Äiti huutaa lapsilleen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toinen naapurin muija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ketjun aloittaja :
Siis MINUNKO vika nyt onkin, kun tuo ämmä huutaa lapsilleen?! Olis pitänyt arvata, mitä vastauksia täältä saa! Tsiisus, täällä taitaa olla samoja tyyppejä, kuin tuo naapurini!Neuvolaan aion soittaa tuosta ihmisestä ja pyydän vähän seuraamaan tilannetta!

Näinhän se täällä monesti tuppaa kääntymään...don't kill the messenger! :heart:
Mut varmaan ihan hyvä olis jutella neuvolassa. Mäkin harkitsin meitin naapurista neuvoja kysyä, mutta sittenpä muuttivat. Vaikea noihin on puuttua...

uupumus,masennus tms voi olla taustalla! mutta se että haukut häntä hulluksi kertoo jotain sinusta,ei hänestä. eikä siihen mikään neuvolan seuraaminen auta vaan konkreettinen apu,jos olet niin paljon parempi ihminen mukamas niin toimi sen mukaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja :
uupumus,masennus tms voi olla taustalla! mutta se että haukut häntä hulluksi kertoo jotain sinusta,ei hänestä. eikä siihen mikään neuvolan seuraaminen auta vaan konkreettinen apu,jos olet niin paljon parempi ihminen mukamas niin toimi sen mukaisesti.

Ei ole kysymys paremmuudesta, aina ei vaan ole helppo mennä ja auttaa. Toki riippuu ihmisestäkin, itse en osaisi, enkä osannut vaikka olisin halunnutkin.

MorbidMama
Taidat olla ainoa täällä, joka ymmärtää mun pointin?! Kiitos siitä ja tuo hulluksi sanominen nyt vaan oli sanonta. En häntä vielä pöpilään olis kuskaamassa.Mut, minä lopetan tän jutun tähän!Täällä teilataan aina tällaiset jutut. Pitäis kysyä " minkä väristä huulipunaa käytät tai mitä merkkiä farkkusi ovat", niin sitten oltais tyytyväisiä. Pissikset...;)

MorbidMama
Taidat olla ainoa täällä, joka ymmärtää mun pointin?! Kiitos siitä ja tuo hulluksi sanominen nyt vaan oli sanonta. En häntä vielä pöpilään olis kuskaamassa.Mut, minä lopetan tän jutun tähän!Täällä teilataan aina tällaiset jutut. Pitäis kysyä " minkä väristä huulipunaa käytät tai mitä merkkiä farkkusi ovat", niin sitten oltais tyytyväisiä. Pissikset...;)

No juu, eihän sitä turhaan jaksa jankata! Hyvää päivänjatkoa kuitenkin. Voisithan sieltä neuvolasta kysyä...ei sitä huutoa naapuristakaan loputtomiin jaksa kuunnella.

Oletko minkälaisissa keskusteluväleissä huutajan kanssa. Voisit ihan avoimesti puhua, kuinka huuto kuuluu teille ja ystävälliseti, pehmeästi johdatella puhe siihen, että huuto ei ole ihan normaalia lasten kasvatusta ja hän voisi pyytää vaikka apua perheneuvolasta.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Siis sehän just on vikana, et kukaan ei nykyään enää puutu toisten elämään. Sit tapahtuu kaikkea kamalaa, mitä saa lukea lehtien palstoilta.

Näinkö autat nyt sitten noita lapsia?

Eikös ap kysynyt neuvoa, vai käsitinkö jotain väärin?
Eihän ap väitäkään, että täällä kirjoittelu auttais lapsia, mutta voi silti saada hyviä neuvoja. Auttaako sun typerät kommentit apta auttamaan niitä lapsia tai sitä äitiä?

Voi hyvä ihme, mikä ketju :o

Kyllä mäkin puuttusin asiaan, jos joku naapuri vaan huutas lapsilleen päivästä toiseen!
Tuo neuvolaan asiasta mainitseminen vois olla hyvä..
Ja hyvä, että on vielä ihmisiä, jotka jaksaa huolestua toisten ihmisten, varsinkin lasten puolesta

kun nykyään kaikki ovat aina arvostelemassa ja tuomitsemassa äitejä, joiden pitäisi olla jotain yliluonnollisia olentoja. Kukaan ei auta. Edes vaunujen kanssa liikkuessa kukaan ei avaa, vaikka mukana lisäksi leikki-ikäinen lapsi. Kun mitäs on tehnyt niin itse hoitakoon.

Kumma, että ihmiset eivät auta enää lapsiperheitä. Niitä, joilla mummot eivät hoida, ei naapuritkaan auta. Ennen olisi tuossa tapauksessa otettu lapset käymään ja hoidettu kuin omat, jos äiti ei jaksa. Ei kukaan huvikseen huuda, vaan väsymyksestä, tai masennuksesta.

No pitäiskö esim. ap:stä ilmoittaa vaikka lastensuojeluun myös. Kun ehtii korva kiinni seinässä kuuntelemaan koko päivän naapurin huutamista? Ja loppuajan ehtii istuun koneella?
Miettikääs oikeesti mitä ja minkäverran te oikeesti tiedätte mitä naapurissa tapahtuu, ennen ku alatte mihinkään soitteleen!

Nyt otat, ketjun aloittaja, paksun mustan tinneritussin ja käyt sillä kirjoittamassa huutavan naapurin oveen HULLU ÄMMÄ. Kotiin palatessasi voit samalla omaan oveesi kirjoittaa KYYLÄ.

meillä oli vanhas kämpäs sama juttu, siks muutettiin pois. Akka alko huutaa muksuille tasan klo.8 aamulla ja oli hiljaa ainoastaan kun hänen mies oli kotona, sillon ei huutanu koskaan. Lapset heillä 7v, 2v ja 1v.
Ja se huuto kuului selvästi, ei tarvinnut kuunnella, vaan joutui kuuntelemaan. Siellä kuului et Nyt turpa kiinni. Huusi ihan pienille, koska isompi oli pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen naapurin muija:
Mitä tekisitte, kun olisitte minun asemassani? Eli naapurin muija huutaa lapsilleen aivan raivona joka päivä monta kertaa. Siis suorastaan kiljuu ja lapset ovat 3v ja 6v!Tuntuu, että sillä ei kyllä kaikki ole kohdallaan. Minusta tuo on lapsen henkistä pahoinpitelyä! Kaikki nyt joskus korottavat ääntään lapsilleen, mutta tuo huutaa kuin hullu!Lapsiparat...:(

Tuu kuuntelemaan tuohon meidän naapuriin.Lapset 3kk,1v ja 4v äiti on huutanut pienimmälleen siittä asti kun se syntyi: turpa kiinni,saatana etkö sä älyä olla hiljaa,vittu mikä sua vaivaa,nyt pidät jo sen turpas kiinni tai mä jätän sut yksin kotiin jne..eihän tuon ikäinen vielä mitään älyä,mutta ei se oo mukavaa kuunneltavaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuu kuuntelemaan tuohon meidän naapuriin.Lapset 3kk,1v ja 4v äiti on huutanut pienimmälleen siittä asti kun se syntyi: turpa kiinni,saatana etkö sä älyä olla hiljaa,vittu mikä sua vaivaa,nyt pidät jo sen turpas kiinni tai mä jätän sut yksin kotiin jne..eihän tuon ikäinen vielä mitään älyä,mutta ei se oo mukavaa kuunneltavaa :/

juurikin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen naapurin muija:
Mitä tekisitte, kun olisitte minun asemassani? Eli naapurin muija huutaa lapsilleen aivan raivona joka päivä monta kertaa. Siis suorastaan kiljuu ja lapset ovat 3v ja 6v!Tuntuu, että sillä ei kyllä kaikki ole kohdallaan. Minusta tuo on lapsen henkistä pahoinpitelyä! Kaikki nyt joskus korottavat ääntään lapsilleen, mutta tuo huutaa kuin hullu!Lapsiparat...:(

Aivan samanlainen on meidän naapuri, enkä todellakaan ymmärrä, miksi häntä pitäisi sääliä. Nykyään on niinkin, että teki äiti mitä vain, aina on joku ymmärtämässä, että kun nyt vaan ollaan vähän väsyneitä....En minä ainakaan salli itselleni mitä tahansa, vaikka usein olenkin väsynyt KAHDEN lapsen kanssa. Ja syyllistyn myös aina kun teen väärin. On ihan eri asia huutaa joskus kuin että huutaa joka päivä ja juuri näin kuin yllämainittu kertoi. Se ei ole mielestäni tervettä eikä sitä tule hyväksyä. Sympatiani vain ap:lle.

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
No pitäiskö esim. ap:stä ilmoittaa vaikka lastensuojeluun myös. Kun ehtii korva kiinni seinässä kuuntelemaan koko päivän naapurin huutamista? Ja loppuajan ehtii istuun koneella?
Miettikääs oikeesti mitä ja minkäverran te oikeesti tiedätte mitä naapurissa tapahtuu, ennen ku alatte mihinkään soitteleen!

Mietihän sinä että onko siellä naapurissa kaikki kohdallaan jos se huuto kuuluu ihan ilman korva seinässä kiinni kuuntelemattakin.
Ihme touhua kun syytetään kyyläksi heti jos on huolissaan.
Ihan hyvältä kuulostaa tuo neuvolassa puhuminen. Jos äiti on avun tarpeessa, neuvola on hyvä väylä saada apua. Ei tässä ole kukaan aikonut lapsia äitiltä pois ottakaan tai mitään yhtä radikaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja hellu:
Tervetuloa kuuntelemaan meille ja naapurustoon. Tääläkin välillä karjutaan ja niin tehdään myös naapureissa.
Pakko se on korottaa ääntä kun muuten ei mene viesti perille. =)

se on muuten tutkittu että huutamalla lapsi ei sisäistä asiaa yhtään paremmin

Yhteistyössä