Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siis herra jumala. Lapsille huudetaan jatkuvasti eikä saa puuttua!
Jos olisin ap ja kuuntelisin joka päivä huutoa ja haukkumista niin aivan takuulla soittaisin sossuun. Lapsilla on oikeus hyviin vanhempiin. Ja jos on kerta uupunut niin sieltä sitä apua sitten saa.
Minä olen huonohermoinen ja huudan itsekin silloin tällöin, mutta en todellakaan päivittäin enkä hauku lasta.
"Lapsilla on oikeus hyviin vanhempiin". Jokin tässä lauseessa sai minut voimaan liki pahoin (kun yksi piirre saa lyödä huonon leiman otsaan). Jos joku huutaa, useinkin, sekö tekee hänestä automaattisesti huonon vanhemman? Ei ole oikein huutaa KOKO AJAN, eikä haukkua lasta, mutta.... KUKA tietää, mitä on taustalla? Ja voiko kukaan tietää, pelkillä sormienosoittamisilla? Moralisoinneilla?
Minä en edelleenkään soita sossuun, jos joku huutaa lapsilleen, en edes, vaikka kuulisin muutaman solvauksenkin. Ja minä, ihan oikeasti, uskallan sanoa asiasta itselleen asianomaiselle, jos asia minua niin sydänalasta ottaa. Moni ei uskalla. Meillä huusi aikanaan esikoinen täyttä kurkkua öisin "apua", kun ei saanut yöllä katsoa telkkaa eikä mennä suihkuun. Kiitän luojaani siitä, että omasimme silloin viisaat naapurit: he eivät tehneet meistä ilmoitusta mihinkään. No, yksi ilmoitti isännöitsijälle, mutta hän oli viisas, ja tajusi, että kaikki EI AINA ole sitä, mitä kuulostaa.
Itse en voi osoittaa sormella ketään. *Tahallani vedän asiaa hieman äärilinjaan aiheesta*