitä tuleemaan kolmeksi, niin valmisteluni ovat kolmelta valmiina. IHAN OIKEASTI. Eikä se edes tuota ongelmaa. Koska mietin etukäteen mitä teen, kuinka paljon aikaa tarvittavat työt vaativat ja aloitan ajoissa. Eli suomeksi hommien aikataulutus. Varataan asioille niiden vaatimat ajat, ja aloitetaan ajoissa, jotta saavutetaan haluttu.

Oma mieheni on malliesimerkki siitä, että hän arvioi ajat liian optimistisesti. Arvioi aina tulevansa nopeammin kuin oikeasti tulee. Olen oppinut kysymään mitä hän aikoo tehdä ja missä. Sitten teen oman arvion siitä, kuinka paljon aikaa menee. Kysyn hänenkin arvion, joka aina pienempi kuin omani. Minun on tähän asti pitänyt paremmin paikkaansa. Mieheni ei hallitse ajankäyttönsä suunnittelua...

En ole millään tapaa loukkaantunut, mutta minun sisälläni tapahtui jokin käänne tässä keskustelussa. Ennen katsoin mielenkiinnolla kaikki aloitukset ja vastasin paljon mielenkiintoisempiin, mutta nyt minua ei kiinnosta tämä juttu, käyn varmasti lukemassa näitä, mutta en jaksa enää, ehkä minä olen huomenna taas vastaamassa, mutta toivottavasti en kuitenkaan.
Toivotan hyvää Joulun alusaikaa, ehkä minun on todellakin viisaampaa notkua jossakin muualla, pitäkää itsestänne huolta.

En ole millään tapaa loukkaantunut, mutta minun sisälläni tapahtui jokin käänne tässä keskustelussa. Ennen katsoin mielenkiinnolla kaikki aloitukset ja vastasin paljon mielenkiintoisempiin, mutta nyt minua ei kiinnosta tämä juttu, käyn varmasti lukemassa näitä, mutta en jaksa enää, ehkä minä olen huomenna taas vastaamassa, mutta toivottavasti en kuitenkaan.
Toivotan hyvää Joulun alusaikaa, ehkä minun on todellakin viisaampaa notkua jossakin muualla, pitäkää itsestänne huolta.

Niin siinä käy, kun joutuisi kohtaamaan ne omat huonot puolet. Ennemmin luovutaan koko nettipalstalle kirjoittelusta, kun myönnetään, että itsessäkin voisi olla jotakin vikaa...

Voi mies-parkaa, nyt säälittää!

Oikeastaan nautin , kun muut myöhästyvät, koska tekemistä kyllä riittää, enkä odottele ketään. Myöhästyn säännöllisesti parturista, mutta sanon aina parturille, että minulla on niin vähän hiuksia, että ei kai se sinun aikatauluihisi vaikuta? Hammaslääkärireissuista oli nautittavin se, kun en meenyt ollenkaan vaan maksoin sakkomaksun; ei sattunut yhtään. Lääkäristä en myöhästy koskaan, koska lääkäri on aina myöhässä. Ystävät tietävät, että ruokailun voi aloittaa heti, vaikka minä en ole paikalla, minä sitten ilmestyn myöhemmin ja minulle on aina jotakin varattu, jota lämmitän mikrossa. vastaavasti lähden sitten viimeisenä kyläpaikasta, kun isäntäväen silmät alkavat painumaan kiinni ja lapset ovat jo sängyssä:)

Parturit arvioivat aina asiakkaalle ajan sen mukaan mitä he haluavat. Hiustenleikkuulle varataan tietty aika, värjäykselle, permanenteille yms. taas lisää aikaa. Nämähän ovat asioita, jotka kerrotaan varatessa aikaa. Luuletko tosiaan, että parturi sanoisi sinulle päin naama, että sinun takia koko päivän aikataulu meni pieleen? Jos partusi rupeaisi näin sinulle avautumaan, niin luultavasti ottaisit nokkiisi ja kävisit muualla. Tottakai sinun myöhästyminen vaikuttaa hänen aikatauluunsa. Parturi haluaa ansionsa maksimoinnin takia ottaa mahdollisimman paljon asiakkaita per päivä.

Hyvä, että ystäväsi tietävät sinun tulevan myöhässä, eivätkä turhaan odota sinua. Mutta eikö olisi mukava syödä ystävien kanssa samaan aikaan nauttien tuoretta ja lämmintä ruokaa. Ruoka on muuten parhaimmillaan heti sen valmistuttua... On muuten epäkohteliasta antaa lähdön odottaa siihen, että isäntäväki melkein nukahtaa istualleen. Ehkä he olisivat halunneet illalla tehdä vielä jotain vieraiden lähdön jälkeen, mutta sinä omalla käytökselläsi estät sen?

Miksi ylipäätään varaat ajan hammaslääkäriin, jos et sinne ylipäätänsäkään mene? Jos et varaa aikaa, et maksa myöhästymismaksua, eikä myöskään satu yhtään. ;) Jos vaivaannut varamaan ajan, niin kannattaa kyllä mennä.

Viisi minuuttia myöhässä ei mielestäni ole paljon silloin kun kysymys kylään tulosta tai kaupungilla tapaamisesta. Jos myöhässä ollaan aina reippaasti yli puolen tunnin, niin se on ärsyttävää. Ärsyttävintä on se, että myöhästymisen määrää ei koskaan pysty ennakoimaan. On vaikea tulla tapaamiseen, kun ei tiedä milloin toinen oikeasti tulee. Kun kutsuu kylään, niin vieraiden tulo aika vaikuttaa kaikeen, valmistelujen aloittamiseen, mitä tehdään ennen vieraiden tuloa. Jos tiedät edes 15 minuutin tarkuudella milloin vieraat tulevat, niin pystyt tekemään ennen heidän tuloaan kaiken mitä haluat.

Yhden myöhästely vaikuttaa aina muiden aikatauluihin. Joillakin ihmisillä on oikeasti niin kiireinen elämä, että yhden tuleminen puoli tuntia myöhemmin vaikuttaa paljon. Jos myöhästely olisi vain myöhästelijän ongelma, niin kukaan ei ottaisi siitä pulttia. Pulttia otetaan sen takia, että se vaikuttaa myös omiin tekemiseen. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kun joutua toisten takia tekemään omat suunnitelmat uusiksi. Myöhästelijät eivät ymmärrä, että heidän käytöksensä vaikuttaa myös toisiin. Sen takia myöhästelijät ovat itsekkäitä. Myös muilla ihmisillä on oma elämänsä, joita heillä on oikeus elää haluamallaan tavalla ja tehdä haluamiaan asioita haluamanansa aikana, elleivät sitten joku idiooti tule pilaamaan ainaisella myöhästelyllään.

Muutama minuutti sinne tänne, ei ole niin tärkeää, mutta ylipuoli tuntia rupeaa jo vaikuttamaan. Jos myöhästyt kerran tunnilla, ei sekään yleensä haittaa mutta korrektia olisi ilmoittaa asiasta. Mutta jos olet joka kerta myöhässä, niin se rupeaa ärsyttämään. Sinä aikana kun joku on myöhässä, olisin voinut tehdä jotain muuta, mutta en voi kun yksi ihminen antaa odotuttaa. Kelllo kolme on kello kolme, jos et ole silloin perillä, niin olisit lähtenyt aikaisemmin tai sopinut sellaisen ajan että oikeasti ehdit silloin perille.

No hyvähän se on, ettet ole loukkaantunut, vaikka hiukan siltä käytöksesi kyllä vaikuttaa... Anteeksi vain, jos on tullut sanottua pahasti. Ihan hyvä tietysti sekin, että tuttavasi ovat hyväksyneet myöhästelysi (mikäli, nyt sitten oikeasti ovat, eivätkä sano niin vain sinua miellyttääkseen...), eikä se heitä haittaa, mutta kuten varmaan tästäkin ketjusta olet huomannut, niin aika monia toisten jatkuva myöhästely tuntuu haittaavan ja paljon, myös minua. Ihmistä, joka myöhästelee jatkuvasti ei yleensä pidetä mitenkään rentona, vaan itsekkäänä ja huolimattomana, piti se sitten paikkaansa tai ei. Myöhästelyä pidetään lähes yhtä suurena syntinä kuin varastamista ja pettämistä ja toisaalta onhan myöhästely tavallaan toisen ajan varastamista ja toisten aikataulujen pettämistä. Sillä, mitä sinä todella olet, ei ole varsinkaan ensivaikutelmien synnyssä ja usein muutenkaan elämässä ollenkaan niin suurta merkitystä, kuin sillä, millainen sinä vaikutat olevan, eli millaisen mielikuvan sinusta saa, ikävä kyllä. Mielikuvat pysyvät sitkeästi ja huonoa ensivaikutelmaa ei läheskään aina pysty muuttamaan.

Näistä nettikeskusteluista ei tietenkään saa mitenkään hyvää kuvaa ihmisten persoonallisuuksista, tavoista tai todellisista elämäntilanteista, sinänsä täällä on ihan turha jaella neuvoja kenellekkään, oli asia sitten mikä tahansa. Monilla neuvoilla aiheutetaan vaan pahaa mieltä. Toisten kirjoitukset herättävät kuitenkin voimakkaita mielikuvia kirjoittajan persoonallisuudesta ja sen perustellahan niitä kommentteja sitten kirjoitellaan. Sinun kirjoituksistasi ainakin minä olen saanut mielikuvan, että tosiaankin olet hieman lapsellinen ja itsekäs ja pyrit pakenemaan turhan leikinlaskun taakse, silloin kun olet hieman loukkaantunut ja kun keskustellaan sinun mahdollisista huonoista puolistasi, joita pyrit vähättelemään. Jos nyt vielä näitä luet ja viitsit vastata, niin korjaa ihmeessä, jos olen väärässä.

Itse asiassa tuo leikinlasku ja oman paheen vähättely aiheuttavat minussa ja varmaan aika monessa muussakin suurinta ärtymystä. Vaikka itse et myöhästelyäsi minään erikoisena ongelman pidäkään, niin muut saattavat pitää, jolloin vähättelemällä myöhästelysi aiheuttamia mahdollisia ongelmia, vähättelet samalla muita ihmisiä, tai siltä se muista tuntuu, tarkoititpa sitä tai et.

Pahaltahan se tosiaan saattaa tuntua, kun ihmiset nettipalstalla haukkuvat asiasta, jota asianomainen ei mitenkään pahana pidä ja olen pahoillani siitä, mutta en voi olla sanomatta, että aika kovaa tekstiä sinäkin "mies" olet muutamassa muussa viestiketjussa täällä jaellut muiden asioista. Kun se haukkuminen sitten sattuu omalle kohdalle, niin vasta silloin sitä huomaa, millainen vaikutus niillä omillakin kirjoituksilla on saattanut olla ja kuinka vähän sitä kykenee ymmärtämään toisen elämää ja tuntemuksia nettikirjoitusten perusteella. Itseänikin on joskus yhdellä toisella palstalla haukuttu aikalailla (ja silti toisinaan tulee kirjoiteltua aika kovia sanoja :\ )

Siis nyt on keskustelijoilla unohtunut ihan tämä perusasia mistä ap puhuu. Kysehän on siitä, että ilmiselvästä apn mies pompottaa häntä omilla menoillaan ja "aikatauluillaan". EIhän tuommonen kuulosta lainkaan tasavertaiselta parisuhteelta.
piste.

Otsikkohan sen jo kertoo: "aika on miehelle venyvä käsite." Taitaa olla näin kaikilla miehillä ja varsinkin niillä, ketkä käyttävät miestä nimimerkkinään...

Jos olet kerran makkarissa aina valmiina, niin naisystävänäsi (kauhea ajatus!) antaisin sinulle takaisin myöhästymisesi odotuttamalla sinua siellä. Ehkä riisuuduttuani sanoisin, että "ai niin en ehdikään" ja pukisin päälleni ja lähtisin jonnekin. Saisit jäädä sänkyyn ihan yksiksesi paraatikuntoinesi.

Onpa typerä "mies", saa mun puolesta myöskin odotella keskenänsä ja ihan sama missä kunnossa on vehje,yök! Naurettavuutta lisää tuo verinen loukkaantuminen ja jäähyväisten jättö palstalle kun kukaan ei ymmärrä,

Yhteistyössä