Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Jotenkin tässäkin keskustelussa taas äidit nostavat itsensä jalustalle, pitävät itseään korvaamattomina, vaikka totuus on aika lailla toinen. Tekisi mieli sanoa, että kannattaisi hankkia oma elämä eikä alkumetreiltä elää sitä vain lasten kautta, mutta taidan pitää suuni supussa
Hei Sörhis, miksi sä aina näissä keskusteluissa (usein tällaisessa uraäiti-kotiäiti-tilanteissa) alat ilkeilemään? Mikä sua pännii? Ei tässä keskustelussa ole yksikään ylentänyt itseään millekään jalustalle tai tuominnut toisen tapaa. Ainoastaan keskusteltu, mitä tunteita se tilanne herättää.
Mun tulee sun kommenteista mieleen, että olet itse jotenkin kateellinen niille, jotka aidosti haluavat hoitaa lapsensa kotona (ja omaavat siinä sivussa sitä omaakin elämää tai sitten eivät) ja jopa nauttivat siitä. Se kun tässä nyky-yhteiskunnassa on jotenkin ei-sallittavaa, nauttia äitiydestä ja pyhittää sille aikansa. Töihin ehtii myöhemminkin.

(Ja edelleen, mulla ei ole uraihmisiä vastaan mitään, joten don't bother).
Ei mua mikään pänni, enkä myöskään ole kenellekään kateellinen. Olen oikeasti tyytyväinen omaan valintaani, vaikka opettajasta nyt ei uraihmistä saa tekemälläkään

.
Mua ahdistaa ainoastaan se, että tässä(kin) keskustelussa on tullut kommentteja tyyliin 'työssäkäyvä äiti välttelee lastaan eikä voi rakastaa vauvaansa' tai 'työssä käyvä äiti ei osaa/halua nauttia äitiydestä eikä lapsestaan'. Rivien välistähän nuo voi tulita kärjistäen vaikka niin, että työssä käyvä äiti on huono äiti, jolle ei olisi pitänyt lapsia edes suoda.
En myöskään pidä siitä, että esim. isien kykyä ja halua olla lastensa elämässä mukana vähätellään, iovanhempien hoivaan jättäminen tulkitaan jo melkein rangaistavaksi teoksi. Vaikka äiti yleensä onkin ensisijainen kiintymyksen kohde vauvalle, niin muitakin vaihtoehtoja on (paitsi silloin kun äiti kokee itsensä ainoaksi oikeaksi hoitajaksi lapselleen; isälle annetaan "armopaloja" vain silloin tällöin). Siksi 'äidin paikka on vain ja ainoastaan vauvansa luona' -tyyliset kommentit ärsyttävät. Kun muunkinlaiset ratkaisut on mahdollisia - ja perheestä riippuen myös hyviä.